SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Saxo Electrique - Budowa pakietu 18650
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1313
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-11, 16:27   

Kurcze, chciałbym mieć taki podgląd i kontrolę jak Ty w swoim samochodzie, pewnie miałbym już dużo większą baterię dostawianą (w bagażnik) w razie potrzeby dłuższej trasy, i szybszą ładowarkę.
Czy docelowo zamierzasz użytkować ogniwa w komfortowym dla nich zakresie 3,5..4,0V? Wtedy mają duuużo większą trwałość.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 673
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-11, 16:32   

PatrykS napisał/a:
pewnie miałbym już dużo większą baterię dostawianą (w bagażnik) w razie potrzeby dłuższej trasy

Sądzisz, że jest to wykonalne?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-11, 16:40   

Zmiana napięcia ładowania (od góry) nastręcza wiele problemów, muszę do tego przestawić wszystkie balansery z 4.2 i cześć 4.3 na 4.0, co prawda nie jest to wiele pracy. Może z 2h bo każdy został zaopatrzony w potencjometr umożliwiający zmianę jego napięcia pracy.

To samo tyczy się ładowarki, także posiada potencjometry można ustawić niżej napięcie ładowania. Chyba trochę szkoda pracy, dodatkowo spadnie 20-25% zasięg który i tak jest nie wielki a nie mam RangeExtendera tak jak Ty w Amperze :)

Nie posiadam BMS więc dolny próg rozładowania sam kontroluje jaki jest. Mam tylko monitoring każdej celi, dlatego dzisiaj zjechałem z tym jednym pakietem do 2.4V. Inaczej już bym musiał szukać gniazdka albo pchać 1km autko.

Na tą chwilę zaczynam budowę przedniego małego boxa żeby zastąpić prawie 80 kilogramów ołowiu, lekkim 10kg pakietem 3S w licie . Na pewno będzie miał lżej się rozpędzać i napięcie nie będzie tak siadać jak na ołowiu.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1313
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-11, 18:29   

YANNOSICK napisał/a:
Sądzisz, że jest to wykonalne?
Obecnie w Amperze trudne, ale jak pisałem - gdybym miał taką kontrolę nad baterią i jej sterowaniem jak Carcik ma w swoim samochodzie to od dawna bym kombinował :-)

Carcik napisał/a:
Chyba trochę szkoda pracy, dodatkowo spadnie 20-25% zasięg który i tak jest nie wielki a nie mam RangeExtendera tak jak Ty w Amperze
Pomyśl ile pracy będzie kosztowała wymiana zużytego pakietu :-) W codziennych trasach chyba nie będziesz potrzebował pełnego zasięgu, a fajnie byłoby użyć pełnej pojemności w dłuższej trasie albo awaryjnie w razie nieprzewidzianego wydłużenia trasy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-13, 22:08   

Czy wie ktoś w jaki sposób zmniejszyć moc wbudowanej ładowarki w Saxo/106/Berlingo. Aktualnie mam ją ustawioną na 3000W i 14A. Zrodził się już powoli pomysł zwiększenia mocy ładowania.

Mam już opracowane jak dostarczać 3~ poprzez istniejące złącze. Chciałbym wstępnie mieć moc ładowania do 6,7kW i zasilać to z dwóch faz 230V.

Pierwsza faza to wbudowana ładowarka 2300W 10A + Flatpack 1100W 5A = [ 3400W i 15A ]
Druga faza to 2 zasilacze Flatpack po 1600W 7A więc razem = [ 3200W i 14A ]

Daje to moc ładowania AC prawie 6600W, a po stronie DC do 145V i 45A. Moc dostarczana przejściówką 3~ 16A na złącze Marachel z Saxo.

Oczywiście nadal będzie kompatybilność wsteczna i możliwość ładowania z 1~ 230V ze słabszą mocą 2300W.

Jak wyeliminuje akumulatory ołowiowe z pakietu to będę przy pomocy następnych dwóch zasilaczy Tebechop próbował stworzyć ładowarkę pokładową o mocy 10,4kW AC więc po stronie DC 145V i 70A. I to już z użyciem wszystkich 3~ lecz nadal przy prądzie 16A.

Na mocno rozładowanym pakiecie na początku ładowania da to ok 95-100km/h ładowania.

Nadal nie mam zmienione w ładowarce pokładowej zmienionego profilu ładowania z NiCd na PB. Muszę przez to uważać bo może zacząć przeładowanie NiCd na 165V niskim prądem zrobić, co zniszczy pakiet, a robi chyba tak co 10 ładowanie. W trybie PB nie wykonuje przeładowań.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 996
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-13, 22:30   

Z tego co wiem, to masz ogniwa "laptopowe", a dla nich tak duże prądy ładowania są "teoretyczne". W praktyce ogniwa o małym RW przyjmują większy prąd i ich temperatura wzrasta-spada RW- rośnie prąd, jak osiągną zbyt dużą temperaturę zadziała membrana-ogniwo się rozwiera. Prąd przejmują pozostałe ogniwa i następne jest w "kolejce" do unicestwienia. Później idzie to już coraz szybciej :-( .
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-13, 22:40   

Testowałem kompleksowo ogniwa, cześć także na ładowanie, nawet sporym amperażem. Aktualnie ładuje do 20A + 4A ładowarka balansująca. Co daje 0,6A/ogniwo. Dla ogniwa taki prąd jest obojętny temperaturowo (wzrost do kilku ^C).

Przy zwiększaniu mocy do 6,6kW na obecnym pakiecie da 1,125A/ogniwo, testowałem ogniwa do 2A i wtedy owszem się już grzały. Przy 1,3-1.5A na ogniwo pod koniec fazy CC (punkt najwyższej temperatury) ogniwa miały może 35-38^C przy temperaturze otoczenia 20-21^C więc wzrost o maksymalnie 20^C. Przy montażu już tego progu ładowania pakiet w czasie lądowania ma mieć nadmuch świeżym powietrzem spod samochodu..

Przy pełnej mocy 10,4kW ładowania będę miał już pełen pakiet (teraz jest tylko 40 z 60 miejsc zajęte) więc prąd pozostanie na poziomie 1.2A/ogniwo. Gdy dodam przedni pakiet złożony z 30 ogniw, to prąd ładowania będzie już ledwo 840mA/ogniwo.

Powyżej pewnej pojemności akumulatora problemem staje się wydajność prądowa gniazda/słupka/kabli a nie prąd ładowania. Gdzie mamy AC powyżej 11kW dostępne oprócz dedykowanych słupków AC Type2 32A.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1313
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-13, 23:10   

Carcik napisał/a:
Gdzie mamy AC powyżej 11kW dostępne oprócz dedykowanych słupków AC Type2 32A.
Ja widziałem na wielu stacjach benzynowych.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-04-13, 23:13   

Carcik napisał/a:
Powyżej pewnej pojemności akumulatora problemem staje się wydajność prądowa gniazda/słupka/kabli a nie prąd ładowania. Gdzie mamy AC powyżej 11kW dostępne oprócz dedykowanych słupków AC Type2 32A.

U każdego rolnika w naszym kraju z zasady masz do dyspozycji 3f x 32A ( w ten sposób PL jest krajem o największej ilości punktów ładowania w EU) :mrgreen:
tyle że nikt tego jeszcze nie rozpropagował w ten sposób i mało kto wie jak to zrobić żeby z takiego gniazdka się ładować.
Wtedy problemem staje sie posiadanie odpowiedniej ładowarki.
Ja moje ładowarki z założenia przystosowuje do 3f 32A
A słupki publiczne są zazwyczaj 3f 16A ( rozdzielone do tego na dwie strony) czyli jak w jednym gniazdu słupka ( tym lepszym ) ktoś pobiera 3f 16A to w drugim pozostaje tylko 1f 16A
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1058
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-04-14, 21:31   

Zmniejszenie mocy wewnętrznej ładowarki w Sagembox robi się poprzez Lexie.
Do wyboru 10/13/14A.
Widziałem, przestawialem Saxo.
Ponoc inne parametry da się także ale jak uruchomisz procedurę programowania sagema od nowa.
Kolega kupił Lexje to jak mi pożyczy przetestuje wszystko i dam znać.
Ale kiedy to nastąpi..na ten moment nie wiem.
Nie wiem także czy wersja sagena ma znaczenie.
W obecnym jest 3tys i na nim bede patrzył.
P106 sam mi się przestawił na lądowanie 10A po kombinacjach z bateriami-zapialem w szerg z NiCad 8*LifePo4, i jechać po pełnym naladowaniu nie chciał, 164 czy 168v było na starcie. Stycznik klikal ale samochód nie chciał jechać, jąkał się.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-15, 03:24   

Pir-serwis napisał/a:
NiCad 8*LifePo4, i jechać po pełnym naladowaniu nie chciał, 164 czy 168v było na starcie.

U mnie finalnie ma być 145V po pełnym naładowaniu, 34 szeregowe Li-ion. Jeździłem na 110V, na 122V i teraz na 136V i z każdym zwiększaniem napięcia czuć wyraźny wzrost mocy pojazdu mimo jeżdżenia do 100A.

Także trzeba zmieniać trochę styl jazdy gdy już lit zaczyna ostro przysiadać, gdy na ogniwo zostaje 3,4V to łącznie pakiet ma 113-115V i różnica spora w stosunku do wyjazdu naładowanym.

Myślę że na 145V będzie już naprawdę fajnie śmigał i przyspieszał.

Przy 165V i 200A to jest 33kW, trochę więcej niż fabryczne 20kW :-D
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 186
Wysłany: 2017-04-15, 08:56   

Jako nieliczny masz amperomierz wiec mam takie pytanie do ciebie.
Czy zauważyłem, że podczas jazdy z prędkością do 10km/h zużywa się nieporównanie dużo energii w stosunku do zużycia energii przy 50km/h?
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-15, 14:52   

wik6 napisał/a:
że podczas jazdy z prędkością do 10km/h zużywa się nieporównanie dużo energii

Owszem wynika to ze sposobu sterowania silnikiem przez Sagembox, do 18-19km/h pracuje z pełnym wzbudzaniem, lecz zredukowanym napięciem wirnika przez co prąd może osiągać np 150A mimo że taki nie płynie z baterii.

Do tej prędkości znamionowej silnik działa trochę jak przetwornica Step-Down DC i robi np z baterii 20A 140V na uzwojeniu silnika płynie 140A 20V.

Płynie większy prąd ale ta sama moc, przez co jesteś oszukany na tym ekonometrze.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-16, 20:15   

Wykonałem kilka pomiarów poboru prądu przez kilka urządzeń.

Pompa obiegowa cieczy w moim Saxo pobiera 2.35A przy 14V co daje moc 33W, mam już zamówione elementy na sterownik PWM co by ograniczyć pobór prądu do około 10W, niby oszczędzę tylko 22W. Lecz znacznie bardziej zależy mi żeby było trochę ciszej i szczotki starczą w pompce na wiele dłużej gdy zmniejszę jej moc. Moja pompka ma 101tys km i nie wiem na ile jej życia pozostało.

Wentylator/dmuchawa chłodzenia silnika trakcyjnego w czasie pracy na niskim biegu jest zasilana przez rezystor, pobiera 2.5A przy 14V co daje moc 35W. Pewnie z 20W jest tracone na owym rezystorku co łatwo będzie odzyskać dzięki PWM.

Łącznie na tylko tych dwóch elementach oszczędzę 40-42W mocy kosztem około 40zł. Jakieś 4A z aku 12V.

Dodatkowo pomierzyłem pompę wspomagania kierownicy, w stanie spoczynku (nie ruszanie kierownicą) pobiera około 10,5A Więc moc około 140W, w czasie kręcenia (zależnie od dynamiki) pobór prądu wacha się miedzy 16A a 22A więc około 225W-300W. W momencie dokręcenia do oporu i próba dalszego skręcania wyciąga z pompy 42A-44A więc pobór mocy to 550W-575W (nawet w spalinowym silnik wyraźnie spowalnia przy dokręceniu do końca).

Ciężko będzie zaprojektować PWM na 50A, wymaga to całkowicie innego podejścia do sterowania taką mocą, by układ był bezawaryjny. Tak naprawdę myślę bardzie o statycznym załączaniu pompy do np 15km/h aniżeli do regulacji siły wspomagania proporcjonalnie do prędkości, aż do całkowitego zaniku wspomagania przy 30-40km/h.

Jeszcze w dniu dzisiejszym dołożyłem 20km przebiegu, łącznie przejechany dystans już pojazdem EV: 221 kilometrów
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 186
Wysłany: 2017-04-17, 09:52   

Pomiary super, dobra nowina dla mnie.
Wspomaganie u mnie jest wyłączone a reszta pobiera tak mało energii, że z moimi umiejętnościami w dziedzinie elektroniki mogę sobie odpuścić.
Skupie się bardziej na technice jazdy, dużym przełomem u mnie było to, że nie stała prędkość a stały pobór prądu przez silnik jest kluczem do max zasięgu. Ciekawe by były wyniki takich pomiarów w Lifie instalacji 12V.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1058
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-04-17, 11:55   

Pompka cieczy jest na bank po regeneracji.
Wymienione łożysko i szczotki.
I może pracować dalej.
To o wiele tańsze niż zakup kolejnej.
Wymaga jedynie trochę pracy.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-20, 19:00   


Wstępna przymiarka na upchanie 18650 w małym przednim boxie, ma się w nim mieścić 4s. Planowałem 35p ogniw o pojemności 2200 ale chyba zastosuje 40p o poj 1900-2000.

Ogólnie skoczy mi napięcie znamionowe w instalacji z 121V na 133V (koniec ładowania 158V). Na pewno wzrośnie moc i przyspieszenie. Dalej nie planuje zwiększać napięcia, chodzą pogłoski że dziwnie się zachowuje Sagembox pow 160V.

Dojdzie 1,2kWh w Licie, więc i zasięg może nawet 10km w górę skoczy.

Istnieje mała szansa na zdobycie aku żelowych z UPS 6 x 12V 50Ah, jakieś 3,6kWh. Może udało by się z nich ładować litowe w czasie jazdy. Było by fajnie i ponad 15kWh energii w pojeździe. A te żelki 3,6kWh dostawiane do bagażnika jako RangeExtender na 20km :-D
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 673
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-21, 10:26   

Carcik napisał/a:
Istnieje mała szansa na zdobycie aku żelowych z UPS 6 x 12V 50Ah, jakieś 3,6kWh. Może udało by się z nich ładować litowe w czasie jazdy. Było by fajnie i ponad 15kWh energii w pojeździe. A te żelki 3,6kWh dostawiane do bagażnika jako RangeExtender na 20km


To jest bardzo dobry pomysł. Widziałem takie rozwiązanie na żywo. Działa.
http://www.kreiselelectri...mw-3er-touring/
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1313
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-21, 11:37   

YANNOSICK napisał/a:
To jest bardzo dobry pomysł. Widziałem takie rozwiązanie na żywo. Działa.
http://www.kreiselelectri...mw-3er-touring/
Też tak chcę w Amperze - tak powinno być w każdym elektryku, że do miasta jeździsz z lekką małą baterią, a w trasę dokładasz.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 673
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-04-21, 12:33   

Wyobraź sobie, że po drodze do Olsztyna zostawiasz kilka takich pustych paczek w Elblągu u znajomych i na powrocie odbierasz... Kreisel to ma łeb.
Gogoro podobno już to robi.
https://www.youtube.com/watch?v=g_-PKSPbvpw
https://www.youtube.com/watch?v=iqbJeTuFeTQ
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-23, 07:44   

Saxo doczekało się małego remontu mechanicznego, zmiana amortyzatorów wykazała okropny stan łożysk koła (auto stało 2 lata), zwrotnica po zdjęciu nie dała się niemal ręcznie kręcić. Łożyska miały ogromne zeskoki, ciekawe jaki miało to wpływ na zasięg auta. W końcu silnik musiał kręcić tym złomem :)

Dodatkowo łożyska kolumny McPersona były tak samo zastane, udało się to łożysko wyczyścić i nasmarować. Było po prostu suche jak wiór z dodatkiem kurzo/piachu. Po czyszczeniu i nasmarowaniu chodzi o niebo lżej. Może nie będzie potrzebne wspomaganie kierownicy :)

Wszystko było mocno zardzewiałe, na czyściłem się pół dnia, drugie pół dnia smarowałem wytrawiaczem do rdzy. Następnie malowanie podkładem i warstwa czarnej farby. Można powiedzieć że zawieszenie wygląda i pracuje teraz jak nowe.

Zamontowałem nowe hamulce, tarcze i klocki stare miały nie wielkie zużycie ale rozwarstwiały się ze starości i ciągle tarły przez co było głośno w samochodzie w czasie jazdy.

Także wymieniłem stare 17 letnie opony zimowe na nowe GoodYeary letnie, stare po napompowaniu robiły się baloniaste i przez dziury od sparciania było widać zbrojenie opony. Po ściągnięciu cała opona była miękka jak dętka :)

Może dzięki tym zmianom wzrośnie zasięg i bezpieczeństwo auta, został mi jeszcze cały tył do zrobienia. A w bębnach może być tam tragedia więc na tą chwile zbieram fundusze bo na łożyskach na pewno się nie skończy.

Dodatkowo powoli przymierzam się do budowy komputera pokładowego do pomiaru zużycia energii Wh/km, obliczania pozostałego zasięgu itp funkcji. Chyba do tego założe osobny wątek bo chce tam zawrzeć sporo informacji wydobytych z Sagemboxa a i może cześć posiadaczy Saxo/106 a nawet i Berlingo doradzi co zawrzeć w komputerze albo skąd wsiąść ciekawe sygnały.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-27, 19:50   

W końcu dłuższy wyjazd po za okolice domu, aku naładowane tak sobie do 4,00V. Po drodze dolałem 6kWh elektronów po czym powrót do domku.

Wróciłem wg wskaźnika na oparach a według mojego miernika na 3.55V na najsłabszej celi. Pewnie zrobił by jeszcze 30km spokojnie. Łącznie przejechał 90km. Połowa dystansu delikatnie 50A i 60km/h, z powrotem już śmiało 80-100A a rozpędzanie nawet po 150A. Średnia przelotowa 75-80km/h.

Dzisiaj też był test maksymalnej prędkości z lekkiej górki nie pozwala przekroczyć 95km/h ogranicznik.

Trzeba koniecznie zwiększyć moc ładowania do 11kW bo można całkiem daleko zajechać z między-ładowaniem. Ogranicza mnie cześć ołowiowa która nijak nie chce przyjmować tak lekko prądu jak lit. Jednak Pb daje o sobie znać że woli być ładowane 10h małym prądem a nie 3h dużym :)

Testuje już ogniwa na przedni mały box, 4s40p ma dostarczyć Saxo 1,3kWh zapasu energii. Może 10km autonomii więcej będzie.

Do licznika przebiegu dopisujemy dzisiaj 90km więc Saxo na licie już zaliczyło: 311km
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-29, 20:56   

Sobota upłynęła na krótkiej przejażdżce (11km) i głównie (w końcu po wielu jazdach) porządne zbalansowanie odstających ogniw. Teraz będę mógł w końcu sprawdzić te podejrzane sztuki czy są słabe czy po prostu od początku umknęły mi nie naładowane.

Dodatkowo już powoli trwają prace nad przystosowanie Saxo do zasilania 3faz 16A co ma umożliwić szybsze ładowanie a dokładnie 11kW ładowania na pokład wyląduje, nowy kabel zasilania do złącza Marachel (5x2,5mm^2), dodatkowa puszeczka rozdzielająca 1f na Sagembox i 2f do bagażnika do dodatkowych ładowarek.

Wcześniej bylem przekonywany żeby ładowanie rozbudować maksymalnie o Type2 czyli 22kW jednak problemem jest złącze Marachel które ma piny fazowe na 16A znamionowe i max 20A. Pozostanę przy wersji 11kW (3x szybsze niż fabrycznie) żeby nie przeciążać wiekowego już złącza.

Licząc leką nogą 125Wh/km taka ładowarka to już ~90km/h więc całkiem fajnie.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-04-30, 01:28   

Swego czasu sprzedałem poprzez forum trochę gniazd type2 ( może któryś z nabywców Ci odstąpi)
Ja do szybkiego ładowania zbudowałem szybką ładowarkę ( 6kW + 3,2 kW wbudowanej) tak że działa to doś szybko ze słupka publicznego - przyłącze prądowe za pomocą złącza Andersona bezpośrednio do Sagemboxa.
Od znajomych z Francji pozyskałem projekt układu do wpięcia do Sagemboxa w celu kontroli ładowania akumulatorów litowych
Siedze też trochę nad zmianą programu sterującego do Sagembox-a w celu zmian charakterystyk ładowania oraz poziomu napięć ( w tym zmiany programowej ilości pobieranej energii - czyli ustawienia własnej pojemności akumulatorów do poziomu odniesienia dla 100% i 0 % a także charakterystyk ładowania ałdowarki wbudowanej)


Mam też projekt płytki
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-04-30, 09:15   

jas_pik napisał/a:
Siedze też trochę nad zmianą programu sterującego do Sagembox-a w celu zmian charakterystyk ładowania oraz poziomu napięć ( w tym zmiany programowej ilości pobieranej energii - czyli ustawienia własnej pojemności akumulatorów do poziomu odniesienia dla 100% i 0 % a także charakterystyk ładowania ałdowarki wbudowanej)

Interfejs LEXIA zapewne a jakie oprogramowanie ? Diagbox czy coś starszego ?
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12