Zlot EV 2017
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgnięcie mechaniczne dwóch silników DC 24V 2,2kW
Autor Wiadomość
wecar

Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 2
Wysłany: 2017-04-15, 16:12   Sprzęgnięcie mechaniczne dwóch silników DC 24V 2,2kW

Dzień Dobry.
Moja obecność tutaj powodowana jest tym, że buduję elektryczny gokart dla dziecka.
Napęd zamierzam zrealizować stosując dwa silniki jak w tytule, których wały będą skręcone ze sobą mechanicznie.
Silniki na swojej tabliczce znamionowej podany mają kierunek obrotów CW. Przy skręceniu dwóch identycznych silników wałami ze sobą spowoduję, że jeden z silników będzie musiał kręcić się w przeciwnym kierunku.
Czy oprócz tego, że kierunek obrotów będzie zgodny z tabliczką, jeśli pod zaciski silnika podłącze napięcie biegunowo zgodnie z dokumentacją, to jest jeszcze jakieś inne obostrzenie?
Obostrzenie, dla którego silnik powinien pracować w kierunku wskazanym na tabliczce i basta?

W budowie szczotko-trzymacza nie widzę żadnych różnic. Okręcając wałem silnika nie widzę, nie słyszę, by cokolwiek złego działo się na szczotkach. Nie widać żadnej asymetrii w jego budowie, wydaje się że może pracować w obie strony...ale:-)
Pozdrawiam
Karol
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 34
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 534
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2017-04-15, 17:43   

przeciez mozesz sprzegnac waly silnikow tak,by kazdy krecil sie w swoim natywnym kierunku,
jest kilka rodzajow silnikow DC i nie kazdy zacznie prcowac normalnie pod podlaczeniu odwrotnie biegunow, wiec nie wiem czy warto kombinowac elektrycznie ,skoro latwo to ogarnac mechanicznie
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
wecar

Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 2
Wysłany: 2017-04-15, 18:45   

Mogę ale jest to ostateczność.
Jeśli możliwe będę unikać każdego zbędnego kilograma w tej konstrukcji. Sprzężenie więc silników "wałami do siebie" jest mechanicznie najlżejsze dla konstrukcji,ale też najprostsze, tym bardziej, że mają mocowanie kołnierzowe.

KGB, jaka informacja o silniku powie mi jaki to rodzaj i czy może czy nie może pracować w odwrotnym kierunku?
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 911
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-04-15, 21:33   

Silnik będzie pracował w drugą stronę (jeżeli to PM- z magnesami) to zmieniamy biegunowość zasilania. Jeżeli szczotki są prostopadle do komutatora, to jeżeli jest możliwość można zmienić kąt położenia szczotek (organoleptycznie to zasilić silnik z kilku woltów w kierunku który nas interesuje) i obracać szczotkotrzymacz tak aby silnik kręcił się najszybciej (na słuch np.).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 12