Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 08:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 123 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-03-19, 12:14
|
|
|
Kiedyś na forach, chyba Volta czytałem, że zmiana przebiegu jest bardzo trudna czy wręcz niemożliwa. Ale może krajowy majsterek sobie poradzi, chociaż wątpię, bo tych aut jest za za mało żeby zdobyć doświadczenie.
YANNOSICK napisał/a: | Zawieszenia w Holandii do miliona kilometrów się nie rusza |
Będąc na hamowni mechanik pokazał mi w jakim tragicznym stanie są u mnie tuleje wahacza po 145000 km w Holandii. Badanie siłowe "łyżką" nie wykazuje zużycia i nawet specjalnie nie hałasują. Na szczęście ich wymiana to groszowe sprawy, bo pasują od Astry J i Cruze'a. Po wymianie samochód zaczął się zupełnie inaczej prowadzić. |
|
|
|
 |
mixpol
mixpol
Dołączył: 13 Maj 2014 Posty: 57 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2017-03-19, 20:00
|
|
|
Czy system tempomatu aktywnego i asystenta pasa występuje tylko w po-liftingowej wersji, czy też montowany był jako opcja od samego początku. Jak poza otworami na napoje
z tyłu można rozpoznać wersję po liftingu. Mam nadzieję, że poza zmianą z prostopadłej na
równoległą sposobu zamocowania uchwytów na kubki na tylnej kanapie są jeszcze inne zmiany:) Czy te ewentualne zmiany są warte inwestowanie w nowszy rocznik ? Może lepiej
poszukać Ampery z 2012 roku z mniejszym przebiegiem? |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 917 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-03-19, 20:08
|
|
|
Rafał, zawsze zdarzają się wyjątki. Ja zajeżdżam auta przeważnie do końca. Niezależnie od marki czy rodzaju paliwa zazwyczaj kończyły się w okolicach miliona km. Amorki zdarzało mi się zmieniać w niemieckich autach (BMW, Audi) ale np. we francuskich nic nie robiłem z zawiasem.
mixpol, Gdzieś tu już wymieniliśmy różnice w lift/polift. Polift ma "większą" baterię i wyraźnie lepiej dopracowane zarządzanie energią (tak przynajmniej twierdzi GM) przez co zasięg na prądzie jest większy. polift ma jeszcze "domek" na konsoli środkowej i brak przycisku zamka klapki gniazda ładowania na drzwiach kierowcy. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 644 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-03-19, 20:54
|
|
|
Przedlift nie ma polskich map nawigacji. |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 360 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-19, 22:39
|
|
|
Zgadza sie. Ja jestem jedna z tych osob. |
_________________ |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 360 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-19, 22:59
|
|
|
mixpol napisał/a: | Czy system tempomatu aktywnego i asystenta pasa występuje tylko w po-liftingowej wersji, czy też montowany był jako opcja od samego początku. Jak poza otworami na napoje
z tyłu można rozpoznać wersję po liftingu. Mam nadzieję, że poza zmianą z prostopadłej na
równoległą sposobu zamocowania uchwytów na kubki na tylnej kanapie są jeszcze inne zmiany:) Czy te ewentualne zmiany są warte inwestowanie w nowszy rocznik ? Może lepiej
poszukać Ampery z 2012 roku z mniejszym przebiegiem? |
Jak najmniejszy przebieg oraz nienaganna historia serwisowa to podstawa. Przydaloby sie by juz miala troche przejechane po ewentualnej wymianie lozyska, jesli oczywiscie takowa miala miejsce.
Ampera nie ma tempomatu aktywnego. Ma zwykly tempomat. To, co na kierownicy po lewej stronie, to czujnik odleglosci od poprzedazajacego pojazdu, mierzonej za pomoca kamery (analiza obrazu). |
_________________ |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 123 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-03-19, 23:21
|
|
|
Z tym liftem to jednak dziwna sprawa.
Ampera z linku jest datowana na 11/2013, a sądząc po braku symbolu "domek" i braku aktywnego tempomatu na kierownicy to raczej bardzo drogi przedlift.
https://www.opeloccasions...ling/occ2461391 |
|
|
|
 |
bodix

Dołączył: 06 Sty 2016 Posty: 251 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2017-03-20, 07:39
|
|
|
Data pierwszej rejestracji to nie zawsze data produkcji, dlatego trzeba patrzeć właśnie na zmiany poliftowe. Z tymi cenami to zależy od kogo. Z salonu zawsze jest drożej ale masz raczej pewne auto i często z gwarancją. Moja jest z '11 a pierwsza jej rejestracja dopiero w '13, kupiłem ją z salonu z gwarancją Opla i małym przebiegiem do dzisiaj bez wkładu z własnej kieszeni i to mnie cieszy w tym aucie. |
_________________ Opel Ampera, Nissan e-NV200 |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 917 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-03-20, 08:09
|
|
|
Rafał napisał/a: | Z tym liftem to jednak dziwna sprawa.
Ampera z linku jest datowana na 11/2013, a sądząc po braku symbolu "domek" i braku aktywnego tempomatu na kierownicy to raczej bardzo drogi przedlift.
https://www.opeloccasions...ling/occ2461391 |
Przedlift. Stara navi. W tym przypadku porzebieg robi cenę. Moja jest 2015 i tydzień temu wyceniona na potrzeby leasingu na 28000 €. Przebieg prawie 100kkm. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 917 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-03-20, 21:11
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | Raz doprowadziłem benzyniaka do zgaśnięcia z braku paliwa przy prognozowanym zasięgu 96 km (więcej nie pokaże nawet jeżeli da radę). Pokonałem 106 km i zacząłem jeździć wokół stacji paliw ze słupkiem dobiłem do 106,9 i zgasło wszystko w kokpicie oprócz czerwonych kontrolek i irytującego brzęczyka a drzwi się odblokowały. Nie wiem ile jeszcze bym przejechał bo było ciemno i niemiecka policja mnie zatrzymała za jazdę beż świateł... |
Wariatów jest więcej... https://youtu.be/QE8NiDUbRs4 |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 360 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-25, 20:35
|
|
|
Juz to na pewno bylo opisywane, ale zauwazylem, ze jesli jezdze w trybie normalnym (ev) i wylacze zaplon, kiedy pozostalo 1-4 km zasiegu na baterii, to po ponownym uruchomieniu, auto pracuje w trybie podtrzymania. |
_________________ |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 917 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-03-25, 20:39
|
|
|
Czasem dzieje się tak na moment przed zgaśnięciem ostatniego paska zasięgu. Zazwyczaj jednak gdy skończysz jazdę z tak niskim zasięgiem to po ponownym uruchomieniu pokaże już zero zasięgu prognozy ale przejedzie te kilka kilometrów na prądzie zanim wskoczy agregat. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2077 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-25, 20:49
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | Czasem dzieje się tak na moment przed zgaśnięciem ostatniego paska zasięgu. Zazwyczaj jednak gdy skończysz jazdę z tak niskim zasięgiem to po ponownym uruchomieniu pokaże już zero zasięgu prognozy ale przejedzie te kilka kilometrów na prądzie zanim wskoczy agregat. | Dokładnie tak. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 123 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-03-26, 11:42
|
|
|
Pomimo, że Ampera jest bogato wyposażona to jednak brakuje mi w niej najbardziej:
- czujników deszczu,
- elektrycznie składanych lusterek,
- podgrzewanej kierownicy.
O ile instrukcja użytkownika wspomina o składanych lusterkach, to czujników deszczu, czyli automatycznych wycieraczek raczej nigdy nie było.
Ale znalazłem taką przeróbkę:
https://www.youtube.com/watch?v=z5J9uwKosH0
Co do podgrzewanej kierownicy to powinna pasować od Corsy, Astry itp.
Może po gwarancji się skuszę. |
|
|
|
 |
kalex
Wiek: 38 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 236 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-03-26, 14:44
|
|
|
A mnie po całym jednym dniu jeżdżenia brakuje ogranicznika prędkości(ustawianego limitera). |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2077 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-26, 16:42
|
|
|
kalex napisał/a: | A mnie po całym jednym dniu jeżdżenia brakuje ogranicznika prędkości(ustawianego limitera). | Spotkałem się z tym w jakiejś Astrze i jakoś mnie ta opcja nie urzekła. Może ewentualnie w połączeniu z wykrywaniem znaków ograniczenia prędkości z modeli poliftowych miało by to jakiś sens Chociaż masz rację - na początku przygody ani się człowiek obejrzał jak miał w mieście 80-100 na liczniku i nic nie było czuć ani słychać Gratuluję zakupu! Napisz jakieś szczegóły o swojej sztuce. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
kalex
Wiek: 38 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 236 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-03-26, 16:46
|
|
|
Mam to w innych autach i nie używam. Ale tu bym używał bo nie mogę utrzymać przepisowych prędkości w miejscach gdzie "zawsze" stoi policja. Za cicho i mam wrażenie że jadę wolno. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2077 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-26, 17:29
|
|
|
kalex napisał/a: | Mam to w innych autach i nie używam. Ale tu bym używał bo nie mogę utrzymać przepisowych prędkości w miejscach gdzie "zawsze" stoi policja. Za cicho i mam wrażenie że jadę wolno. | Przyzwyczaisz się z czasem, bez obaw |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 360 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-03-26, 18:41
|
|
|
No w koncu kalex sie pochwalil ))
Wracajac do tematu Ampery, z tego co zauwazylem to jezdzac spokojnie i zachowawczo mozna zejsc ponizej 15 kWh. Tak do 14,5 kWh. To robi zasieg max 72-75km. Jazda z nizszym poborem mocy to juz czysta ekwilibrystyka.
Podstawa to zachowawczosc na drodze i mozna nie odstawac w ruchu od innych uzytkownikow drogi.
Ale z drugiej strony przekroczenie 25-30 kWh to dla chcacego nic trudnego )))
Z tym brakiem czujnika deszczu to lekki przypal moim zdaniem. Auto ktore ma asystenta pasa ruchu i inne bajery, powinno miec automatyczne wycieraczki.
Limiter predkosci z mojego punktu widzenia jest niepotrzebny. Mialem go w poprzednim aucie i nigdy z niego nie skorzystalem. A polaczenie tempomatu i czytania znakow ograniczenia bys sie przydalo.... |
_________________ |
|
|
|
 |
qwas0987
Dołączył: 29 Mar 2017 Posty: 30
|
Wysłany: 2017-04-01, 23:30
|
|
|
witam
zaczęła mi się podobać ampera czy tutaj też jest ten sam problem co w Leafach że bateria stopniowo pada i zasięg się zmniejsza ? W aucie z 2012 roku ile % spadku zasięgu może być ? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2077 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-02, 09:37
|
|
|
qwas0987 napisał/a: | witam
zaczęła mi się podobać ampera | WItaj w klubie
qwas0987 napisał/a: | czy tutaj też jest ten sam problem co w Leafach że bateria stopniowo pada i zasięg się zmniejsza ? W aucie z 2012 roku ile % spadku zasięgu może być ? | Bateria w Amperze pracuje w bardzo komfortowych warunkach - klimatyzowana i w zdrowym zakresie 20-85%. Spadku pojemności ani zasięgu nie widzę w ciągu 1,5 roku posiadania i przejechanych 35 tys. km (model 2012, prawie 90 tys. km przebiegu), poprzedni właściciel też nie zauważył, nie słychać też specjalnie, aby inne z większymi przebiegami miały jakieś spadki. Jakiś spadek być musi, ale widocznie jest mały i ukrywany w zostawionym zapasie - w końcu z 16kWh nominalnej pojemności nowej baterii do jazdy mamy dostępne tylko 10-10,5kWh. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2077 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-02, 09:43
|
|
|
Jeśli chodzi o zużycie energii i zasięg to w piątek odnotowałem dużą niespodziankę - przy jeździe 2m za TIRem na autostradzie 85km/h po prawie 64km miałem jeszcze 20km prognozy, razem więc prawie 84km. Dotąd w takich warunkach udawało się do 75km, różnica jaką widzę to dzień vs noc i >20 stopni vs 5 stopni, opony tu i tu były zimowe. Na całej trasie (ok. godzina ładowania po drodze) miałem 11,6kWh/100km. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 360 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-02, 12:35
|
|
|
PatrykS napisał/a: | qwas0987 napisał/a: | witam
zaczęła mi się podobać ampera | WItaj w klubie
qwas0987 napisał/a: | czy tutaj też jest ten sam problem co w Leafach że bateria stopniowo pada i zasięg się zmniejsza ? W aucie z 2012 roku ile % spadku zasięgu może być ? | Bateria w Amperze pracuje w bardzo komfortowych warunkach - klimatyzowana i w zdrowym zakresie 20-85%. Spadku pojemności ani zasięgu nie widzę w ciągu 1,5 roku posiadania i przejechanych 35 tys. km (model 2012, prawie 90 tys. km przebiegu), poprzedni właściciel też nie zauważył, nie słychać też specjalnie, aby inne z większymi przebiegami miały jakieś spadki. Jakiś spadek być musi, ale widocznie jest mały i ukrywany w zostawionym zapasie - w końcu z 16kWh nominalnej pojemności nowej baterii do jazdy mamy dostępne tylko 10-10,5kWh. |
Nawiazujac do slow Patryka, Ampera w moim odczuciu to auto, w ktorym nie mysli sie o ubytku baterii, majac w swiadomosci to co napisal Patryk, ze bateria ma na prawde doskonale warunki pracy.
Swego czasu mocno sie interesowalem tym, co zwiazane z bateriami litowo jonowymi i mocno wnikalem w sprawy zywotnosci pewnego rodzaju ogniw li-ion. Specjalista ds. Sprzedazyw jednej z najwiekszych firm sprzedajacych ogniwa w kraju zapytany, dal mi do zrozumienia, ze w przypadku teoretycznej zywotnosci ogniwa rownej 500 ladowan, stworzenie warunkow pracy w takim zakresie, jak wspomnial Patryk (20-80%), wraz z ogrzewaniem i chlodzeniem, wydluza ilosc cykli ladowan KILKUKROTNIE.
Gdyby nissan w te strone poszedl, mialby o wiele wiecej klientow moim zdaniem. |
_________________ |
|
|
|
 |
qwas0987
Dołączył: 29 Mar 2017 Posty: 30
|
Wysłany: 2017-04-02, 17:18
|
|
|
a ktoś ma amperę z przebiegiem 160 tyś. lub wyższym ? w sumie w ogłoszeniach takich jest najwięcej i najlepsza jest tez cena. Warto kupić elektryka z takim przebiegiem ? |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 38 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 360 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-02, 19:06
|
|
|
Moim zdaniem to pytanie w stylu, czy warto miec autocasco na samochod czy nie.
Sprawa rozchodzi sie o to czy mamy gwarancje na baterie i zwiazany z nia osprzet czy nie mamy.
Jesli liczymy ze nic wie nie stanie, a tak przeciez moze byc, to pewnie mozna isc w takie przebiegi. |
_________________ |
|
|
|
 |
|