SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2016-12-22, 11:13
Nowy Projekt - Elektryczny Motocykl
Autor Wiadomość
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-07, 21:46   

Palo a może chociaż jakaś nazwa producenta na pudełku, przeszukałem cały aliexpres i nic powyżej 60mA nie znalazłem.

Nawet google nie znajduje..
 
     
Ed 

Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 42
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2017-01-07, 21:49   

Carcik wrzucał schemat tego typu urządzenia niedawno, chyba w swoim temacie o saxo.
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 44
Wysłany: 2017-01-07, 22:07   

Odbierałem osobiście bez pudełka tak jak widać na fotkach (tylko w kopercie bąbelkowej ).
Na samej płytce też niestety tylko same "krzaczki".
Ostatnio zmieniony przez palo 2017-01-07, 22:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-07, 22:09   

Ed napisał/a:
Carcik wrzucał schemat tego typu urządzenia niedawno, chyba w swoim temacie o saxo.


Blisko, nie w swoim temacie ale na innym forum. Chodź w kwestii budowy Saxo :)


http://images78.fotosik.p...529fbc42med.jpg

Regulując rezystancje zmieniamy prąd balansowania. Na tanim jak barsz BD139/140 do 1,5A można z małym radiatorem. Więc 6W na cele.
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-07, 22:22   

Aż tak dobry w elektronice nie jestem, robić na pająka to wstyd a trawienie i przygotowywanie płytek to nie dla mnie.
A nie znam nikogo kto ma takie umiejętności i za dobrą flachę zrobi :)
Odpuszczę na tą chwilę temat BMS czy Balancer-a.
Dzięki za podpowiedzi.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1095
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-08, 12:44   

pabblo_pl napisał/a:
Palo a może chociaż jakaś nazwa producenta na pudełku, przeszukałem cały aliexpres i nic powyżej 60mA nie znalazłem.

Nawet google nie znajduje..

Najbardziej zbliżone z wyglądu na na prądy 2,1A jest coś takiego ( na 4 s)

http://shop.lipopower.de/...stmodul-mit-LED
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-08, 13:17   

Ten też znalazłem tylko zobacz cenę tego:) razy 3 :(
To na forum arbiter jest bms za 600 zł 300A ale brak gwarancji że wytrzyma 200A ciągłego a w tym wypadku może to oznaczać 600 zł wyrzucone do kosza po pierwszych próbach.

Szukałem w chinach ale nic nie znalazłem, ciekawego bo tylko za 8 usd 13s balancer ale 060mA toż to nic dla 50p..

Najważniejsze że silnik od kol. gienek333 jest sprawdzony, wymienione łożyska, kasa wysłana a ja czekam na przesyłkę.
Jak tylko dojdzie sprawdzę swój kontroler i jeśli jest ok,
pierwsze delikatne próby z uruchomieniem na stole. Muszę wymyślić jakieś obciążenie dla silnika :D
Jak na stole będzie ok, to zaczynam przymiarki do ramy oraz budowę akumulatorów.
Ponieważ w planach mam zabudowanie całej ramy silnik i aku, to dostałem obudowę chromowaną filtra powietrza i przez nią będę realizował nadmuch powietrza do chłodzenia silnika i aku.
Na początek tylko na silniku wentylator elektryczny, plus wiatrołap do wlotu powietrza.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 955
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-08, 20:57   

Balansery na dwa ogniwa ktoś robił i ogłaszał się na arbiterze (można rzucić temat). Przy tak dużych prądach, ja bym zrezygnował z BMS, można użyć prostych alarmów.
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-09, 13:42   

A więc tak,
udało Mi się porozmawiać z użytkownikiem RS232 i chyba się zdecyduję na jego ibms,
jest to dość ciekawe rozwiązanie.

http://rs232.elektroda.eu/?page_id=15

Szkoda że kolega RS232 już się u nas nie udziela, bo pewnie było by więcej osób chętnych na ibms.

1s54p wymiary: 29x9x7 dłxszxh

 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-09, 15:50   

pabblo_pl napisał/a:
udało Mi się porozmawiać z użytkownikiem RS232 i chyba się zdecyduję na jego ibms


ile es obsługuje ten moduł za 150zł ? 4esy ?
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-09, 16:03   

tak, 4S, zawsze można negocjować cenę.
A może będzie możliwość wykonania modułu na 13S z jednym wyświetlaczem co obniżyło by cenę.
Zobaczymy, czekam na kontakt z jego strony.
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-11, 13:34   

palo napisał/a:
Pisząc ładowarki masz na myśli zasilacze ? Bo to co podałem to są właśnie ładowarki z tym że ładują przez złącza balancera . W takim razie wystarczyłby taki balancer jak mam (100zł max) i jakaś ładowarka (zasilacz z ograniczeniem prądowym) i jazda . Ostatnio takie zasilacze 30A 37-60V 1,5kW na alledrogo szły jak woda po 95zł. Oczywiście kupiłem :mrgreen: 6szt :lol:


Pytanko kupiłem taki zasilacz jak podawałeś.
Czy ja muszę to jakoś dostosować, chodzi mi o cc/cv?
Bo że sama się nie wyłączy to wiem ale co z ograniczeniem prądu?
Dotarł silnik, dotarła miedź i srebrzanka rozpoczynam testy na jakim druciku ile A zrobić.
Wieczorem info i zdjęcia.
 
     
sbom

Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 14
Wysłany: 2017-01-11, 13:48   

Srebrzanki nie testowałem ,zastosowałem drut ocynkowany 0,8mm.
Przy długości 10mm przepalał się przy 15a.
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-11, 15:48   

Drut srebrzanka o,4 mm (ok. 7 cm) do 8A zimny przy 10A już robi się gorący i podejrzewam że przy dłuższej pracy się przepali. Właśnie testuje.
 
     
sbom

Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 14
Wysłany: 2017-01-11, 16:11   

Radził bym mierzyć taką długość drutu jaka będzie między ogniwem a szyną.
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-11, 16:19   

Wiem, wiem,
po 15 m mocno się nagrzał ale nie przepalił.
Po skróceniu do docinka 2cm, czyli tyle co do szyny, przy 10A ładowania drut zimny.
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-13, 22:41   

Czy ktoś na forum ma programator lub interfejs do Curtisa?
Potrzebuje pożyczyć, mogę wpłacić kaucję plus jakiś napiwek za użyczenie :)
A może ktoś blisko Łodzi to osobiście mogę podjechać z sterownikiem.
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-14, 10:37   

Mam schemat kabelka plus oprogramowanie ktoś się podejmie zrobienia kabelka?
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-18, 13:52   

Informacja dla potomnych kabelek działa,
zrobienie go to 5 minut.
Kupujemy usb-rs232 na układzie LH340 np. ja w gotronik.pl (podałem konkret gdyż jest przetestowane że działa) i robimy według schematu.
Wydajemy ok. 30 zł na całość i cieszymy się sprawnym kabelkiem, działającym programem 3.12 na win xp.
rx -> tx (molex curtis)
tx -> rx (molex curtis)
gnd -> gnd (molex curtis)
1,4,6 zwieramy razem i 7,8 zwieramy do siebie (we wtyczce rs232, wkładanej w przejściówkę)
ważne nie podpinamy nic do plus w molexie, na sterownik dajemi B- i KSI +, łączymy z kompem.
Oprogramowanie dostępne na :
3.12 curtis

Dodam że bez kabelka nic nie zrobimy bo trzeba zmieniać opcje w sterowniku.


Uruchomiłem sterownik, podłączyłem ze schematem i udało się uruchomić silnik.
Podpiąłem kompa i wszystko ładnie widać.
Zastanawiam się który parametr zmienić, gdyż mimo przepustnicy na zero, mam minimalne obroty na silniku.
Oczywiście jak dodam mocy to silnik kręci coraz szybciej ale nie staje do zera.
Może to normalne gdyż nie ma obciążenia?
Wszystko jest ok. wystarczy ręką przytrzymać silnik i silnik stoi a po podaniu mocy rusza.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1095
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-18, 19:00   

A możesz gdzieś wystawić ten soft , nie mam ochoty sie rejestrować na dziwnych stronach wyłącznie dla tego programiku.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-19, 23:19   

Pierwsze przymiarki do baterii, przygotowałem 6s56p na sony vtc4.
Jutro zaczynam lutowanie, zrobiłem testy i 5mm grot temp. 380 stopni to ułamek sek. lutowania.
Czekam jeszcze na srebrzankę 0.2 mm gdyż 0.4 mm jest za gruba.
Jak policzyć pojemność baterii 6s56p na ogniwach 2.2 ah to ile kwh?
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-19, 23:22   

2 660Wh
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-03-26, 12:05   

Zrobiło się ciepło więc pierwsze przymiarki silnika do ramy.
I mały problem, gdyż mocno silnik wystaje jeśli dam go poprzecznie i ciężko będzie wyśrodkować masę.
Idealnie było by zamontować silnik wzdłużnie, to pozwoliło by idealnie wyśrodkować masę silnika.
Tylko jaką przekładnię kątową wykorzystać?
Czy zwykła od rozsiewacza nawozów wytrzyma, czy szukać przekładni od quada z wałkiem kardana?
Może ktoś coś w tym temacie?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12