Przesunięty przez: RaveN 2012-08-23, 08:05 |
Opel Ampera |
Autor |
Wiadomość |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 123 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-04-18, 18:32
|
|
|
jackdp napisał/a: | Czy można jakoś skłonić ładowarkę 16A by ładowała Amperę mniejszym prądem? |
W oryginalnych ładowarkach ( przynajmniej u mnie w przedlficie ) jest przycisk do zmiany prądu ładowania. Widzę, że ty masz ładowarkę Duosida 16A, która nie ma takiej opcji niestety.
W starych instalacjach ograniczenie prądu jest często jednym wyjściem żeby naładować samochód. Przerabiam to u teściów. |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 102 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-18, 18:42
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | jackdp napisał/a: | Czy można jakoś skłonić ładowarkę 16A by ładowała Amperę mniejszym prądem? |
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Jaki miałby być tego powód? |
Spółdzielnia mieszkaniowa zmieniła bezpiecznik na linii dostarczającej prąd do garaży z 20A na 16A. Ładowarka powoduje zadziałanie tego bezpiecznika kiedy próbuje ładować Amperę. Ograniczenie prądu ładowania pozwoliłoby mi ładować samochód, teraz nie mogę. |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 102 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-18, 18:44
|
|
|
Rafał napisał/a: | jackdp napisał/a: | Czy można jakoś skłonić ładowarkę 16A by ładowała Amperę mniejszym prądem? |
W oryginalnych ładowarkach ( przynajmniej u mnie w przedlficie ) jest przycisk do zmiany prądu ładowania. Widzę, że ty masz ładowarkę Duosida 16A, która nie ma takiej opcji niestety.
W starych instalacjach ograniczenie prądu jest często jednym wyjściem żeby naładować samochód. Przerabiam to u teściów. |
W Internecie można znaleźć wypowiedzi w których mówi się o wymianie rezystorów we wtyczce ładowarki. Ile w tym prawdy? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2075 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-18, 19:36
|
|
|
Rafał napisał/a: | Widzę, że ty masz ładowarkę Duosida 16A, która nie ma takiej opcji niestety. | Jak rozumiem coś takiego:
https://www.evgadgets.com...w-buyers-guide/
Jeśli ładowarka nie ma takiej opcji to lipa. Czy jest łatwo rozbieralna (śrubki w obudowie)? Może w środku będą jakieś przełączniki, albo jakiś opis na płytce sugerujący zmianę jakimś rezystorem czy zworką.
jackdp napisał/a: | W Internecie można znaleźć wypowiedzi w których mówi się o wymianie rezystorów we wtyczce ładowarki. | Tesla tak robi w swojej UMC, a Duosida ma chyba różne wersje oprócz 16A (gdzieś widziałem 10 i 13A), więc można zajrzeć we wtyczkę sieciową, ale to bardzo mało prawdopodobne, prędzej w środku coś przestawiają przy montażu, albo tylko inne oprogramowanie wgrywają. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 102 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-18, 19:44
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Jak rozumiem coś takiego:
https://www.evgadgets.com...w-buyers-guide/
Jeśli ładowarka nie ma takiej opcji to lipa. Czy jest łatwo rozbieralna (śrubki w obudowie)? Może w środku będą jakieś przełączniki, albo jakiś opis na płytce sugerujący zmianę jakimś rezystorem czy zworką. |
Zajrzę jutro do wtyczki. Czy ktoś ma może schemat ładowarki fabrycznej Ampery? Moja się zepsuła a nie ma w niej bezpieczników które są prezentowane na filmikach w Youtube. |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 917 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-04-19, 08:58
|
|
|
Baterie z powypadkowych Amper pojechały do Polski. Nowy właściciel zabrał też oba wraki i jeszcze jedną Amperę lekko draśniętą na dokładkę. Potem pojechał po dwa Volty do Belgii. Zapewne niedługo sam się pochwali nabytkami.
Ps. polskie lub ukraińskie portale aukcyjne za kilka dni czeka wysyp ofert części do Ampery... |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 102 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-19, 11:13
|
|
|
W wtyczce ładowarki nie ma rezystorów. Może są wewnątrz ładowarki.
Ładowarka |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2075 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-19, 12:17
|
|
|
jackdp napisał/a: | W wtyczce ładowarki nie ma rezystorów. | Akurat w tej wtyczce są i to nawet dwa Ale mi chodziło o tą drugą - sieciową. Pod gumowymi stópkami nie ma śrubek? Albo pod tą naklejką? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 102 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-19, 14:03
|
|
|
Rozebrałem ładowarkę i zrobiłem więcej zdjęć.
Ładowarka |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2075 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-19, 14:37
|
|
|
jackdp napisał/a: | Rozebrałem ładowarkę i zrobiłem więcej zdjęć. | Niestety nawet jeżeli któryś z rezystorów faktycznie umożliwia ograniczanie prądu to nie oznaczyli go w żaden sposób, przynajmniej ja nic takiego nie widzę. Jest jakaś zworka nad procesorkiem (dwa pola kwadratowe i okrągłe obok siebie, kwadratowe podpisane jako GND), można próbować je zewrzeć rezystorem 100Ohm, ale wątpię by w ten sposób to rozwiązali. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
kalex
Wiek: 38 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 236 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-19, 20:02
|
|
|
Poszedłem do garażu żeby podłączyć ładowarkę - a tu coś burczy pod spodem , jakaś pompka chyba. Ostatnio też zaczeła burczeć jak dwa razy otworzyłem bagażnik. Po naciśnięciu "power" przestaje. Podczas ładowania jak chodzi pompka obiegowa to dość cicho , a to głośne terkotanie. Mam nadzieję że to normalne ? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2075 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-19, 21:03
|
|
|
kalex napisał/a: | Poszedłem do garażu żeby podłączyć ładowarkę - a tu coś burczy pod spodem , jakaś pompka chyba. | Raz u siebie też to słyszałem stojąc przy samochodzie, gdzieś z tyłu pod spodem. Nie wiem co to - może wiatrak przetwornicy DC->DC czasem ma słabsze chwile? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
kalex
Wiek: 38 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 236 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-19, 21:13
|
|
|
Co mnie zaciekawiło że auto stało już z 6 godzin w garażu. |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 123 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-04-19, 22:47
|
|
|
kalex napisał/a: | Poszedłem do garażu żeby podłączyć ładowarkę - a tu coś burczy pod spodem , jakaś pompka chyba. Ostatnio też zaczeła burczeć jak dwa razy otworzyłem bagażnik. Po naciśnięciu "power" przestaje. Podczas ładowania jak chodzi pompka obiegowa to dość cicho , a to głośne terkotanie. Mam nadzieję że to normalne ? |
This is normal - the car increase a pressure in a sealed gas tank to prevent excess gas evaporation and it will occasionally run a test sequence.
To normalne - samochód podnosi ciśnienie w uszczelnionym zbiorniku paliwa żeby zapobiec jego parowaniu i czasami wykonuje sekwencję testową. |
|
|
|
 |
kalex
Wiek: 38 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 236 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-20, 06:49
|
|
|
Dzięki Rafał , bałem się że coś się "podwiesiło" i żarło baterię. |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 917 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-04-20, 07:20
|
|
|
Słyszę to co jakiś czas ale nie miałem pojęcia, że to z baku... |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 102 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-20, 10:30
|
|
|
Jeśli ktoś byłby chętny to zamienię swoją 16A ładowarkę na 6A lub 10A. |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 38 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 917 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-04-20, 10:38
|
|
|
Spróbuję zdobyć jakąś używkę na szrocie. Dam znać. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 102 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-20, 10:57
|
|
|
Dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2075 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-20, 19:24
|
|
|
jackdp napisał/a: | Jeśli ktoś byłby chętny to zamienię swoją 16A ładowarkę na 6A lub 10A. | Udało mi się wylicytować oryginalną za niecałe 400zł - za jakieś dwa tygodnie powinienem ją mieć i jak będzie sprawna będzie za tyle do kupienia. Jak będzie trzeba naprawić to trochę dłużej zejdzie. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
jackdp
Jacek
Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 102 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2017-04-20, 19:30
|
|
|
Czy mogę Ci podesłać moją oryginalną do naprawy?
Rozebrałem ją, nie ma żadnych widocznych uszkodzeń, nie ma bezpieczników.
Wolę projektować elektronikę niż ją naprawiać.
Mogę umieścić na forum zdjęcia. Elektronika różni się od tej która jest pokazywana na Youtube. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2075 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-20, 22:13
|
|
|
jackdp napisał/a: | Czy mogę Ci podesłać moją oryginalną do naprawy? | Czemu nie - może się uda
jackdp napisał/a: | Wolę projektować elektronikę niż ją naprawiać. | Ja też, ale przy naprawie zawsze można się czegoś nauczyć. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Rafał
Opel Ampera

Dołączył: 26 Lis 2016 Posty: 123 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2075 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-21, 12:59
|
|
|
Rafał napisał/a: | Bardzo dobra cena jak za ten przebieg. | Rzekłbym mocno podejrzana jak na ten przebieg. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
tomo14858
Dołączył: 27 Lis 2013 Posty: 51
|
Wysłany: 2017-04-21, 16:19
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Rafał napisał/a: | Bardzo dobra cena jak za ten przebieg. | Rzekłbym mocno podejrzana jak na ten przebieg. |
Rozmawiałem ze sprzedawca bo mnie zainteresowała, niestety powypadkowa. Sprzedawca wysłał mi fotki po rozbiciu i w czasie naprawy. Jak dla mnie zbyt mocno rozbita. W rozmowie mnie poinformował ze miał europejskiego Volta . Były volt produkowane na Europę?
Posiada też Volta II gen. na sprzedaż. |
_________________ Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera |
|
|
|
 |
|