SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka naścienna 22kW
Autor Wiadomość
maniek 

Wiek: 54
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 50
Skąd: Cologne/Gliwice
Wysłany: 2016-10-21, 13:15   Ładowarka naścienna 22kW

Witam@
szukam ładowarki naściennej (Wallbox) 22kw z gniazdem Typ2,
mam wprawdzie Fiata500e 6,6kW i wtykiem Typ1
ale ma to być urządzenie uniwersalne dla moich przyszłościowych aut :-P
macie może coś sprawdzonego na rynku?
na razie nie znalazłem nic poniżej 800€
pzdr
_________________
niechaj MOC będzie z wami
maniek

WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV

Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray
 
 
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 61
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-10-21, 13:50   

Raczej skrzynka naścienna z gniazdem Typ 2 i elektroniką w środku a nie ładowarka
_________________
Rover 75 electric
 
 
dsctom 

Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 63
Skąd: Gdańśk
Wysłany: 2016-10-21, 14:09   

małe szanse na ładowarkę AC 22kW poniżej 800 E - pytanie w jakiej konfiguracji :)

a producenci to m.in.:

Enelion
ABL
efacec
EBG compleo
CIRCONTROL
Keba
wallbox chargers
Zaptec charger
ebee smart technologies
Veefil
Signet
Ensto
 
 
maniek 

Wiek: 54
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 50
Skąd: Cologne/Gliwice
Wysłany: 2016-10-21, 15:14   

ev-drive.eu napisał/a:
Raczej skrzynka naścienna z gniazdem Typ 2 i elektroniką w środku a nie ładowarka

zgadza się, wiem ze to nie jest ładowarka ale wszyscy tak to nazywają
a jakoś to trzeba nazwać po polsku :?: dlatego napisałem obok Wallbox

dsctom napisał/a:
małe szanse na ładowarkę AC 22kW poniżej 800 E - pytanie w jakiej konfiguracji :)


najprostsza, mam własny garaż, i nie potrzebuje żadnych RFID, WLAN...inne
dziwie się czemu to ustrojstwo takie drogie bo oprócz FI typu B które jest w tym najdroższe
(+/-300€) i trochę elektroniki za 5€ nic więcej tam nie ma
_________________
niechaj MOC będzie z wami
maniek

WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV

Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2238
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2016-10-21, 15:57   

maniek napisał/a:
najprostsza, mam własny garaż, i nie potrzebuje żadnych RFID, WLAN

Zrób to normalnie i uniwersalnie.
Doprowadź do garazu gniazdo naścienne 3 fazowe z zabezpieczeniem 32A.
Po co Ci płacić za nic :mrgreen:
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
maniek 

Wiek: 54
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 50
Skąd: Cologne/Gliwice
Wysłany: 2016-10-21, 17:00   

hmm
jas_pik napisał/a:
Zrób to normalnie i uniwersalnie.
Doprowadź do garazu gniazdo naścienne 3 fazowe z zabezpieczeniem 32A.
Po co Ci płacić za nic :mrgreen:


no nie tak do końca, to nie takie proste
sile w garażu mam nawet 64A , tylko to mi nic nie daje,
żaden nowoczesny samochód nie będzie się ładował (no może oprócz starszych modeli PSA itp.)
Nowe auta potrzebuje elektronikę która będzie z nim komunikować i regulować prąd ładowania
(bo w trakcie reguluje i pod koniec cyklu zmniejsza się powoli do zera)
poza tym tez ze względów bezpieczeństwa ta
"ładowarka" podaje napięcie dopiero jak samochód potwierdzi ze wtyczka jest w gniazdku.
Dlatego te wtyczki maja po 5 cz 6 pinów/bolców prąd+komunikacja.
_________________
niechaj MOC będzie z wami
maniek

WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV

Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2238
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2016-10-21, 17:25   

Kupujesz kilka częsci i sam składasz ( ewentualnie dajesz fachowcowi do złożenia)
https://github.com/kortas87/simple-evse/wiki/SimpleEvseJ1772guideExternal
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
maniek 

Wiek: 54
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 50
Skąd: Cologne/Gliwice
Wysłany: 2016-10-21, 18:22   

no i chyba tak będę musiał zrobić,
Czesi maja jakieś graty do majsterkowania ;)
https://www.ev-power.eu/i...earchparam=EVSE
_________________
niechaj MOC będzie z wami
maniek

WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV

Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray
 
 
maniek 

Wiek: 54
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 50
Skąd: Cologne/Gliwice
Wysłany: 2016-10-21, 21:44   

zakładając ze kupie sobie "Tesla Wall conector" ma wszystko czego potrzebuje ustawienia 6, 8, 10, 13, 16, 20, 25 i max 32 Ampery 3 fazy (22KW) i to za tylko 600€ :-P
wprawdzie tesla to typ 2 a mój fiat ma typ1

ale jak zakupie sobie przejściówkę z 2 na 1 (i tak muszę kupić żeby się gdziekolwiek ładować)
to teoretycznie musi działać, :idea:
no bo jeśli w każdym innym wallboxie z gniazdkiem 2 to funkcjonuje :roll:

co o tym myślicie :?:

tańszego Wallboxa 22kW nigdzie nie znajdę :)
_________________
niechaj MOC będzie z wami
maniek

WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV

Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-10-22, 00:27   

maniek napisał/a:
tańszego Wallboxa 22kW nigdzie nie znajdę

http://www.ebay.co.uk/itm...sYAAOSwy-5XMizy
http://www.ebay.co.uk/itm...TcAAOSwPCVYAiCm
Jak poszukasz to możesz jeszcze taniej znaleźć. To są co prawda stacje jednofazowe (7kW), ale zrobienie ich trójfazowymi jest dość banalne - zmiana różnicówki na trójfazową, stycznik w mojej nawet był trójfazowy, więc tylko kwestia połączenia w środku przewodami.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
maniek 

Wiek: 54
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 50
Skąd: Cologne/Gliwice
Wysłany: 2016-10-23, 09:10   

PatrykS napisał/a:
......To są co prawda stacje jednofazowe (7kW), ale zrobienie ich trójfazowymi jest dość banalne - zmiana różnicówki na trójfazową, stycznik w mojej nawet był trójfazowy, więc tylko kwestia połączenia w środku przewodami.


wszystko ładnie i pięknie, ale szukam 22kW :mrgreen:
bo za 3 -5 lat zakupie inne auto i wtedy co? znów kombinacje,
a tak będzie jak znalazł.

Wole wyłożyć teraz te 550€ na tesla wall connector :lol:
i dokupić adapter

albo przerobić/zmienić kabel na T1
i to jest chyba najbardziej korzystna opcja
wtyczkę T1 z kablem 6m dostane juz za 50€

[img][/img]
[img] [/img]
_________________
niechaj MOC będzie z wami
maniek

WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV

Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-10-23, 22:30   

maniek napisał/a:
Wole wyłożyć teraz te 550€ na tesla wall connector
i dokupić adapter

albo przerobić/zmienić kabel na T1

Kabel w domowej stacji jest zdecydowanie najwygodniejszą opcją - wyciąganie go z bagażnika jest upierdliwe, a kupienie do domu drugiego dość kosztowne. Jeśli chodzi o adapter to zwykły kabel T2->T1 może pełnić tą rolę, wystarczy mu przedłużyć pin CP o 1cm. Mi udało się tanio (<800zł) wyrwać ładowarkę 2x22kW z gniazdami T2 - jak się trochę poczeka i poszuka to da się znaleźć okazję.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 64
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-24, 07:48   

U mnie kabel na stałe jest przypięty do gniazdka, jeśli zamierzam pojechać dalej lub się u kogoś podładować, to wtedy wrzucam go do auta. To jest upierdliwe mniej.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-10-25, 11:45   

dsctom napisał/a:
a producenci to m.in.:

Enelion
ABL
efacec
EBG compleo
CIRCONTROL
Keba
wallbox chargers
Zaptec charger
ebee smart technologies
Veefil
Signet
Ensto
Hmm, czyżby pierwsza wzmianka na tym forum o naszym polskim (nawet gdańskim) producencie ładnych ładowarek? (stacji AC dla purystów technicznych :-) )
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 39
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 353
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2016-11-03, 14:13   

Hmmm Czyżbyś Patryk tam pracował ??? Swoją drogą to te produkty nie wiem jak cenowo ale DESIGN mi się podoba i te wersje z LCD do LOKALI gastronomicznych lub innych fajny patent. Bo nie raz w galerii to taki klient siedzi w aucie bo zajechał podładować się i chciał nie chciał bedzie widział to co mu zapodadzą przed autem :D Do tego za reklamę można by kasować kasę co spowodować może szybszą amortyzację takiego słupka. :)
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-03, 16:35   

KilleR.racer napisał/a:
Hmmm Czyżbyś Patryk tam pracował ???
Akurat nie, ale muszę przyznać, że robią to co ja najbardziej lubię robić - mam na myśli projektowanie urządzeń z mikrokontrolerami i ich programowanie :-)

KilleR.racer napisał/a:
Swoją drogą to te produkty nie wiem jak cenowo ale DESIGN mi się podoba i te wersje z LCD do LOKALI gastronomicznych lub innych fajny patent.
To, że to świetny pomysł, to pierwsza myśl, jaka przychodzi do głowy po odwiedzeniu ich strony :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1328
Wysłany: 2016-11-04, 20:06   

Wallbox tesli fajny, bo z kablem, acz nie da sie go kupic nie majac tesli... chyba ze znasz kogos, kto nie potrzebuje, i dla Ciebie kupi:)

Faktycznie, wallboxy na stronach angielskich sa tanie bardzo, i tu moje pytanie do zorientowanych: chargemasterow na 3fazy nie da sie przerobic?
:)

Dziekuje!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2818
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-06, 21:21   

wodnik7 napisał/a:
chargemasterow na 3fazy nie da sie przerobic?
Da się bardzo prosto, już gdzieś o tym tu pisałem - wymiana stycznika na trójfazowy (nowy 100-150zł), ewentualnie różnicówki (podobny koszt, niepotrzebna jeśli w instalacji w domu już taka jest).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11