Peugeot 106 Electric Tips & Tricks |
Autor |
Wiadomość |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-03, 21:25 Peugeot 106 Electric Tips & Tricks
|
|
|
Od pewnego czasu posiadam Peugeota 106 Electric.
Pragnę się podzielić kilkoma swoimi odkryciami które mogą pomóc innym uzytkownikom tego lub bliźniaczego (Saxo) pojazdu.
Wyszukiwarka numerów fabrycznych częsci - na rosyjskiej stronie Peugeota
http://catalog.autodoc.ru/peugeot/
lub Citroena
http://catalog.autodoc.ru/Citroen/
Należy wybrać silnik SA 13 |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-03, 21:29
|
|
|
Szybka ładowarka.
Pozwoliłem sobie popełnić schemat elektryczny szybkiej a jednocześnie taniej ładowarki do pojazdów PSA ( także Berlingo) z użyciem tanich zasilaczy telekomunikacyjnych które sa dostępne w dość niskich cenach.
\Ponieważ te samochody wymagają w czasie ładowania uruchomienia oryginalnej ładowarki wbudowanej to działają one jednocześnie.
Naładowanie powinno trwać max 2 h ( nie wolno nią przeładowywać - czyli po naładowaniu do 95 - 100% należy wyłączyć ładowarkę dodatkową i pozostać na ładowarce wbudowanej.
Jeśli nie mamy dostępu do grubego złącza marechal - można użyć złącza prądowego Anderson i podłączyć je bezpośrednio do złącz w kontrolerze SAGEM
 |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-04, 19:33
|
|
|
W jaki sposob zrobić w Peugeocie 106 E tzw rekuperację ciepła?
Bardzo prosto - wystarczy opuścić z jednej strony - odkręcając jedną śrubę mocującą wentylator.
Dzięki takiemu rozwiązaniu wentylator będzie pobierał część powietrza z wewnątrz pojazdu - dzięki temu będzie mniejsza szansa na zaparowanie szyb - wykorzystamy część ciepła z kabiny .
 |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-05, 00:47
|
|
|
Jaki przebieg nam grozi z akumulatorami SAFT ?
Wszystko zależy jak mocno je wyładowujemy ?
 |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-06, 23:07
|
|
|
Jesli mamy problem z pompą próżni - niezbędną do prawidłowego wspomagania hamulców - czyli jesli pompa pracuje przez dłużej niż 20 sekund i przerwa bezczynności jest krótsza niż 1 minuta to trzeba sprawdzić jeden drobny element który ulega uszkodzeniu ze starości - czapeczka plastikowa na czujniku - najczęsciej spotykana w kolorze czerwonym lub niebieskim - lokalizacja w pobliżu silnika od strony prawego przedniego koła.
Jesli zdejmiemy starą warto tam psiknąć WD40
Lubi pękać
Jako najprostsze rozwiązanie to zakup gumowej nóżki do krzesła o średnicy 12 mm
 |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
Mateusz
Entuzjasta

Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2014 Posty: 59 Skąd: Norwegia,Polska
|
Wysłany: 2015-11-10, 13:01
|
|
|
Witam,
Zaciekawil mnie temat rekuperacji ciepla z kabiny.
Jak u Ciebie spostrzezenia z wykonania tej modyfikacji. Duzo to daje?
U mnie dziala webasto, ktore po zaizolowaniu tego zbiornika z glikolem grzeje duzo lepiej. Niektorzy izoluja tez gumowe weze ale sam zbiornik jest najwazniejszy.
Jesli jeszcze tego nie zrobiles to polecam
Znam wiele kruczkow ktorych nauczylem sie od kolegow z forum norweskiego.
Mozemy w tym miejscu poruszac takie tematy i inne ciekawostki.
Pozdrawiam |
_________________ Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1224 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2015-11-10, 15:24
|
|
|
Ja dopiero zaczynam przygodę z P106 PSA EV, raptem 4tyś.km w pięć miesięcy,sporadyczne jazdy, ale z chęcią dowiem się co nie co.
"Jas-Pik" wcześniej mówiłeś, ze do szybkiego nie potrzeba wolnego, sprawdzałeś więc w praktyce?
To przymierzam się zrobić..ale schodzi mi.
Szybkie ładowanie plus do stawką 9 kW w lijon.
To powinno sprawić większą mobilność, minus 120 kg więcej. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-10, 16:53
|
|
|
Mateusz napisał/a: | Zaciekawil mnie temat rekuperacji ciepla z kabiny.
Jak u Ciebie spostrzezenia z wykonania tej modyfikacji. Duzo to daje? |
Nie są to duże uzyski ale jednak czuć .
Jest jeszcze kilka innych tricków na ogrzewanie i webasto ale to temat na następne posty ( wymina pompy na inną o większej wydajności, przyczyny zapowietrzeń, szybkich napraw, resetów,zdalnego sterowania itd...
Mateusz napisał/a: | U mnie dziala webasto, ktore po zaizolowaniu tego zbiornika z glikolem grzeje duzo lepiej. Niektorzy izoluja tez gumowe weze ale sam zbiornik jest najwazniejszy.
|
Zgadzam się w pełni - jestem w trakcie przeróbki i dobrze że napisałeś że nie ma co osłaniać węży bo takie osłonki chciałem zdobyć
Mateusz napisał/a: | Znam wiele kruczkow ktorych nauczylem sie od kolegow z forum norweskiego. Mozemy w tym miejscu poruszac takie tematy i inne ciekawostki. |
O to mi właśńie chodzi aby podzielić się takimi trikami oraz sprawdzonymi rozwiązaniami.
Pir-serwis napisał/a: | Ja dopiero zaczynam przygodę z P106 PSA EV, raptem 4tyś.km w pięć miesięcy,sporadyczne jazdy, ale z chęcią dowiem się co nie co. |
10 kkm rocznie elektrykiem to wcale nie tak mało ( taka wychodzi średnia).
Jeśli odkryjesz ciekawe rozwiązania - sposoby,źródła części to dziel się z wszystkimi - po co wyważać już otwarte drzwi oraz szukać ścieżek które już ktoś odkrył.
Pir-serwis napisał/a: | "Jas-Pik" wcześniej mówiłeś, ze do szybkiego nie potrzeba wolnego, sprawdzałeś więc w praktyce?
|
Taką miałem informację od znajomych z Francji , ale jednemu z nich udało się dostać do zezłomowanej stacji ładującej i dzięki jego badaniom wiemy że stacja ładująca ładowała prądem stałym podawanym na łącza Fast Charge oraz jednofazowe podłączenie do ładowarki pokładowej. Stacja odczytywała też poziom naładowania za pomocą linii K złącza OBDII i odłączała zasilanie prądem stałym w momencie przekroczenia poziomu 80 %, pozostawiając wyłącznie ładowanie jednofazowe ładowarki wbudowanej.
Ładowarka FC posiadała przełącznik wyboru napięcia samochodu - ze względu na różne napięcia P106/Saxo oraz Berlingo/Partner
Pir-serwis napisał/a: | To przymierzam się zrobić..ale schodzi mi.
Szybkie ładowanie plus do stawką 9 kW w lijon.
To powinno sprawić większą mobilność, minus 120 kg więcej. |
Czyli to co zaoszczędzisz na akumulatorach trakcji stracisz na szybkiej ładowarce.
Być może uda się znaleźć tanie i o większej wydajności prądowej i lżejsze ładowarki , najważniejsze że wiemy jak ją zbudować
Pomyśl czy nie warto podmienić akumulatora pokładowego ołowianego na lżejszy |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-10, 20:42
|
|
|
Resetowanie webasto- odpowiada za nie bezpiecznik wskazany strzałeczką
Wyjęcie go na około 15 sekund spowoduje restart Webasto. |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
skuhn
Dołączył: 31 Mar 2015 Posty: 24
|
Wysłany: 2015-11-11, 00:39
|
|
|
Ja wstawiłem w obieg chłodzenia akumulatorów grzałkę przepływową z pompką. Jak temperatura spada ponizej zera włączam na dwie godziny przed jazdą i mam cieplutkie akumulatory. Jutro zrobie zdjęcie. Pozdrawiam
http://allegro.pl/webasto...5663815740.html |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1224 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2015-11-11, 07:53
|
|
|
Grzanie baterii bez montażu zaworu trójdrogowego ( przełączny na przykład od pralki Amica) to chyba bez sensu. Wychłodzą się moment podczas jazdy.
Swoją drogą jeśli nie stosujemy szybkiego ładowania to obieg zbyteczny w aku chyba?
Niektórzy ponoć robią jeden obieg z Webasto z dławieniem do grzania.
Ja bym był za małą grzałką ,która podczas ładowania podniosłaby lekko temperaturę. Najprościej grzałka od zmywarki, montaż od razu w obieg, 10-12 cm długości, cena 20 zł,z diodą w szereg plus termostat, by moc obniżyć, myślę że 200-300w wystarczy, a tu po ograniczeniu i tak kilkaset wat wyjdzie to i tak za dużo.
Albo w zbiornik płynu zanurzona..
Nie potrzeba pompek i dodatkowych wydatków.
Czujesz różnicę?
Ja mam pytanie o zmianę baterii na Pb, gdzie i w jaki sposób dokonujemy przestawienia. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1211
|
Wysłany: 2015-11-11, 15:30
|
|
|
Cytat: | Od pewnego czasu posiadam Peugeota 106 Electric.
Pragnę się podzielić kilkoma swoimi odkryciami które mogą pomóc innym uzytkownikom tego lub bliźniaczego (Saxo) pojazdu. |
Fajny blog, dzięki za jego założenie |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-11, 17:55
|
|
|
Problemy z Webasto paliwo
W naszym webasto najlepszym paliwem będzie zwykła benzyna bezołowiowa.
Zbiornik paliwa ma pojemność około 9 l i mieści się z prawej strony samochodu na wysokości siedzenia pasażera drugiego rzędu.
Dostęp jest możliwy poprzez plastikową zaślepkę .
Oczywiście widzimy wyłącznie górną część zbiornika oraz zamontowany tam smok poboru paliwa oraz złączkę układu elektrycznego informującego o zbyt niskim poziomie paliwa.
Ze względu na to że zbiornik ma odpowietrzenie przy małej ilości paliwa następuje skraplanie pary wodnej i opadanie jej na dno zbionika - powoduje to problemy :
- brak możliwości odpalenia - bo pompa pobiera płyn znad samego dna - czyli pobiera w zasadzie wodę a nie paliwo
- korozję czujnika paliwa
- zarastanie produktami korozji rurki pobierającej paliwo
- zatykanie sitka filtra
Po wyjęciu smoka widać czy w zbiorniku jest sama benzyna czy też na dnie zebrała się woda - ja wodę odessałem za pomocą dużej plastikowej strzykawki - w moim zbiorniku było ok 2 l. wody - dlatego webasto nie chciało odpalić.
Wyjęcie smoka w celu oczyszczenia oraz sprawdzenia czy układ jest czysty , złącza przewodzą - i to jest cała naprawa bez konieczności odkręcania zbiornika od dołu.
 |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-11, 19:49
|
|
|
Webasto cd.
Częstą przyczyną braku działania Webasto jest problem z przepłyem paliwa na trasie zbiornik paliwa - webasto.
Jesli wyelimnowaliśmy przyczyny w zbiorniku to drugim podejrzanym może być pompa paliwa.
Jej lokalizacja znajduję się z lewej strony samochodu na wysokości siedzenia pasażera tylnego rzędu.
Dostęp jest wyłącznie od dołu - należy odkręcić 2 nakrętki 10 i opuścić metalową pokrywę z wygłuszeniem - skrywającym pompę wspomagania oraz właśnie pompkę paliwa
Jest to pompka membranowa - otrzymuje sygnał 12V w tempie ok 4 Hz .
Sprawdzenie - poprzez podłączenie bezpośrednio do styków napięcia 12 V i sprawdzenie czy pompuje paliwo.
Jeśli mieliśmy problem z wodą w zbiorniku to może się zdarzyć że cząstki rdzy/brudu mogą zablokować działanie pompy - należy ją wyjąć i postarać się wyczyścić - ja to zrobiłem przez wystukaniem z obu stron . W końcu ruszyła - nie da się jej rozebrać - ale też raczej nie ma się co w niej zepsuć.
Ewentualnie można je znaleźć na portalach aukcyjnych - cena 30 - 100 zł . Standardowa do webasto. |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-11, 20:01
|
|
|
Przenoszenie akumulatorów SAFT
Można w taki sposób - to jest uchyt służacy do przenoszenia cegieł/elementów betonowych ( nie mój)
A można też inaczej - zwłaszcza do wyciągania z przedniego kufra pod maską
Najlepszy jest taki
Ale z braku laku stosowałem taki
 |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-12, 00:01
|
|
|
Jak oszczędzać prąd i to całkiem sporo?
Nasze P106 mają hydrauliczne wspomaganie kierownicy gdzie pracuje na okrągło pompa wspomagania o mocy nominalnej 700 W i szczytowej 1,5 kW . Pompa pracuje na okrągło i niestety zużywa tą moc - niby pobiera z akumulatora pokładowego ale ta energia cały czas jest pobierana z akumulatorów trakcyjnych poprzez konwerter - w szczycie to 7 A .
Jeśli jeździmy wyłącznie po mieście i dużo kręcimy kierownicą - mówi się trudno .
Ale jeśli czeka nas dłuższa trasa to czasami można zadać sobie więcej trudu w kręcenie ale mieć większy zasięg - można odłączyć chwilowo przekaźnik włączający prą na pompę wspomagania - ale kierownicy a nie hamulców !
Przekaźnik w P106 mieści się obok kufra 3 aku - wskazany jest na zdjęciu
 |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
ev-drive.eu
Adam
Wiek: 62 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-11-12, 08:34
|
|
|
można też za pomocą prostego układu elektronicznego włączać + na przekaźniku pompy wspomagania poniżej 15 km/ h i wyłączać powyżej 30 km/h . Informacja o prędkości z czujnika ABS z koła. Taki układ zaprojektował i wykonał kolega mojego syna . Jerzdżę już trzy lata swoim Roverem 75 i działa bez problemów |
Ostatnio zmieniony przez ev-drive.eu 2015-11-12, 08:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-12, 08:48
|
|
|
ev-drive.eu napisał/a: | można też za pomocą prostego układu elektronicznego włączać + na przekaźniku pompy wspomagania poniżej 15 km/ h i wyłączać powyżej 30 km/h . Informacja o prędkości z czujnika ABS z koła. Taki układ zaprojektowł i wykonał kolega mojego syna . | Poproszę o schemat, Co prawda w P106E nie ma ABS-u ale jest czujnik prędkości który wysyła sygnał do prędkościomierza |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1477 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-11-12, 11:11
|
|
|
Można to zrobić na prostym układzie całkującym, przerzutnikiem (z małą histerezą), tak aby wyłączało się przy np. 15km/h, a włączało przy 12. Jak będzie na równo to przy stałej prędkości (tej granicznej) będzie szalało. Można też zrobić sterowanie pompy PWM i płynnie regulować wspomaganie (ale tego jeszcze nie robiłem). |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-13, 12:06
|
|
|
Albo najprościej i najtaniej bo za 5 zł
 |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-13, 17:13
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: | Szybkie ładowanie plus do stawką 9 kW w lijon. |
Paweł najlepszym rozwiązaniem byłaby ładowarka ZIVAN NG3 o napięciu nominalnym 120 V działa idealnie dla NiCD/Pb/Li-ion
Waży tylko 9 kg ale ceny u dystrybutorów są astronomiczne
Łatwo zainstalować w samochodzie
 |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3030 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-11-13, 22:58
|
|
|
zivana ng3 da sie ustawic?
mam takie dwa, na napiecia 84V i 72V |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2480 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
|