SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silników EV porównanie
Autor Wiadomość
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2015-09-11, 15:45   Silników EV porównanie

Witam
Mam prośbę o bardzo mało jest informacji na ten temat w prasie motoryzacyjnej. Mógłby ktoś napisać jakie zazwyczaj wybierane są silniki do samochodów elektrycznych. Mniejsza a ich moc . Bardziej chodzi mi o to jakie TYP-y silników są wybierane oraz przyporządkowanie ich do modeli samochodów. Może krótka charakterystyka , wady , zalety.

Z tego co się orientuję to Tela chyba ma silniki na prąd zmienny a Leaf na prąd stały.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 515
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-11, 20:14   

Silnik prądu stałego używa się tylko w konwersjach, albo budżetowych - stosunkowo niski koszt albo w zastosowaniach wyścigowych - ogromny moment obrotowy.

W bardziej trwałych konwersjach i wszystkich autach seryjnych dużych producentów są silniki AC. Indukcyjne lub z magnesami stałymi. Tak samo w hybrydach. Główne ich zalety to całkowita bezobsługowość i możliwość hamowania regeneracyjnego.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2015-09-11, 21:23   

Dziękuję za odpowiedź.

Więc można powiedzieć zgrubsza bez wnikania w szczegóły techniczne,że zastosowanie seryjne opiera się generalnie na jednym podstawowym typie silnika ???

A jak jest z napieciem.Czy jest jakiś standard, czy producenci wybrali jednakowe napięcie stosowanych silników ?
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 515
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-11, 21:29   

Czy jeden typ to niekoniecznie ale z całą pewnością silniki AC.

Co do napięcia to różni się dość znacząco; w konwersjach wynosi często 96 lub 144V a np w elektrycznym Smarcie około 330V. A taki Lexus 450h ma silnik pracujący na napięciu zdaje się 650V czy czym napięcie pakietu wynosi około połowy tego.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-11, 22:20   

"Bardziej trwała" konwersja jest pojęciem względnym ;) . Co do silników są też tzw. BLDC z regulowanym wzbudzaniem (zamiast magnesu, ma elektromagnes, podobnie jak w alternatorze), jest to odpowiednik silnika SEPEX (ze szczotkami). W silnikach ze szczotkami ograniczeniem jest komutator, ale (moim zdaniem) większym ograniczeniem jest aku i jak chcemy uzyskać duży zasięg to niewiele da silnik 200kW, który będzie pracował na 10%.
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 65
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-12, 09:35   

Starsze modele fabryczne koncernu PSA były oparte o slinik prądu stałego z przetwornicą DC/DC. Do dziś ich jeździ bardzo wiele, i jedyną taką dużą różnicą jest konieczność wymiany szczotek co max. 50 kkm. Ja mam na budziku już ponad 100 kkm i silnik raz rozbierałem do wymiany łożysk i uszczelnień (115 zł), ale nie z konieczności tylko z ciekawości. L
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 515
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-13, 09:36   

Pewnie masz rację, dużo zależy od prądu na silniku. Natomiast silniki BLDC w zastosowaniach trakcyjnych to trochę nieporozumienie przez wzgląd na bardzo mały moment obrotowy.
_________________
Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11