SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-21, 00:30   

No i przez kilka godzin miałem Amperę zamienioną w cegłę:(
Ale po kolei.
Wsiadam do samochodu na parkingu w mieście i po włączeniu dostaję komunikat "Sprawdź blokadę kierownicy" i tyle. Nie da się ruszyć kierownicy ani dźwigni z pozycji P, i nie da się wyłączyć samochodu. No więc komórka i internet. Spektrum wagi porad na forach angielskich jest bardzo szerokie od odczekania pół minuty do wezwania lawety z dźwigiem (blokada skrzyni na P) i wymiany całego mechanizmu blokady w serwisie.
Jednak najczęściej pojawia się porada polegająca na wyjęciu bezpiecznika F2 (tylko wersja angielska jak się później dowiedziałem) co powoduje reset mechanizmu blokady. Więc wyjmowałem ten nieszczęsny F2 i nic. Pojechałem do do mu zostawiając auto i znowu internet w ruch. Okazało się, że bezpiecznik F2 w Anglii to F8 w Europie. Z powrotem do auta i uffff.... zadziałało:)

Podaję przepis naprawy gdyby ktoś miał z tym problem:

- pojawia się komunikat "Sprawdź blokadę kierownicy",

- wyłączamy samochód BEZ naciskania pedału hamulca,

- po otwarciu drzwi kierowcy, z boku kokpitu zdejmujemy klapę
bezpieczników,

- wyjmujemy bezpiecznik F8 na kilka sekund i wkładamy z powrotem,

- włączamy samochód i cieszymy się jazdą.

Problem jest bardzo powszechny sadząc po ilości wpisów na forach i chyba nie wiadomo dlaczego tak się dzieje. Podejrzane są zużyty akumulator 12V, błąd software-u, samochód zaparkowany na podjeździe itp. Ale z tego co się zorientowałem nie ma spójnej teorii wyjaśniającej ten błąd :lol: .
Ostatnio zmieniony przez Rafał 2016-12-21, 12:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-21, 08:48   

Poprawka, zapomniałem o jednym punkcie:

- pojawia się komunikat "Sprawdź blokadę kierownicy",

- wyłączamy zapłon BEZ naciskania pedału hamulca,

- po otwarciu drzwi kierowcy, z boku kokpitu zdejmujemy klapę
bezpieczników,

- wyjmujemy bezpiecznik F8,

- włączamy zapłon na kilkadziesiąt sekund,

- wyłączamy zapłon BEZ naciskania pedału hamulca,

- wkładamy z powrotem F8,

- włączamy zapłon i cieszymy się jazdą.
Ostatnio zmieniony przez Rafał 2016-12-21, 12:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 41
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-12-21, 10:23   

Próbowałeś soft resetu poprzez przytrzymanie przycisku Power przez 30 - 60 sekund?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-21, 11:05   

Tak, próbowałem chyba wszystkiego łącznie z podładowaniem akumulatora z innego pojazdu, wymianą baterii w pilocie (!) i nic.

Tylko wyjęcie bezpiecznika F8 kasuje błąd sterownika blokady kierownicy lub programowo przez OBD2, ale chyba tylko przez program serwisowy.

Wydaje się, że jeżeli sterownik ma nawet jednorazowy problem z odblokowaniem kierownicy, to nie pozwala na uruchomienie pojazdu do czasu skasowania tego błędu.

Amerykańskie Volty nie mają blokady, a tym samym tego problemu, ale europejskie wersje już tak.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3729
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-21, 14:37   

Rafał napisał/a:
Wydaje się, że jeżeli sterownik ma nawet jednorazowy problem z odblokowaniem kierownicy, to nie pozwala na uruchomienie pojazdu do czasu skasowania tego błędu.
Widywałem ten komunikat u siebie wielokrotnie, ale nie powodował żadnego problemu, mogłem ruszyć i znikał. Nie widziałem go już co najmniej kilka miesięcy. Zaliczyłem raz cegłę (po włączeniu zapłonu tylko ekrany działały - poza tym żadnych odgłosów i blokada dźwigni zmiany biegów), wtedy też ten komunikat się wyświetlał, pomogło odpięcie na chwilę aku 12V.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 41
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-12-21, 16:48   

To chyba jakieś zaraźliwe. Godzinę temu taki komunikat :



Dzięki przygodzie kolegi Rafała wiedziałem, że to nie groźne fanaberie systemu ale postanowiłem sprawdzić co na to ASO. Szybki telefon do serwisu i porada: Na wyłączonym zapłonie delikatnie poruszyć kierownicą aż złapie blokadę i uruchomić auto. Podziałało. Obyło się bez szukania bezpieczników, odpinania klemy i bez resetu softu. Podczas blokady auta pojawił się też komunikat o niewykryciu kluczyka (choć siedziałem w aucie z kluczem w kieszeni).
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-21, 20:17   Żarówki

Witam, w mojej Ampie w/g mnie reflektory świecą jakoś marnie.
Czy polecacie jakieś żarówki? Może wiecie jaki jest dokładnie typ żarówki HIR2, czy może HB3.
W mojej Kia Soul soczewki świecą o niebo lepiej.

Dzięki za odpowiedź.

Marek
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 357
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-12-21, 20:37   

Z praktyki odnośnie blokady kolumny kierowniczej to zauważyłem, że nie wolno ruszać kierownicą jeszcze pezed włączeniem auta. Reflektory niestety świecą słabawo, już wymieniałem halogeny ale bez specjalnego efektu (HIR2).
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 41
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-12-21, 20:44   

bodix napisał/a:
Z praktyki odnośnie blokady kolumny kierowniczej to zauważyłem, że nie wolno ruszać kierownicą jeszcze pezed włączeniem auta.
Tak samo piszą chłopaki na niderlandzkim forum. Problemy pojawiają się gdy kierowca kręci sterem jeszcze zanim pompa nabije układ wspomagania. Według ASO należy jednak od czasu do czasu zapinać blokadę kierownicy aby zapobiegać problemom z systemem. Bądź tu mądry...
bodix napisał/a:
Reflektory niestety świecą słabawo, już wymieniałem halogeny ale bez specjalnego efektu (HIR2).
Ja nie narzekam ale wszystkie moje wcześniejsze auta miały opinię kiepsko świecących... Zauważyłem, że w Amperze zanieczyszczenie "szyby" reflektora drastycznie pogarsza zasięg świateł więc w trasie przecieram je na każdym postoju.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 417
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-22, 07:04   

No to z tymi światłami mnie zmartwiliście. Mam hopla na tym punkcie. Dlatego pytałem wcześniej o reflektory. Miałem nadzieję że są przynajmniej ksenony.
 
 
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 357
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-12-22, 07:41   

Nie martw się z tym da się żyć. Bardziej niż widoczność w nocy są problemy z piszymi dla których jesteś przeźroczystym blisko dwu tonowym autem z racji cichego napędu.
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-22, 08:09   

Ksenony wymagają zainstalowania spryskiwaczy przy reflektorach - tak zdaje się mówią przepisy w UE.
Ampera ich nie ma, więc nie ma raczej ksenonów.
_________________
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1568
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-22, 09:21   

To chyba zależy od ilości światła, bo robili takie słabsze ksenony (chyba 25W) i bez spryskiwaczy.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-22, 19:23   

To forum chyba ma jakąś moc sprawczą, ponieważ właśnie wczoraj założyłem żarówki led do mojej Ampery:)

Dwa poprzednie samochody, które posiadałem miały xenony, a ostatni nawet bi-xenony skrętne, więc przesiadka do Ampery była nieco frustrująca w temacie jej żenującego oświetlenia.

Zainspirował mnie forumowicz z Anglii, który założył wspomniane diody led i obszernie udokumentował fotograficznie.

https://speakev.com/threads/finally-the-ultimate-headlight-system-upgrade-pictures-included.20671/page-3

Kiedy wieczorem nie zauważyłem czarno odzianego pieszego na poboczu drogi postanowiłem nabyć na odpowiednie żarówki LED.
Na Aliexpress można je dostać trochę taniej, ale nie chciało mi się czekać około 40 dni + perspektywa odsyłania do Chin ew. uszkodzonych diod zaważyła na zakupie z Allegro.

http://allegro.pl/zarowka...6584225428.html

Od razu prostuję, że jedna żarówka pobiera około 2A, czyli jej moc wynosi ~20W ( trochę mocy zabiera moduł zasilacza ), a nie 40W jak napisano. Jako, że sprawność diody led jest kilkukrotnie większa od halogenu, powinno być emitowane więcej światła.

Żarówka posiada dwie grupy po 4 diody, podobno produkcji Philipsa i wykonana jest bardzo porządnie.

Montaż jest bardzo prosty, żarówka pasuje idealnie do gniazda w reflektorze Ampery. Jedyne co sprawia trochę zachodu to wywiercenie otworów 25mm w pokrywkach reflektorów dla zamocowania załączonych przepustów taśm radiatorów.
Póki co samochód nie sygnalizuje awarii świateł przez CAN BUS.

Wrażenia.
Według mnie rozświetlenie pola przed samochodem jest o wiele, wiele lepsze niż było przy halogenach.
Kształt linii świateł na ścianie jest taki sam jak poprzednio.
Równomierność rozkładu światła, jest również znakomita, dużo lepsza niż poprzednio.
Nie widać różnicy w ew. oślepianiu samochodów jadących z przeciwka.
Nie zrobiłem porównania zasięgu, ale chyba gorzej niż było być nie może.
Tylko barwa światła mogłaby być trochę cieplejsza niż 6000K, bo diody do jazdy dziennej, które przy halogenach były niebieskie teraz wydają się pomarańczowe.

Reasumując, jestem bardzo zadowolony ze zmiany i chyba warto zaryzykować żeby podnieść bezpieczeństwo na drodze.

Załączam zrobione na szybko zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/u/Ampera/album/2394820
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 41
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
  Wysłany: 2016-12-22, 20:09   



Z tego co tu widać to jedyną zmianą poza barwą światła jest pojawienie się dziwnej plamy na jezdni oraz zanieczyszczenie światłem strefy powyżej przesłony. Snop światła jest silniejszy na halogenach więc zasięg także będzie większy na halogenach. Na zdjęciach z angielskiego forum także nie ma żadnej poprawy poza subiektywnym odczuciem autora przeróbek. Obawiam się, że rozszczelnienie reflektora i narażanie go na przegrzanie to zbyt duże ryzyko dla samej zmiany barwy dającej złudne odczucie poprawy widoczności.
Jeżeli kiedykolwiek spali mi się żarówka to poproszę serwis o montaż jakiejś drogiej wzmocnionej wersji halogenu w jednej z lamp dla testu.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-22, 21:25   

Efekt tych Ledów wygląda obiecująco. Ciekawe czy wilgoć nie będzie wchodzić przez nowe otwory w obudowy reflektorów. Czekam na opinie po kilku tygodniach użytkowania... Może tez się skuszę.

Mam pytanie do użytkowników Amper - nie macie instrukcji serwisowej do Ampery?

Marek
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1568
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-22, 21:51   

Otwory można uszczelnić np. silikonem.
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-22, 22:03   Ampera LED

Ta dziwna plama to ślady opon sąsiada. Zdjęcia były robione w odstępie kliku dni.
Zapewniam, że oświetlenie przed pojazdem jest nieporównywalnie lepsze i bardziej równomierne od oryginalnego.
Moja żona, która głównie jeździ Amperą jest zachwycona poprawą widoczności.

Przepust wygląda na dosyć szczelny. Chyba, że reflektor ma być zupełnie hermetyczny.
Temperatura we wnętrzu reflektora będzie na pewno niższa niż przy halogenach - LED 20W, halogen 55W. Te metalowe warkocze skutecznie odprowadzają ciepło diod na zewnątrz.
Zobaczę po jakimś czasie czy się nic nie dzieje. No i w każdej chwili można wrócić do halogenów.
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 27
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-12-22, 23:18   

Są do tego jakieś papiery ? Jest nabita homologacja ?

Diagnosta może się przyczepić, są strasznie uczuleni na wszelkie przeróbki ledopodobne.

Certyfikaty i zapewnienia producentów na allegro są zawsze wspaniałe bo sprzedawca na tym nie jeżdzi a papier wiele rzeczy przyjmie.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-23, 00:36   

Tu jest instrukcja serwisowa do Ampery / Volta 2012 ~70MB
http://www.filedropper.co...raservicemanual

Co do homologacji, to na żarówce jest napisane E9. Jak zapewniał mnie sprzedawca, jest to ważna hiszpańska homologacja. Hmmmm......

Kiedy byłem na pierwszym badaniu diagnosta był mocno zdziwiony, że tak nowoczesne i na dodatek elektryczne auto ma zwykłe halogeny. Poza tym Ampera to nie Golf III tuningowany ledami gdzie laik widzi, że to się gryzie.
 
 
Maras 
AMPERA / VOLT


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-23, 04:56   

Wielkie dzięki za ten link...
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 417
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-12-23, 07:25   

Homologacja jaka by nie była itak formalnie nie przejdzie , bo to reflektor ma mieć homologację pod taki typ żarówki. Ale puki co nie ma wyjścia ,też bym w to wszedł chociaż nie jestem zwolennikiem takowych "przeróbek".
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-23, 09:54   

Ja też dziękuję za ten dokument.
_________________
 
 
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 190
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-12-24, 02:37   Katalog cen

Tu jest taki przydatny link pokazujący ceny elementów do Volta:

https://www.gmpartsonline...engine/body-cat

Dobra wiadomość, że ostatnio (chyba w grudniu) GM mocno opuścił ceny.
Pytanie czy u nas też potanieje, czy to tylko w USA.

Ceny na stronie jeszcze przed obniżką były niższe lub podobne do tych, które są u nas w serwisie Opla.

Wysłałem maila do czesci@serwishaller.pl podając numer części GM, które znalazłem na ww. stronie, a po tygodniu kurier dostarczył mi do domu za pobraniem.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 3729
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-24, 15:07   

Rafał napisał/a:
Wysłałem maila do czesci@serwishaller.pl podając numer części GM, które znalazłem na ww. stronie, a po tygodniu kurier dostarczył mi do domu za pobraniem.
W sensie gdańska ASO Ci wysłała kurierem czy ten sklep ze Stanów?
BTW: wygląda że gdańska ASO wreszcie zaczyna widzieć ruch w tym interesie :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 12