SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Daihatsu Sirion EV
Autor Wiadomość
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-05, 12:59   Daihatsu Sirion EV

Jestem w trakcie budowy Siriona z napędem elektrycznym. Poza samą wymianą silnika robię też remont całego samochodu. W planach nowy lakier, zawieszenie, hamulce itp itd.
Auto oryginalnie miało silnik 1.0 o mocy 55km i generujący oszałamiające 90Nm, który już jest zastąpiony indukcyjnym silnikiem generującym 160Nm i 73konie mocy.

Wszelkie komentarze mile widziane ;)

Oto mój samochód przed modyfikacjami:


A tak mniej więcej będzie wyglądać, gdy będzie gotowy:
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-05, 13:01   

Demontaż oryginalnego silnika:


Oczyszczona komora silnika:


Nowe hamulce tył, amortyzatory i sprężyny:
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-05, 13:04   

Przekładnia i silniczek. Nie planuję zmieniać biegów zatem oryginalne sprzęgło i koło zamoachowe zostało zastąpione sprzęgłem kłowym




Poczatek prac lakierniczych i przymiarka gniazda ładowania:


Kolejne zdjęcia wkrótce ;)
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1093
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-05, 19:03   

Jaki silnik?
Jaki kontroler?
Jakie akumulatory?
Co ze wspomaganiem hamulców i kierownicy?
Jaka przetwornica DC/DC?
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-05, 21:30   

Silnik HPEVS AC50 z dedykowanym kontrolerem Curtisa, akumulatory od Leafa z przebiegiem niecały tysiąc km. Wspomaganie hamulców realizowane elektryczną pompą podciśnienia sterowaną czujnikiem, wspomaganie kierownicy z elektryczną pompą TRW. Co do DC/DC to mam kupioną przetworniczkę Meanwell ale nie jestem na 100% przekonany do niej więc kwestia jest w jakimś sensie otwarta
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 37
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-06, 08:12   

Polecam blog gościa, który sam zbudował sobie Audi A2:

https://www.elektrofahrze...-blog/a2-umbau/
_________________
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-06, 20:33   

Fajne, dzięki. Szkoda, że mój niemiecki jest taki słaby... Ale gość używa takiego samego kontrolera jak ja ;)
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 953
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-06, 22:51   

Może nie mam racji, ale wedle mojej wiedzy, to silniki indukcyjne można łatwo "przewoltować", a silnik od widlaka 60 kg to można kupić poniżej 1000 pln.
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 37
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 260
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-07, 08:11   

Pisz do niego emaila po angielsku.
Gościu jest bardzo uprzejmy.
_________________
 
     
Ed 

Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 42
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2017-03-07, 14:08   

Fajne auto, jaki będzie zasięg? Co z klimą, poduszkami, abs i innymi? Da się to jakoś łatwo zachować?

Powodzenia!
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-08, 08:14   

Oczywiście ABS, poduszki i inne akcesoria działają i będą działać. Jedynie na elektryczny kompresor klimy mi żal pieniędzy bo w mieście i tak prawie nigdy jej nie włączam.
Co do zasięgu to jest szansa do 150km
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 953
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-08, 08:50   

A jakie napięcie będzie?
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-08, 11:48   

Nominalnie 111V
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-11, 10:25   

To jadę dalej ze zdjęciami projektu;

Oryginalny licznik przystosowany do nowych okoliczności - Amperomierz, prędkościomierz i wskaźnik naładowania


Elektryczna pompa podciśnienia do wspomagania układu hamulcowego, czujnik ciśnienia bezwzględnego i parametryczny wyłącznik do pompy


Kupiłem dwa elektroniczne pedał gazu ale jakoś średnio pasowały wewnątrz więc pomyślałem, żeby użyć czujnika TPS z oryginalnej przepustnicy
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-11, 10:30   

Później jednak znalazłem elektroniczny pedał, który pasował całkiem nieźle i tak się to teraz prezentuje


Silnik połączony z przekładnią


Próbne spasowanie napędu na ramie
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1160
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-13, 09:16   

Fajnie idzie, już by się chciało wsiąść i pojechać :-) A gdzie będą akumulatory?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-14, 07:46   

Pewnie, że by się chciało... Szczególnie, że mam plany wakacyjne związane z tym autem ;)

Większość aku będzie pod tylną kanapą, w miejscu gdzie kiedyś był bak oraz nad silnikiem pod maską. To ostatnie pierwotnie nie było planowane bo miał być mniejszy zestaw.
W wolnej chwili wrzucę kolejne fotki to będzie pokazane
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-18, 10:43   

Próbne spasowanie uchwytów silnika


Napęd zamontowany w samochodzie


W owym czasie planowałem zamontować akumulatory tylko z tyłu samochodu więc jest bardzo dużo miejsca pod maską i kontroler mógł być wyeksponowany
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-18, 10:49   

Ostatecznie kupiłem większy zestaw akumulatorów i plan musiał ulec zmianie


Koncepcja przedniego pakietu


I koncepcja tylnego w stylu samochodu Flinstonów
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1160
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-18, 10:49   

Blisko blisko coraz bliżej :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-20, 13:51   

Bliżej z każdym tygodniem. Choć teraz okazałem się dość dużym optymistą jeśli chodzi o elektryczne podgrzewanie wody do ogrzewania. Chciałem wykorzystać grzałki od zmywarki ale okazały się za duże i cały układ zbyt pokraczny i podatny na wycieki. Prawdopodobnie będę zamawiał elegancką grzałkę 3kW z Chrl
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1093
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-20, 13:57   

Odpuść sobie elektryczną grzałkę , kup najtańsze webasto mokre - będziesz miał cieplej/szybciej i bez utraty zasięgu
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-21, 07:43   

Często jeżdżę 10-20km dziennie więc utrata zasięgu nie stanowi problemu. Ale faktycznie, planuję mieć i grzałkę i webasto ;)
 
     
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 253
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-03-21, 20:58   

Cytat:


Sporą dziurę zrobiłeś pod siedzeniem. W samonośnym nadwoziu to może być ryzykowny pomysł, możesz mieć problemy ze sztywnością nadwozia. Może jakieś wzmocnienia?
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 199
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-22, 07:51   

Wycięty element składał się z pojedynczej blachy o grubości poniżej 1mm i od spodu wzmocnienia z drugiej blachy, gdzie przykręcany był bak. Konsultowałem się wcześniej w zaprzyjaźnionym zakładzie blacharskim i uznaliśmy, że nie będzie problemu.
Oczywiście pominąwszy to, od spodu przychodzi nowa podłoga i rama z profilu, na której oprą się akumulatory więc ta rama będzie pewnie pełniła rolę wzmocnienia.
W ogólności żaden element konstrukcyjny nie jest zmieniany
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12