SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 Electric Tips & Tricks
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2636
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-02-03, 19:01   

jeśli nie chcecie pompy wspomagania (hałasuje, zjada prąd)
to odłączyć oraz wymienić maglownicę (przekładnie kierowniczą) na wersję bez wzpomagania.
I tyle :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1025
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-03-08, 21:45   

Ostatnio miałem objaw taki, że auto się jąka, podczas jazdy tak jakby pedał gazu przerywał.
A,że pogoda kiepska to nie było jak zajrzeć, a auto przestało praktycznie jeździć. Mimo tego na leżąco..udało się. Winą okazało się było nadpalenie metalowego prowadzenia szczotek. Klinowały się i nie przesuwały. Przemycie wirnika spirytusem, przeszlifowanie elementów, i problem z głowy. Warto za wczasu zajrzeć by nie uszkodzić szczotkotrzymacza, wypala się bo plastikowy, oraz może dojść do uszkodzenia działek komutatora.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 32
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2016-03-10, 13:15   

A ja mam pytanie z innej beczki a mianowicie o technike jazdy.
Piszcie jak jezdzicie, na zielonym...jak czesto na zoltym/czerwonym i jak dlugo.
Np chodzi mi o to czy pod gorke mozna go cisnac na czerwonym i czy nie odbije sie to negatywnie na silniku/bateriach.
Jakie jest wasze zdanie, spostrzezenia/doswiadczenia.

Ja jezdze prawie dwa lata na zielonym, zadko na zoltym. Auto sie nie psuje ale jestem zawalidroga gdy jade pod gorke :/
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1025
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-03-10, 20:25   

Ja przejechalem 7tyś.km w osiem mcy.
Jazdy sporadyczne. Jeżdzę przeważnie na połowie zielonego, głównie na zielonym, jak czasem chce poszarżować na światłach to ruszam na czerwonym.
Pod górę jak się da rozpędzić do 70-80 to jadąc na zielonym na końcu jest koło 50ciu. Bez rozpędu to masakra jak ktoś jedzie z tyłu.
Staram się nie forsować baterii.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 32
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2016-03-11, 12:50   

Na Norweskim forum mowia ze ostra jazda moze odbic sie glownie na silniku. Ze on niby nie jest przystosowany do takich pradow.
Zielone, prad od 0 do 100A
Zolty od 100 do 150A
Czerwony 150-200A.

Mowia ze ostra jazda moze przypalic silnik...albo zaszkodzic slabszym bateriom.
Szkoda ze ten silnik jest taki slaby a auto ciezkie bo pod gorki jest obciach jezdzic...ja jade 30 pod ostra gore a inne auta chcialy by 50-60kmh...

Mam tez Thinka i on jest duzo mocniejszy. Ma ok 10 koni wiecej i jest lzejszy pewnie o 100kg.
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1025
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-03-11, 18:55   

Z moich obserwacji po Evlite zielony 100, pom.200, czerwony 235A. Moc do 29 kW.

Jechalem P106 na litowych i odejście było dużo lepsze.
Zapewne masa minus 60kg i moc dochodząca do 37kW.
:)
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1097
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-07-14, 22:12   

Nowy trick dotyczący pompy podciśnienia.
Nie musi pracawować i pobierać prądu przez całe 30 sekund.
Czas pracy pompy (30 sekund) zależny jest od układu RC a nie jak wszyscy do tej pory sadzili od jakości (podciśnienia) , tak naprawdę sprawna pompa uzyskuje właściwą wartość podciśnienia już po 3 - 4 sekundach pracy, a dalsza praca silnika pompy jest zależna od parametrów R i C.
Elementy te sa zainstalowane na płytce drukowanej po rozłączeniu ( rozpołowieniu) sklejonych części obudowy dostęp do płytki z układem jest prosty - niestety dostęp do kondensatora jest bardzo skomplikowany bo jest przylutowany z drugiej strony tej płytki.
Dużo łatwiej zmienić wartość elementu R .
Oryginalny ma 470 kOhm.
Przy zmianie na około 87 kOhm osiągamy wartość czasu pompowania rzędu 6 sekund - i czas jest wystarczający do osiągnięcia właściwego podciśnienia.
Najłatwiej zmianę osiągnąć poprzez wlutowanie rezystora lub dolutowanie równoległe innego np 100 kOhm.
Czas do powtórnego włączenia ( zazwyczaj 2 minuty) zależy od szczelności układu.
Zdjęcia powiedzą więcej niż moje słowa.



_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1025
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-07-16, 22:58   

Ciężko to bardzo rozkleić.
Otworzyłem by zobaczyć co w środku jakiś czas temu przy usuwaniu nieszczelności. Ostatecznie dokupiłem kolejny czujnik, można więc się pobawić. Gdy tylko otworzyłem wiedziałem, że czas z tad idzie, myślałem nad dołożenuem zbiornika podciśnuenia i właśnie skróceniu czasu pracy po wykryciu odpowiedniego podciśnienia.
Czas raczej celowo taki by uniknąć częstych załącz/wyłącz.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-07-24, 12:19   

Trik na zwiększenie szczelności.

Wystarczy zakupić zawór zwrotny do podciśnienia (albo wyszabrować na złomie z każdego spalinowego auta) koszt pewnie kilka złote i wstawić zaraz za pompą, przed trójnikiem.



Zawór ten idealnie odcina podciśnienia w układzie od nieszczelnej pompy, u mnie zastosowanie tego zaworku po 30sek pracy następuje wielogodzinne przerwa, pompka załącza się dopiero po naciśnięciu pedału hamulca. Pełna szczelność układu nawet na drugi dzień. Wcześniej miałem góra 5-6sek przerwy w pracy pompy.

Przeróbka ta wraz z trikiem kolegi jas-pik (czas pracy = 5sek) pozwoli wręcz zapomnieć że w naszym aucie istnieje coś takiego jak pompa podciśnienia i że to chodzi.

Kilka sekund pracy i to tylko w trakcie hamowania. Pełna oszczędność pompy i prądu. I więcej błogiej ciszy w naszych autkach :-D
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 32
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2016-07-28, 10:05   

Świetna robota. O takiej ciszy marzę. Czy ten zawór zamontowales gdzieś u góry pod pokryciu są a?
Chodzi o to czy montaż jest łatwy i szybki. Jeśli możesz to rozwiń bardziej swoją wypowiedź i
ewentualnie dodaj link do przykladowego zaworu. Dzięki
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1025
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-07-29, 14:51   

Widać, że mało grzebałeś przy samochodzie. Wąż idzie od wspomagania-taki garnek z pompą hamulcową, za /obok przekładni kierowniczej na dół do trojnika z odnogą do czujnika ciśnienia.
Zdjęcia niewiele dają, najlepiej widać z kanału.

Ja jeśli będę robił pakiety to z szyną i cienką srebrzanką jak pisze Gienek. Jakoś to do mnie bardziej przemawia.
I najlepiej 40-44s by ładować do 4V.

Zawór musi być zaraz przy pompie.
Przewód do trojnika ma tam z 20cm ,przecinasz, wstawiasz i tyle. Możesz dać sterowany bo taki jest w każdym i spiąć razem z pompą.
_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 153
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2016-07-29, 16:05   

Wydaje mi się że przy ładowaniu do 4V będzie ciężej balansować taki pakiet gdyż standardowe balansery balansują baterie dopiero po osiągnięciu przez nie maksymalnego napięcia.
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 32
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2016-07-30, 09:28   

Dzięki, już wszystko wiem. Kupiłem rezystor, szukam zaworu i biorę się do działania. Będzie dobrze:)
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 32
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2016-09-24, 10:04   

Wyciaglem pompe z czujnikiem. Dostep ciezki, malo miejsca trzeba lezec pod autem. Odkrecilem pompe i czujnik od metalowego uchwytu, potem uchywt i wyjalem calosc. Wlutowalem rezystor i przesmarowalem srodek pompy bo mocno dzwonil.
Cale szczecie zozenie do kupy trwalo 1/4 czasu wyciagniecia. Najlepiej zlozyc to wszystko do kupy, wlozyc na miejsce i dokrecic te 4 sruby na lucz 13 co trzymaja ten uchwyt na miejscu.
Wynik pracy: Pompe dalej slychac, ma duze luzy generalnie w wali ten tlok w obudowe. Przesmarowanie nie pomoglo, no moze jest troszke cichsza.
Natomiast rezystor to strzal w dziesiatke. Pompa chodzi 7 sekund i sie wylacza. Hamulec dziala tak jak wczesniej. Wlacza sie na kolejne 7 sekund po mocniejszym przyhamowaniu.
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1097
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-07, 22:37   

Trochę się zapuściłem w moim blogu ale wynikło to z dużej ilości pracy i pewnych zmian.
Dotychczasowy Peugeocik odjechał w siną dal do Czech :)
A na pokładzie zawitał młodszy bo 2001 i biały :)
I co najważniejsze ze znacznie mniejszym przebiegiem.
I coraz lepszymi akumulatorami ( bo znacznie młodszymi)
Trochę był zapuszczony i tych kilka dni wolnego wykorzystałem na poprawienie jego parametrów.
A podstawa na poprawienie zasięgu to poprawa hamulca ręcznego. Poprzedni właściciel miał na nim zasięgi około 30 km ( ekonometr spadał do 20% i samochód nie miał siły jechać)oraz miał problem z rozpędzaniem się nie chciał jechać szybciej niż 70 km na godzinę , okazało się że hamulec ręczny całkowicie nie odpuszczał po zwolnieniu , po przejechaniu 10 km tylne bębny były wręcz gorące. Wystarczyło poluzować linkę.
A teraz po kilku ładowaniach jego zasięg w temperaturach panujących w Warszawie( - 15 stopni) to około 55 km :)
Szykuje mu się kilka nowych niespodzianek zwiększających zasięg, ale o nich będzie więcej jak je już zrobię.
Na razie ze względu na pogodę i konieczność ( oszczędzania) czyli jazdy elektrykiem zakładam mu komplet opon zimowych - a dokładniej całoroczne bo na oryginalnych Michelinach to niestety jest to jazda jak na łyżwach.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1097
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-12, 08:56   

Oryginalna ładowarka Sagem ma nominalną moc 2800 W . Standardowe ustawienia w pojazdach przeznaczonych na rynek francuski miały ustawiony moc ładowarki na nominalna czyli prąd pobierany na 12A.
Za pomocą Lexii można zmienić ustawienia prądu pobieranego przez łądowarke na 10A lub też na 16 A ( w zależności od posiadanej instalacji w miejscu ładowania)
Większość użytkowników ( zazwyczaj pierwotnych) dokonywała zmian na 16A aby przyśpieszyć ładowanie pojazdu.
Niestety ustawianie na 16A powoduje iż ładowarka pracuje z mocą o 30% większa niż nominalna a to powoduje w wyższych temperaturach otoczenia iż ładowarka która nie jest bezpośrednio chłodzona cieczą może się przegrzać.
Jest na to rozwiązanie polegające na dołożeniu dodatkowego wentylatora który wymusi obieg powietrza w Sagembox-ie.
Nie jest to rozwiązanie idealne ale lepsze niż żadne. Połączenie ze złączem 12V z konwertera dc/dc spowoduje że wentylator będzie pracował na okrągło i wymuszał obieg powietrza wewnątrz sagemboxa. Można pokusić się o dołożenie przekaźnika aby włączał wentylator tylko w czasie ładowania, ale chyba lepiej aby pracował bez przerwy bo te komputerowe nie pobierają dużej mocy.
Na zdjęciu

_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 956
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-12, 09:33   

Do wentylatora można dać włącznik termiczny (np. 40°C).
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1097
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-12, 10:20   

Niby można , ale lepiej żeby wentylator pracował cały czas w trakcie ładowania.
Bo uszkodzenia idą lawinowo .
Jednoczesnie wentylator wymusi dodatkowe chłodzenie pozostałych elementów w Sagembox które są chłodzone tylko od dołu wodą.
Chłodzenie SAGEMBOX-a płynem oraz obiegiem powietrza z wentylatora chłodnicy , czy też przewiewu powietrza w czasie jazdy wygląda tak

Przykład z mojej ładowarki na zdjęciu

Ktoś może to naprawić ?
Mam druga w pełni sprawną.
Na razie taki pomysł mam aby użyć je równolegle do zwiększenia prędkości ładowania.
Akumulatory SAFT bez problemu przyjmują prąd 50A ( bo tak jest w Scootlek-ach ) które nie mają chłodzonych akumulatorów a jedynie zabezpieczanie to termistor na obudowie SAFT-a .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1179
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2017-01-12, 20:44   

jas_pik napisał/a:
Ktoś może to naprawić ?
Ktoś z pewnością. Czy dobrze rozumiem, że to długo się przegrzewało zanim przestało działać?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1097
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-12, 21:34   

Właśnie zadałem pytanie czy ktoś ma większe doświadczenie w naprawie elektroniki niż ja.
Nie wiem kiedy padło bo zostawiłem samochód na ładowanie , zazwyczaj zostawiam podłączony do zegara aby ładowanie skończyło się tak ok 15 minut przed odjazdem następnego dnia. Ale następnego dnia ze ździewieniem zobaczyłem że naładowało sie tylko z około 20 % do 50 % .
Z informacji od kolegów z Francji dowiedziałem się że często się to zdarza gdy w trakcie ładowania występują wyłączenia prądu a ładowarka ustawiona jest programowo na moc 3,3 kW ( prąd pobierany 16A)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1179
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2017-01-12, 22:19   

jas_pik napisał/a:
Mam druga w pełni sprawną.
Jeśli są identyczne to może bardzo ułatwić naprawę - przynajmniej da się odczytać wartości elementów i sprawdzić połączenia na płytce drukowanej. Doświadczenia w naprawie elektroniki za dużego nie mam, ale jak już kiedyś pisałem serwis RTV z prawdziwego zdarzenia powinien się bez problemu uporać z taką naprawą.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 956
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-12, 22:31   

Widziałem kiedyś taką ładowarkę, ale parę lat temu. Ze zdjęć niewiele można ocenić, ale gdybym miał coś napisać, to nie wygląda to groźnie. W urządzeniach dużej mocy daje się układy ładujące kondensatory elektrolityczne (są ładowane przez te zielone rezystory, wartości kilku- kilkudziesięciu omów, nie jest to wartość krytyczna), po osiągnięciu pewnego napięcia załącza się przekaźnik (ten czarny widoczny na zdjęciu), który zwiera rezystory i kondensatory są zasilane z mostka. W przypadku kiedy przekaźnik "puści" podczas ładowania, oporniki wybuchają. Trzeba wylutować oporniki, płytki umyć izopropanolem (alkoholem izopropylowym), wszystko czarne co zostanie wyskrobać (skalpelem, gwoździem, nawet jak trzeba zrobić dziury w płytce). Wlutować jakieś zbliżone (albo takie same rezystory, lepiej cementowe niż lakierowane-chodzi o palność). Ładowarkę można uruchamiać przez starą kuchenkę elektryczną (taki rezystor dużej mocy) i jest mniej wybuchowo.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1097
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-12, 22:40   

Chyba udało mi się zdobyć schematy :)
Ale lutowac to się nigdy nie nauczyłem :roll:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 956
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-12, 22:59   

Nigdy nie jest za późno ;) . "Lepiej późno niż później".
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1097
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-27, 00:28   

Pozwoliłem sobie przygotować projekt - usprawnienie systemu chłodzenia w naszych P106/Saxo.
Przeróbka polegq na dodaniu bypasa oraz dwóch zaworów trójdrożnych w celu wyłączenia chłodzenia akumulatorów w czasie jazdy.
Można oczywiście zastosować elektrozawory które bedła puszczały obieg na akumulatory wyłącznie w czasie ładowania,

EDIT - poprawiony rysunek ( jeden zawór trójdrożny oraz trójnik)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2017-01-27, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 11