SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 EV prośba o pomoc
Autor Wiadomość
GAmoto 
GAmoto

Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 2
Wysłany: 2017-04-12, 09:10   Peugeot 106 EV prośba o pomoc

Witam serdecznie wszystkich, jestem nowym użytkownikiem oraz od kilku dni szczęśliwym posiadaczem Peugeota 106 Elektryka.

Długo temat elektrycznego samochodu chodził mi po głowie, najpierw by złożyć jakąś konwersję, później by może jakiś kupić. I udało się znaleźć promocyjną ofertę.

Niestety samochodzik jest bez baterii i bez pokryw.
Moje pytanie czy ktoś z forumowiczów może posiada takowe zestawy używane do sprzedaży albo wie gdzie można je nabyć by tchnąć w niego życie?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc i odpowiedzi.

Docelowo będzie budowany do niego zestaw z 18650 lub lifepo4 ale to trochę potrwa a chciał bym móc zacząć się cieszyć z jazdy moim marzeniem.
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-12, 11:13   

Z tego co wiem to kolega highend ma autko na części, pisz do niego PW może ma puste boxy.

Co do zmiany na 18650 albo lifepo4 dużo zależy od budżetu. Mało kto teraz chce w Peugota 106 wsadzić 12-16tys zł (jeśli mówimy o LiFePO4).
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
GAmoto 
GAmoto

Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 2
Wysłany: 2017-04-12, 13:18   

Bardzo dziękuje za namiar.

Tak właśnie liczyłem że trochę trzeba by zainwestować, autko zamierzam troszkę potrzymać u siebie.
Zacząłem także zagłębiać się w Twój temat o 18650.

Pewnie niedługo bym napisał na PW z kilkoma pytaniami jeśli znajdziesz czas.
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 15:36   

Witaj
Obecnie użytkuje 106 Electric z 44 ogniwami LiFePO4 HETER 3.3v 150ah aku mają 10 lat i 130 tyś. km i nadal działają.
Jesli chodzi o 106 Electric obecnie jest to już trzeci EV. Jeżeli chcesz być zadowolony ze 106 musisz zredukować masę auta ponieważ samochód ma tylko 11kW tak wiec jazda po górę dwie osoby i dwójka dzieci jest jazdą w tempie ślimaczym.
Akumulatory 20 szt. Saft 100ah są dwa razy cieżejsze niż 44szt. LiFePO4 150ah. różnica około 150 kg.
Pierwszy 106 był z bateriami Saft. tragedia jazda na pomarańczowym polu kończyła się uszkodzeniem baterii zawsze padała pierwsza cela od plusa.
Pamiętaj że aku Saft do 2000 były wadliwe i porostu eksplodują sam takie miałem wyciągnąłem kilka szt. z rozerwaną celą.
Jak już wymieniłem akumulatory na te po 2000 roku po dwóch tygodniach uszkodził się kontroler ( Błąd wewnętrzny) i nie przerwał ładowania uszkadzając 19 z 20 akumulatorów.
Dlatego odradzam.

Jesli chodzi o mnie to polecam Berlingo większy silnik i więcej miejsca.

Teraz będę się przymierzał do wymiany w Berlingo akumulatorów Saft na pakiet z Nissana Leaf koszt 30.000 koron norweskich plus BMS.

Jeżeli robisz to jako hobby to polecam. Jeśli nie to rozsądniej jest kopić C-0 lub miev. porostu taniej.
Ostatnio zmieniony przez jarek 2017-04-29, 19:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-29, 18:54   

jarek napisał/a:
Akumulatory 20 szt. Saft 100ah są dwa razy cieżejsze niż 44szt. LiFePO4 150ah. różnica około 150 kg

NiCd Saft 13.2kg x 20szt = 264kg + płyn rurki to niech będzie 284kg
LiFePO4 150Ah to 5,2kg x 44szt = 228kg + bms kabelki i dodatkowa ładowarka to 248kg

I gdzie te 150kg oszczędności ? Troszkę kolega podkoloryzował.

jarek napisał/a:
106 Electric z 44 ogniwami LiFePO4 HETER 3.6v 150ah

21kWh, ile to km zasięgu ma ?

Używasz zewnętrznej ładowarki ? jak rozwiązałeś sposób na wskaźnik naładowania akumulatorów ? Czy BMS steruje tym woltomierzem naładowania ?
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 19:51   

Zasięg 100km -130km, wydaje mi się że BMS kończy ladowanie.
Oryginalny kontroler ładuje baterie, wskaźnik działa tylko przez pierwsze 12kw zużycia, potem wiem tylko ile mniej więcej zostało.
Ładuje zawsze do końca więc nie jest to duży problem.
Jeśli chodzi o wage to źle to opisałem 12kw mają oryginalne aku te mają ponad 21kw i tu jest ta różnica czyli oszczędności.
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 19:53   

Dodatkowo mam zamontowany woltomierz i wiem że poniżej 130v leci już szybko.
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 19:59   

Samochód był przerabiane przez Norweska firmę tragiczna jakość. W obwód zasilania 230V jest zamontowany stycznik który jest sterowany z BMS.
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-29, 20:40   

jarek napisał/a:
Zasięg 100km -130km, wydaje mi się że BMS kończy ladowanie.

Może BMS odcina dużo szybciej bezpiecznie albo ładowanie też nie do pełna robi, u mnie na ledwo 11kWh daje rade zrobić 80km, w dalszej przyszłości chce dołożyć 900 ogniw na przód i 160 na góre co da mi właśnie niecałe 21kWh i szacowany zasieg 160km.

Po prostu BMS odcina stycznikiem Sagemboxowi prąd ? :-) Ciekawe rozwiązanie, Sagembox przestawiany na inny tryb (aku Ołowiowe) ładowania ? Standardowo ładuje 145V później 160V przeładowania. Na trybie PB tylko 145V
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 20:47   

Ładowanie kończy przy 160V. Mam uwalony laptop z Lexia. więc nie mam jak podpiąć interfejs.
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 20:54   

Generalnie niema szans osiągnąć 160 km na starych celach. Wystarczy ze jedna cela będzie słabsza i po dalszej jezdzie.
Niewiem jakie napięcie wytrzyma kontroler w Berlingo gdzie jest nominalnie około 178V. Jak by włożyć 150ah byłby zasięg 150km.
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-29, 21:02   

jarek napisał/a:
Ładowanie kończy przy 160V

Od 145V do 160V ładowanie jest już tylko chyba 5A więc trochę takie ładowanie trwa. A do władowania sporo Ah.

Trochę lasy musiały kosztować te aku ale widać swoje kilometrów już przepchnęły a nadal mają się dobrze. Ile już szczotek zjeździły bo przebieg Twojej 106 musi być już spory prawda ?
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 21:10   

Baterie kosztowały 130 tys koron czyli 65 tys złotych. Chce teraz wymienić szczotki ale nie wiem gdzie je zamówić musze je je mieć na piątek, żeby kolega mi je zabrał do Norge.
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 21:13   

Baterie wytrzymały ponieważ jest jeszcze zabezpieczenie przed nadmiernym prądem rozładowania. Jest podlaczone z kontrolerem.
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-29, 21:28   

http://www.elektrocarbon.pl/
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 21:38   

Dzięki.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1058
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-04-29, 22:16   

Ciekawi mnie jak jeździsz? Tak jak spalinowym..
Patrząc na dostępna energię to powinieneś oszczędnie 200km zrobić..
Ciekawe jakie zmiany są w Sagem, co do napięcia końcowego,co z przeladowaniami?
Ja po ladowaniu w ciepły dzień miesiąc temu na saftach 98km do zapalenia rezerwy zrobiłem, i dość szybko jechałem, na prostej 75-85km /h. To wynik bardzo dobry. Tyle że bez wspomagania i droga równa bez gór.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 22:30   

Mieszkam w Norwegii teren bardzo górzysty i tu jest lipa. Na prostej mogę zrobić około 9 km.na 10% ale pod górkę jazda 70 km/h (jak się uda) to procenty znikają w oczach.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1058
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-04-29, 22:31   

Jeszcze pytanie o wskaźnik %.
Ciekawiło mnie jak to funkcjonuje z innymi aku.
A na to wychodzi,że 100% to te dostępne 12 kwh.
Czyli rozumiem ,że ruszając masz pełny, zaczyna ci ubywać od razu tak?
Potem dochodzisz do zera i poniżej.
Rezerwa nie zapala bo inne progi tak-czy zostało to przerobione i niskie napięcie daje ci rezerwę?
A ile na tych 100% robisz więc?
60km dynamicznej jazdy?
To zużycie masz na poziomie 16kwh/100km?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 22:32   

Na prostej na zielonym polu jedziesz 75-85km/h bez problemów ale nie pod górę.
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 22:37   

Tak startuje od razu do zera robię około 60 km do zera. Żona około 70-80 km.
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 22:41   

Muszę tylko wciskać reset na BMS aby rozpocząć ładowanie ale nie zawsze. Poprzedni właściciel twierdził że jest to związane z doładowaniem podczas jazdy.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1058
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-04-29, 22:43   

Kurde.
Gór nie brałem pod uwagę.
A dużo km na saftach zjezdziłeś?
Faktycznie jazda powyżej 100A zaraz je załatwia?
Masz balansery także?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-29, 22:44   

Pir-serwis napisał/a:
Ciekawiło mnie jak to funkcjonuje z innymi aku.
A na to wychodzi,że 100% to te dostępne 12 kwh.
Czyli rozumiem ,że ruszając masz pełny, zaczyna ci ubywać od razu tak?
Potem dochodzisz do zera i poniżej.
Rezerwa nie zapala bo inne progi tak-czy zostało to przerobione i niskie napięcie daje ci rezerwę?

Nie trzeba nic przerabiać, wskaźnik jest prosty jak cep.

Sagembox liczy przepływ ładunku, każdy % to 1Ah w akumulatorze (Saft 100Ah wiec 100%). W czasie ładowania od zera do pełna Saft pochłania 115Ah więc licznik dobija do 100Ah i więcej nie liczy, zaczynasz jechać to pożerasz Ah więc procenty spadają, jako że kolega ma 150Ah to gdy zostaje mu 50Ah (wyjechał już 100Ah) śmiga już na zero % wg wskaźnika.

Wskaźnik zapiera się o belkę a rejestr odpowiedzialny za wskażnik już nie zlicza bo ma wartość "0". Tryb Eko lub rezerwa jak kto woli jest wyzwalana TYLKO i wyłącznie poziomem napiecia. Wg jas-pika to 100V wgl moich obserwacji próg ten się zmienia w zależności od prądu i czasu. po 5-10sek EKO zapali sie poniżej 99-98V ale chwilowo 1-2sekundy możemy zejść nawet do 90V gdy prąd 200A wynosi i EKO się nie zapali.

U kolegi EKO nie działa bo ma 44s w LiFePo4 to by musiał zejść do 2,25V/ogniwo więc prędzej go BMS wyłączy niż EKO Sagemboxa
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2017-04-29, 22:45   

Auto fajne lecz dla mnie za słabe myślę nad sprzedażą. I zakupem Leafa. Mam możliwość zakupu Leafa z 2012r 50000 km za 30 tys.pln. z uwalonym konwerter DC/DC. Myślę że to dobra cena.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13