SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie gniazdko i gdzie tankować :)
Autor Wiadomość
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-12, 14:49   

To jak dobrze interpretuje te informacje ; jak wezmę swój kabel z Ampery z końcówką Mennekes`a (ten gruby) , zastosuje przejściówkę do gniazda siłowego - zapinam i ładuje.

Domyślam się że jak się coś uwali we wtyczce przy aucie(Typ1) to auto robi "pożegnanie z afryką" :mrgreen:
 
     
wester 


Dołączył: 20 Sty 2017
Posty: 62
Skąd: Łupowo
Wysłany: 2017-04-12, 15:04   

kalex napisał/a:
To jak dobrze interpretuje te informacje ; jak wezmę swój kabel z Ampery z końcówką Mennekes`a (ten gruby) , zastosuje przejściówkę do gniazda siłowego - zapinam i ładuje.

Domyślam się że jak się coś uwali we wtyczce przy aucie(Typ1) to auto robi "pożegnanie z afryką" :mrgreen:


Ten kabel nie ma elektroniki nie naładujesz nim auta inaczej jak z publicznej stacji ( która taką ma)
Ewentualnie jak kupisz sobie wallbox z elektroniką i gniazdem type2.
Ostatnio zmieniony przez wester 2017-04-12, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wester 


Dołączył: 20 Sty 2017
Posty: 62
Skąd: Łupowo
Wysłany: 2017-04-12, 15:06   

vwir napisał/a:
Ok, dzięki. Rozumiem, że nie musisz się przy każdym użyciu bawić w ustawianie prądu, tylko gdy raz ustawisz to ustawienie nie jest tracone po odpięciu od zasilania?


Mój kabel jest starszej wersji domyślnie ma 16A. Z tego co wiem Czech ma teraz z nowszą wersję elektroniki i pamięta ostatnie ustawienie.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-12, 19:37   

Dzięki za info. Niby takie proste , kabel,wtyczka i gniazdko - a tu trzeba kurde kolejny fakultet.
 
     
qwas0987

Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 30
Wysłany: 2017-04-14, 13:37   

czy ktoś zatem może doradzić o co mam zapytać projektanta budynku ? mogą mi pewnie tam zrobić dowolne podłączenie, tylko muszę powiedzieć co konkretnie chcę. W tej chwili nie mam elektrycznego samochodu, więc musi to być jakieś w miarę uniwersalne wyprowadzenie, być może w przyszłości do autka dokupię stację ładującą.
czy jest np. sens prosić o gniazdo mennekes ?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-04-14, 15:46   

qwas0987 napisał/a:
czy ktoś zatem może doradzić o co mam zapytać projektanta budynku ? mogą mi pewnie tam zrobić dowolne podłączenie, tylko muszę powiedzieć co konkretnie chcę.

A jakie masz warunki przyłaczenia z zakładu elektrycznego?

qwas0987 napisał/a:
W tej chwili nie mam elektrycznego samochodu, więc musi to być jakieś w miarę uniwersalne wyprowadzenie, być może w przyszłości do autka dokupię stację ładującą.
czy jest np. sens prosić o gniazdo mennekes ?

W zależności od warunków przyłączenia wyprowadź przyłacze trójfazowe do garażu oraz miejsca przed budynkiem gdzie w przyszłości będzie parkował Twój przyszły samochód elektryczny.
Jesli możesz doprowadź do tych dwóch mieść przyłącza o możliwym obciążeniu 63A .
Ale pamiętaj że już na etapie podpisywania umowy z firmą energetyczną będziesz ponosił opłaty za każdy kW mocy przyłącza do budynku.
A Gniazdo Mennekes to już ostatni element stacji ładowania do którego podłącza się samochód.
Takie przyłącze pozwoli Ci ładować bez problemu i Teslę i Renault ZOE ( oba te pojazdy się szybko naładują)
Ale przy innych jak trojaczki/Leaf wystarczy Ci zwykłe 16 A ( no w nowszym Leafie 32A)
Wszystkie inne z typowym EVSE ( błędnie przez wszystkich zwana ładowarką) pobierają max 16 A .
A stacji typu CHADEMO/CSS w najbliższym czasie nikt nie będzie instalował we własnym domu.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-14, 16:51   

Poproś o normalną stację do ładowania. Najtaniej będzie jakąś czeską. Najlepiej taką która oprócz gniazda type 2 ma także zwykłe gniazdko Schuko (230V) by naładować rower czy odkurzyć bagażnik. Moc nie musi być wyższa niż 7 kW.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wester 


Dołączył: 20 Sty 2017
Posty: 62
Skąd: Łupowo
Wysłany: 2017-04-14, 19:38   

Poprowadź przewód na siłę 32A ( nawet jeśli nie masz takiego zasilania budynku w warunkach przyłącza)
5 x 4 do garażu.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-15, 06:16   

wester napisał/a:
Poprowadź przewód na siłę 32A ( nawet jeśli nie masz takiego zasilania budynku w warunkach przyłącza)
5 x 4 do garażu.
Popieram, albo jak jas_pik napisał od razu na 63A, różnica w koszcie kabla przy koszcie całej instalacji będzie do przełknięcia. Z zakładu energetycznego można wziąć przyłącze tańsze i będzie to z początku np. tylko jedna faza 16A czy 20A, ale jak kabel będzie położony to koszt ewentualnej później zmiany na większą moc będzie znikomy. A jak już masz doprowadzone zasilanie to powiesisz sobie przy nim dowolną stację wg potrzeb i uznania.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
qwas0987

Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 30
Wysłany: 2017-04-18, 13:03   

Dzięki panowie. Prawie już wszystko rozumiem, jak widać przy elektrykach też jest się czego uczyć ;-)
Muszę mailem napisać do administratora budynku czego chce. Nie mogę kupić elektryka zanim nie będę miał gniazda, bo nie będę miał jak go podładować.

Aby było najbardziej przyszłościowo zamawiam zatem: doprowadzenie prądu 32A do mojego stanowiska garażowego kablem 5x4, zamontowanie gniazda siłowego i podlicznika.

Dwa pytanka:
1) zrozumieją ?
2) zamiast gniazda siłowego jak rozumiem mogę z czasem zamontować "czeską" stację ładowania Type 2 (macie jakieś linki?), ewentualnie jakąś przenośną 6kW - tak ?
 
     
wester 


Dołączył: 20 Sty 2017
Posty: 62
Skąd: Łupowo
Wysłany: 2017-04-18, 14:23   

1 Zrozumieją
2 Np. https://r-evc.com/en/wallbox/27-mennekes-wallbox-16a-32a.html
 
     
kami2 

Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-04-18, 14:39   

Na razie może niech zrobią przyłączę 16A bo chyba będzie wtedy niższy abonament za prąd ale przewody niech położą pod 32A czyli o przekroju 6mm^2 i oczywiście gniazdo siłowe i zwykłe.Ja bym tak zrobił.Jak się okaże,że kupisz elektryka z ładowarką 6,6kW na 32A to wtedy można podłączyć większą moc a instalacja będzie gotowa a jak będziesz mieć w aucie ładowarkę pokładową tylko 16A to nie będzie trzeba nic robić.
Można kupić taką gotową rozdzielnice:
http://allegro.pl/rozdzie...28.html#thumb/1
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-18, 15:11   

wester napisał/a:
2 Np. https://r-evc.com/en/wallbox/27-mennekes-wallbox-16a-32a.html
to jest bardzo fajny sprzęt.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
qwas0987

Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 30
Wysłany: 2017-05-19, 11:34   

poprosiłem o wycenę instalacji gniazdka 230V (16A) w moim obecnym garażu pod budynkiem mieszkalnym. Uwaga.... cena za takie coś z podlicznikiem to.... 1600 zł ! Nie wiem skąd chcą ciągnąć prąd, ale policzyli 50 metrów 5x2,5.
Czy wyłącznik nadprądowy 16B nie jest za słaby, nie będzie wyskakiwać ?

Aż strach zapytać o doprowadzenie trójfazowego prądu :)

Zastanawiam się teraz co robić, bo za 1,5 roku wyprowadzam się z tego mieszkania.... idea autka na prąd pomału oddala się :(
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-19, 12:15   

qwas0987 napisał/a:
Czy wyłącznik nadprądowy 16B nie jest za słaby, nie będzie wyskakiwać ?
Nie powinien.

qwas0987 napisał/a:
Aż strach zapytać o doprowadzenie trójfazowego prądu
Kabel 5x2,5mm2 to jest pod gniazdo trójfazowe 16A. Jeżeli koszt trójfazowego ma wzrosnąć to tylko o licznik (trójfazowe nieco droższe), bo różnica między dobrym gniazdkiem 1-fazowym (5-10zł) a 3-fazowym (~14zł) jest znikoma. Zainwestuj w kabel 5x4mm2 - różnica nie jest duża, a wymiana potem na większy to już będzie droższa sprawa.

qwas0987 napisał/a:
Zastanawiam się teraz co robić, bo za 1,5 roku wyprowadzam się z tego mieszkania....
To trochę podważa sens inwestycji, na pewno nie ma co jej robić na wyrost.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13