SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
vwir

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 81
Wysłany: 2017-01-27, 19:49   

bodix napisał/a:
vwir- to prawda, poniosło cię. Rozumiem zadawanie pytań, wątpliwości, ale jeśli nie miałeś auta nie dotknęły cię osobiście usterki i awarie, a zwłaszcza nigdy nie byłeś w posiadaniu takiego auta to jak możesz się wypowiadać o jego usterkowości i zadowoleniu z jego posiadania. Wiarygodność ci spada i już czas abyś nie zaśmiecał swoimi domysłami i teoriami forum.

Ależ ja nie piszę o teoretycznych awariach, tylko wysłałem linki do konkretnych historii konkretnych amper. Czytam też forum i widzę historie serwisowe innych egzemplarzy. Właśnie tak się ocenia usterkowość. Biorę możliwie największą próbkę, a nie ograniczam się do jednego bezawaryjnego egzemplarza. Nie wypowiadam się nigdzie na temat zadowolenia użytkowników. Tylko piszę, że przedstawianie danych na ten temat na podstawie pierwszych miesięcy użytkowania może być mało miarodajne. Takie wyniki z 2015 albo 2016 roku byłyby znacznie bardziej rozsądne, bo pochodziłyby od ludzi używających auta przez kilka lat.
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 110
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-01-27, 20:57   

Ale czy nie rozumiesz, że powielasz coś co nie jest twoim doświadczeniem. Robi się to tak, że powielanie jakiegoś faktu lub fałszu przez 1000 osób daje wrażenie, że problem dotyczył 1000 przypadków, a tak naprawdę było ich aż 1. Nie wiem czy zrozumiałeś ale robisz dym chć problem ciebie nie dotyczy i już. Nie kupuj Ampery możemy dla twego spokoju uznać, że popełnisz błąd jak ją kupisz ja jestem na Nie abyś ją kupował. Kto jeszcze chętny koledze pomóc.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 477
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-01-27, 21:24   

vwir napisał/a:
Tylko piszę, że przedstawianie danych na ten temat na podstawie pierwszych miesięcy użytkowania może być mało miarodajne. Takie wyniki z 2015 albo 2016 roku byłyby znacznie bardziej rozsądne, bo pochodziłyby od ludzi używających auta przez kilka lat.

Przecież pisałem, że z biegiem lat zadowolenie nie spadało a po liftingu nawet wzrosło.
LINK 2016

- Dałeś linki do historii aut które bywały w serwisie raz na rok i to w większości z powodu akcji serwisowych lub drobnych usterek. Ani jedno z aut nie miało poważnej awarii. Po prostu nie rozumiesz czym jest leasingowa charakterystyka serwisowa.
- Reguły gwarancji są jasne. Nie ma wymogów okresowych przeglądów. Reset BCM to 15 minut roboty nawet dla laika.
- Gwarancja w aucie za 200k ma duże znaczenie ale już w aucie za 20k nie ma żadnego. Za kilka lat pokończą się gwarancję w starych Amperach które będą warte tyle co dobre buty. Zamiast kupować laesinguj i nie martw się o auto.
- Co do baterii to masz racje. U mnie też wymieniono. W każdej prędzej czy później trzeba wymienić. No chyba, że ktoś pilota nie używa to bateria starczy na długie lata. :roll:
- Liczę pięć roczników bo tyle funkcjonuje na rynku. Choć zapewne są też 2016 a może będą i 2017 bo kilka sztuk jeszcze czeka.
-Volt II. Udajesz czy na prawdę masz problemy z logicznym myśleniem? Nikt przy zdrowych zmysłach nie postrzega Bolta/Ampery-e jako następcy Volta/Ampery.

Reszty nie chce mi się komentować bo musiałbym się powtarzać. Nie masz racji i tyle.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-27, 22:58   

Do vwir

Kolego, o co Tobie tak właściwie chodzi?
Pytasz nas o awaryjność?
Odpowiadamy... według naszego doświadczenia marginalna.
Być może gdzieś na świecie coś komuś się wydarzyło... ale nie nam.

Ok. Ampera jest szmelcem i be. Masz jakąś alternatywę.. przedstaw nam ją, pogadamy.
Ja chciałem kupić Nowa A klasę z tego samego rocznika. Auta były niemal każde po dzwonie ( te w cenie do 65000zł ). Opini na jego temat mnóstwo i niezbyt pochlebne ( awaryjność ).

Tak więc wybrałem Amperę i nie żałuję. Z tą różnicą że nie dyskutowałem na temat MB A z jego zadowolonymi użytkownikam o tymi że auto jest be..

Z drugiej strony miałem Passata B5 2,5V6 TDI Tiptronic. Opinie ma beznadziejne. A ja nim zrobiłem 240000,00 bez awarii. Klient który kupił go ode mnie po dwóch miesiącach zaliczył dziurę na przejeździe. Wymieniła tarczę koła i wahacz. Niestety po m-cu padł mu tiptronic... i podzielił opinię że auto awaryjne, nie wnikając że sam doprowadził do awarii.

Nie bardzo rozumiem toku twojego rozumowania. Chyba nie próbujesz nas przekonać że źle zrobiliśmy kupując auta z którymi nie mamy kłopotów...

Czekam na twój typ idealnego auta w tej cenie i roczniku. Ekonomicznego, ekologicznego, ładnego, dynamicznego z bdb wyposażeniem i na gwarancji.

Maras
 
     
vwir

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 81
Wysłany: 2017-01-29, 08:18   

Ale dlaczego sądzisz, że ja próbuję do czegokolwiek przekonać użytkowników auta?

Zróbmy inaczej: spróbuj się postawić przez chwilę na pozycji potecjalnego kupca ampery. Znajdujesz informację, że jest takie auto. Fajnie wykonane, nieźle wyglądające, mające przyzwoity zasięg elektryczny. Zaczynasz czytać forum. Użytkownik wyraźnie pisze, że pojęcie awaryjności w zasadzie nie istnieje. No super, można rozpocząc poszukiwania. No ale chwila, kilka stron dalej ten sam użytkownik pisze, że w sumie to zdarzają się awarie łożysk napędu, klamek i zawiesza się BCM. Hmmm... Jako potencjalny kupiec stwierdzasz, że w sumie to nie tragedia, awarie się zdarzają w każdym aucie.
No to jako potencjalny kupujący zaczynasz sprawdzać historie amper, do których masz dostęp. Jest tak sobie. No ale dobra, jest gwarancja, będę jeździł do serwisu gdy będzie jakaś awaria. Ale tutaj znowu okazuje się zonk - jest jakieś 3 serwisy w skali kraju, które podejmą się naprawy ampery. No ale stwierdzasz, że awarie w końcu nie zdarzają się każdemu i co miesiąc. Trzeba będzie to pojedziesz. Pytasz wyraźnie, czy trzeba robić okresowe przeglądy, bo w sumie z powodu ilości serwisów masz do niego kilkaset km. Pada wyraźna odpowiedź - nie trzeba robić takowych. No to super, w sumie z samymi awariami mogę jechać do serwisu, to nie problem. No ale 3 posty dalej kolejny gośc pisze, że właśnie spóźnił się z serwisem swojego auta o 2 miesiące i musi płacić za naprawę. No jak?! Przecież dopiero inny pisał, że nie trzeba jeździć na coroczne przeglądy.
No ale w sumie awaria niegroźna, jak twierdzi jeden z użytkowników wystarczy w takiej sytuacji odłączyć akumulator. No chwila, drugi pisze, że właśnie to zrobił i nie pomogło. Na to pierwszy uparcie z powrotem pisze te same bzdury. Byle tylko 'wybielić' wizerunek ampery, no bo jak to tak przyznać, że faktycznie nie jest to takie proste.
Kurcze, jako użytkownicy powinniście dawać konkretne jasne i przede wszystkim szczere informacje. Tymczasem mam wrażenie, że niektórzy są tak zaślepienie miłością do ampery, że nie da się na Was polegać. Gość potrafi się nie zgadzać sam ze sobą, już nie mówiąc o tym, że nie zgadza się z innymi użytkownikami, którzy mają konkretne doświadczenia!
Miałem w życiu kilka aut, niektóre lubiałem bardziej, inne mniej. Ale jeśli zapytasz o ich awaryjność i moje doświadczenia z nimi to szczerze odpowiem, bez wybielania i zaciemniania rzeczywistości.

Jest Was tu ilu? Pięciu? Na pytanie o awaryjnośc odpowiedź mogłaby być mega prosta:
użytkownik 1: u mnie wymienili łożysko napędu
użytkownik 2: sprawdziłem historię mojego egzemplarza i były dwie wymiany łożysk oraz wymiana całego napędu. Poza tym drobnica w stylu trzykrotna wymiana obudowy złącza ładowania.
użytkownik 3: u mnie w zasadzie bezawaryjnie
użytkownik 4: u mnie reset po wyładowaniu atmosferycznym. Poza tym bezawaryjnie
użytkownik 5: u mnie ostatnio zawiesił się BCM. Reset wymagał interwencji serwisu

Popatrz jak prosto, prawda? Oczywiście mogłem pokręcić rozkład awarii pomiędzy użytkowników (jeden mógł mięc dwie z nich a drugi żadnej), ale listy samych awarii raczej nie pokręciłem. No popatrz, jak coś takiego byłoby wartościowe dla potencjalnych zainteresowanych amperą. Bez emocji, szczerze i rzeczowo. Konkretne dane, konkretni użytkownicy. W tym momencie potencjalny zainteresowany amperą sam wie, czy podejmuje ryzyko i do tego jak duże ono jest.
No i właśnie do takich ludzi są skierowane moje posty. Jako iż nie da się polegać na użytkownikach musimy radzić sobie historią serwisową i domysłami, przez co możemy się pomylić. Niestety inaczej się nie da. A szkoda, bo ja też zawsze wolałem zdanie użytkowników. Ale wiem też, że na forach zdarzają się tacy, którym diesel zawsze pali 3 litry na 100km a ich auto nie zużywa ani opon, klocków ani nawet płynu do spryskiwaczy. Mam wrażenie, że tutaj jest większe stężenie takich użytkowników, niż na innych forach. Albo jest ich mało, ale po prostu zakrzykują wszystkich innych. Ciężko wyczuć.
Nigdzie nie kwestionuję, że użytkownicy są zadowoleni ze swoich amper. Nie kwestionuję jakości wykonania, komfortu, przyśpieszenia, itp. Ale szkoda, że to zadowolenie zaburza Wam rzeczową ocenę i gdy próbuję się czegoś dowiedzieć to dostaję slogan w stylu 'pojęcie awaryjności nie istnieje'. A potem ten sam użytkownik pisze, że w sumie nie do końca. No ludzie, miejmy jakieś granice hipokryzji.
Na koniec: Nie twierdzę, że wszyscy użytkownicy tacy są. Ale Tacy właśnie najbardziej krzyczą, psując opinię wszystkim.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-29, 09:12   

Kolego, sam miałem wątpliwości i obawy. Napaliłem się na A-klasę i po przeglądzie opinii odpuściłem. Miedzy czasie natknąłem się na Amperę szukając używanych hybryb. Od razu mi się spodobał ten samochód. Opinii zbyt wiele nie ma na naszych forach ale coś tam jest, trochę też jest o bliźniaczym volcie. Wyczytałem że te z roczników 2011,2012 i 2013 do liftu miały problem z łożyskiem. Praktycznie każda. Usterka ujawniało się już do 60000km. Tak więc założyłem że musi być 2013lift lub po 60tys ze sprawdzeniem historii czy były wymieniane. W kraju znalazłem jedną z 2013 - niestety cena była zbyt duża jak dla mojego budżetu. Z 2012 kilka było, obejrzałem 3szt. z przebiegami 126000, 147000, 170000. Stan techniczny wszystkich bardzo podobny ( wręcz idealny ). Między czasie przeczytałem o gwarancji do 160000,00. Tak więc wybór stał się jasny. Podejmuję ryzyko kupna auta niszowego ale w razie czego z gwarancją. Sprawdzam historię czy nie ma śladów po dzwonie. W historii musi być wymiana łożyska. W wybranej było łożyska i przekładnia wymieniine przy ok 60000,00.
Do tego dobra rozgrywka sprzedających i auto kupiłem 4000tys taniej od ceny wywoławczej.

Jak na razie sprawuje się ok.

W/g mnie ryzyko kupna MB A-klasa wadliwego egzemplarza jest 100% większe. Poza tym Amperą się nie szaleje, to nie ten typ użytkownika co MB A-Klasa.

W PL chyba każde auto na gwarancji ma wymóg serwisu raz w roku. W Holandii może być inaczej.

Pozdrawiam

A spróbuj przejechać się tym autem i wrócimy do rozmowy.
 
     
vwir

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 81
Wysłany: 2017-01-29, 10:35   

No i patrz, jak rzeczowo i konkretnie można rozmawiać. Dzięki!
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 43
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-30, 01:27   

Też wrzucę swoje 3 grosze, subiektywnie.
Myślę, że Amperę (przynajmniej w Polsce) kupuję się trochę bardziej sercem niż rozumem. Ktoś praktyczny i poukładany kupi Corollę, Civica czy Octavię, czy co tam obecnie się uważa za solidne auto, a nie amerykański "wynalazek" jakim jest Ampera. Ale jeżeli chcesz pojeździć w Polsce, przy słabej sieci publicznych ładowarek, prawdziwym elektrykiem, a nie hybrydą, bez "range anxiety" to pozostaje tylko Ampera/Volt. Jest oczywiście BMW i3 - chora cena, druga generacja Volta 2016 oraz Cadillac ELR (mój typ), ale tutaj z kolei brak serwisu w PL, więc zostaje to czym z zadowoleniem jeździmy. Opinie o użytkowaniu samochodu elektrycznego są podobne do opini ludzi, którzy jeździli automatami. Każdy kto jeździł automatem mówi, że już nie wróci do manualnej skrzyni biegów. Ja przynajmniej, o ile będzie możliwość nie wrócę do jazdy samochodem spalinowym.
Także dyskusja czy warto kupić Amperę, nie jest tożsama z dylematem czy kupić Golfa, Focusa czy Astrę. Kupujesz unikalne auto elektryczne ze wszystkimi tego konsekwencjami, dobrymi i złymi. A tych dobrych, w moim mniemaniu jest znacząco więcej.
 
     
vwir

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 81
Wysłany: 2017-01-30, 06:48   

Jasne, tylko gdy pytamy o konkretne rzeczy to fajnie jest dostawać odpowiedź od rozumu. Popatrz na Twoje wpisy sprzed kilku stron - konkretnie, rzeczowo i na temat. Wiemy co ile serwisować auto, ile kosztuje usunięcie jednej z częstszych usterek, jak długo to trwa. Szkoda, że takie posty giną w zalewie postów nie wnoszących takiej wartości.
Też nie widzę sensownej alternatywy. Patrzyłem na Ioniqa, ale on jednak zbyt piękny nie jest (w wersji ev). E-golfa nie chcę, bo nigdy nie przepadałem za golfami, a i cena z kosmosu. Z kolei Soul ev jest tak dziwaczny, że aż ciekawy, ale praktycznie nie występuje na rynku. Zoe mi się nawet podoba, ale bardzo trudno znaleźć auto bez leasingu baterii, a i jakość materiałów mocno odbiega od ampery. Ciężki temat.
 
     
Arkadiusz 

Wiek: 40
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 61
Skąd: Castleconnell
Wysłany: 2017-01-31, 21:03   

vwir napisał/a:
Jasne, tylko gdy pytamy o konkretne rzeczy to fajnie jest dostawać odpowiedź od rozumu. Popatrz na Twoje wpisy sprzed kilku stron - konkretnie, rzeczowo i na temat. Wiemy co ile serwisować auto, ile kosztuje usunięcie jednej z częstszych usterek, jak długo to trwa. Szkoda, że takie posty giną w zalewie postów nie wnoszących takiej wartości.
Też nie widzę sensownej alternatywy. Patrzyłem na Ioniqa, ale on jednak zbyt piękny nie jest (w wersji ev). E-golfa nie chcę, bo nigdy nie przepadałem za golfami, a i cena z kosmosu. Z kolei Soul ev jest tak dziwaczny, że aż ciekawy, ale praktycznie nie występuje na rynku. Zoe mi się nawet podoba, ale bardzo trudno znaleźć auto bez leasingu baterii, a i jakość materiałów mocno odbiega od ampery. Ciężki temat.

Niestety nie ma możliwosci uzyskania miarodajnych informacji od fanbojów ponieważ zawsze będą nosiły brzemie emocji.
Czas płynie i Kolejne poleasingowe i pokredytowe pojazdy z rocznika 2014 będą trafiac na rynek a wśród nich nie bite, serwisowane Mitsu PHEV z duZym wyborem przebiegów.
Czekam zatem do kwietnia/maja bo brakuje mi komfortu VelSatisa i czekam na okazje z Mitsu jako drugi pojazd w domu.
Pozdrawiam i życze dobrej okazji na rynuEV.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-08, 17:56   

Cześć, kupiłem ładowarkę 16A - teraz jeszcze bardziej podoba mi się jazda tym autem.
Pełne ładowanie 3,5h. Teraz zostawiając auto i idąc do kina lub coś załatwić ładuje się praktycznie do max pojemności. W każdym razie polecam mimo dość wysokiego kosztu. Starą 10A zamontuję w garażu i spokojnie będzie ładować auto w nocy ( dogadałem się w końcu z zarządcą budynku i mogę podpiąć sobie przyłącze pod mój licznik energii ) :-D
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 37
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 190
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2017-02-08, 21:54   

Mozesz podac namiary do tej ladowarki?
Pozdrowienia
_________________
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-08, 22:33   

http://allegro.pl/ladowar...6700314288.html

W moim przypadku targowanie się dało pozytywny efekt :) Przesyłka pobraniowa i wszystko OK
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 43
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-02-09, 00:06   

No proszę, nie dość, że mają ładowarki 16A to jeszcze akumulator trakcyjny mogą wymienić na praktycznie nowy.
http://allegro.pl/czesci-...6675768200.html
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 899
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-09, 00:33   

Nie znam się, ale dla mnie to żadna ładowarka tylko kabelek z innym opornikiem niż ten który pozwala ładować 10A.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 915
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-09, 00:52   

To pewnie niedługo zacznę usługowo przerabiać EVSE dla właścicieli Amper :mrgreen:
Oczywiście odpłatność promocyjna :-D
To będzie największa przebitka na sprzedaży oporników :-D
Hint :
Między PE a PP ma byc 1500 Ohm to będzie 16A
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 832
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-09, 19:22   

Maras napisał/a:
http://allegro.pl/ladowar...6700314288.html

W moim przypadku targowanie się dało pozytywny efekt Przesyłka pobraniowa i wszystko OK
Tu chyba wychodzi taniej, i można ustawić ograniczenie prądu na 8 lub 10 A, co przydaje się przy mniej pewnych gniazdkach w drodze. Co prawda można do tego celu wozić ze sobą ładowarkę fabryczną (6 lub 10A), ale zawsze to dodatkowy klamot.

jas_pik napisał/a:
To pewnie niedługo zacznę usługowo przerabiać EVSE dla właścicieli Amper
Oczywiście odpłatność promocyjna
To będzie największa przebitka na sprzedaży oporników
Hint :
Między PE a PP ma byc 1500 Ohm to będzie 16A
Już to parę razy tu prostowałem, ale dalej uparcie to powtarzasz :-) Opornik to można podmieniać w kablu od stacji ładowania do samochodu (Type 2 / Mennekes -> Type 1 / Yazaki), który oprócz drutów zawiera faktycznie tylko ten rezystor. Natomiast przenośna EVSE zawiera dokładnie te same elementy co naścienna - w tym kontroler generujący sygnał prostokątny 1kHz na pinie CP. Bez tego sygnału żaden samochód ze złączem Type 1 czy Type 2 nie rozpocznie ładowania. EVSE to tylko jeden wielki bezpiecznik na wiele różnych głupot użytkownika i ewentualnych wypadków, niemniej jest tam trochę więcej logiki niż rezystor.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 43
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-02-15, 20:44   Sensacja

Nie wiem jakie macie doświadczenia, ale poruszanie się Amperą wzbudza niemałą sensację zwłaszcza wśród posiadaczy Opla i ludzi obeznanych z motoryzacją.
Dwa razy miałem przypadek, że kierowcy na światłach opuszczali szyby żeby (nie )usłyszeć dźwięk silnika. Dzisiaj natomiast pewien sympatyczny facet wręcz zajechał mi drogę i "zmusił" do zatrzymania, tylko po to żeby się dowiedzieć jak się jeździ samochodem elektrycznym. Mam wrażenie, że Ampera nieraz przyciąga uwagę jak np. jakieś Maserati czy coś.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 832
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-15, 22:12   

Rafał napisał/a:
Mam wrażenie, że Ampera nieraz przyciąga uwagę jak np. jakieś Maserati czy coś.
Owszem, zdarza się, a królują w tym policjanci, zwłaszcza przy kontroli drogowej wypytują :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-16, 06:29   

Dajcie żonę lub swoją kobietę za kierownicę a wtedy zobaczcie co się dzieje.. mam niezłą polewkę. Żona też. :-D Jakby UFO zobaczyli. Wyprzedzanie, opuszczanie szyb na światłach, literowanie słowa Ampera, czatowanie aż się wròci do auta by zadawać pytania itp. itd. A niby tylko Opel...
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 110
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-02-16, 06:59   

Tak, wszystko się zgadza, a do tego dochodzą ciągle zapaćkane boczne szyby od zaglądaczy. Dziwi mnie czasem wiek ciekawskich bo większość to starsi ludzie.
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 43
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-02-16, 11:14   

Nie wyobrażam sobie co muszą przeżywać właściciele Tesli, skoro nasze Ampery robią takie zamieszanie. Czyli, kupując Amperę dostajemy też trochę prestiżu w gratisie o czym wcześniej nie wiedziałem.
Ciekawe jak jest w przypadku Leafa i innych dedykowanych prądowi konstrukcji, bo elektryczne wersje Golfa, Focusa, B klasy, Outlandera itp. chyba nie są zauważane na ulicy.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 37
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 190
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2017-02-17, 17:05   Re: Sensacja

Rafał napisał/a:
Nie wiem jakie macie doświadczenia, ale poruszanie się Amperą wzbudza niemałą sensację zwłaszcza wśród posiadaczy Opla i ludzi obeznanych z motoryzacją.
Dwa razy miałem przypadek, że kierowcy na światłach opuszczali szyby żeby (nie )usłyszeć dźwięk silnika. Dzisiaj natomiast pewien sympatyczny facet wręcz zajechał mi drogę i "zmusił" do zatrzymania, tylko po to żeby się dowiedzieć jak się jeździ samochodem elektrycznym. Mam wrażenie, że Ampera nieraz przyciąga uwagę jak np. jakieś Maserati czy coś.

Zgadzam się z Tobą:
- na stacji benzynowej we wtorek w Niemczech na twarzach dwóch gości wsiadających do swojego Citroena pojawił się szeeeeeroki uśmiech gdy Ampera ruszała,
- na stacji diagnostycznej diagnosta powiedział że bardzo się cieszył, że dane mu było przejechać te kilka m Amperą, a pani wychodząca z biura obok (nie wiedząc że właśnie staje obok właściciela pojazdu) powiedziała "Ale śliczny samochód",
- w korku czasem ludzie się oglądają na auto, nie wiem czy nie wiedzą co to, czy może są świadomi ze to elektryk i chcieliby posłuchać,
- przechodnie zwracają uwagę, gdy rusza i często się oglądają.

Poza tym wszystkie posty Yanosicka odnośnie spalania paliwa tego samochodu w trybie benzynowym są prawdziwe. Przy 130kmh Ampera na odcinku 1100km nie pali więcej niż 6,5l. A gdy zmniejszymy prędkość to spalanie spada i to nawet bardzo. Niestety nie dysponuję na razie żadnymi liczbami, ale spadek jest odczuwalny.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 832
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-17, 17:30   Re: Sensacja

Pawiel napisał/a:
Rafał napisał/a:
Nie wiem jakie macie doświadczenia, ale poruszanie się Amperą wzbudza niemałą sensację zwłaszcza wśród posiadaczy Opla i ludzi obeznanych z motoryzacją.
Dwa razy miałem przypadek, że kierowcy na światłach opuszczali szyby żeby (nie )usłyszeć dźwięk silnika. Dzisiaj natomiast pewien sympatyczny facet wręcz zajechał mi drogę i "zmusił" do zatrzymania, tylko po to żeby się dowiedzieć jak się jeździ samochodem elektrycznym. Mam wrażenie, że Ampera nieraz przyciąga uwagę jak np. jakieś Maserati czy coś.

Zgadzam się z Tobą:
- na stacji benzynowej we wtorek w Niemczech na twarzach dwóch gości wsiadających do swojego Citroena pojawił się szeeeeeroki uśmiech gdy Ampera ruszała,
- na stacji diagnostycznej diagnosta powiedział że bardzo się cieszył, że dane mu było przejechać te kilka m Amperą, a pani wychodząca z biura obok (nie wiedząc że właśnie staje obok właściciela pojazdu) powiedziała "Ale śliczny samochód",
- w korku czasem ludzie się oglądają na auto, nie wiem czy nie wiedzą co to, czy może są świadomi ze to elektryk i chcieliby posłuchać,
- przechodnie zwracają uwagę, gdy rusza i często się oglądają.

Poza tym wszystkie posty Yanosicka odnośnie spalania paliwa tego samochodu w trybie benzynowym są prawdziwe. Przy 130kmh Ampera na odcinku 1100km nie pali więcej niż 6,5l. A gdy zmniejszymy prędkość to spalanie spada i to nawet bardzo. Niestety nie dysponuję na razie żadnymi liczbami, ale spadek jest odczuwalny.


Słowem w końcu kupiłeś - gratuluję! :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 477
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-02-17, 18:03   

Mamy nowego Amperowca! Szerokości !!!
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13