SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Karty do ładowarek.
Autor Wiadomość
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-10-29, 21:33   Karty do ładowarek.

Witajcie
Tak jak w temacie. Jakich kart używacie? Jakie znacie? Jakie polecacie?

Ja używam karty The New Motion. Generalnie jestem zadowolony.
Zalety:
+ Zero opłaty za wydanie karty,
+ Brak opłaty abonamentowej,
+ Firma pokrywa koszty inicjacji ładowania na słupkach operatorów którzy naliczają takie opłaty,
+ Działa na 99% słupków w Europie. Nawet "najgłupsze" belgijskie słupki obsługuje w większości,
+ Przejrzyste rozliczenie i real time info online,
+ Oprócz ładowania można z tą kartą opłacić parkingi, drobne zakupy (kawa na stacjach itp) do 25€ na okres rozliczeniowy,
+ Operator karty aktywnie porównuje ceny prądu na słupkach i informuje o tańszej alternatywie (raz ładowałem na słupku podczas gdy obok stał drugi i po dwóch dniach dostałem sms,że ten drugi był dużo tańszy),
+ Operator ma w ofercie opcję instalacji stacji ładowania pod adresem klienta i kompensacji kosztów ładowania z zyskami z tejże stacji (czekam już dwa miesiące na instalację i wciąż jestem 700 w kolejce... ale sąsiad ma i wszędzie w Europie ładuje za darmo)
+ Z karty można zrezygnować w każdej chwili bez dodatkowych opłat,
+ Karta może mieć formę breloka do kluczy.
+ Helpdesk online i infolinia 24/7
Wady
- Brak ubezpieczenia karty oraz brak ubezpieczenia szkód wynikających z wadliwego ładowania/słupka,
- Faktura bez specyfikacji szczegółowej (jest online),
- Aplikacja na smartfony tylko na Androshit

Mam też kartę ADAC/ANWB oraz MTC (multitankcard) używam ich jednak tylko sporadycznie. Są nieco droższe i nie obsługują tak dużej liczby słupków. ANWB/ADAC dostałem do assistance a MTC dostałem od firmy leasingowej. MTC ma za to genialne zniżki na benzynę ( w PL zapłaciłem w weekend 3,12).

Znam kilku posiadaczy EV w Polsce którzy korzystają z niemieckich lub angielskich kart gdyż jak twierdzą jest to tańsze i pewniejsze.
Jakie karty Wy posiadacie?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-04, 22:46   

Mam dwie:
- Galactico - w Gdańsku sponsorowana przez miasto, poza nim wydanie kosztuje zdaje się 20zł, użytkowanie póki co za darmo, 20 stacji, głównie we Wrocławiu (mapka - http://galactico.pl/gmap, pozycje potrafią być niedokładne),
- Enspirion - darmowe wydanie i póki co użytkowanie, daje dostęp do 2 stacji, do kolejnych 3 może być wymagana wkrótce, wszystkie w Trójmieście (lokalizacja - http://emobility.enspirion.pl/ ).

W ten sposób mam zdaje się 100% pokrycie publicznych trójmiejskich stacji o kontrolowanym dostępie, i to ledwie dwiema kartami. Niewykluczone, że dotyczy to nawet całego kraju - imponujące, nieprawdaż? :-) :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2016-01-05, 10:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2016-01-05, 10:47   

PatrykS napisał/a:
- Enspirion - darmowe wydanie i póki co użytkowanie, daje dostęp do 2 stacji, do kolejnych 3 może być wymagana wkrótce, wszystkie w Trójmieście (lokalizacja - http://emobility.enspirion.pl/ ).

Na stronie szybka ładowarka w Gdańsku al. Zwycięstwa 13 jest przekreślona - zepsuła się?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 25
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-01-05, 11:23   

"+ Działa na 99% słupków w Europie. Nawet "najgłupsze" belgijskie słupki obsługuje w większości,"

Pewnie w Polsce nie działa ta karta nigdzie ? W końcu nie jesteśmy w Europie tylko krajem trzeciego świata :D

Kolega chyba głównie w Niemczech jeździ ?
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-05, 11:29   

Ja uzywam karty Visa Classic.
Oplacam nia rachunki za prad w domu :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-05, 11:45   

RaveN napisał/a:
Na stronie szybka ładowarka w Gdańsku al. Zwycięstwa 13 jest przekreślona - zepsuła się?

Byłem tam parę dni temu i wyglądała na sprawną, zadałem pytanie Enspirionowi mailem i nie dostałem jeszcze odpowiedzi.

highend napisał/a:
Ja uzywam karty Visa Classic.
Oplacam nia rachunki za prad w domu

Jeszcze powiedz, że pasuje do 100% gniazdek w Twoim domu :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-01-05, 12:53   

Carcik napisał/a:
"+ Działa na 99% słupków w Europie. Nawet "najgłupsze" belgijskie słupki obsługuje w większości,"

Pewnie w Polsce nie działa ta karta nigdzie ? W końcu nie jesteśmy w Europie tylko krajem trzeciego świata :D

Kolega chyba głównie w Niemczech jeździ ?


Jeżdżę po całej Europie ale mieszkając w Holandii przywykłem do pewnych wysokich standardów. Karta TNM działa również w Polsce tam gdzie zarządca słupka wykazał się rozsądnym podejsciem do tematu. Niestety większość z tych kilkudziesięciu istniejących w PL słupków to parodia... Słupki są dla przyjezdnych gdyż mieszkaniec danej miejscowości ładuje we własnym garażu ale jak przyjezdny ma skorzystać ze słupka skoro musi (wyłącznie w godzinach urzędowych) odstać swoje w urzędzie po kartę ???

Ciekawostka
Od kilku dni w Holandii obowiązuje zasada 10% co oznacza,że każda gmina MUSI mieć minimum tyle słupków ile wynosi 10% liczby zarejestrowanej w tejże gminie EV. Czyli dla przykładu Amsterdam gdzie jeździ 15000 aut elektrycznych posiada 1500 publicznych punktów ładowania. Dla porównania tej samej wielkości Bydgoszcz posiada ich zero! Wyobraźcie sobie jak irytujące byłoby życie z elektrykiem gdyby jedna karta obsługiwała trzy słupki... 500 kart w portfelu aby poruszać się po jednym mieście?!
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-05, 13:29   

YANNOSICK napisał/a:
Wyobraźcie sobie jak irytujące byłoby życie z elektrykiem gdyby jedna karta obsługiwała trzy słupki... 500 kart w portfelu aby poruszać się po jednym mieście?!

Oj bardzo chciałbym już mieć tu taki problem 500 kart :-) W sensie jak ten tysiąc słupków stanie to problem kart już dawno będzie rozwiązany :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-05, 13:32   

RaveN napisał/a:
Na stronie szybka ładowarka w Gdańsku al. Zwycięstwa 13 jest przekreślona - zepsuła się?

Otrzymałem odpowiedź z Enspiriona - ponoć uszkodzenie wtyczki powoduje, że czasem trzeba ją podłączyć ze trzy razy, żeby zaczęło ładować.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rbose 

Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 34
Wysłany: 2016-01-05, 17:51   

Ja mam parę kart wyrobionych, niestety za bardzo się nie przydają w europie jest mnóstwo operatorów i mimo różnych kart nie mogłem się naładować. Wysyłać sms, trzeba mieć kartę danego kraju. czytając z kodo Or trzeba mieć internet w roamingu a to może słono kosztować.
_________________
Robert-BMW I3
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-01-05, 18:50   

rbose, Jakie masz karty i ile mają partnerów roamingowych czy też grup partnerskich? Właściwie wszystkie popularne karty niemieckie (poza kartą RWE) działają w kilku grupach roamingowych więc mają z 80-90 % pokrycia. Podobnie austriackie, duńskie czy norweskie. Holenderskie są podobno najlepsze pod tym względem ale na własnym przykładzie stwierdzam,że idealnie nie jest. Kilka razy nie udało mi się naładować na tak zwanych "głupich" słupkach w Belgii (tak Belgowie nazywają słupki pierwszej generacji które były budowane dla skuterów i motorowerów elektrycznych i mają gniazda na kablu...) oraz na słupkach RWE w Niemczech gdyż RWE ma zapędy monopolistyczne i chytry plan zawładnięcia światem EV poprzez lansowanie inicjacji ładowania za pomocą tylko i wyłącznie własnych skomplikowanych i drogich rozwiązań (kody QR, smsy uruchamiające aplikacje działającą tylko w jakimś dziurawym systemie dla nastolatków, opłaty czasowe zamiast zużycia, rezerwacje słupków z kilkudniowym wyprzedzeniem...)
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 187
Wysłany: 2016-01-05, 18:53   

YANNOSICK napisał/a:
Dla porównania tej samej wielkości Bydgoszcz posiada ich zero! Wyobraźcie sobie jak irytujące byłoby życie z elektrykiem gdyby jedna karta obsługiwała trzy słupki... 500 kart w portfelu aby poruszać się po jednym mieście?!


Nie chcę się czepiać, ale porównujmy jabłka z jabłkami. Amsterdam ma 1,75 a Bydgoszcz 0,35 - bo chyba nie porównujesz powierzchni, prawda?

A sam przepis bardzo sensowny, choć równie nierealny w Polsce.
 
 
rbose 

Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 34
Wysłany: 2016-01-05, 19:14   

YANNOSICK napisał/a:
rbose, Jakie masz karty i ile mają partnerów roamingowych czy też grup partnerskich? Właściwie wszystkie popularne karty niemieckie (poza kartą RWE) działają w kilku grupach roamingowych więc mają z 80-90 % pokrycia. Podobnie austriackie, duńskie czy norweskie. Holenderskie są podobno najlepsze pod tym względem ale na własnym przykładzie stwierdzam,że idealnie nie jest. Kilka razy nie udało mi się naładować na tak zwanych "głupich" słupkach w Belgii (tak Belgowie nazywają słupki pierwszej generacji które były budowane dla skuterów i motorowerów elektrycznych i mają gniazda na kablu...) oraz na słupkach RWE w Niemczech gdyż RWE ma zapędy monopolistyczne i chytry plan zawładnięcia światem EV poprzez lansowanie inicjacji ładowania za pomocą tylko i wyłącznie własnych skomplikowanych i drogich rozwiązań (kody QR, smsy uruchamiające aplikacje działającą tylko w jakimś dziurawym systemie dla nastolatków, opłaty czasowe zamiast zużycia, rezerwacje słupków z kilkudniowym wyprzedzeniem...)

Mam kartę norweską niestety ani w Norwegi ani w Szwecji na żadnej szybkiej stacji nie byłem w stanie naładować(prawdopodobnie źle trafiłem) mam 2 kartę niemiecką działała tyko w Niemczech a w dani czy Skandynawii lipa. Karta bmw charenow wydana w austri działa tylko w w Austrii, Niemiec Belgi i Holandii. żadna z tych kart nie działa w Czechach,Słowacji czy Słowenii
Ładowanie przy słupkach w czasie podróży nie wchodzi w rachubę bo za długo trzeba czekać
Szybkie ładowarki tylko działaja na kodyOR sms lub karty bo tam ładuję się w 20minut.
W Norwegi ładowałem się płacąc na stacji paliw niestety 20 minut się ładowałem i tylko do 50% mimo że pisało że ma 50 kw
_________________
Robert-BMW I3
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-01-05, 19:55   

bro napisał/a:

Nie chcę się czepiać, ale porównujmy jabłka z jabłkami. Amsterdam ma 1,75 a Bydgoszcz 0,35 - bo chyba nie porównujesz powierzchni, prawda?

Do porównania wziąłem miasta podobne wielkościowo (powierzchniowo) ale można też porównać liczbą mieszkańców:
Amsterdam 800 tyś vs Łódź 700 tyś - 1500 : 5
Utrecht 320 tyś vs Lublin 340 tyś - 390 : 2

Warszawa 2,7 mln vs Goes 27 tyś - 40 : 39

Polska 38 mln vs Groningen 180 tyś - 140 : 140

Kraków 700 tyś vs Yerseke 7 tyś - 7 : 7

Skala opóźnienia jest dramatycznie wielka ale chyba tylko Japonia może równać się z Holandią


Dziś w radio usłyszałem o ciekawej inicjatywie jakiegoś przygranicznego miasteczka żyjącego z turystyki zakupowej. W związku ze skargami kierowców EV na spaliniaki blokujące "niebieskie" miejsca parkingowe i brak sprawdzonych rozwiązań zapobiegających temu procederowi zastosowano nowatorski pomysł. Miejsca parkingowe przy słupkach wydzierżawiono prywatnej firmie która umieściła stosowne tabliczki z ostrzeżeniem że parkowanie na ich prywatnym terenie autem innym niż EV będzie karane odholowaniem auta i karą 550 euro. Firma w pierwszy weekend stycznia (wyprzedaże) zarobiła 20.000 € .

rbose, faktycznie lipę masz z tymi kartami. Moja działa generalnie wszędzie pod warunkiem, że słupek ma jakiegoś większego operatora (poza RWE) a na słupkach mniejszych sieci działa często ale nie zawsze. Ja ładuję tylko na zwyczajnych słupkach bo Ampera nie ma szybkiego ładowania.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
rbose 

Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 34
Wysłany: 2016-01-05, 20:10   

rbose, faktycznie lipę masz z tymi kartami. Moja działa generalnie wszędzie pod warunkiem, że słupek ma jakiegoś większego operatora (poza RWE) a na słupkach mniejszych sieci działa często ale nie zawsze. Ja ładuję tylko na zwyczajnych słupkach bo Ampera nie ma szybkiego ładowania.[/quote]
w Holandii większość ładowarek jest płatne tak samo jest w Norwegi.
Dlaczego nie ma ładowarek na euro taj jak parkometry? (jedną taką znalazłem za 1 euro ładowałem godzinę ale to w Niemczech)
_________________
Robert-BMW I3
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-01-05, 22:14   

rbose, za mały zysk przynoszą słupki aby instalować rozliczenie bezpośrednie. od 2018 będzie to obowiązkowe w Beneluksie ale pewnie wejdzie już wcześniej bo rzeczywistość wyprzedza wszelkie prognozy dotyczące EV w Holandii (miało być 15-20 tyś aut w 2015 a jest 80 tyś). Zamierzeniem rządu jest wprowadzenie płatności kartą płatniczą na podobnej zasadzie jak na automatycznych stacjach paliw tyle, że bez weryfikacji PIN.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-05, 22:45   

no dobra, oprócz visy classic mam jeszcze kartę ECOtricity z Anglii sobie wyrobiłem do ich CHADEMO... tak na przyszłość. Mam też zarejestrowanego Leafa dla ładowarek na Słowacji i tyle...

Poza tym gadanie o kartach w kraju takim jak Polska, gdzie Ukraina, a nawet Białoruś za chwilę nas przegonią w ilości słupków to jest ... smutne.

Żenujące jak nasz kraj wygląda pod tym względem. Tutaj widzę pole do popisu dla UE i Brukseli żeby to jakoś odgórnie "kazali" zrobić, bo inaczej w PL się nic nie zmieni na lepsze.

Jedynie Tesla zrobi SC, bo na chwile obecną nie zanosi się na więcej CHAdeMO, ale może sie mylę...
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12