SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2015-11-25, 09:44
samochód elektr. z silnikiem asynchronicznym
Autor Wiadomość
sbom

Dołączył: 06 Sie 2014
Posty: 13
Wysłany: 2017-02-01, 23:18   

Sprawdź jeszcze przy ilu się przepali.
Najlepiej sprawdzać taką długość jaka jest między ogniwem a szyną.
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 216
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-03, 13:58   

Ostatecznie kupiłem drut miedziany srebrzony 0.7 na (-) i 0.5 na (+) pary ogniw 18650 ( zgrzanych oryginalnie parami ). Zamierzam przerobić większość pakietów 48p dodając czujnik temperatury na jeden pakiet i płytkę BMS z radiatorem , jedną na 10s pakietów. Trzy nowe aluminiowe kosze na pakiety akumulatorów ( stare były stalowe i ciężkie , na 600kg aku żelowych ) z odstępami 1cm na chłodzenie powietrzne + wentylatory . Przemieszczenie falownika i ładowarek 6.8kW w dogodniejsze miejsce ( poprawienie chłodzenia ) .
Generalnie jak na 4lata jazdy na pakiecie z recyklingu tylko z ręczną sporadyczną kontrolą napięcia , temperatury , BMS dopinany co 10-20 ładowań , jeden opanowany pożar , to pakiet się sprawdził i zamortyzował .

Potrzebuję Waszej pomocy w zaprojektowaniu i dorobienie układu kontroli i sygnalizacji Umin i temperatury pakietów 90s 48p. Jestem elektrykiem a nie elektronikiem i od biedy sam mogę to " wykonać " ale nie " zaprojektować ".

Problem jest też z przetwornicą DC/DC - 384V/12V Trudno dobrać ze względu na wysokie napięcie wejściowe . Może coś doradzicie .
_________________
Rover 75 electric
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-03, 14:18   

Co prawda jeszcze się nie zajmowałem tymi akumulatorami ale myślę że na dziś najlepszym ( a przy okazji najtańszym rozwiązaniem) będzie wykorzystanie gotowego BMS-a z Leafa.
Jest jeden sprzedawca z USA który je sprzedaje w niskiej cenie i z tanią dstawą do PL.
Bo za 70 USD nie zbuduje się takiego BMSa na 96S.
Masz tam wszystko. Oczywiście cena bez okablowania.
Mam trochę schematów do tego .
Co ty na to ?
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 216
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-03, 14:38   

Pomysł dobry, może więcej info , zdjęcia i jakie funkcje realizuje . Cena za BMS na 96s ?
_________________
Rover 75 electric
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-03, 15:26   

Aż tak mądry to jeszcze nie jestem. Elektronikiem też nie jestem.
Funkcje jaie realizuje - dba o ogniwa w Leafie .
Schemat blokowy jest poniżej. Mam również rozrysowane schematy ale ich czytać to za bardzo nie potrafię.
Wygląda na to że wszystkie niezbędne funkcje:
- Zabezpieczanie ( główny i serwisowy wyłącznik)
- pomiar prądu i napięcia całości baterii
- główne styczniki
- nadzór nad ładowaniem i rozładowywaniem
- balansowanie
- pilnowanie temperatury(4 wejścia/kanały czujników)
no i oczywiście wysyłanie kompletu informacji przez sieć CAN
Czyli można zapewne będzie robić to samo co w każdym Leafie za pomocą jakiegoś LeafSpy.
Cena 70 USD sztukę + przesyłka ( to chyba 10 krotnie taniej niż rozbieracze z Alledrogo sobie za to liczą) . Przy mniejszej ilości S-ów też będzie działać.
Zapewne to również dla Ciebie najlepszym konwerterem DC/DC będzie konwerter z Leafa
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 216
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-03, 16:08   

Wszystko fajnie , tylko pewnie żeby to działało to potrzebny główny komputer od leafa , jak to ożenić z moim samochodem , trzeba by rozgryźć wszystkie wejścia i wyjścia , jakoś to mnie przeraża , dlatego też jeszcze nie mam gniazda chademo , mimo że są dostępne schematy .
_________________
Rover 75 electric
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 216
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-03, 16:42   

A ile by kosztowała taka przetwornica z leafa ?
_________________
Rover 75 electric
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-04, 10:53   

Nie wiem , nie szukałem , na razie pracuję na mniejszym napięciu 162 V ( Safty) :-D
Techniczny manual Nissana Leafa opis BMS-a jest w tym linku - rocznik 2015
Możesz wykorzystać też przygotowany projekt własnego monitora napięć poszczególnych ogniw wykorzystujący dane z CAN bez konieczności wykorzystywania innych podzespołów z Leafa.
Opis budowy/schematy/płytki w tym linku

_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-14, 17:06   

ev-drive.eu napisał/a:

Problem jest też z przetwornicą DC/DC - 384V/12V Trudno dobrać ze względu na wysokie napięcie wejściowe . Może coś doradzicie .

Chyba znalazłem rozwiazanie które może być dla optymalne.
Poszukaj przetwornic Meanwell typu PSP600
Przykładowo : http://www.tme.eu/pl/deta...lowe/mean-well/
Napięcie wejściowe takiej przetwornicy to 88...264V AC, 124...370V DC , czyli blisko , ewentualnie zrób odczep z kilku e-Sów mniej
.Trzeba tylko poszukać tańszej i pewnei o mniejszej mocy , po co Ci 44A(12 V) ?
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-14, 18:30   

jas_pik napisał/a:
ewentualnie zrób odczep z kilku e-Sów mniej
A nie wprowadzi to sporego problemu ze zbalansowaniem ogniw?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-02-14, 19:25   

PatrykS napisał/a:
A nie wprowadzi to sporego problemu ze zbalansowaniem ogniw?

Wprowadzi i to całkiem spory, lecz kolega ma mocne balansery chyba nawet 1,5A/kanał.

Ja bym zrobił dużo prościej, dał dwa zasilacze połączone wyjścia równolegle ale jeden zasilany z zacisków 0V-190V a drugi z zacisków 190V-380V. Równomiernie obciąży wszystkie esy a dodatkowo większa nie zawodność (w razie awarii jednego zasilacza zawsze można kawałek podjechać na drugim licząc się z rozbalansowaniem).
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-02-14, 19:41   

Kolega miał coś takiego.
Wybuchło dwa razy..
1200zł poszło, reklamacji nie uznali.
Podczas hamowania powstają piki gdy rozłącza się ono że względu na to iż baterie nie mogły wziąć więcej czy przeciążenie. Służyły bardzo krótko.
Wzialem do naprawy ale wybuchło sporo elementów..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 264
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-02-14, 21:36   

ev-drive.eu napisał/a:
.

Problem jest też z przetwornicą DC/DC - 384V/12V Trudno dobrać ze względu na wysokie napięcie wejściowe . Może coś doradzicie .


Z tego co znam i używałem:


Vicor V375A12C600BL. Droga, malutka, ale działa bezawaryjnie. można równoleglić.
Sevcon DCDC gen5 HV - nowość, nie wiem ile kosztuje i pewnie dla ciebie za duża.
Meanwell seria WDR - pracuje od 250VDC do 700VDC, nie do zdarcia ale wykonanie bardziej automatyka przemysłowa, w samochodzie wymaga otwarcia i przyklejenia większych elementów.

pozdr
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 216
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-18, 11:59   

Kolega "jas_pik" zaszczepił mnie tym BMS-em z Leafa i mam nad czym myśleć , ale szukałbym jednak z kablami ( głównie chodzi o wtyczki ).
A jeśli chodzi o przetwornicę DC/DC to propozycja kolegi "drgrin" : przetwornica DC/DC Vicor V375A12C600BL jest całkiem niezła , sprawdzałem na ebay.com około 100$ i napięcie 425V max czyli jeszcze z lekkim zapasem . Jedna myśl jeszcze mi nie daje spokoju co do przetwornicy . Jak ostatnio ją uszkodziłem to odmówili mi drugiej naprawy gwarancyjnej sugerując że to raczej nie z powodu wzrostu napięcia na aku. przy pracy generatorowej silnika tylko włączanie i wyłączanie falownika ( duże kondensatory ) , ogólnie nie podobała im się równoległe połączenie falownika , akumulatorów i przetwornicy .
_________________
Rover 75 electric
 
     
z_power

Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-02-18, 21:06   

Napięcie na wejściu DC/DC w samochodzie to nie takie śliczne "czyste" DC, podczas pracy falownika pojawia się tętnienie od PWM, razem z pojawiającymi się nagłymi spadkami napięcia od zmian obciążenia baterii daje to niekorzystne warunki dla kondensatorów w stopniu wejściowym przetwornicy. "Amerykany piszo" że pomaga wstawienie dławika szeregowo w obwodzie zasilania (HV).
_________________
DIY EV - nie ukończone w 100% ale jeździ.
27000km...
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 216
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-02-19, 00:26   

Mój falownik Danfoss miał taki dławik fabrycznie zainstalowany ale go usunąłem gdyż po pierwsze myślałem że głównie chodzi o ochranę sieci 3f na oryginalnym zasilaniu falownika a po drugie to strasznie ciężkie bydlę ten dławik i jak coś takiego pchać do samochodu . A poza tym to dwa lata przetwornica chodziła a padła po podwyższeniu napięcia .
_________________
Rover 75 electric
 
     
z_power

Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-02-19, 12:31   

No tak ale dławik który byłby tylko w obwodzie zasilania DCDC może być znaaaacznie mniejszy ze względu na mniejsze Imax/Inom; ja użylem któregoś z tych http://feryster.pl/polski...p?lang=pl&id=75 przed zasilaczem Meanwell 1500W. Czy pomaga - nie wiem; na pewno nie przeszkadza...
_________________
DIY EV - nie ukończone w 100% ale jeździ.
27000km...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13