SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozważania - Seicento
Autor Wiadomość
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-31, 15:05   Rozważania - Seicento

Panowie tak sobie liczę i rozważam,
czy autko typu Seicento jeździło by na sterowniku Curtis 1204x 275A 36V i silniku 9kw?

Gdy by zapewnił dobre chłodzenie sterownikowi to 9.900 W mocy generuje.
Jakiej wielkości bateria była by potrzebna na zasięg ok. 80km?
Prędkość ok. 60 - 80kmh, ale przejazdowa 50km/h.

Zastanawiam się czy nie zostawić sterownika sobie właśnie w tym celu.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2016-12-31, 15:14   

Dla takiego zasięgu wystarczyłoby 12 - 14 kWh , o ile nie będzie to ołów.Tyle tylko że w licie to wyjdzie drogo. Zawsze przy czymś takim polecam zakup gotowca np Peugeota106/Saxo.
Takiego bez kompletu akumulatorów Saft ( brakuje 6-ciu) kupisz chyba teraz bardzo tanio od Pawła (pir-serwis) . Napisz/zadzwoń do niego.
Tanio też sprzeda swojego starego BX-a , ale też bez aku.
Wyjdzie Cię to taniej niż robienie cieniasa od początku a wszystko już masz sprawdzone/działające/zarejestrowane.
A za silnik/kontroler będziesz miał akumulatory Saft i będziesz jeździł.
Będziesz chciał mieć większy zasięg - to zbudujesz sobie zestaw litowy jak Carcik.
Carcik chyba też wziął Saxo od Pawła i buduje własny pakiet litowy.
Ale zawsze lepiej zaczynać od już jeżdżącego samochodu.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-31, 15:29   

jaś_pik tylko wyłącznie rozważam, nic nie kupuje :)

Zakładamy że mam baterię 150Ah * 36V = 5400WH czyli 5,4 kwh?
Dobrze to przeliczyłem?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2016-12-31, 15:44   

Jesli tak jest że masz 36 V ( 3x12V lub 6x6V czy też 10x3,6V) i kazdy ma 150Ah to masz łączna energię 5,4 kWh bo jeśli masz 3x12V( 50Ah) to masz tylko 1,3 kWh .
Jeśli do tego są to akumulatory samochodowe ( a nie deep cycyle) czyli głębokiego rozładowywania to nie wyciągniesz z nich tej energii.
Co do tego kontrolera to zadziała bez problemu , ma przecież 2 minutowy pobór padu dopuszczalny 275 A czyli przy 36V będzie mógł przenieść 9,3kW . Jeśli zaś dasz sporą płytę aluminiową ( i do tego z radiatorem z drugiej strony) i zastosujesz nawet najtańszą pastę elektroprzewodzącą to taką moc będzie mógł oddawać dłużej.
Ale tu warto by było przeliczyć moc cieplną oddawaną przez taki radiator.
Polecam zawsze takie rozważanie bo zacząć jest zazwyczaj prosto ale bardzo niewiele projektów kończy się sukcesem.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2016-12-31, 15:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-31, 15:53   

oczywiście pisząc 36V miałem na myśli 10s o pojemności 150Ah.
Ok, czyli dobrze policzyłem.
Zakładając 10s100p otrzymujemy ok 220Ah*36V= 7.9 kwh za sumę ok. 5000 zł w licie.
Przy 100p schodzimy do 2,5 - 2.7 A na ogniwo co oznacza że inr18650-29E świetnie się nadaje a zyskujemy 25% pojemności gratis. Czyli ok. 10kwh baterie. W podobnej cenie.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2016-12-31, 15:59   

Pamiętaj że kontroler przeznaczony na 36V bez problemu wytrzymuje napięcie 44 V.
Dlatego zamiast 10s policz to dla 12s .
Pamiętaj im większe napięcie tym mniejszy prąd.
Nawet w cieniasie musisz liczyć 140 - 150 Wh/km
A przy 12s100p będziesz miał 9,5 kWh a to może wystarczyć na taki zasięg przy jeździe z delikatną nogą.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-31, 16:15   

O dzięki za taką informację, gdzieś znalazłem info że ktoś użytkował z 48V i było ok.

Ale te 11-12 s jak wytrzyma to już coś.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2016-12-31, 16:21   

Musi wytrzymać 12s.
Bo przecież napięcie w instalacji Pb na 36 V to standardowo ma 43,2 V prosto po ładowaniu.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2016-12-31, 16:42   

Seicento 900 wedlog danych technicznych wazy 800kg, strasznie ciezkie jak na tak male autko. Golf mk1 1.1 juz jest lzejszy wedlog danych tech. 750kg, lepiej sie trzyma drogi i jest pojemniejszy
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-31, 16:43   

Ale 12s naładowane to 12x4.2v = 50.4V
Trzeba było by otworzyć sterownik i zobaczyć jakie kondensatory tam są i sprawdzić przy jakim napięciu odcina z góry i dołu.
Ostatnio zmieniony przez pabblo_pl 2016-12-31, 16:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-31, 16:47   

Pewnie wiele jest pasujących aut.
Seicento to przykład do rozważań.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2016-12-31, 16:50   

To może rzeczywiście dla bezpieczeństwa 11s będzie lepiej.
A co do tego Seicento to chyba nie jest najlepszy pomysł - chyba że już go masz.
Dlatego polecam Ci jednak jeśli chcesz coś robić zastanów się nad gotowcem tak jak to wcześniej opisywałem.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-31, 16:54   

Nic nie kupuje i nie robię, w tym roku oprócz motocykla.
Chciałem zasięgnąć tylko informacji odnośnie sterownika i silnika, oraz jakiej wielkości akumulatora potrzebuję.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-31, 18:52   

jas_pik napisał/a:
To może rzeczywiście dla bezpieczeństwa 11s będzie lepiej.
A co do tego Seicento to chyba nie jest najlepszy pomysł - chyba że już go masz.
Dlatego polecam Ci jednak jeśli chcesz coś robić zastanów się nad gotowcem tak jak to wcześniej opisywałem.


Takie info w instrukcji:

Overvoltage protection 24V models:
cutback at approx. 30V, cutback at ≈34V
36V models:
cutback at approx. 45V, cutback at ≈49V (odcięcie?)
Undervoltage protection 24V models:
cutback at approx. 17V, cutback at ≈13V
36V models:
cutback at approx. 25V, cutback at ≈21V
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1451
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-31, 19:04   

To raczej dla nowszych sterowników (sepex tak ma i trzeba programowo ustawić 24 czy 36V). 1204 raczej nie ma odcięcia moim zdaniem na 12S ,można go śmiało puścić. Mam jeden do naprawy, to w przyszłym roku rozbiorę i napiszę co jest w środku. Ja bym sprzedał go (można nawet drożej niż chcesz), tylko musisz go sprawdzić i wystawić np. na OLX, ale ze słowem "Melex" w tytule.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2389
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2016-12-31, 19:22   

No widzisz - zarobisz na kontrolerze :mrgreen:
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-12-31, 19:34   

Gienek333, dokładnie tak info z manuala 1243, przy 1204x brak informacji po za minimalnym napięciem.
Na forum ktoś puścił ten sterownik na 48V i działał jest w konwersjach.
Wiecie jeśli wytrzyma 12s czyli nominalnie 43,2 to daje już troszkę mocy bo 11.800W toż to można 11kw silnik wysterować.
Tylko zapewnić dobre odprowadzenie ciepła z kontrolera.
To może go sobie zostawię :)
A nóż się przyda.
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-02, 10:35   

Po długiej przerwie wracam do rozważań o konversji auta.
Zdobyłem gotowe moduły do auta elektrycznego 7s28p w aluminiowej obudowie, mam tych pakietów 6 szt, jeden pakiet to 78Ah. Razem daje to baterię o pojemności 12 KWh.
Posiadam silnik Sepex 24V 4 KW i sterownik do niego 200A 24-36V, do sterownika mam interfejs i jestem wstanie pozmieniać wartości.
do tego uzbierane rożne klamoty np. styczniki itp.
Zastanawiam się jakie auto do jazdy można było by na tym zrobić?
Mogę mieć też silnik 80V 20KW, ale tu potrzebuje sterownik min. 500A.
Na silniku 20KW jakie auto można zrobić? Ten silnik spokojnie w piku 40KW ogarnie.
Czy ładowarki DC 40 - 60V mogę podłączyć równolegle żeby otrzymać 80V?
 
 
Patriko

Wiek: 29
Dołączył: 16 Maj 2017
Posty: 16
Skąd: Słupca WLKP
Wysłany: 2018-12-02, 13:32   

pabblo_pl, Wczoraj pisałeś, że masz zamysł przerobić 126p, więc może warto od tego zacząć ;) Jednak ja bym wywalił wraz z silnikiem i skrzynie. Do tego kupujesz cały tylny wózek z półosiami, silnikiem ze stałą przekładnią, poduszkami itp z hybrydy Peugeot 508rxh lub 3008rhx (bodaj to samo) i problem napędu masz rozwiązany. Najlepiej załóż nowy temat i działaj :D
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-02, 16:32   

126p odpada, oglądałem dwa cena 2k i zero negocjacji stan padlina.
Mam na oku Mini z 2002 roku, i raczej w tym kierunku pójdę.
Na tą chwilę do kupie akumulatorów i dopiero na wiosnę zdecyduje co dalej.
W planach mam baterię 18 KWh, więc potrzebuje 8 x 7s28p.
Zostaje problem ładowania do rozwiązania.
 
 
Patriko

Wiek: 29
Dołączył: 16 Maj 2017
Posty: 16
Skąd: Słupca WLKP
Wysłany: 2018-12-02, 18:33   

Ciekawą opcją do konwersji wydaje się również VW Lupo w wersji 3L, mocno zredukowana masa względem zwykłego Lupo, aluminiowa maska, błotniki i klapa, karoseria w ocynku, jeszcze VW postarał się i zmniejszył współczynnik oporu powietrza, często psują się w nich zautomatyzowane skrzynie biegów. Może warto poczekać i poszukać takiej właśnie sztuki ;)
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-04, 17:26   

Do konwersji wybrałem Mercedesa Klasy A, znalazłem ładny egzemplarz z uszkodzonym silnikiem. Blacha zdrowa, w środku stan ładny.
Jestem na etapie poszukiwań silnika.
Bo mój na 100% się nie nada.
A więc poszukuję silnika 80V - 90V 12 - 18 KW plus sterownik.
Jak by ktoś coś miał to poproszę o propozycje.
 
 
piero 

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-12-06, 23:12   

Auto uchodzi chyba za trudne w konwersji. Tutaj przykład z Antypodów:
http://www.evalbum.com/3447
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-09, 10:52   

Nie nastawiłem się sztywno na dane auto.
Zbieram komponenty i będę działa.
Na tą chwilę dysponuje silnikiem 20 KV 80V 300A i szukam sterownika 80V 500A.
Wada to waga silnika ok. 120 kg wielkość to 51 cm dł. średnica 32 cm.

Baterie kompletuje do 18 KWh, czyli w moim przypadku to 9 szt. 7s28p czyli 21s84p.
Do ładowania zastosuje dwa Flatpack 1500 48 V (ustawione na 4.1 ogniwo czyli 83 V) posiadają regulację. Do celowo chce mieć 4 szt żeby ładować 60A, czyli 2s2p.
Mam gniazdo 3 F, na tą chwile dwa wezmą ok. 18A i zastanawiam się czy standardowe gniazdko 2.5 mm miedź 16A da radę czy od razu iść w dwie fazy?
 
 
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 141
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-10, 21:34   

Zdecydowałem się przeprowadzić konwersje BMW E36 316i lub 318i.
Patrząc to sporo osób przeprowadza takie konwersje.
Np. BMW 316

Patrząc jakie motory tam montują to mój nadaje się idealnie,
np. Netgain Warp 11 Series Wound DC 106 kg
Rated Power: 44 HP @ @ 72 Volts And 452 Amps (1442 RPM)
To mój 80V 32 HP @@ 80V 308 A, sterownik max 600A to w piku da 64 HP.
Silnik umiejscowiony rzędowo i mało elektroniki.
Mam na oku dwa wybrane auta i po woli będę działał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12