Ładowarka naścienna 22kW |
Autor |
Wiadomość |
maniek
Wiek: 55 Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 50 Skąd: Cologne/Gliwice
|
Wysłany: 2016-10-21, 12:15 Ładowarka naścienna 22kW
|
|
|
Witam@
szukam ładowarki naściennej (Wallbox) 22kw z gniazdem Typ2,
mam wprawdzie Fiata500e 6,6kW i wtykiem Typ1
ale ma to być urządzenie uniwersalne dla moich przyszłościowych aut
macie może coś sprawdzonego na rynku?
na razie nie znalazłem nic poniżej 800€
pzdr |
_________________ niechaj MOC będzie z wami
maniek
WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV
Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray |
|
|
|
 |
ev-drive.eu
Adam
Wiek: 62 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-10-21, 12:50
|
|
|
Raczej skrzynka naścienna z gniazdem Typ 2 i elektroniką w środku a nie ładowarka |
_________________ Rover 75 electric |
|
|
|
 |
dsctom
Dołączył: 16 Sie 2016 Posty: 63 Skąd: Gdańśk
|
Wysłany: 2016-10-21, 13:09
|
|
|
małe szanse na ładowarkę AC 22kW poniżej 800 E - pytanie w jakiej konfiguracji
a producenci to m.in.:
Enelion
ABL
efacec
EBG compleo
CIRCONTROL
Keba
wallbox chargers
Zaptec charger
ebee smart technologies
Veefil
Signet
Ensto |
|
|
|
 |
maniek
Wiek: 55 Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 50 Skąd: Cologne/Gliwice
|
Wysłany: 2016-10-21, 14:14
|
|
|
ev-drive.eu napisał/a: | Raczej skrzynka naścienna z gniazdem Typ 2 i elektroniką w środku a nie ładowarka |
zgadza się, wiem ze to nie jest ładowarka ale wszyscy tak to nazywają
a jakoś to trzeba nazwać po polsku dlatego napisałem obok Wallbox
dsctom napisał/a: | małe szanse na ładowarkę AC 22kW poniżej 800 E - pytanie w jakiej konfiguracji |
najprostsza, mam własny garaż, i nie potrzebuje żadnych RFID, WLAN...inne
dziwie się czemu to ustrojstwo takie drogie bo oprócz FI typu B które jest w tym najdroższe
(+/-300€) i trochę elektroniki za 5€ nic więcej tam nie ma |
_________________ niechaj MOC będzie z wami
maniek
WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV
Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2471 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2016-10-21, 14:57
|
|
|
maniek napisał/a: | najprostsza, mam własny garaż, i nie potrzebuje żadnych RFID, WLAN |
Zrób to normalnie i uniwersalnie.
Doprowadź do garazu gniazdo naścienne 3 fazowe z zabezpieczeniem 32A.
Po co Ci płacić za nic |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
maniek
Wiek: 55 Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 50 Skąd: Cologne/Gliwice
|
Wysłany: 2016-10-21, 16:00
|
|
|
hmm jas_pik napisał/a: | Zrób to normalnie i uniwersalnie.
Doprowadź do garazu gniazdo naścienne 3 fazowe z zabezpieczeniem 32A.
Po co Ci płacić za nic |
no nie tak do końca, to nie takie proste
sile w garażu mam nawet 64A , tylko to mi nic nie daje,
żaden nowoczesny samochód nie będzie się ładował (no może oprócz starszych modeli PSA itp.)
Nowe auta potrzebuje elektronikę która będzie z nim komunikować i regulować prąd ładowania
(bo w trakcie reguluje i pod koniec cyklu zmniejsza się powoli do zera)
poza tym tez ze względów bezpieczeństwa ta
"ładowarka" podaje napięcie dopiero jak samochód potwierdzi ze wtyczka jest w gniazdku.
Dlatego te wtyczki maja po 5 cz 6 pinów/bolców prąd+komunikacja. |
_________________ niechaj MOC będzie z wami
maniek
WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV
Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2471 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
maniek
Wiek: 55 Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 50 Skąd: Cologne/Gliwice
|
|
|
|
 |
maniek
Wiek: 55 Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 50 Skąd: Cologne/Gliwice
|
Wysłany: 2016-10-21, 20:44
|
|
|
zakładając ze kupie sobie "Tesla Wall conector" ma wszystko czego potrzebuje ustawienia 6, 8, 10, 13, 16, 20, 25 i max 32 Ampery 3 fazy (22KW) i to za tylko 600€
wprawdzie tesla to typ 2 a mój fiat ma typ1
ale jak zakupie sobie przejściówkę z 2 na 1 (i tak muszę kupić żeby się gdziekolwiek ładować)
to teoretycznie musi działać,
no bo jeśli w każdym innym wallboxie z gniazdkiem 2 to funkcjonuje
co o tym myślicie
tańszego Wallboxa 22kW nigdzie nie znajdę |
_________________ niechaj MOC będzie z wami
maniek
WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV
Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3102 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-10-21, 23:27
|
|
|
maniek napisał/a: | tańszego Wallboxa 22kW nigdzie nie znajdę |
http://www.ebay.co.uk/itm...sYAAOSwy-5XMizy
http://www.ebay.co.uk/itm...TcAAOSwPCVYAiCm
Jak poszukasz to możesz jeszcze taniej znaleźć. To są co prawda stacje jednofazowe (7kW), ale zrobienie ich trójfazowymi jest dość banalne - zmiana różnicówki na trójfazową, stycznik w mojej nawet był trójfazowy, więc tylko kwestia połączenia w środku przewodami. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
maniek
Wiek: 55 Dołączył: 05 Maj 2014 Posty: 50 Skąd: Cologne/Gliwice
|
Wysłany: 2016-10-23, 08:10
|
|
|
PatrykS napisał/a: | ......To są co prawda stacje jednofazowe (7kW), ale zrobienie ich trójfazowymi jest dość banalne - zmiana różnicówki na trójfazową, stycznik w mojej nawet był trójfazowy, więc tylko kwestia połączenia w środku przewodami. |
wszystko ładnie i pięknie, ale szukam 22kW
bo za 3 -5 lat zakupie inne auto i wtedy co? znów kombinacje,
a tak będzie jak znalazł.
Wole wyłożyć teraz te 550€ na tesla wall connector
i dokupić adapter
albo przerobić/zmienić kabel na T1
i to jest chyba najbardziej korzystna opcja
wtyczkę T1 z kablem 6m dostane juz za 50€
[img] [/img]
[img] [/img] |
_________________ niechaj MOC będzie z wami
maniek
WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV
Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3102 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-10-23, 21:30
|
|
|
maniek napisał/a: | Wole wyłożyć teraz te 550€ na tesla wall connector
i dokupić adapter
albo przerobić/zmienić kabel na T1 |
Kabel w domowej stacji jest zdecydowanie najwygodniejszą opcją - wyciąganie go z bagażnika jest upierdliwe, a kupienie do domu drugiego dość kosztowne. Jeśli chodzi o adapter to zwykły kabel T2->T1 może pełnić tą rolę, wystarczy mu przedłużyć pin CP o 1cm. Mi udało się tanio (<800zł) wyrwać ładowarkę 2x22kW z gniazdami T2 - jak się trochę poczeka i poszuka to da się znaleźć okazję. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Lolek electric
Motoparalotniarz
Wiek: 65 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 157 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-24, 06:48
|
|
|
U mnie kabel na stałe jest przypięty do gniazdka, jeśli zamierzam pojechać dalej lub się u kogoś podładować, to wtedy wrzucam go do auta. To jest upierdliwe mniej. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3102 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-10-25, 10:45
|
|
|
dsctom napisał/a: | a producenci to m.in.:
Enelion
ABL
efacec
EBG compleo
CIRCONTROL
Keba
wallbox chargers
Zaptec charger
ebee smart technologies
Veefil
Signet
Ensto | Hmm, czyżby pierwsza wzmianka na tym forum o naszym polskim (nawet gdańskim) producencie ładnych ładowarek? (stacji AC dla purystów technicznych ) |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
KilleR.racer
Wiek: 40 Dołączył: 14 Mar 2016 Posty: 387 Skąd: Zbójna k.Łomży
|
Wysłany: 2016-11-03, 14:13
|
|
|
Hmmm Czyżbyś Patryk tam pracował ??? Swoją drogą to te produkty nie wiem jak cenowo ale DESIGN mi się podoba i te wersje z LCD do LOKALI gastronomicznych lub innych fajny patent. Bo nie raz w galerii to taki klient siedzi w aucie bo zajechał podładować się i chciał nie chciał bedzie widział to co mu zapodadzą przed autem Do tego za reklamę można by kasować kasę co spowodować może szybszą amortyzację takiego słupka. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3102 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-11-03, 16:35
|
|
|
KilleR.racer napisał/a: | Hmmm Czyżbyś Patryk tam pracował ??? | Akurat nie, ale muszę przyznać, że robią to co ja najbardziej lubię robić - mam na myśli projektowanie urządzeń z mikrokontrolerami i ich programowanie
KilleR.racer napisał/a: | Swoją drogą to te produkty nie wiem jak cenowo ale DESIGN mi się podoba i te wersje z LCD do LOKALI gastronomicznych lub innych fajny patent. | To, że to świetny pomysł, to pierwsza myśl, jaka przychodzi do głowy po odwiedzeniu ich strony |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1331
|
Wysłany: 2016-11-04, 20:06
|
|
|
Wallbox tesli fajny, bo z kablem, acz nie da sie go kupic nie majac tesli... chyba ze znasz kogos, kto nie potrzebuje, i dla Ciebie kupi:)
Faktycznie, wallboxy na stronach angielskich sa tanie bardzo, i tu moje pytanie do zorientowanych: chargemasterow na 3fazy nie da sie przerobic?
Dziekuje! |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3102 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-11-06, 21:21
|
|
|
wodnik7 napisał/a: | chargemasterow na 3fazy nie da sie przerobic? | Da się bardzo prosto, już gdzieś o tym tu pisałem - wymiana stycznika na trójfazowy (nowy 100-150zł), ewentualnie różnicówki (podobny koszt, niepotrzebna jeśli w instalacji w domu już taka jest). |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
|