Peugeot 106 electrique |
Autor |
Wiadomość |
Lolek electric
Motoparalotniarz
Wiek: 64 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-03, 00:21
|
|
|
Nie obcowzbudny a szeregowy, dodatkowe uzwojenie do hamowania odzyskowego. Też mam namiary na producenta szczotek. L |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-03-03, 11:29
|
|
|
Szeregowy, to taki który ma uzwojenie wzbudzania nawinięte bardzo grubym drutem (najczęściej płaskownikiem) i łączone szeregowo z wirnikiem, a obcowzbudny ma uzwojenie wzbudzania zasilane z oddzielnego regulatora i taki jest w Saxo . |
|
|
|
 |
Lolek electric
Motoparalotniarz
Wiek: 64 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-05, 11:15
|
|
|
Jaki jest w saxo to nie wiem, w pugu jest szeregowy z dodatkowym uzwojeniem do pracy prądnicowej czyli do hamowania. Pozdrawiam. L |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1214 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-03-05, 21:21
|
|
|
W Saxo i P106 jest ten sam silnik.
Obcowzbudny.
Szeregowy ma zawsze uzwojenia wzbudzenia połączone w szereg.. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
Lolek electric
Motoparalotniarz
Wiek: 64 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-06, 09:41
|
|
|
Trudno się dyskutuje prostemu poligrafowi z dwoma tak znakomitymi elektronikami jak Wy Panowie, niemniej odnoszę wrażenie że rozmawiamy na zasadzie " wy o zupie a ja o d...
(drugim daniu)".
Podział silników elektrycznych prądu stałego ze względów konstrukcyjnych i przepływu dostarczanej energii odbywa się następująco: silniki szeregowe i silniki bocznikowe.
W silniku szeregowym cała energia przepływa przez wirnik a następnie przez stojan (kolejność jest umowna). Przykładem takiego silnika jest np. rozrusznik silnika spalinowego a szczeg. przypadkiem jest silnik małej mocy (wycieraczki, dmuchawa) na magnesach trwałych, w nim energia przepływa tylko przez wirnik, zaliczany też do silników szeregowych. Jedną z istotnych cech wyróżniających jest fakt że po zamianie biegunowości zasilania taki silnik zmienia kierunek obrotów. Dokładnie tak jak to jest w samochodach koncernu PSA.
Drugi typ to silniki bocznikowe w których to strumień energii jest dzielony na wirnik i stojan, w nich zamiana biegunowości NIE powoduje zmiany kierunku obrotów.
Odrębną sprawą jest rodzaj wzbudzenia, tu podział odbywa się na SAMOWZBUDNE jak wspomniane powyżej rozrusznik lub taki z magnesami trwałymi oraz OBCOWZBUDNE
jak zastosowany w naszych samochodach.
Na stronie 53 instrukcji warsztatowej, takiej 156 stronnicowej znajduje się ilustracja pokazująca konstrukcję oraz przepływy energii w dyskutowanych silnikach trakcyjnych. Z tej oto ilustracji wynika że jest to silnik szeregowy prądu stałego wyposażony w cztery bieguny szeregowe oznaczone PA oraz cztery bieguny główne oznaczone PP będące oczywiście tzw. obcym wzbudzeniem i pozwalające np regulować moc silnika na małych prędkościach obrotowych lub zmieniać siłę hamowania odzyskowego.
Jak łatwo się domyślić, nie potrafię podlinkować wspomnianej ilustracji, informatykiem to ja nie jestem i raczej już nie będę. Zainteresowanym prześlę pdfa po wcześniejszym podesłaniu adresu emalii. Wszystkich którym się chciało przeczytać te moje wypociny serdecznie pozdrawiam, pozostałych oczywiście również. Lolek
PS Oczywiście powyżej gdzie napisałem "nie obcowzbudny a szeregowy" popełniłem błąd, powinienem napisać - jedno drugiego nie wyklucza, i szeregowy i obcowzbudny. |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-03-06, 21:33
|
|
|
W odkurzaczach, wiertarkach, i innych narzędziach (te ze szczotkami) występują silniki szeregowe na prąd zmienny i możemy je zasilić z baterii prądu stałego. Niestety po zamianie biegunów dalej będą się kręcić w tą samą stronę. W tych silnikach PSA, aby zmienić kierunek obrotów (a co za tym idzie jazdy) zmienia się kierunek prądu w uzwojeniu wzbudzania. Jeżeli w silniku PSA są bieguny połączone szeregowo, to mogą być tzw. komutacyjne (zmniejszające iskrzenie na szczotkach). |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1214 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-03-07, 09:27
|
|
|
To my wszystko wiemy.
Czytamy.
Nie mam pod ręką instrukcji od naszych aut, tam na pierwszej stronie jest napisany typ silnika/producent/itd.
I to wyjaśni. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
Lolek electric
Motoparalotniarz
Wiek: 64 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-07, 09:41
|
|
|
Tyle że jeszcze trzeba znać mowę żabojadów. Zaraz podłączę woltomierz do sagemboxa i sprawdzę jak się zachowuje napięcie na kablach do silnika i do wzbudzenia. L
PS Moteur - curant continu a excitation separee - tak jest napisane w danych technicznych na stronie 28 instrukcji obsługi |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1214 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-03-07, 09:53
|
|
|
W instrukcji tłumaczonej na angielski jest separately excited, co oznacza silnik obcowzbudny. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
Lolek electric
Motoparalotniarz
Wiek: 64 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-07, 10:06
|
|
|
No i fajnie, szeregowy i obcowzbudny. Pamiętam że jak miałem go poza autem i podłączyłem do grubych kabli 12 v z akku to on się obracał i nie wymagał do tego zasilania uzwojenia wzbudzenia, dlatego będę się upierał przy szeregowym. Zresztą te cewki w narożnikach podłączone szeregowo są nawinięte płaskownikiem, mają po 12,5 zwoja i łączny opór 0,013 łoma, czyli w zasadzie niemierzalny, natomiast uzwojenie wzbudzenia, też połączone szeregowo, mają w sumie 5,5 oma. Moc dostarczona do silnika z sagemboxa jest dzielona na dwa strumienie i przepływa przez wirnik, następnie strumienie łączą się i cała moc przepływa przez cztery cewki połączone szeregowo i tworzące cztery bieguny wzbudzenia oznaczone PA, na koniec moc wraca do sagemboxa. Uzwojenie wzbudzenia to cztery cewki oznaczone PP i posiadające osobne zasilanie. Pozdrawiam. L |
|
|
|
 |
KGB
Antypartyzant
Wiek: 36 Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 543 Skąd: z łona matki
|
Wysłany: 2016-03-08, 01:50
|
|
|
przeplywac moze prad, a nie moc - zachowajmy przynajmniej pozory kultury technicznej,
dlaczego nie moge sobie wyobrazic silnika szeregowego obcowzbudnego ? |
_________________ dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Lolek electric
Motoparalotniarz
Wiek: 64 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-08, 03:24
|
|
|
Ile razy oglądam Gwiezdne Wojny tyle razy słyszę o przepływie Mocy. Czepiasz się. Właśnie o tym mówimy że można. L |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1214 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2016-03-14, 16:21
|
|
|
Polecam wszystkim użytkownikom przegląd boksów z bateriami.
Już drugi przypadek o jakim słyszałem o eksplozji podczas ładowania bądź jazdy, zaraz po ładowaniu.
Okazuje się, że wszystko na pozór sprawne..
Uszkodzenia węży odlewania wody powodują ulatnianie się gazu, a skorodowane przewody bądź brak styku wybuch. Wyjścia szyn narażone są na korozję.
Warto rozkrecić ,na torx, oczyścić, skręcić, dać wazeliny.
Wtedy wiemy na czym stoimy. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1214 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2017-12-07, 07:53
|
|
|
Mam problem z ładowaniem.
Po wymianie Sagem, jeździ ale bardzo późno reaguje na pedał gazu, w sensie nie czasu, ale kąta.
Nie sygnalizuje wpięcia 230V , nie zapala się lampka ładowania, można jechać z kablem, nie mruga STOP.
Wymiana komputera nie zmienia stanu.
Być może problem z sagem, nie wiem dopiero założyłem,
na poprzednim było ok.
Nie mogę znaleźć położenia OBD ,stara wersja 106, 96r. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2108 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-12-07, 08:59
|
|
|
Żeby zmienić krzywą przyśpieszania musisz użyć walizki diagnostycznej - tj z samochodu który ma poprawną krzywą zapiasać dane w pamięci skrzynki diagnostycznej i wgrać do samochodu z nieprawidłową krzywą przyśpieszania.
Ale uwaga - możesz to robić tylko na tys samych numerkach kalkulatora - nie da się prawdopodobnie przenieść danych pomiędzy różnymi wersjami kalkulatora . |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
|