SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Poszukiwany/poszukiwana - motywacja
Autor Wiadomość
dubelt 

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-21, 16:01   Poszukiwany/poszukiwana - motywacja

Witam wszystkich po długiej przerwie.
Takie czasy że hobby idzie na bok, a człowiek zajmuje się zapewnieniem relatywnie dobrych warunków bytowych.

Obecnie mam coraz więcej czasu - od 00.00 do 05.00 ;) prawie codziennie. Czy ktoś z forum bawi się w konwersję w rejonie Szczecina? Ktoś może zainteresowany w tematyce chciałby się poduczyć, posiedzieć i pokombinować nad wieloma rozwiązaniami w konwersji samochodu?

Zapraszam do kontaktu.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-03-22, 06:49   

Cześć.
Tak napisałeś, że nie wiadomo czy Ty chcesz kogoś czy aby Ciebie natchnać..?
W nocy to się śpi!
Pozdrawiam.
:)
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
dubelt 

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-22, 09:08   

Oj. Tyż racja.
Prowadzę od kilku lat przeróbkę BMW E30 tzw. wąskiej lampy coupe.

Dużo czasu pochłonęły sprawy warsztatu blacharskiego, pełnej renowacji blachy. Obecnie szkielet samochodu stoi na kółkach. Brakuje mu wszystkiego :)

Graty do ruszenia elektrycznego w 90% są, reszta jest w tzw. fazie produkcji końcowej...

W sumie jeśli ktoś się chce ze mną pobawić to fajnie.

....jeśli ktoś się bawi swoim projektem i nie będzie marudził na obserwatora albo osobę do pogadania i pomocy od czasu do czasu to chętnie się spotkam.
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 288
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-03-22, 19:52   

Interesujący wybór auta ;)

Jaki silnik planujesz zamontować?
 
     
dubelt 

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-22, 20:56   

EVgarage napisał/a:
Interesujący wybór auta ;)

Jaki silnik planujesz zamontować?


Wybór taki jak kiedyś pozwalały środki na zabawę. Za samochód dałem tyle co za złom.

Plusem tego modelu jest:
idealny rozkład masy 50/50 na osie (troche zepsuje się przy obecnej koncepcji),
napęd na tył
bardzo niska waga - karoseria waży 250kg, z zawieszeniem myślę że nie więcej niż 500 (katalogowo w pełnej krasie wyjeżdzając z fabryki 970-1050kg)


Silnik lezy i czeka - synchroniczny PermMotor 16kW pracy S1, przy przerywanej/skokowej mocy do 32kW
Zostaje skrzynia bez sprzęgła.

Do tego całkiem spora bateria akumulatorów litowych - też leżą


Z wyliczeń wychodzi że powinno w zakresie dopuszczalnym przez nasze prawo drogowe, jeździć porównywalnie do oryginalnego 1,6litrowego benzynożłopa (dynamika jazdy)
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 216
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-22, 22:39   

A falownik ? Jak bez sprzęgła to koniecznie wektorowy , jak ze sprzęgłem może być dużo tańszy skalarny. Przynajmniej tak wychodzi z mojego doswiadczenia.
 
     
paskalex 


Wiek: 33
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 103
Skąd: Kijow
Wysłany: 2016-03-22, 22:40   

dubelt napisał/a:
Silnik lezy i czeka - synchroniczny PermMotor 16kW pracy S1, przy przerywanej/skokowej mocy do 32kW
Do tego całkiem spora bateria akumulatorów litowych - też leżą
Jaki będzie silnik kontroler (Motor Controller)?
Jak zrównoważyć ładowania akumulatorów litowych (BMS)?
_________________
Pozdrawiam,
Oleksii Paskal
https://www.facebook.com/paskalex
- Zobacz mnie na GoldenLine
 
     
dubelt 

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-22, 23:42   

ev-drive.eu napisał/a:
A falownik ? Jak bez sprzęgła to koniecznie wektorowy , jak ze sprzęgłem może być dużo tańszy skalarny. Przynajmniej tak wychodzi z mojego doswiadczenia.

Falownik jest też na biurku.
Sevcon gen4 110V (szyna DC na max 140V)
 
     
dubelt 

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-22, 23:45   

paskalex napisał/a:
Jaki będzie silnik kontroler (Motor Controller)?
Jak zrównoważyć ładowania akumulatorów litowych (BMS)?



BMS - mam układy scalone Lineara (o ile dobrze pamietam LTC6803HG-1) potrafiące obsłużyć do 12celi/chip. Chipów mam trochę ;)
Kwestia dorobienia reszty elektroniki - BMS centralny

Ładowarka "self made" 1faza na pełne 16A poboru z gniazdka (3,3kW).
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-03-27, 20:48   

kolego dubelt, ja prowadzę przygotowania do konwersji, jestem z Piły.

Na razie utknąłem na etapie segregacji ogniw i ich testowania. Dodatkowa przeprowadzka spowolniła mnie na dobre 3 miesiące. Ale na wiosnę myślę że ruszę z budowa pakietu Li-ion.

Założenia wstępna jak i pojazd już są. Pierw aku a później zakup silnika + falownika.

Skąd kolega wyrwał taki falowniczek i za jaką cenę ?
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
dubelt 

Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 25
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-27, 21:15   

Cześć
Wiadomość na PW :)


Co do teorii najpierw aku - nie zgodzę się, wyznacznikiem zapasu energetycznego powinny być wyliczenia zapotrzebowania konstruowanej maszynki.
kolejno silnik z "kontrolerem"
a później aku - bo jedynie to w maszynie możesz dowolnie podmieniać i skalować po złożeniu
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11