SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 Electric Tips & Tricks
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 315
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-01-27, 07:53   

Nie daje się dwóch zaworów trójdrożnych, bo wtedy obwód baterii odciąłbyś od zbiorniczka wyrównawczego i przy wzroście temperatury wzrosłoby ciśnienie w okładzie i coś by nie wytrzymało i pękło. Wystarczy jeden zawór, na zasileniu. Na powrocie zwykły trójnik. I tak już woda nie popłynie, bo nie będzie obwodu.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1069
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-01-27, 12:51   

Z rzeczy, które należy zrobić to przyklejenie nakrętek, podkładek do karoserii te, które trzymają pakiet od strony wewnętrznej (tylni).
Nie wiem czego nie zgrzali ich do obudowy. Na dodatek klucz 18!

Odkrecanie wiecznie kłopotliwe, trzeba trzymać , kombinować, w pojedynkę kłopotliwe.
Przykleiłem parę dni temu ( klej do szyb samochodowych, minus-że ciężko to zrobić bo głęboko a konsystencja nie zezwala, łatwo ubrudzić śrubę..), wczoraj ściągałem pakiet już w pojedynkę i super.
Czas 2.2h z naprawą. Co raz lepiej :)

Co do darmowego wychładzania zimą baterii, myślałem o zaworze trójdrożnym (pralki AMICa, zawór aqua spray) i montażu w obiegu chłodnicy.

Co do ładowania bez pompy (potrzeba ładowanaia gdy dziura w układzie) to po przegrzaniu załącza się wentylator dmuchawy (pomimo,iż nie ma zapewne temp.odpowiedniej płynu) a potem po pewnym czasie wyłacza się sagembox. Udaje się zwykle godzinę ładować przy obecnych temperaturach.
Potem reset, gdyż już kolejne ładowanie nie nastąpi.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1235
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-27, 20:39   

Taki zawór ?

Jakie on ma sterowanie 230 V czy 12 V ?
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1005
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-27, 23:01   

230V i działa termicznie. Można to czerwone rozebrać i zobaczyć co jest w środku.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1069
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-01-28, 02:19   

Otwiera po podaniu 230v.
Czas otwarcia ze dwie minuty.
Minus, że one padają i w aucie wtedy byłby problem, zależy od konfiguracji umiejscowienia.
Siłownik ma wymiary 6*6*12mm może.
Ogrzewa go coś Ala rezystor pastylkowy, rośnie ciśnienie i wypycha iglice.
Zacina się mechanicznie jak i wybucha element grzewczy. Wymienilem ich kilka w pralkach.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-28, 07:04   

Pir-serwis napisał/a:
Z rzeczy, które należy zrobić to przyklejenie nakrętek, podkładek do karoserii te, które trzymają pakiet od strony wewnętrznej (tylni).

Spróbuj zamienić miejscami śrubę z nakrętką Tak żeby śruba w dół wystawała a kręcisz z kanału nakrętką. Jest wygodniej.
W moim Saxo o Ciebie tak było i chwile się głowiłem jak tą nakrętkę trzymać aż zamieniłem je miejscami i jest lepiej. W sumie 3 śruby o strony zderzaka są tak zrobione.
Teraz chyba wykonam podnośnik ddo baterii tak żeby pasował do kanału i umożliwiał łatwe uniesienie baterii. Moja waży tylko 60kg a i tak jest mi ciężko a co dopiero oryginał ze 180kg.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1235
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-28, 13:17   

Carcik napisał/a:

Spróbuj zamienić miejscami śrubę z nakrętką Tak żeby śruba w dół wystawała a kręcisz z kanału nakrętką. Jest wygodniej.

Tak właśnie jest fabrycznie .
Tylko że śruba nie jest zablokowana od góry i trzeba ją trzymać od góry ( zdejmując w bagażniku plastikowe zaślepki) , nie dość że trzeba mieć klucz nasadkowy z przedłużka to do tego jest w kretyńskim rozmiarze 18 .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1005
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-28, 20:05   

W francuskich, M10 to 18, albo 16, M6-11. W PRL M8 to 14, dzisiaj 13, ale w japończykach 12, no i jeszcze są calowe (np. Melex).
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1235
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-10, 19:23   

Zachowanie się akumulatorów Pb a NiCd w samochodzie elektrycznym
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12