SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Xinri EM45 alias e3scooter Sport oraz SXT 500W ECC
Autor Wiadomość
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 74
Wysłany: 2014-09-10, 10:10   Xinri EM45 alias e3scooter Sport oraz SXT 500W ECC

2-3 tygodnie temu kupiłem z wyprzedaży rocznika 2013r model
Sport za 2399zł. O ten ..... http://www.e3scooter.com/em45-sportowy-skuter/

cena 4999zł to za dużo jako standardowa. Ale podobno w 2013/2014 opchnęli cały kontener.
Obecnie sklep stacjonarny w Warszawie w likwidacji ale ich skutery mają inne sklepy więc firma działa wsparcie też.

Oczywiście okazuje się ze ten model to nic innego jak Xinri EM45 z firmy

Jiangsu Xinri E-Vehicle Co.,Ltd.
maja zajebisty adres
Xinri Road No8 :)

Podstawowe dane:
- homologacja L1e
- 72V w postaci 6x12V 20Ah czyli 1,4kWh (teoretycznie)
- silnik 1,5kW
- ładowarka 3A 72V - z gniazdka ciągnie około 230W podczas ładowania.
- zasięg teoretyczny 45km
- vmax 45km/h (chyba dla 20kg dziecka:) Realnie wyjdzie z 35-36km/h
- waga 70kg (plus waga aku 50kg)

Po zakupie okazało się jednak iż akumulatory maja jakiś problem z trzymaniem.
Zapewne podczas stania "w salonie" szlak je trafił.
Jednak importer okazał się jak najbardziej ok i zamontował 6 nowych akumulatorów.
Akumulatory firmy Xinri więc powiedzmy "no-name china production"

Wczoraj odbyłem pierwsze jazdy ponad 20-25km i przy napięciu końcowym jazdy 68V łatwe do zmierzenia na gnieździe ładującym prędkość maksymalna to około 30km/h.
Oczywiście pełne baterie to szybkosc wieksza ale to dopiero sprawdzę.
Wskaźnik naładowania powyżej 75V pokazuje full, ale odkrecenie manetki powoduje spadek do dolnej połowy i mamy spadek napięcia. W stanie spoczynku 11,5V na aku 69V pakietu to połowa wskaźnika. Oznacz to spadek rzędu 8V pod obciążeniem podczas jazdy co nie jest niczym dziwnym dla żeli dobrze ze to wersja 72V nie wyobrażam sobie modeli 36-48V z 1,5kW na żelach.


Zasadniczo dziwne wrażenie ciszy. Kupiłem go z myślą o przebudowie w przyszłym roku na litowe. Nie dam się namówić na żele, po tym jak moja hulajnoga SXT 500W dostała nieziemskiego kopa na lipolach modelarskich.

Standardowo moja SXT 500W ma Vmax dla 100kg mezczyzny 23km/h na 3x12V 12Ah
po wsadzeniu lipol 12S 5Ah Vmax to 30km/h i dynamika wieksza. Fakt ze mamy przewoltowanie to jednak spadek napięcia pod obciążeniem dla Lipol modelarskich to 0,5V a nie kilka V. Obecnie sprawdzam zasięg na lipolach dla tej hulajnogi ale ponad 10km jest spokojnie. Miejsca po wywaleniu zeli mam w niej na 12S5P czyli szacuje jakieś 80km zasiegu.
Jak na dosyc lekka hulajnoge około 28kg bez baterii i 40kg z żelowymi to te 29,5kg na lipolach to leciutko nawet w full wypasie z zasięgiem 80-100km da masę tylko 36kg .

SXT500W ECC wygląda tak (pani Kasia nie jest w komplecie)


Ciekawostka jest iz SXT500W prawdopodobnie jest blokowana by miesciła się w klasie "mopedów" do 25km/h. Co ciekawe do wersji 500 jak i 1000 sprzedawana jest "oficjalnie przez producenta" zebatka o 44 zebach zamiast 70 i gotowym krótkim łąńcuchem co podnosi predkosc o 5-6km/h. Patrząc jak dobrze ciagnie od zera i po wzniesieniach wymiana na mniejszą zebatke jej nie zaszkodzi co podniesie prędkość.
Moja SXT przy 50V prędkości 29km/h ciagnie 8-9A a więc poniżej mocy silnika.
Za to przy ruszaniu maksymalna moc elektryczna na Wattmeterze to 1189W
na oryginalnych zelach było 839W.

Jakby ktoś miał jakieś pytanie to śmiało.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-09-10, 17:25   

jak za nowy skuter to cena świetna (2400 PLN)
zastanawia mnie brak popytu na te skutery.... wina to oczywiście:
- brak świadomości ludzi, że moga jeździć na prądzie
- obawa przed chińszczyzną

a szkoda, cenowo są tanie przecież.... i raczej nie ma się co zepsuć w nich.
a baterie.. no cóż, w tej cenie to żele, ale zawsze można po ich zużyciu zapodać litówki.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1090
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-09-10, 22:20   v max

Wszyscy obawiają się o zasięg i z góry wymyślają różne sytuacje na nie..
Ale nikt nie chce jeździć 30km/h i 30km..
Coś nie tak musi być z nim?
72V i 30km/h, ściemniasz.
Ja kupiłem skuter 500W/48V i jedzie 40km/h.
Co prawda przejechałem kawałek..rozdziewiczyłem go wczoraj-ma 25km na liczniku..
Baterie musisz rozruszać na pewno.
Ja gdy włożyłem świeżo naładowane po zakupie jechał te 40-42 wedle licznika.
Gdy stał, pomimo,że naładowany i doładowywany stale to nie mogłem wyciągnąć więcej jak 35km/h.
Dzisiaj po wczorajszym ładowaniu 40 bez problemu na prostej.
Ale jazda cicha fajna!
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 74
Wysłany: 2014-09-11, 04:58   

Po wymianie akumulatorów. Serwis przejechał 12km jak odebrałem przejechałem ponad 20km.
Na koniec tej jazdy było te 30km/h po odczekaniu 30 minuta na aku było 68V. Co ważne serwis źle podłączył gniazdo ładowania wiec sam nie naładował. Ładował pewnie poza.

Na razie jeszcze skuter się nie naładował a ma już 81,5V na aku po odłączeniu ładowarki i ładuje dalej. jak skończy to moze dzis po południu sie sprawdzi jak wyglada to teraz.

Ale patrząc realnie na realne kilometry z GPS a nie licznika to te skutery 1,5kW
nie maja szans na 45km/h fizyka nie wydoli. Ponad 200kg na dosyc grubych oponach.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1090
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-09-11, 08:30   

Sprawdzę swój na GPS i Turnigy to dam znać.
U mnie ze mną to 150kg.
Dzisiaj jak pogoda pozwoli test na litowych na zasięg i ciekawe jak z prędkością.
Odpowiednik kwasowych na Li-ion 13s tyle że zamiast 20Ah to 30 i waga zamiast 30kg to 10. Ciekaw jestem..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 74
Wysłany: 2014-09-11, 10:04   

20Ah w żelach to odpowiednik 12-15Ah w li-jonach głownie z powodu spadku napiec na żelach pod obciązeniem bo żele to 20Ah maja ale dla obciazalnosci 1/20C a nie 1C.

Widzę to po moim SXT 500W mimo iż ma teraz 5Ah (12S Turnigy 5000mAH) wyciaga grubo ponad 10km na tym do 42V (co daje 3,5V na cele) podczas gdy na żelach
3x 12V/12Ah miał cos kolo 18-20km.

12S Turnigy daje kopa SXT bo to ponad 50V.

Dlatego mysle nad litowcami do skutera też
 
     
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1048
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-09-11, 10:20   

robbo2k napisał/a:
... bo żele to 20Ah maja ale dla obciazalnosci 1/20C a nie 1C...


Ja mam żele 12V 20Ah dla prądu 2HR. Czyli dla 1/2C. I co na to powiesz? :-P
Robię na nich dystanse przynajmniej 2x większe, niż dla innych typowych żeli o tej pojemności dostępnych na rynku.
 
     
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 74
Wysłany: 2014-09-11, 10:44   

Bardziej mi chodziło o żele jakie pakują do tych chińczyków. Zresztą sam to potwietrdzasz iż "poza twoimi cudami' inne robią połowe czyli maja 10-15Ah mimo 20Ah teoretycznie.

Turnigy 4S 14,8V 5Ah to 160zł ile kosztuje te dobre żele o których piszesz?

Wydaje się iż 12V 12Ah to dobry żel trakcyjny to 200zł ? to 30% taniej niż lipo tylko.

Czyli jak ja potrzebuje 6x20Ah to wychodzi 1500zł na żele przy cenie skutera 2400zl :)
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1090
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-09-11, 13:42   

Ja mam Grensaver 24Ah/20h 20Ah/2h to co poleca Zeltom.
Jak ktoś chętny to sprzedam komplet 4szt.po dwóch ładowaniach, nie licząc konserwacji.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 74
Wysłany: 2014-09-11, 14:39   

To te po 150Euro ? Ja wiem ze te 15C to jakiś żelowy kosmos ale kto bogatemu zabroni....

http://www.produktinfo.co...ON_12V_24AH.pdf

Ale nawet one przy 1C maja 40 minut a przy 3C niewiele ponad 10minut.
Dopiero od 0,5C dają pożadne wartosci czyli 2godziny.

Jak na zelówki to i tak rewelacja tylko lipole maja 5C bez wzruszenia
 
     
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1048
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-09-11, 17:22   

Mam u siebie zamontowane takie właśnie GS 8 szt. 48V 40Ah. Prąd, po rozpędzeniu, jest w granicach 10A. Czyli pobierany z akumulatora jest właśnie w granicach 0,5C. Maksymalnego zasięgu jeszcze nie sprawdziłem, ale jechałem szybko (czyli od 33 do 42 km/h w zależności od drogi i w tych warunkach prąd pobierany waha się od 20 do 25A, przy 20 km/h prąd pobierany potrafi spać do 5A) i przejechałem 67 km i jeszcze zostało jakieś 0,5V na każdym do napięcia 10,5V pod obciążeniem. Przy spokojnej jeździe zasięg powinien przekroczyć bezproblemowo 100 km, a pisząc o spokojnej, jeździe mam na myśli szybkość około 20 km/h. Przy takiej spokojnej, na połowie tego zestawu, przejechałem ponad 100 km, ale przy doładowaniu słonecznym. Z doładowaniem, teraz, mogę pomyśleć o 150 km. I to tylko na owych żelach.
Co do ceny, w sklepach są po 399 zł, kolega sprzedawał je w granicach 80 zł (lekko używane) do 120 - 140 zł za nóweczki.
 
     
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 74
Wysłany: 2014-09-11, 19:26   

Do skutera za 2400 potrzebował bym 6szt po 399zł za 2400zł. To bez sensu wgledem litowców.
Oczywiscie cena 140zł to rewelacja jak za te żele biore...... 10sztuk.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-11, 22:04   

Używane agm-y 12 sprzedaję po 25pln, co do li-po to (14,4V 5Ah) kupiłem ostatnio po ok 66pln (poprzez forum).
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1090
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-09-11, 22:12   

Mam 6sztuk. :)
Jak by co.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1090
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-09-11, 22:15   

Skuterem przejechałem dzisiaj 40km.
Wskaźnik spadł poniżej połowy naładowania, to taki wyhyłowy woltomierz na desce.
Prędkość wzrosła do 42km/h i lepszy start.
W końcowej fazie 35km/h i pradu jeszcze było ale zimno i kropiło, musiałem przerwać.
Watt meter gdzieś zapodziałem..stąd nie znam zużycia.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1048
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-09-12, 06:17   

Ile chcesz za sztukę? Dwa bym przytulił do nowego pomysłu ;)
Albo nawet i cztery :D
 
     
tomasz_kombi 

Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 296
Skąd: Zagłębie
Wysłany: 2014-09-12, 08:17   

robbo2k napisał/a:
Turnigy 4S 14,8V 5Ah to 160zł

No widzisz. A ja chciałem (w sumie to nadal chcę) sprzedać kilka sztuk po 115zł to nie było zainteresowanych :-?
_________________
Moje gniazdka: praca
 
     
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 74
Wysłany: 2014-09-12, 09:59   

Tomasz napisałem na PW.... w sumie jak nie moge znalesc pojedynczej 7S do Razor E300
to złoze z 4S i 3S
 
     
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 74
Wysłany: 2014-09-21, 16:38   

No dzisiaj pojeździłem Xinri i jest ok.... bez problemu 45km/h co ciekawe skuter ma tempomat
po rozpędzeniu puszczamy manetkę i dalej grzejemy 45km/h przy masie kierowcy 95kg.
Po około 10-15km Vmax spada do 40-44km/h ale moze to kwestia ukształtowania terenu.


Przejechałem 20km napięcie na aku po 5 minutach od zatrzymania 12,10V (72,6V).

Szum wiatru i zdziwienie przechodniów czemu nie bzyka
 
     
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 74
Wysłany: 2014-10-15, 14:08   

Naklejka +10 do lansu :) na dzielni


Napięcie początkowe 79,8V czyli około 13,3V na aku (zaraz po naładowaniu jest 82-81V
Trochę znów pojeździłem.... 45km/h z palcem w nosie przez 15km.
Potem kolejne 15km to 40km/h.... przejechałem 30km napiecie na aku po chwili postoju 71V wiec jeszcze z 10-20km pojedzie. Jest tam 6x12V żelówek. Ale predkosc zapewne spadnie do 30-35 dla tych ostatnich kilometrów.



Ostatnio zmieniony przez robbo2k 2014-10-15, 14:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 74
Wysłany: 2014-10-15, 14:14   

SXT 500W ECC Scooters w wersji 12S2P gotowy na 12S4P zasięg docelowy 45km.

 
     
robbo2k

Dołączył: 04 Lis 2009
Posty: 74
Wysłany: 2016-05-04, 13:35   

Bedę na zlocie, a dla archiwum, gdyby ktoś kiedyś szukał co daje zmiana z 6x12V na kwasówkach na Lipole to dane z testów

(dane z GPS) Waga skutera z kierowca 230kg (podczas testów LiPO, kwasiaki zostały na pokładzie ok. 35kg)

Testy z prędkościami zbliżonymi do Vmax.
kwasiaki fabryczne "Xinri" 6x12V (20Ah) szeregowo 72V - Vmax 41-43km/h (licznik ok45km/h) - Pierwsze 10km prędkości od 45 do 40km/h, kolejne 20km z prędkościami od 38 do 28km/h.
Zasięg do 30km.

Akumulatory Turnigy 6S/4S 5000mAh (instalacja bez przeróbki)
Lipo 24S - Vmax 58km/h (licznik > 80km/h) (4x6S)
Lipo 26S - Vmax 64km/h (licznik > 80km/h) (3x6S + 2x4S)
Lipo 28S - Vmax - 69km/h (licznik > 80km/h) (4x6S + 1x4S)

Dla 1P (5Ah) zasieg 9km z prędkościami bliskimi Vmax
Dla 2P (10Ah) zasieg 19km z predkosciami bliskimi Vmax
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13