Zlot EV 2017
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Polski samochód na wodór z proszku!
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 614
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-07-13, 22:03   Polski samochód na wodór z proszku!

Jeżdżące laboratorium od podstaw powstało właśnie nad Wisłą.

https://www.msn.com/pl-pl...artandhp#page=2

Tu chodzi o sposób magazynowania wodoru. Zespół projektowy podszedł do problemu w unikalny sposób. W aucie zastosowany został unikalny zbiornik magazynujący wodór opracowany i opatentowany w Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie.

Technologia opiera się na chemicznym wiązaniu gazu w wodorkach metali, które przypominają mąkę. Materiał na stałe znajduje się w samochodzie a jego ładowanie odbywa się na zasadzie różnicy ciśnień przez dołączenie dystrybutora wodoru, którym może być stacja lub nawet zwykła butla techniczna.

- Dzięki zastosowaniu chemicznego wiązania w proszku metalu jesteśmy w stanie zmagazynować w zbiorniku nawet 5-krotnie więcej wodoru niż w butli pod bardzo wysokim ciśnieniem. Do tego dochodzą kwestie bezpieczeństwa. W przypadku sprężania wodoru w butlach stalowych ciśnienie wynosi 200-300 bar, a w przypadku butli kompozytowych nawet 700 bar. To ogromne siły i spore ryzyko. W przypadku rozwiązania zastosowanego w naszym prototypie ciśnienie wodoru wewnątrz proszkowego magazynu wynosi zaledwie kilka bar. Można więc przechowywać wodór dużo bezpieczniej i gdy mamy w baku wodorek metalu, nie ma najmniejszego problemu, auto można tankować szybko i wygodnie.

Na skutek przemiany chemicznej podczas tankowania metalowy proszek nagrzewa się i należy go schłodzić. Rozwiązaliśmy to za pomocą wewnętrznego układu chłodzącego, który rozprasza temperaturę zapewniając poprawny balans cieplny. Podczas jazdy mamy sytuację odwrotną - zbiornik się chłodzi. Opracowany przez nas system umożliwia wykorzystanie różnicy temperatur do chłodzenia silników i systemów elektronicznych auta.

Pojazd dysponuje ogromnym kontrolowanym elektronicznie momentem obrotowym. Łączna generowana moc wynosi 272 KM a sam projekt był zrealizowany w zaledwie 6 miesięcy...

- Instytut Transportu Samochodowego zapowiedział, że do 2030 roku Polska będzie wyposażona w sieć stacji wodorowych do takiego tankowania - powiedział dr inż. Danielem Prusakiem z AGH .

Nieźle się zapowiada ale pożyjemy zobaczymy co z tego wyjdzie....
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 899
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-08, 22:13   

Takie zjawiska są znane od lat. Na tej zasadzie działają aku Ni-MH. Wodór nie jest "za darmo". Niech Ci "geniusze" skupią się na odzysku metali z aku Ni-Mh i Li-Jon.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12