SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Znaczny spadek napięcia LifePO4 i odcięcie przez sterownik
Autor Wiadomość
Blido 

Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 10
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2017-04-05, 09:53   Znaczny spadek napięcia LifePO4 i odcięcie przez sterownik

Wymieniłem wczoraj w skuterze Zipp Volteno fabryczne baterie żelowe na LiFePO4 (20S1P, 60Ah) oczywiście pakiet ma BMS. Problem mam taki, że podczas gdy napięcie całego pakietu wynosi około 64V, to wystarczy że załączę główny wyłącznik który zamyka obwód skutera i napięcie spada do 22V (nie muszę nawet przekręcać kluczyka w stacyjce, żeby napięcie tak spadło), oczywiście przy tym napięciu skuter nie daje oznak życia. Kiedy pakiet jest podłączony do ładowania to wszystko działa prawidłowo, światłą świeca, silnik kręci. Co może być powodem takiego stanu rzeczy?
 
 
perszing1800

Wiek: 30
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 24
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2017-04-05, 10:00   

Wepnij się pomijając bmsa do akumulatora i podłącz do skutera to wykluczysz albo potwierdzisz sprawność/uszkodzenie układu.
Oczywiście bez bmsa nie powinno się jeździć,to tylko do testu.
 
 
Blido 

Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2016
Posty: 10
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2017-04-05, 11:19   

Tak zrobię, szkoda ze już wszystkie ogniwa wciśnięte do skutera, mogłem sprawdzić "na pająka" - sprawdzałem tylko w domu podpinając rozmaite urządzenia DC i działało tak samo z BMS jak i z jego pominięciem.
Jeszcze jeden szczegół - skuter stał kilka dni z wyjętymi bateriami, po podłączeniu LifePO4 i załączeniu głównego bezpiecznika, napięcie na wyjściu z BMS spadło niemal do zera a potem zaczęło stopniowo rosnąć, w ciągu godziny wzrosło do 22V i więcej nie chce rosnąć. Może kondensatory w sterowniku wyładowały się do zera? Tylko dlaczego nie chcą się teraz naładować? Pakiet był podłączony do ładowania całą noc i dziś nadal nic.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2004
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-04-05, 15:04   

Wszystko wskazuje na to że w trakcie podłączania pakietu do kontrolera duży prąd ładowania kondensatorów w kontrolerze uszkodził Ci BMS.
Sprawdzone w wielu pojazdach elektrycznych że podłączenie pakietu akumulatorów do instalacji warto poprzedzić wcześniejszym podłączeniem przez rezystor dużej mocy ( ogranicznik prądowy).
Oczywiście zamiast zakupu dość drogiego rezystora najlepiej użyć żarówki (żarnikowej a nie LED) o mocy około 40W .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 11