Citroen Berlingo Electrique - pomysły na zwiększenie zasięgu |
Autor |
Wiadomość |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 325 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2017-04-24, 11:34
|
|
|
wik6 napisał/a: | Jadąc dzisiaj samochem w klapkach przypomniałem sobie, że w czasie kryzysu w 2009 w USA robili badania jakie ma wpływ obuwie kierowcy na oszczędną jazdę. Okazało się, że czym lżejszy but tym lepiej a największe oszczędności uzyskuje się jadąc boso, nawe 10% paliwa.
Ciekawe jaki wpływ ma taką jazda w lekkim obuwiu a nawet bez na zużycie energii w elektryku. Człowiek tu kombinuje i walczy o parę watów a tu może klapki za 10zł dadzą większą oszczędność. |
Oj chyba ktoś tu miał ciężki weekend |
|
|
|
 |
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 295
|
Wysłany: 2017-04-24, 11:36
|
|
|
dla przypomnienia powiem, że jazda w klapkach jest niezgodna z przepisami |
_________________ "Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!" |
|
|
|
 |
Lolek electric
Motoparalotniarz
Wiek: 63 Dołączył: 12 Kwi 2013 Posty: 150 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-24, 14:23
|
|
|
A w którym miejscu kodeksu drogowego jest taki zapis? Bo co innego zalecenie wygodnego obuwia, a co innego zakaz. |
|
|
|
 |
Szwagiero
Wiek: 25 Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 18 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: 2017-04-26, 00:16
|
|
|
Olać przepisy. Jazda w klapkach jest zwyczajnie niebezpieczna. Lepiej zainwestować w lekkie buty z cienką podeszwą. |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 249
|
Wysłany: 2017-04-27, 06:08
|
|
|
Energooszczędna jazda w czasie deszczu.
Sprzeczność ale czasem jechać trzeba.
Omijamy kałuże, przejazd przez głęboką kałuże to tak jak prawie lekkie hamowanie bez odzysku.
Wypatrujemy na asfalcie gdzie ciężarówki wyjeździły zagłębienia.
Tam zbiera się woda, unikamy jazdy tymi
zagłebieniami.
Staramy się jechać po szczytach.
Niestety w czasie deszczu szyby zaparowują więc musimy używać ogrzewania lub klimatyzacji.
Można próbować samym nawiewem i lekko uchylonym oknem z tyłu samochodu.
Jak jest mało osób w samochodzie to pomaga.
Wasze patenty? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2069 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-27, 10:31
|
|
|
wik6 napisał/a: | Wasze patenty? | Dokładnie te same. Jeszcze kontrola prędkości wycieraczek - też biorą prąd, a przy małej prędkości albo zatrzymaniu można je spowolnić lub wyłączyć. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 249
|
Wysłany: 2017-05-01, 09:52
|
|
|
Wczoraj zabrakło mi energii by dojechać do domu.
Raczej to było zaskakujące bo wskaźnik energii pokazywał 30%. Muszę to bardziej porównywać z woltomierzem bo on ostrzegł by mnie wcześniej.
Wina leży raczej po mojej stronie bo przejechałem już 6,6 kkm bez dolewania wody i stosuje od 3 miesięcy ładowania akumulatorów niepełne.
Po incydencie naładowałem akumulatory aż do wyłączenia ładowarki. Zasięg się poprawił przyjechałem 98km ale to trochę mało a lampka ładowania zapaliła się przy 18%.
W czwartek doleje wody do akumulatorów i przeprowadzę kilka pełnych cykli ładowań to zasięg powinien się poprawić. |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 24 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-05-01, 10:05
|
|
|
Przypominam o ładowaniu serwisowym przed dolewanie, nie miło by było żeby aku wypluły z siebie płyty.
Albo metoda Pawła, po dolewaniu przez 5-10 ładowań nie ładuj do pełna (max 80%) |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 1712 Skąd: Warszawa/Praga Płd.
|
Wysłany: 2017-05-01, 11:56
|
|
|
Z mojego doświadczenia ( 3 samochody i skuter na SAFT-ach) polecam jednak dolewkę wody po ładowaniu serwisowym ( maintance) a nie zwykłym . |
_________________ https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 249
|
Wysłany: 2017-05-01, 18:25
|
|
|
Poprzedni właściciel znowu sto razy mi powtarzał przenigdy ładowania serwisowego. Mówił mi, że tylko w dwóch przypadkach padły mu akumulatory gdy używał ładowania serwisowego i gdy próbował jeździć szybko. Z tą jazdą szybko mówił też, że dotyczy to również nowych samochodów. Mówił że w Lifie akumulatory wzdymają się jak stare konserwy od zbyt szybkiego przyspieszania. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2017-05-02, 21:03
|
|
|
Dolewaj wody po zwykłym i bez obaw.
Tylko potem nie ładuj powyżej 95% przez kilka razy.
Na stawiasz ładowanie z zegarkiem i rozłączy ci przed.
Mnie też to się nie podoba i po tym chyba baterie wyłożyłem w dwóch samochodach. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 249
|
Wysłany: 2017-05-02, 21:39
|
|
|
Jest nowy rekord 130km.
W związku z formowaniem akumulatorów po wielomiesięcznych zaniedbaniach i wyjazdzie rodzinnych 100km patrząc na woltomierz po takim przebiegu było pod obciążeniem 170V zdecydowałem pojeździć wkoło domu i tyle najechałem.
Śmieszne bo wskaźnik energii pokazywał zero a lampka ostrzegająca o niskiej ilości energii jeszcze się nie zapaliła (zapala się przy 150V). Odcięcie energii następuje przy 135V. Do limitu 150km jeszcze trochę brakuje. Muszę dolać wody do akumulatorów i czekam na ciepło bo akumulatory narazie mają 14C. |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 249
|
Wysłany: 2017-05-02, 22:06
|
|
|
Tak w nawiasem normalnie stosuje ładowanie codziennie 3h to mi wystarcza na pokonywanie codziennie około 50km. Taki system wymyśliłem by nie gotować akumulatorów co zmniejsza zużycie wody. Ze względu na brak czasu chciałem dolewanie wody robić co 10kkm.
Widząc teraz jak baterie fiksują od takiego ładowania będę raz na 14 dni stosował pełne ładowanie. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 41 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2849 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-05-03, 01:56
|
|
|
Ładowanie serwisowe i balansujące nie powinno zaszkodzic.
Robiłem to dziesiatki razy
Wątek o Berlingo |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2017-05-03, 06:11
|
|
|
Samo dolanie wody nie zajmie więcej jak poł godziny.
Warto wcześniej niż te 10tys km.
Nie czekaj tylko ładuj i dolewaj.
Po pełnym ładowaniu zawsze przejedzie ci więcej.
Wskazówka naładowania spadnie poniżej zera a jeszcze możesz jeździć. Masz niezłe baterie. I lekką nogę. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 249
|
Wysłany: 2017-05-04, 10:32
|
|
|
Dolałem wody do akumulatorów.
Do pierwszego weszło 3l. a do następnych po litrze.
Problem to ile się przelało z jednego przelałem 0,5 litra a z następnych po 0,2 litra.
Wydaje się, że to zbyt dużo zwłaszcza że to nie woda tylko elektrolit pomirzyłem silnie zasadowy.
To co się przelało zebrałem, jak myślicie czy następnym razem dolać ten elektrolit zamiast wody? |
|
|
|
 |
piotrasta
Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 14
|
Wysłany: 2017-05-04, 20:53
|
|
|
Cytat: | Jeszcze kontrola prędkości wycieraczek | niewidzialna wycieraczka lub powłoka i przy prędkościach 60km/h nie ma potrzeby używania wycieraczek. Koszt NW jakieś 20zł za butelkę a starczy na kilkanaście aplikacji, powłoka drożej ale jest trwalsza. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 249
|
Wysłany: 2017-05-05, 06:35
|
|
|
A o co chodzi z tą kolejnośią?
Nie rozumiem jakie znaczenie może mieć kolejność dolewania niezależnym układom. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 42 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1147 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2017-05-08, 18:01
|
|
|
Na necie jest instrukcja dolewania wody przy użyciu Evlite.
I tam napisane, że w określonej kolejności, włącznie z łapaniem wycieku i dolewaniu kolejnym razem.
Kurde rekordy bijesz..
Faktycznie tak wolno jedziesz, 40?
Ja przy tej prędkości to chyba bym ze 130km zrobił?
Jadąc na prostej w ciepły dzień (Saxo) od pełnego naładowania, odjazd od razu po ładowaniu zrobiłem 98km do zapalenia- doładuj, nastąpiło to przy -5%, z chwilą zapalenia dalsza jazda na holu (ładowanie),nie testowałem do końca.
Jazda cały czas bez przekraczania zielonego pola, podczas ruszania także tylko że średnia 60km/h wzwyż raczej. Na prostej około 80-85km/h, góry do 50km/h. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 249
|
Wysłany: 2017-05-08, 20:03
|
|
|
Tak wolno to nie.
Ustawiam wskazówkę (czubek) na początku zielonego pola i pozwalam by samochód sam dobierł prędkość , zazwyczaj jest to przedział 45-70.
Jestem pewny, że kluczem nie jest stała prędkość a stałe małe obciążenie akumulatorów.
Przyspieszam tak na pół zielonego pola.
A najlepiej to tak jak przy jeździe by samochodód sam powoli nabierał prędkość.
Ale tak to rzadko jeżdżę, tylko jak mi trasa podpasuje, mały ruch. Jak już załatwię sprawy i widzę że jest szansa na dobry wynik to resztę dojeżdżam wkoło domu. |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 249
|
Wysłany: 2017-05-09, 21:10
|
|
|
Zrobiłem znowu kilka testów w związku z max zasięgiem.
Testy opierały się na jeździe przy roźnych stałych poborach prądu. Pobór prądu wyznaczałem pozycją strzałki na ekonomizerze. Wychodzi na to , że najbardziej ekonomiczna jazda jest wtedy kiedy strzałka jest dokładnie na początku zielonego pola.
Powyżej zużycie energii wzrasta a jazda poniżej ( jeden i dwa milimetry) nie powoduje spadku zużycia energii a powoduje jedynie spadek prędkości jazdy do absurdu. Niestety ten sposób już ostatnio zastosowałem, wtedy jeszcze intuicyjne.
Dalsze oszczędności energii widzę tylko w sposobie przyspieszenia. Zauważyłem, że przy tym ekonomicznym ustawieniu również samochód w miarę sprawnie przyspiesza a nie powoduje znacznego spadku napięcia tak jak przy przyspieszaniu gdy szczałka znajduje się w połowie zielonego pola. By taka jazda była bardziej wygodna należy skonstrułować włącznik nie stabilny który by symulował takie ustawienie pedału przyspieszenia.
I to zadanie dla was jak to super prosto zrobić tak bym mógł to sam zrobić. |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 249
|
Wysłany: 2017-05-15, 22:46
|
|
|
Doszedłem do wniosku , aby bawić się w rekordy zasięgu muszę skonstrułować zasilacz DC180v na bazie agregatu prądotwórczego. Podłącze go bezpośrednio pod baterie. Pozwolił by on na powrót do domu. Myślę, że agregat prądotwórczy o mocy 4KW by wystarczył. Tylko nie wiem jak zrobić te DC 180V. Może podacie jakieś rozwiązanie? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 1712 Skąd: Warszawa/Praga Płd.
|
Wysłany: 2017-05-16, 00:40
|
|
|
Poszukaj agregatu z amerykańskiego demobilu.
One maja 120 V AC. Po wyprostowaniu tego napięcia na mostku i dodaniu dużego kondensatora będziesz miał 162 V |
_________________ https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 249
|
Wysłany: 2017-05-16, 06:04
|
|
|
To jest ciekawy pomysł.
Znalazłem na allegro za 3100zł nowy agregat 230V/120V.
Jak dla zabawy trochę drogi.
Najlepiej by był walizkowy i z opcją 230/120V.
Można by go spróbować umieścić zamiast akumulatora a mały akumulator gdzie indziej umieścić.
Jak sądzisz jaka minimalna moc takiego agregatu musiała by być by samochodód na nim pojechał? |
|
|
|
 |
|