Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prius 4 gen. Plug-in
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 966
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-12-07, 11:18   Prius 4 gen. Plug-in

Toyota ogłasza wprowadzenie nowych napędów hybrydowych.

http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL

W udoskonalonym układzie hybrydowmy Prius plug-in zastosowano system dwóch trybów jazdy który pozwala wykorzystać drugi silnik elektryczny, który pełnił dotąd jedynie funkcję generatora, jako dodatkowe źródło mocy, zarówno w trybie hybrydowym, jak i elektrycznym. W nowym układzie hybrydowym plug-in zastosowano akumulator litowo-jonowy o większej pojemności, która zwiększy zasięg samochodu w trybie elektrycznym do co najmniej 60 km.
Toyota New Global Architecture (TNGA) to rewolucja w podejściu Toyoty do tworzenia, projektowania samochodów z napedem hybrydowym,
Większa standaryzacja i modułowa konstrukcja napędów skracają czas projektowania i umożliwiają szybsze tworzenie wysokiej klasy komponentów, dzięki czemu samochody Toyoty z napędem hybrydowym stają się jeszcze bardziej niezawodne, oszczędne i bardziej ekologiczne.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 966
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-12-07, 12:56   Re: Prius 4 gen. Plug-in

http://www.greencarcongre...161206-tmc.html

Within the five years Toyota plans to introduce of six hybrid systems.
Specifically, it plans to reorganize its development structure starting in 2017 and increase its number of people involved in hybrid technology development by approximately 30%
Toyota aims to have the new units PHEVs feature in 60%or more of Toyota-brand and Lexus-brand vehicles sold annually.
The system for plug-in hybrid vehicles (PHVs) has also been enhanced. A new dual-mode drive system allows the electric motor, which was hitherto used only as a generator, to provide direct driving power, resulting in powerful driving, even when in EV mode. Enhancing the system for PHVs is a large-capacity lithium-ion battery that largely increases the EV-mode cruising range to min 60 kilometers (37 miles) or more in the JC08 test cycle.
Toyota is advancing its development of zero-emission vehicles, such as FCVs, which use hydrogen, and EVs. Specifically, it plans to reorganize its development structure technologies of environmental technology development, starting in 2017 and increase its number of people involved in technology FCVs and EVs. - czytamy w raporcie Toyoty
 
 
zeeltom 


Wiek: 62
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1357
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-12-08, 03:29   

A po polskiemu? To polskie forum ;)
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 966
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-12-08, 18:42   

Widać że kolega j. angielskiego nie zna i spostrzegawczość słaba - nie dobrze.
 
 
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 235
Wysłany: 2016-12-08, 20:43   

zeeltom napisał/a:
A po polskiemu? To polskie forum ;)

W ciągu pięciu lat Toyota planuje wprowadzenie sześciu systemów hybrydowych.
Szczególnie, że planuje reorganizację swojej struktury rozwoju Począwszy od roku 2017 i zwiększenia liczby osób biorących udział w rozwoju technologii hybrydowej o około 30%
Toyota ma mieć nową funkcję jednostki PHEVs w 60% lub więcej marki Toyota i Lexus-markowych pojazdów sprzedawanych rocznie.
System plug-in pojazdów hybrydowych (PHV) została również wzmocniona. Nowy system napędu dual-mode pozwala silnik elektryczny, który był dotychczas wykorzystywany jedynie jako generator, aby zapewnić bezpośrednią moc napędową, dając możliwość sprawnej jazdy, nawet w trybie EV. Wzmocnienie systemu PHV to akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności, które w znacznym stopniu zwiększa zakres EV-mode przelotowej do minimum 60 kilometrów (37 mil) lub więcej w cyklu JC08.
Toyota realizuje swój rozwój pojazdów o zerowej emisji, takich jak FCV, które wykorzystują wodór i EV. W szczególności, że zamierza zreorganizować swoje technologie konstrukcji rozwój rozwój technologii ochrony środowiska, począwszy od roku 2017 i zwiększenia liczby osób biorących udział w technologiach FCV oraz EV.
Prosz...;-)
 
 
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 49
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-04-26, 00:01   

Witam,
Widzę że wujek guuugle pomagał tłumaczyć.
Poczytajcie na temat EV w Japonii:
http://autokult.pl/6375,j...-kupi-nowego-ev
Japończycy mają więcej stacji ładowania EV niż stacji benzynowych. To o czymś świadczy.
Pozdrawiam zwolenników EV i PHEV (mam)
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 40
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-26, 21:14   

Panaceum napisał/a:
Japończycy mają więcej stacji ładowania EV niż stacji benzynowych. To o czymś świadczy.

No świadczy. Na przykład o tym że są pod tym względem dziesięciokrotnie gorsi od Holandii a także gorsi od większości zelektryfikowanych krajów Europy. Sensacja jakiegoś niedouczonego dziennikarzyny zrobiła furorę pośród równie niedoedukowanych czytelników i jak widać nadal ludzie się na to łapią jak muchy na lep.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-30, 21:39   

Witam wszystkich,

użytkuje takiego priusa od dwóch miesięcy.
Jak na razie jestem zadowolony :) . Jak ktoś ma jakieś pytania to postaram sie odpowiedzieć :) .
_________________
Prius plugin IV 45000km - 3,5/100
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 68
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-08-31, 11:35   

wersja EU czy US?
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-31, 16:35   

Salon Polska. Wtyczka Typ2. Ładowanie dołączoną ładowarką 3:10 (10A). Maksymalny prąd ładowania 3,6Kw (16A) czas 1:50
_________________
Prius plugin IV 45000km - 3,5/100
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 708
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-09-03, 22:18   

Ile to ma isofix'ów i w któych rzędach?
 
 
Drobny

Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 68
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2018-09-07, 16:48   

Czy wersja która posiadasz ma podgrzewaną kierownicę? i czy w ogóle wersje EU mają ten dodatek?
I pytanie czy w trybie CHARG możesz naładować AKU więcej nież 30%?
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-07, 20:25   

Isofixy są dwa. Na dwóch tylnich fotelach.
W Europie nie ma grzanej kierownicy.
W trybie CHARG ładuje do 80%, potem przechodzi w tryb hybrydowy.
_________________
Prius plugin IV 45000km - 3,5/100
 
 
richardk11

Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 4
Wysłany: 2020-01-04, 20:37   

Prius 4 gen. Plug-in
Jezdze juz rok ty m autem . Przedtem mialem tez toyoty , nissana leaf 2013 rok dwa lata .
Obecny Prius 2018 plug in to najlepszy samochod i b. tani w eksplatacji....
50 km na elektrycznosci i nie ma problemu z szukaniem ladowarki przy dluzszych trasach .
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3524
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-05, 01:14   

richardk11 napisał/a:
Obecny Prius 2018 plug in to najlepszy samochod i b. tani w eksplatacji....
Ja tam zostanę przy Amperce - zasięgu na prądzie chyba nie zamienię na mniejszy :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 40
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 424
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2020-01-05, 14:43   

Tobie wskazany jest upgrade do Ampery gen 2 czyli volt 2. Zasięg ba ev 100-120 km i jeszcze dodatkowy aku w bagażniku i jesteś w swoim niebie.
 
 
 
Ekolega 
BMW i3 94ah


Wiek: 42
Dołączył: 03 Gru 2019
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-05, 18:32   

Na ile w priusie plugin starcza bateria ?
 
 
marekp 

Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 71
Wysłany: 2020-01-05, 19:23   

Pisza ze DO 60km. Czytac nalezy tak: nie uda Ci sie przejechac 60km. W ten sposob to ja biegam do 160km/h. Nigdy szybciej nie bieglem. A ile wolniej? A to juz inne pytanie. Producent gwarantuje ze nie osiagne 60km. Dobrze bo mozna by sie zaczac martwic. Jezdzilem Toyota hybrydowa i uwazam ze jest bardzo dobrze zrobiona. Mam teraz PHEV Outlander ale jeszcze ze dwa dni i sie go pozbede.

MarekP
_________________
Jaguar XJR Sport 1994
Jaguar XJ-S V12 1977
DS5 Hybrid4
 
 
richardk11

Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 4
Wysłany: 2020-01-05, 21:40   

Na ile w priusie plugin starcza bateria ?
Do 50 km ale to zalezy od pory roku , tzn czy sie jezdzi na swiatlach , czy uzywa klimy ..
Bardzo wygodne autko , zero problemow , dobre gwarancje Toyoty , mnie naprawili zlamany joy stick od lusterka prawego ktory zlamal poprzedni wlasciciel. Nic nie zaplacilem za to.
Cichy samochod , silnik prawie nie slychac jak pracuje i b malo pali .
Minusy to tylko 2 miejsca z tylu i mniejszy bagaznik ale mnie osobiscie to nie przeszkadza.
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-05, 21:42   

Nie przesadzaj z tym zasięgiem :) ... nie jest tak źle.
W trybie elektrycznym akumulator też się ładuje podczas hamowania, a dynamiczna jazda mu w tym pomaga.
W mieście spokojnie zrobisz 50 km, na prawdę dynamicznie.
W trasie może 10 km przy 120km/h :) ...
U mnie zaraz będzie 2 lata z priusem IV, co prawda od roku użytkuje go żona, ale jak ją pytam na co zmieniamy to stanowczo zaprzecza, więc jest zadowolona :)
_________________
Prius plugin IV 45000km - 3,5/100
 
 
richardk11

Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 4
Wysłany: 2020-01-05, 21:49   

Ja laduje swojego Priusa z mojego gniazdka w moim garazu , na dachu mam panele solarne wiec staram sie to robic w dzien . Na stacje benzynowa zagladam raz na 4-5 miesiecy lub jak jade gdzies bardzo daleko . Dziennie mieszcze sie w 50 km prawie zawsze .
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3524
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-01-06, 01:17   

KilleR.racer napisał/a:
Tobie wskazany jest upgrade do Ampery gen 2 czyli volt 2. Zasięg ba ev 100-120 km i jeszcze dodatkowy aku w bagażniku i jesteś w swoim niebie.
No kusi to, kusi, ale w końcu mam nadzieję w swojej dołożyć tyle bajerów, że Volt 2 się schowa :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rume 


Dołączył: 18 Wrz 2018
Posty: 101
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-01-06, 10:43   

KubaPHV napisał/a:
Salon Polska. Wtyczka Typ2. Ładowanie dołączoną ładowarką 3:10 (10A). Maksymalny prąd ładowania 3,6Kw (16A) czas 1:50

Baterię 7kWh naładujesz 16A w 1:50? Może do dyspozycji jest 5kWh.
 
 
KubaPHV

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-01-06, 13:58   

„Baterię 7kWh naładujesz 16A w 1:50? Może do dyspozycji jest 5kWh.”

Aż tak się nie doktoryzuję nad tym tematem :) .
Na pewno cała bateria nie jest dostępna dla tryby elektrycznego.
Jak zostaje jeakieś 20% auto przechodzi w tryb hybrydowy, przy którym nie ma się już wpływu na baterię. Nigdy też nie udało mi się rozładować tych 20%.
_________________
Prius plugin IV 45000km - 3,5/100
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11