SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 07:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 108
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-03-19, 12:14   

Kiedyś na forach, chyba Volta czytałem, że zmiana przebiegu jest bardzo trudna czy wręcz niemożliwa. Ale może krajowy majsterek sobie poradzi, chociaż wątpię, bo tych aut jest za za mało żeby zdobyć doświadczenie.


YANNOSICK napisał/a:
Zawieszenia w Holandii do miliona kilometrów się nie rusza :)



Będąc na hamowni mechanik pokazał mi w jakim tragicznym stanie są u mnie tuleje wahacza po 145000 km w Holandii. Badanie siłowe "łyżką" nie wykazuje zużycia i nawet specjalnie nie hałasują. Na szczęście ich wymiana to groszowe sprawy, bo pasują od Astry J i Cruze'a. Po wymianie samochód zaczął się zupełnie inaczej prowadzić.
 
     
mixpol 
mixpol

Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 53
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-03-19, 20:00   

Czy system tempomatu aktywnego i asystenta pasa występuje tylko w po-liftingowej wersji, czy też montowany był jako opcja od samego początku. Jak poza otworami na napoje
z tyłu można rozpoznać wersję po liftingu. Mam nadzieję, że poza zmianą z prostopadłej na
równoległą sposobu zamocowania uchwytów na kubki na tylnej kanapie są jeszcze inne zmiany:) Czy te ewentualne zmiany są warte inwestowanie w nowszy rocznik ? Może lepiej
poszukać Ampery z 2012 roku z mniejszym przebiegiem?
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-03-19, 20:08   

Rafał, zawsze zdarzają się wyjątki. Ja zajeżdżam auta przeważnie do końca. Niezależnie od marki czy rodzaju paliwa zazwyczaj kończyły się w okolicach miliona km. Amorki zdarzało mi się zmieniać w niemieckich autach (BMW, Audi) ale np. we francuskich nic nie robiłem z zawiasem.

mixpol, Gdzieś tu już wymieniliśmy różnice w lift/polift. Polift ma "większą" baterię i wyraźnie lepiej dopracowane zarządzanie energią (tak przynajmniej twierdzi GM) przez co zasięg na prądzie jest większy. polift ma jeszcze "domek" na konsoli środkowej i brak przycisku zamka klapki gniazda ładowania na drzwiach kierowcy.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 364
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-03-19, 20:54   

Przedlift nie ma polskich map nawigacji.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-19, 22:39   

YANNOSICK napisał/a:
wielu osobom polecałem i wielu (również na tym forum) skorzystało:
holenderskie używki z ASO

Zgadza sie. Ja jestem jedna z tych osob.
_________________
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-19, 22:59   

mixpol napisał/a:
Czy system tempomatu aktywnego i asystenta pasa występuje tylko w po-liftingowej wersji, czy też montowany był jako opcja od samego początku. Jak poza otworami na napoje
z tyłu można rozpoznać wersję po liftingu. Mam nadzieję, że poza zmianą z prostopadłej na
równoległą sposobu zamocowania uchwytów na kubki na tylnej kanapie są jeszcze inne zmiany:) Czy te ewentualne zmiany są warte inwestowanie w nowszy rocznik ? Może lepiej
poszukać Ampery z 2012 roku z mniejszym przebiegiem?


Jak najmniejszy przebieg oraz nienaganna historia serwisowa to podstawa. Przydaloby sie by juz miala troche przejechane po ewentualnej wymianie lozyska, jesli oczywiscie takowa miala miejsce.
Ampera nie ma tempomatu aktywnego. Ma zwykly tempomat. To, co na kierownicy po lewej stronie, to czujnik odleglosci od poprzedazajacego pojazdu, mierzonej za pomoca kamery (analiza obrazu).
_________________
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 108
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-03-19, 23:21   

Z tym liftem to jednak dziwna sprawa.
Ampera z linku jest datowana na 11/2013, a sądząc po braku symbolu "domek" i braku aktywnego tempomatu na kierownicy to raczej bardzo drogi przedlift.

https://www.opeloccasions...ling/occ2461391
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 200
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-03-20, 07:39   

Data pierwszej rejestracji to nie zawsze data produkcji, dlatego trzeba patrzeć właśnie na zmiany poliftowe. Z tymi cenami to zależy od kogo. Z salonu zawsze jest drożej ale masz raczej pewne auto i często z gwarancją. Moja jest z '11 a pierwsza jej rejestracja dopiero w '13, kupiłem ją z salonu z gwarancją Opla i małym przebiegiem do dzisiaj bez wkładu z własnej kieszeni i to mnie cieszy w tym aucie.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-03-20, 08:09   

Rafał napisał/a:
Z tym liftem to jednak dziwna sprawa.
Ampera z linku jest datowana na 11/2013, a sądząc po braku symbolu "domek" i braku aktywnego tempomatu na kierownicy to raczej bardzo drogi przedlift.

https://www.opeloccasions...ling/occ2461391


Przedlift. Stara navi. W tym przypadku porzebieg robi cenę. Moja jest 2015 i tydzień temu wyceniona na potrzeby leasingu na 28000 €. Przebieg prawie 100kkm.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-03-20, 21:11   

YANNOSICK napisał/a:
Raz doprowadziłem benzyniaka do zgaśnięcia z braku paliwa przy prognozowanym zasięgu 96 km (więcej nie pokaże nawet jeżeli da radę). Pokonałem 106 km i zacząłem jeździć wokół stacji paliw ze słupkiem dobiłem do 106,9 i zgasło wszystko w kokpicie oprócz czerwonych kontrolek i irytującego brzęczyka a drzwi się odblokowały. Nie wiem ile jeszcze bym przejechał bo było ciemno i niemiecka policja mnie zatrzymała za jazdę beż świateł...


Wariatów jest więcej... https://youtu.be/QE8NiDUbRs4
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-25, 20:35   

Juz to na pewno bylo opisywane, ale zauwazylem, ze jesli jezdze w trybie normalnym (ev) i wylacze zaplon, kiedy pozostalo 1-4 km zasiegu na baterii, to po ponownym uruchomieniu, auto pracuje w trybie podtrzymania.
_________________
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-03-25, 20:39   

Czasem dzieje się tak na moment przed zgaśnięciem ostatniego paska zasięgu. Zazwyczaj jednak gdy skończysz jazdę z tak niskim zasięgiem to po ponownym uruchomieniu pokaże już zero zasięgu prognozy ale przejedzie te kilka kilometrów na prądzie zanim wskoczy agregat.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-25, 20:49   

YANNOSICK napisał/a:
Czasem dzieje się tak na moment przed zgaśnięciem ostatniego paska zasięgu. Zazwyczaj jednak gdy skończysz jazdę z tak niskim zasięgiem to po ponownym uruchomieniu pokaże już zero zasięgu prognozy ale przejedzie te kilka kilometrów na prądzie zanim wskoczy agregat.
Dokładnie tak.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 108
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-03-26, 10:42   

Pomimo, że Ampera jest bogato wyposażona to jednak brakuje mi w niej najbardziej:
- czujników deszczu,
- elektrycznie składanych lusterek,
- podgrzewanej kierownicy.

O ile instrukcja użytkownika wspomina o składanych lusterkach, to czujników deszczu, czyli automatycznych wycieraczek raczej nigdy nie było.
Ale znalazłem taką przeróbkę:
https://www.youtube.com/watch?v=z5J9uwKosH0

Co do podgrzewanej kierownicy to powinna pasować od Corsy, Astry itp.
Może po gwarancji się skuszę.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-26, 13:44   

A mnie po całym jednym dniu jeżdżenia 8-) brakuje ogranicznika prędkości(ustawianego limitera).
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-26, 15:42   

kalex napisał/a:
A mnie po całym jednym dniu jeżdżenia brakuje ogranicznika prędkości(ustawianego limitera).
Spotkałem się z tym w jakiejś Astrze i jakoś mnie ta opcja nie urzekła. Może ewentualnie w połączeniu z wykrywaniem znaków ograniczenia prędkości z modeli poliftowych miało by to jakiś sens :-) Chociaż masz rację - na początku przygody ani się człowiek obejrzał jak miał w mieście 80-100 na liczniku i nic nie było czuć ani słychać :-) Gratuluję zakupu! Napisz jakieś szczegóły o swojej sztuce.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-26, 15:46   

Mam to w innych autach i nie używam. Ale tu bym używał bo nie mogę utrzymać przepisowych prędkości w miejscach gdzie "zawsze" stoi policja. Za cicho i mam wrażenie że jadę wolno.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-26, 16:29   

kalex napisał/a:
Mam to w innych autach i nie używam. Ale tu bym używał bo nie mogę utrzymać przepisowych prędkości w miejscach gdzie "zawsze" stoi policja. Za cicho i mam wrażenie że jadę wolno.
Przyzwyczaisz się z czasem, bez obaw :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-26, 17:41   

No w koncu kalex sie pochwalil :) ))

Wracajac do tematu Ampery, z tego co zauwazylem to jezdzac spokojnie i zachowawczo mozna zejsc ponizej 15 kWh. Tak do 14,5 kWh. To robi zasieg max 72-75km. Jazda z nizszym poborem mocy to juz czysta ekwilibrystyka.
Podstawa to zachowawczosc na drodze i mozna nie odstawac w ruchu od innych uzytkownikow drogi.

Ale z drugiej strony przekroczenie 25-30 kWh to dla chcacego nic trudnego :) )))

Z tym brakiem czujnika deszczu to lekki przypal moim zdaniem. Auto ktore ma asystenta pasa ruchu i inne bajery, powinno miec automatyczne wycieraczki.

Limiter predkosci z mojego punktu widzenia jest niepotrzebny. Mialem go w poprzednim aucie i nigdy z niego nie skorzystalem. A polaczenie tempomatu i czytania znakow ograniczenia bys sie przydalo....
_________________
 
     
qwas0987

Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 30
Wysłany: 2017-04-01, 22:30   

witam
zaczęła mi się podobać ampera :) czy tutaj też jest ten sam problem co w Leafach że bateria stopniowo pada i zasięg się zmniejsza ? W aucie z 2012 roku ile % spadku zasięgu może być ?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-02, 08:37   

qwas0987 napisał/a:
witam
zaczęła mi się podobać ampera
WItaj w klubie :-)

qwas0987 napisał/a:
czy tutaj też jest ten sam problem co w Leafach że bateria stopniowo pada i zasięg się zmniejsza ? W aucie z 2012 roku ile % spadku zasięgu może być ?
Bateria w Amperze pracuje w bardzo komfortowych warunkach - klimatyzowana i w zdrowym zakresie 20-85%. Spadku pojemności ani zasięgu nie widzę w ciągu 1,5 roku posiadania i przejechanych 35 tys. km (model 2012, prawie 90 tys. km przebiegu), poprzedni właściciel też nie zauważył, nie słychać też specjalnie, aby inne z większymi przebiegami miały jakieś spadki. Jakiś spadek być musi, ale widocznie jest mały i ukrywany w zostawionym zapasie - w końcu z 16kWh nominalnej pojemności nowej baterii do jazdy mamy dostępne tylko 10-10,5kWh.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-02, 08:43   

Jeśli chodzi o zużycie energii i zasięg to w piątek odnotowałem dużą niespodziankę - przy jeździe 2m za TIRem na autostradzie 85km/h po prawie 64km miałem jeszcze 20km prognozy, razem więc prawie 84km. Dotąd w takich warunkach udawało się do 75km, różnica jaką widzę to dzień vs noc i >20 stopni vs 5 stopni, opony tu i tu były zimowe. Na całej trasie (ok. godzina ładowania po drodze) miałem 11,6kWh/100km.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-02, 11:35   

PatrykS napisał/a:
qwas0987 napisał/a:
witam
zaczęła mi się podobać ampera
WItaj w klubie :-)

qwas0987 napisał/a:
czy tutaj też jest ten sam problem co w Leafach że bateria stopniowo pada i zasięg się zmniejsza ? W aucie z 2012 roku ile % spadku zasięgu może być ?
Bateria w Amperze pracuje w bardzo komfortowych warunkach - klimatyzowana i w zdrowym zakresie 20-85%. Spadku pojemności ani zasięgu nie widzę w ciągu 1,5 roku posiadania i przejechanych 35 tys. km (model 2012, prawie 90 tys. km przebiegu), poprzedni właściciel też nie zauważył, nie słychać też specjalnie, aby inne z większymi przebiegami miały jakieś spadki. Jakiś spadek być musi, ale widocznie jest mały i ukrywany w zostawionym zapasie - w końcu z 16kWh nominalnej pojemności nowej baterii do jazdy mamy dostępne tylko 10-10,5kWh.

Nawiazujac do slow Patryka, Ampera w moim odczuciu to auto, w ktorym nie mysli sie o ubytku baterii, majac w swiadomosci to co napisal Patryk, ze bateria ma na prawde doskonale warunki pracy.
Swego czasu mocno sie interesowalem tym, co zwiazane z bateriami litowo jonowymi i mocno wnikalem w sprawy zywotnosci pewnego rodzaju ogniw li-ion. Specjalista ds. Sprzedazyw jednej z najwiekszych firm sprzedajacych ogniwa w kraju zapytany, dal mi do zrozumienia, ze w przypadku teoretycznej zywotnosci ogniwa rownej 500 ladowan, stworzenie warunkow pracy w takim zakresie, jak wspomnial Patryk (20-80%), wraz z ogrzewaniem i chlodzeniem, wydluza ilosc cykli ladowan KILKUKROTNIE.

Gdyby nissan w te strone poszedl, mialby o wiele wiecej klientow moim zdaniem.
_________________
 
     
qwas0987

Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 30
Wysłany: 2017-04-02, 16:18   

a ktoś ma amperę z przebiegiem 160 tyś. lub wyższym ? w sumie w ogłoszeniach takich jest najwięcej i najlepsza jest tez cena. Warto kupić elektryka z takim przebiegiem ?
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-04-02, 18:06   

Moim zdaniem to pytanie w stylu, czy warto miec autocasco na samochod czy nie.
Sprawa rozchodzi sie o to czy mamy gwarancje na baterie i zwiazany z nia osprzet czy nie mamy.
Jesli liczymy ze nic wie nie stanie, a tak przeciez moze byc, to pewnie mozna isc w takie przebiegi.
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13