SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik Leroy Somer do Peugeota 106
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1272
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-29, 19:44   Silnik Leroy Somer do Peugeota 106

Carcik napisał/a:
Chcesz zasugerować że dodanie kilku super-kondensatorków zwiększy moc silnika z 6kW do 8kW czyli o 33% ? Od tak za 150zł ? Zbyt pięknie to wygląda.
W takim wypadku w Saxo dam rade wyciągnąć 40kW.


Na pewno aż takiej mocy maksymalnej nie osiągniesz popatrz sie na wykres mocy i momentu.
Standardowe dane to moc maksymalna 20 kW przy 6700 obrotów .
Dopuszczalen przez producenta obroty silnika to 8000 obr/min
Na takie zmiany musiałbyś jescze trochę pobawić się z innymi charakterystykami napięcia i prądu na wzbudzaniu i na komutatorze .
Równiez musiałbyś zmienić ograniczenie prędkości obrotowej które w Sagemboxie jest ustawione na 6700 obrotów .
Wynika z tego prędkość maksymalna bo przełożenie jest tak zrobione że przy 1000 obrotów silnika prędkość na kołach wynosi 13,96 km/h.
W załączeniu dane techniczne silnika oraz wykresy mocy i momentu.



_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1022
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-29, 20:21   

Ja tam "znafcą" nie jestem, ale dołożenie kondensatorów równolegle do wirnika, czy do wzbudzania spowoduje uszkodzenie sterownika. Małe kondensatory są dawane po to, aby "iskrzenia" nie przechodziły na kable zasilające, które działają jak antena.
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-12-29, 21:38   

Nie wiem ile przekłamuje EVLITE ale u Pawła na zlocie widziałem na wyświetlaczu 250A więc około 30kW a tutaj masz 200A/20kW. Czyżby instrukcja zaniża parametry ?
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1272
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-29, 23:12   

@carcik
Przestałem wierzyć we wskazania Evlite już dość dawno.
@gienek333
Teorię silników elektrycznych poznawałem na studiach kilkadziesiąt lat temu. Nie było wtedy sterowania silnikami kontrolerami PWM.
Moje wnioski wyciągam na podstawie badań przeprowadzonych przez innych.
Nie widzę przeciwwskazań do użycia dużych pojemności kondensatorów "goldcap" połączonych równolegle go głównej baterii akumulatorów trakcyjnych(tym bardziej takich o małym napięciu równolegle do każdego ogniwa w baterii.
Tym bardziej że taki kondensator stanie się jakby niezależnym balanserem każdego ogniwa.
A to dlatego że naładuje się szybciej niż ogniw - bo ma mniejsza impedancję a jeśli nie będzie poboru energii z całej baterii to powoli będzie się rozładowywać przez impedancję wewnętrzną ogniwa aż do wyrównania potencjałów pomiędzy kondensatorem a ogniwem. A co do wyładowywania całości - przecież na wejściu każdego kontrolera są kondensatory- zazwyczaj elektrolityczne na napięcie znacznie wyższe niż napięcie całej baterii ogniw.
Tyle że ich pojemność zazwyczaj jest w zakresie setek mikrofaradów. A nawet szeregowe połączenie "goldcapów" o pojemnościach rzędu Faradów podniesie łączną pojemność - magazyn energii na wejściu kontrolera silnika.
Czyli energia zgromadzona w tej pojemności będzie znacznie wyższa.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1022
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-29, 23:52   

Indukcyjność silnika Saxo jest integralną częścią systemu sterowania silnikiem. Tranzystor w sterowniku załącza pełne zasilanie z aku do silnika na ułamek sekundy, dwa lub więcej, energia gromadzi się w "blachach", następnie wraca do uzwojeń (dlatego w sterowniku bardzo ważna jest dioda zwierająca wirnik, w Saxo jest tranzystor).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11