SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
vectrix electric
Autor Wiadomość
ufcio777

Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-03-16, 23:19   vectrix electric

hey wszystkim.kupilem okazyjnie vectrixa max z przebiegiem 16tys mil.jest problem gdyz kupilem nie na chodzie.sprzedajacy powiedzial ze wlozyl wtyczke do ladowania i zero.nie ladowal i po jakims czasie wszystko zgaslo gdy juz akumulatory nie mialy pradu aby wlaczyc zegary.w tej chwili wkladam wtyczke do pradu i zero.ladowarka sie po dluzszym czasie nagrzewa ale prad wychodzi tylko 1v akumulatory tez 1v.sprawdzilem wzrokowo podzespolu i nic nie wyglada na przepalone.czy mozliwe ze siadla ladowarka czyli tzw prostownik?mial moze ktos podobna sytuacje i znacie moze rozwiazanie?bylbym bardzo wdzieczny.vectrix w dalszym ciagu jest w uk ale chce zawiezc to cos do pl.kupilem bo stan idealny bez rys z nowymi oponami i hamulcami.nic wczesniej nie bylo wykrecane ani otwierane bo widzialem po srubach.akumulatory tez sa normalnie wygladajace.nie przegrzane i nie popuchniete.
dzieki za wszelka pomoc.
ps.po wlaczeniu wtyczki nic nie dziala a prad dochodzi do prostownika.wentylatory milcza. pozdrawiam
 
     
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 264
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-03-17, 09:32   Re: vectrix electric

ufcio777 napisał/a:
hey wszystkim.kupilem okazyjnie vectrixa max z przebiegiem 16tys mil.jest problem gdyz kupilem nie na chodzie.sprzedajacy powiedzial ze wlozyl wtyczke do ladowania i zero.nie ladowal i po jakims czasie wszystko zgaslo gdy juz akumulatory nie mialy pradu aby wlaczyc zegary.w tej chwili wkladam wtyczke do pradu i zero.ladowarka sie po dluzszym czasie nagrzewa ale prad wychodzi tylko 1v akumulatory tez 1v.sprawdzilem wzrokowo podzespolu i nic nie wyglada na przepalone.czy mozliwe ze siadla ladowarka czyli tzw prostownik?mial moze ktos podobna sytuacje i znacie moze rozwiazanie?bylbym bardzo wdzieczny.vectrix w dalszym ciagu jest w uk ale chce zawiezc to cos do pl.kupilem bo stan idealny bez rys z nowymi oponami i hamulcami.nic wczesniej nie bylo wykrecane ani otwierane bo widzialem po srubach.akumulatory tez sa normalnie wygladajace.nie przegrzane i nie popuchniete.
dzieki za wszelka pomoc.
ps.po wlaczeniu wtyczki nic nie dziala a prad dochodzi do prostownika.wentylatory milcza. pozdrawiam


Witamy na forum!

Vectrix nie ruszy w ogóle jeśli napięcie na bateriach jest poniżej ~80V, dotyczy to również ładowania.
Powinieneś rozebrać baterię i naładować bloki NiMh po kawałku, najlepiej ładowarką modelarską z funkcją cyrklowania.
Przy składaniu baterii uważaj, falownik nie lubi jak mu się podaje zasilanie na twardo, trzeba zrobić precharge np żarówką.

Powodzenia!
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-17, 10:06   Re: vectrix electric

drgrin napisał/a:

Vectrix nie ruszy w ogóle jeśli napięcie na bateriach jest poniżej ~80V, dotyczy to również ładowania.

To podobnie jak stare skutery PSA ( samochody też ) jeśli napięcie jest za niskie akumulatorów to ładowarka nie rusza - nie ładuje. Chociaż nawet w instrukcji jest podawany jeden hint - należy podłączać wtyczkę do sieci na kilkanaście sekund nawet kilkanaście razy. Wtedy wbudowana ładowarka daje impuls prądowy przed automatycznym odłączeniem - i po kilkunastu razach zazwyczaj zaskakuje.Inne rozwiązanie to jak pisał przedpiśca innym prostownikiem ( najlepsza by była ładowarka modelarska bo ma wybór cel typu NiMh - podładować napięcie do poziomu minimalnego - niezbędnego do ruszenia ładowarki.
Chociaż może być tez inny problem - może jeden zestaw jest totalnie padnięty i napięcie całości jest zbyt małe aby ruszyć.
Posprawdzaj osobno wartości napięć każdego segmentu akumulatora i zobacz jaka jest suma wszystkich napięć
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
ufcio777

Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-03-17, 12:22   

hey.dzieki za wskazowki.dzir rano zrobilem ta latwiejsza opcje czyli wl i wyl zasilania do ladowarki przez wkladanie i wyciaganie wtyczki.niestety nie przynioslo to oczekiwanego rezultatu.druga opcja ok tylko to brzmi jak dla mnie troche jak z czarney magii..prostownik modelarki i te precharger zarowka to brzmi jak poleciec na miotle na ksiezyc.przyznaje sie ze nie jestem w temacie.moze ciut wiecej szczegolow.pls.
dzwonilem do poprzedniego wlasciciela o szczegoly i powiedzial ze wszystko bylo dobrze az do czasu gdy wrocil z pracy i podlaczyl kabel ladowania do sieci wtedy wskazowka ruszyla na gore i nastepnie zatrzymala sie na ok 60km na godz no i zdechlo wszystko.ja dzis probujac ta latwiejsza wersje ozywienia skutera wkladajac wtyczke za kazdym razem slyszalem pstryk pstryk.dwa tzw pstryk rozniace sie tonem od siebie.dzwiek wydobywa sie z okolic ladowarki pod przednia owiewka.tak jakby chcial zaskoczyc ale sie wylaczal.nie wiem co robic rozbierac na drobne wszystko ale nie ukrywam ze nie znam sie na tego typu skuterach.i co potem gdy nie mam jakis prostownikow modelarskich gdzie nawet nie wiem jak to wyglada.z drugiej strony rozebrac ok nawet fajnie bo zapewne zostanie mi czesci na odkurzacz czy mala pralke.
pozdrawiam wszystkich i prosze o szczegoly albo o dorazna pomoc.
 
     
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 264
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-03-17, 12:26   

ufcio777 napisał/a:

pozdrawiam wszystkich i prosze o szczegoly albo o dorazna pomoc.


niestety łatwo nie będzie, czeka cię przyspieszony kurs elektrotechniki :)
Wkładanie i wyjmowanie wtyczki ładowania przy tak rozładowanym pakiecie skończy się co najwyżej uszkodzeniem ładowarki.
Masz dostęp do zasilacza który może dać regulowane 60 a najlepiej 100V?

Skąd jesteś?
 
     
ufcio777

Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-03-17, 12:29   

no niestety nie mam dostepu do takich zasilaczy tym bardziej tu w uk.w pl moze gdzies popytalbym.mam jedynie 12v i to maly motocyklowy
zastanawia mnie fakt dlaczego poprzedni wlasciciel wkladajac wtyczke po chwili zobaczyl nicosc.moze ladowarka padla.etc
 
     
ufcio777

Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-03-17, 12:33   

mam mozliwosc kupienia transformatora ktory przerabia prad z 240 na 110v uzywany do podlaczania sprzetow wiertarek itd w angielskich zakladach pracy gdyz tu w zakladach obowiazuje napiecie robocze 110v
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-17, 12:55   

Dokumentację znajdziesz na moim chomiku ( bezpłatny transfer : http://chomikuj.pl/jas_pik/Vectrix+VX1)
Zacznij od pomiaru napięcia na poszczególnych segmentach akumulatora - nawet najtańszym miernikiem za 2 funty. Ale uważaj bo łaczne napięcie może być niebezpieczne ( 120V)
I podaj nam tu dane.
Ewentualnie mogę od Ciebie odkupić :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
ufcio777

Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-03-17, 13:12   

szczerze mowiac chyba wolalbym zaplacic aby ktos to zreanimowal ew wolalbym sprzedac gdyz ciut mnie to przerasta.chyba zamowie transport i gdzies komus zaprowadze do wskrzeszenia.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13