SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo 2001 Tips & Tricks
Autor Wiadomość
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1022
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-03, 20:36   

Można użyć regulatora od starej wkrętarki, jak się da założyć (zamiast potencjometru) termistor.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-05, 16:06   

Pomysł na szybką ładowarkę (wysokoprądową) do Berlingo/Saxo
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-15, 15:23   

Teoretyczny zasięg Berlingo
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-04-30, 01:39   

Wczoraj po całkowity wyładowaniu Berlino ( do 0%) podłączyłem go do ładowania.
Po jakimś czasie sprawdzam - ładowanie zakończone ,
Wsiadam do samochodu - przekręcam kluczyk - , zdziwienie - naładował sie do 45% , świeci się lampka ECO , procedura odpalenia Ok a samochód nie rusza.
Sprawdziłem wszystko - niby jest ok - stycznik też zaskoczył a samochód ani drgnie.
Co się okazało - otóż uszkodzeniu uległ czujnik temperatury - ( po podłączeniu urzadeń testowych wskazywał temperaturę 93 stopnie Celsjusza)
Powtórne podłączenie ładowarki - niby rusza , ale włącza się wiatrak chłodnicy a pobór prądu z sieci tylko 70W - brak ładowania .
Jednocześnie jest wskazywany błąd ECO oraz 16 mignięć kierunkowskazów w chwili podłączenia ładowarki - błąd dotychczas przez nikogo nie opisany.
Procedura naprawy - wymiana czujnika.
Procedura tymczasowa - odłączenie czujnika od układu - wtedy system Sagembox przyjmie temperaturę bezpieczną - 35 stopni Celsjusza ale ładowarka będzie ładować z wciąż włączonym wentylatorem chłodnicy a samochód będzie jeździł .
Czyli sprawdzajmy charakterystykę oporności czujnika .
W temperaturze około 20 stopni powinna wynosić około 3 kOhm
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1081
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-04-30, 14:50   

Mowa o czujniku na chłodnicy tak?
Ale skoro są dwa obiegi to czujniki też dwa chyba?
W obiegu baterii czy sterownika?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-04-30, 15:35   

W Berlingo czujnik temperatury akumulatorów jest wciśnięty w jeden z akumulatorów w górnej czwórce - ten który daje sygnał temperaturowy do Sagemboxa ( a widoczny w eVlite) .
W Peugeot/Saxo taki czujnik temperatury znajduje się w chłodnicy i mierzy temperaturę płynu w obiegu.
Ale ich działanie jest identyczne - uruchamiają wentylator chłodnicy.
W moim Berlingo odkryłem iż podawał sygnał o temperaturze 93 stopni.
Nie wyświetlało żadnego błędu oprócz tego że świeciła się lampka EKO.
Po podłączeniu ładowarki otrzymywałem 16 krotne mrugnięcie kierunkowskazów , uruchamiał się od razu wentylator chłodnicy a samo ładowanie się nie rozpoczynało.
Czujnik temperatury drugi jest w silniku ale nie można w Evlite odczytać tej temperatury
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 134
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-01, 10:50   

jas_pik napisał/a:
Nie wyświetlało żadnego błędu


Widać popaprali coś w sumach kontrolnych. Powinno "wyjąć " z tabeli błędów awarię czujnika po przekroczeniu "jakiejś" wartości "niemożliwej" .
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-05-01, 11:54   

Błędy odczytywałem eVlite a on ma ograniczoną listę odczytywanych błędów.
Od wczoraj mam też Diag 2000 by Lexia ale jeszcze nie udało mi się jej uruchomić
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-30, 12:34   

No i udało się mamy w końcu aplikację na nasze stare PSA z wyświetlaniem online podstawowych parametrów .
Do pobrania przez Sklep PLAY Android


_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1081
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-06-30, 17:50   

A jak to spinasz z autem?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-30, 18:05   

Jesli samochód ma typowe gniazdo OBD II ( a wszystkie mają) albo standardowe 16 pinowe wtedy wpinamy najtańszy ELM na BT albo stare 20 pinowe - wtedy trzeba zrobić przejściówkę z tego złacza na złacze 16 pinowe.

Może być drobny problem - nie wszystkie ELM-y działają poprawnie.
Nie wiem jaka jest zależność.
Bo niektóre chińczyki nie trzymają standardu
https://www.elmelectronic...01/ELM327DS.pdf

Należy uruchomić komunikację po BT , sparować , wybrać model samochodu ( Berlingo lub Saxo) i już .
Najważniejsze - że widac to lepiej niż na jakimkolwiek innym urzadzeniu i do tego online.







Możesz przy zakupie sprawdzić wszystkie dane pojazdu zarówno dotyczace dotychczasowych przeładowań, prądu lądowania, oraz napiecia i prądu akumulatorów w czasie jazdy.
A to wszystko za kilkadziesiąt złotych :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2017-06-30, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-30, 19:28   

Mam tez źródła do stworzenia czegoś w rodzaju evLite na Arduino ( ale ja za bardzo się na tym nie znam) żeby zrobić to samemu - pewnie jestem na to za stary :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-08-01, 21:28   

Wspólnie z kolega z Francji pracujemy nad rozwojem aplikacji.
Na dzień dzisiejszy wskazuje temperaturę akumulatorów i silnika
Umożliwia podgląd i uruchomienie 4 typów ładowania
Na żywo wskazuje napięcie całego zestawu akumulatorów oraz prąd pobierany z akumulatorów oraz oddawany w trakcie regeneracji.
W następnej wersji będzie język PL oraz odczyt błędów i ich kasowanie
Na dzień dzisiejszy można pobierać wyłącznie jako aplikację na Androida, w przyszłości może uda się zrobić wersję na iOS.

https://accounts.google.com/signin/v2/sl/pwd?service=googleplay&passive=0&authuser=0&continue=https%3A%2F%2Fplay.google.com%2Fstore%2Fapps%2Fdetails%3Fid%3Dsteens.checkelec%26rdid%3Dsteens.checkelec&flowName=GlifWebSignIn&flowEntry=ServiceLogin



_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2017-08-03, 10:52   

[quote="jas_pik"]Ważne uwagi dotyczące ładowania starych elektryków z PSA ( informacje od emerytowanego pracownika SAFT odpowiedzialnego za działa kontaktów z PSA)

5. Staraj się jak najrzadziej korzystać z samochodu jesli wskaźnik energii jest poniżej 30-20%, w przeciwnym razie najsłabsze akumulatory mogą same zmienić polaryzację.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czegoś nie rozumiem. Jak jeżdżę Berlingo i ładuję go nie wyjeżdżając prądu do rezerwy (czasami jest to 5% czasami 20%) to po kilku takich doładowaniach spada mi realny zasięg przejechanych km. A rezerwa zapala mi się wcześniej (np 35%)
Highend z forum radził mi, bym zawsze wyjeżdżał prąd do minimum, bo akumulatory mają jakąś tam pamięć, czy... już nie pamiętam i tracą pojemność.
To wyjeżdżać prąd do zera czy nie?
Mocno upierdliwe jest krążenie w okół domu by rezerwa się zaświeciła i by dać radę wrócić do gniazdka.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-08-03, 12:10   

Apacz napisał/a:
Czegoś nie rozumiem. Jak jeżdżę Berlingo i ładuję go nie wyjeżdżając prądu do rezerwy (czasami jest to 5% czasami 20%) to po kilku takich doładowaniach spada mi realny zasięg przejechanych km. A rezerwa zapala mi się wcześniej (np 35%)

Bardzo proste.
najlepiej jeździć na naładowanym , jeśli wskaźnik energii spada poniżej 20% jeździć bardzo delikatnie - muskać pedał.
Starać się nie jeździć jeśli nie ma potrzeby/konieczności.
Co jakiś czas wyjeżdżać na maxa - raz na 10 jazd chociażby.

Apacz napisał/a:
To wyjeżdżać prąd do zera czy nie?

Raz na jakiś czas tak ale nie codziennie.
A jeśli rezerwa zapala Ci się juz przy 35% to znaczy że któryś z aku jest już słaby.\Wtedy jeśli wyjeździsz do 0 to sprawdź napięcia poszczególnych paczek i policz średnie napięcie w paczce.
Ta paczka która wtedy będzie miała najniższe średnie napięcie ma w sobie słabszy akumulator.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-08-10, 09:02   

I już jest poprawiona wersja softu do naszych starych pojazdów elektrycznych z PSA.
Działa na wszystkich modelach ze stajni PSA ( z akumulatorami SAFT) ale też po konwersji na akumulatory innej chemii.
Wymaga zakupu taniego ELM 327 ( ale uwaga nie wszystkie te najtańsze poprawnie działają)
Obsługuje następujące pojazdy:

- Peugeot 106 ELECTRIC
- Peugeot Partner ELECTRIC
- Citroën Saxo ELECTRIC
- Citroën Ax ELECTRIC
- Citroën Berlingo ELECTRIC

Ta aplikacja jest kompatybilna tylko z pojazdami z tej listy i nie będzie działała z INNYMI POJAZDAMI.

Funkcje:

- Monitorowanie poziomów napięcia i prądu w czasie rzeczywistym
- Zmień typ ładowania (Normalne, Wyrównawcze, Konserwacyjne, Inicjalizacyjne)
- Monitorowanie procesu ładowania w czasie rzeczywistym
- Uzyskanie dodatkowych informacji z sieci OBD pojazdu

Konieczne jest podłączenie interfejsu OBD (ELM327) do 16-stykowej wtyczki OBD pojazdu. Jeśli pojazd jest wyposażony w 30-stykową wtyczkę PSA, niezbędny będzie adapter PSA -> OBD.

Uwaga, wiele interfejsów OBD do sprzedaży w internecie (głównie tanich) to niekompletne kopie ELM327, które nie posiadają podstawowych funkcji. Aplikacja nie będzie działać z tymi fałszywymi interfejsami i wyświetli "OBD podstawowe".

Konieczne jest powiązanie interfejsu OBD z telefonem poprzez BT przed jego użyciem w aplikacji.

Wkrótce w nastepnych wersjach:

- Czytanie i usuwanie usterek
- Wyeksportowanie rejestrów śledzenia napięć i prądów
Do pobrania w Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=steens.checkelec&hl=pl







Jeśli widzicie jakieś błędy w sofcie, jego poprawnym wyświetlaniu, tłumaczeniu poproszę o uwagi .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1064
Wysłany: 2017-08-10, 09:51   

Gratuluję! Przydatna aplikacja.
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1489
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-10, 13:48   

Ale fajnych dożyliśmy czasów, gdzie daje się takie rzeczy zrobić i tak wielu z nich może skorzystać :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-10, 21:39   

Jeśli chodzi o interfejsy to przerabiałem temat z leafem. W sklepie play jest darmowa aplikacja ELM327 identifier. Pokazuje ładnie co wspiera dany interfejs. Generalnie należy się trzymać z daleka od wersji 2.1, bo ona nie wspiera prawie niczego. Wersja 1.5 jest znacznie lepsza. Do leafa miałem 4 podejścia i w końcu ten zadziałał: http://allegro.pl/show_item.php?item=6306582561
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-08-12, 18:44   

Nasza apka podaje dokładnie to samo napięcie jakie podaje sprzet diagnostyczny DIAG2000

A to z naszej apki
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-08-26, 13:22   

Za pomocą tej aplikacji szybko możemy przetestować akumulatory nawet w czasie krótkiej przejażdżki. W ten sposób nie kupujemy kota w worku :)
Jeśli naładujemy do 100 % i dokonamy krótkiej przejażdżki utrzymując obciążenie - pobór prądu w okolicach 100A ( czyli na granicy zielonego i żółtego pola ekonometru) i spadek napięcia odczytamy jako 10V to znaczy że akumulatory są w dobrym stanie .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-09-05, 23:18   

Pod względem ilości użytkowników aplikacji do starych PSA Polska jest na 3 miejscu w świecie :mrgreen:

_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-09-26, 23:59   

Czy ktoś chce przetestować nowszą wersję aplikacji z możliwością uruchamiania usługi wodnej i kasowania zapalonej lampki "dolej wody" oraz skasowania licznika uzupełnień?
Mój starusieńki Samsung Galaxy S3 niestety się zawiesza na tej wersji beta i nie mogę przeprowadzić testów a nie dorobiłem się innego androidalnego ( w rodzinie przeszliśmy na iOS).
Jesli tak poprosze o maila na (nick z forum) @gazeta.pl

PS. Ilość użytkowników aplikacji właśnie przekroczyła 100 osób :)

PS2. Ponieważ mój Berlingo odjechał na zachód ale z zachodu dotarły do mnie Peugeoty i Saxo to dalsza część informacji o aplikacji będzie teraz w wątku o P106 Peugeot106 tips & tricks
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 201
Wysłany: 2017-09-29, 19:19   

Dzisiaj u siebie uruchomiłem apl. jest super, dziękuje za nią.
W przyszłości gdy by pokazywała stopień naładowania aku. w trakcie ładowania to by nieco ułatwiło życie.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1263
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-09-29, 20:29   

Zacznij jeździć z tą apką :0
Jeśli nie będziesz przekraczał 50A to zasięg będziesz miał największy.
Mysle nad przygotowaniem takiego przerobienia pedału przyspieszenia aby nie przekraczać właśnie takiego prądu oraz przygotowanie odpowiedniego rozwiązania do zrobienia ręcznego tempomatu który pozwoli na utrzymywanie stałej prędkości oraz ograniczenie prądu .
A apka na razie idzie w kierunku rozpoznawania błędów ich kasowania oraz pełnej obsługi tzw "usługi wodnej" , bo już możemy za pomocą apki ustawić ten rodzaj ładowania.
lada dzień będzie możliwe kasowanie świecenia lampki "dolej wody"
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13