SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
SZYKUJE SIĘ NOWA USTAWA !!!! KONSULTACJE SPOŁECZNE
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-05-14, 18:08   

A CHAdeMO?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1479
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-14, 20:46   

wodnik7 napisał/a:
domino,

jak leafy maja sie ladowac z ladowarek 22kW, jesli one moga najwiecej 6,6kW?? cos chyba sie pomyliles:)
Nawet Ampera może się ładować z 22kW ładowarki - pociągnie co prawda z niej tylko 3kW, no ale się naładuje :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1479
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-14, 20:47   

vwir napisał/a:
A CHAdeMO?
Przenośne CHAdeMO jak najbardziej można zasilić z ładowarek 22kW, ale tylko nielicznych stać na luksus takiej przenośnej kolubryny.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1262
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-05-16, 12:36   

A dlaczego w art 41 pkt 3 zwalnia sie pojazdy służb?
Opublikowałem na FB moje pytanie
Tak światnbie sie Vectrix prezentuje a producent wersje dla służb wyposaża w specialny konwerter DC/DC aby można było bez problemu zasilać koguty i radiostacje.
W wersjach Litowych zasięg jest wystarczający

_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 153
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-05-18, 13:14   

domino napisał/a:
KilleR.racer napisał/a:
.
Ja widzę to tak .
Taki LEAF nawet jak by miałbyć 2 w domu to używkę można kupić za 50 tys zł..... jazda EV jest bezcenna i każdy kto miał styczność z autem EV i jeździł nim tak powie.


W UK widac ze ceny EV mocno spadaja i tak za Leaf 2013 roku mozna kupic 6,500 funtow wiec jest mocno ponizej 50.000zl i na dodatek jak narazie mozna sie ladowac za free z 22kW Ladowarek.
Ceny elektrykow na swiecie beda napewno spadaly.

http://www.parkers.co.uk/...71964545323817/
http://www.parkers.co.uk/nissan/leaf/for-sale/


W UK ceny mocno spadają ale dalej 6500funta to ponad 30 tys. Do tego bedzie nie z tej strony kierownica , droższe ubezpieczenie droższy przeglad, potem dostosowanie do dopuszczenia do ruchu, zmiana lamp lub naklejki , zmiany lusterek bo maja inne kąty i odwrotnie martwe pole. I wyjdzie cie nie 30tys a 37 tys. Do tego w dłuższym użytkowaniu róznica w cenie opłat bedzie rosła.
Każdy zrobi jak woli, dla mnie Angliki są ok na części.
CENY MOCNO SPADAJĄ BO???
Bo jest full tego a nie ma chętnych, może to kupić ktoś z Anglii , Irlangii można wyeksportowac do Australi lub Japonii.
Nikt tego wiecej nie chce chyba że handlarze na części lub właśnie marzyciele co myślą.
O trafiłem mega okazej 10 tys w kielni.
Ja akurat wiem co mówie bo kupiłem sobie auto w Błoto (terenówka ) Z UK. Łudziłem się że bedzie fajnie, ale jak za każdym razem szedłem do drzwi pasażera, i mordowałęm się ze skrzynią to od razu przełożyłem kierownicę na dobrą stonę drogi :)
 
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 754
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-19, 16:37   

wodnik7 napisał/a:
domino,

jak leafy maja sie ladowac z ladowarek 22kW, jesli one moga najwiecej 6,6kW?? cos chyba sie pomyliles:)


nie odpisywałem bo wyłaczyli mi neta ale juz dzis właczyli po 24 telefonach ach te UK.
tak ciągna 6,6kW max ale z ładowarek 22kW bo tutaj jest ich sporo jak kolega nie wierzy zapraszam do Cardiff :->
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 754
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-22, 10:41   

KilleR.racer napisał/a:


W UK ceny mocno spadają ale dalej 6500funta to ponad 30 tys. Do tego bedzie nie z tej strony kierownica , droższe ubezpieczenie droższy przeglad, potem dostosowanie do dopuszczenia do ruchu, zmiana lamp lub naklejki , zmiany lusterek bo maja inne kąty i odwrotnie martwe pole. I wyjdzie cie nie 30tys a 37 tys. Do tego w dłuższym użytkowaniu róznica w cenie opłat bedzie rosła.
Każdy zrobi jak woli, dla mnie Angliki są ok na części.
CENY MOCNO SPADAJĄ BO???
Bo jest full tego a nie ma chętnych,
Nikt tego wiecej nie chce chyba że handlarze na części.O



W kulki sobie grają z tym netem raz jest raz nie no nic...

Niechodziło mi by przywozić do polski elektryki z UK tylko podałem że ceny tutaj zaczynają spadać.
Jeżeli tu ceny lecą to i w innych krajach też będą spadać i nie ważne po której stronie jest kierownica.
Nie jest tak że nie ma chętnych bo tu rynek dopiero się rozkręca jak i w całej europie!
A swoją drogą fakt że ceny części też idą w dół co będzie miało wpływ na niższe ceny przy ewentualnych naprawach.
Oni tu częściej wymieniają auta na nowsze modele niż w Polsce gdzie ludzie jeżdżą jednym autem 10 lat i np zamiast Leafa wolą Hyundai IONIQ lub inny model itd.
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 754
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-22, 11:04   

Warunki dostępu dostawców usług ładowania do ogólnodostępnych punktów ładowania [ANALIZA]

http://www.energetyka24.c...dowania-analiza

Projekt stanowi pierwszą próbę kompleksowego uregulowania zasad rozwoju i funkcjonowania infrastruktury służącej do wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie. W tym kontekście warto pochylić się na chwilę nad brzmieniem art. 10 w powiązaniu z art. 9 Projektu, ustalającym tryb zapewniania dostępu do tzw. ogólnodostępnych punktów ładowania dla dostawców usług ładowania...
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 754
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-22, 12:21   

Następne bardzo cenne uwagi co do projektu.

PSPA: Projekt ustawy o elektromobilności niekompletny

http://www.energetyka24.c...ci-niekompletny

Projekt Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych pomija istniejącą infrastrukturę, która jeszcze przez kilka następnych lat będzie podstawą rynku elektromobilności w Polsce – twierdzi Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. Niezbędne jest uwzględnienie wsparcia dla wszystkich publicznie dostępnych stacji ładowania pojazdów, już funkcjonujących i tych planowanych do realizacji w najbliższym okresie. W innym razie, prywatny biznes planujący budowę stacji będzie ograniczał lub wstrzymywał inwestycje czekając na pełne uregulowanie rynku. Doprowadzi to wręcz do wyhamowania rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych w Polsce.

np: Warto zauważyć, że przy konkursach gmin na operatora punktów ładowania pod uwagę ma być brane doświadczenie w handlu energią, paliwami bądź zarządzania punktami ładowania, kapitał danej firmy i wysokość opłaty za dzierżawę jaką gotowa jest ponosić. Lepiej ułatwić wejście na ten rynek nowych i lokalnych firm, np. miejscowego zakładu komunikacji, nie ograniczając się do firm działających w segmencie sprzedaży energii czy paliw...
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 153
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-05-22, 14:20   

domino napisał/a:
KilleR.racer napisał/a:


W UK ceny mocno spadają ale dalej 6500funta to ponad 30 tys. Do tego bedzie nie z tej strony kierownica , droższe ubezpieczenie droższy przeglad, potem dostosowanie do dopuszczenia do ruchu, zmiana lamp lub naklejki , zmiany lusterek bo maja inne kąty i odwrotnie martwe pole. I wyjdzie cie nie 30tys a 37 tys. Do tego w dłuższym użytkowaniu róznica w cenie opłat bedzie rosła.
Każdy zrobi jak woli, dla mnie Angliki są ok na części.
CENY MOCNO SPADAJĄ BO???
Bo jest full tego a nie ma chętnych,
Nikt tego wiecej nie chce chyba że handlarze na części.O



W kulki sobie grają z tym netem raz jest raz nie no nic...

Niechodziło mi by przywozić do polski elektryki z UK tylko podałem że ceny tutaj zaczynają spadać.
Jeżeli tu ceny lecą to i w innych krajach też będą spadać i nie ważne po której stronie jest kierownica.
Nie jest tak że nie ma chętnych bo tu rynek dopiero się rozkręca jak i w całej europie!
A swoją drogą fakt że ceny części też idą w dół co będzie miało wpływ na niższe ceny przy ewentualnych naprawach.
Oni tu częściej wymieniają auta na nowsze modele niż w Polsce gdzie ludzie jeżdżą jednym autem 10 lat i np zamiast Leafa wolą Hyundai IONIQ lub inny model itd.


A mi chodzi o to że rynek UK ma się nijak do EU tak samo jak rynek aut w USA do EU.
Skoro mieszkasz w UK to powinneś to wiedzieć. Tam ludzie zarabiają lepiej to wymieniają uzywkę bo skończył się leasing na nowy i nie LEAF bo IONIQ jest fajniejszy i bardziej energooszczędny od LEAF 30kw a cenow podobnie. ALe jak wyjdzie LEAF II ciekawe jak bedzie na rynku UK ale raczej nissan go nie odpuści bo sporo tam LEAF sprzedali. Ale np OPEL (VAUXHALL) nic nie mówi o dostępnośći AMPERY-e.
Do tego po skończonym leasingu i GW chętnych mało bo ludzie się nie znają i nie ufają używakom bo może się popsuć a to nie PL , Naprawy kosztują bo tam za pracę trzeba zapłacić solidnie !!! Skorzystają Ci co się znają bo ja używanego LEAF'a wiem ze kupić warto na tamten rynek , do PL juz nie koniecznie bo kierwonica nie tam gdzie trzeba.
 
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 794
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-05-22, 19:17   

KilleR.racer napisał/a:
Ale np OPEL (VAUXHALL) nic nie mówi o dostępnośći AMPERY-e.

W momencie ogłoszenia Brexitu GM zapowiedział brak wersji Bolta z kierownicą po dziwnej stronie. Myśle, że PSA podtrzyma to stanowisko.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 489
Wysłany: 2017-05-22, 20:49   

yannosick, nie wiem, czy ja pisalem tu - ale w Niemczech na 2017 ma byc chyba tylko 90 amper-e, a teraz zamowione beda do odbioru w... 2019! troche homeopatyczne ilosci..

I prawdopodobnie na leasing tylko, bez mozliwosci kupna, za rate bodajze 500€. Na forach niemieckich ludzie sie mocno podenerwowali..
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 794
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-05-22, 20:56   

Bo liczba zamówień w Stanach a potem Norwegii i Holandii wyczerpała możliwości produkcyjne na ten rok. Moje zamówienie wciąż ważne na październik.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 489
Wysłany: 2017-05-22, 21:29   

No niby tak, ale jest ale: w Stanach sprzedaja juz z duzymi rabatami (a miesiecznie tylko kilkaset sztuk!, mieli przeciez produkowac masowo), no i sam leasing za zaporowa cene, to neistety myk bardzo nieprzejrzysty (czasy ev1 sie przypominaja..)
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 754
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-23, 08:39   

KilleR.racer napisał/a:
po to napisałem tego posta, żeby wrzucać tu pomysły lub omawiać to co już ustawodawca sobie zaplanował.


Tak jak napisał kolega więc może nie zmieniajmy tematu tylko proponuje pisać o pomysłach ws. ustawy ok
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 489
Wysłany: 2017-05-23, 08:45   

Moim zdaniem najwiekszy problem to ladowanie w miastach. Ludzie zyja w blokach, gdzie maja ladowac?

1. wymog np. 5 ladowarek na 100 miejsc parkingowych nowobudowanych centrow handlowych;

2. wymog np. 5 ladowarek przed kazdym budynkiem uzytecznosci publicznej,

3. wymog np 10% ladowarek na platnych miejscach parkingowych (przy okazji renowacji lub nowego wytyczania).

I to by cos dalo.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1479
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-23, 09:31   

wodnik7 napisał/a:
Moim zdaniem najwiekszy problem to ladowanie w miastach. Ludzie zyja w blokach, gdzie maja ladowac?
Na parkingu pod blokiem - samochody jak tylko się da powinno się ładować powoli nocą. Więc to nowo budowane osiedla powinny mieć możliwość założenia własnego gniazdka na swoim miejscu (w szafce na kłódkę), nie musi to być od razu droga ładowarka. Kto będzie codziennie szukał stacji na mieście, żeby tam godzinami się ładować? Infrastruktura na mieście powinna być tylko na wyjątkowe sytuacje - jak akurat zabraknie, albo jak ktoś ma mały zasięg a dłuższą trasę codzienną tak na styk. I koniecznie możliwość ładowania w pracy - samochód stoi tam długo i mógłby powoli ssać, najlepiel z paneli na dachu firmy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 754
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-23, 09:58   

Jak mówi Kurtyka wybrano już punkty w 31 miastach, gdzie powstaną programy ładowania we współpracy z firmami energetycznymi i gminami. Chodzi o gminy powyżej 100 tys. mieszkańców a nie ma Koszalina który ma 107 tyś mieszkańców!. Mówi sie o gminach a gdzie ulgi dla prywatnych inwestorów którzy mogliby zainwestować w infrastrukture tego w ustawie nie ma np: stacje kontroli pojazdów znam osobe do której należy kilkanaście oddziałów a to tylko jeden przedsiębiorca który mógłby zainwestować a takich osób jest napewno więcej.
Tak jak piszesz Patryku by nie szukać stacji to powinny być zlokalizowane w miejscach szybko dostępnych czyli właśnie np: stacje kontroli wszyscy w mieście wiedzą gdzie one są bo jeżdzą na kontrole i nie byłoby problemu by podjechać i podładować sobie aku lub na stacjach benzynowych Orlen czy Lotos czy np: na terenie zakładów komunikacji miejskiej na początek to lepsze niż mieliby szukać lokalizacji dla stacji ładowania.


o tym także tu.
http://www.energetyka24.c...lnosci-w-polsce
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 489
Wysłany: 2017-05-23, 15:42   

dlatego ja pisalem o nowowybudowywanych marketach - dodajmy tez osiedlach. ale wiekszosc mieszka w starych, wiec kilka lat toby zajelo..

ale bez wymogow nic sie samo nie stanie.
 
     
qwas0987

Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 30
Wysłany: 2017-05-24, 12:15   

fajnie by było gdyby Polska miała najlepsze prawo w zakresie EV i stała się wreszcie "zieloną wyspą" :-) czyli ekologicznym krajem w zakopconej Europie. Ale do tego potrzeba rewolucyjnego podejścia i odwagi. W sytuacji kiedy kadencja partii i rządu trwa 5 lat, to wiadomo że nikomu nie chce się podejmować ryzyka. Gdyby coś nie wypaliło, to opozycja rozjedzie walcem przy kolejnych wyborach...

Tak na szybko dla mnie podstawowe filary takiej elektro-rewolucji to:
1) zniwelować bariery wejścia na rynek małych producentów prądu ekologicznego (np z paneli słonecznych), tak żeby każdy rolnik mógł mieć własną elektrownie słoneczną lub wiatrową. Bez żadnego dofinansowania, prawo rynku. Ale w tej chwili dogadanie się z elektrowniami żeby chciały kupować taki prąd graniczy z cudem....
2) dopuścić "prywaciarzy" do stawiania punktów ładowania, ale wymagać od nich żeby odbierali i magazynowali w znacznym stopniu tańszy nocny prąd. Zapewne droższe rozwiązanie, ale rozwiązuje wiele problemów rynku energetycznego i nie koniecznie musi być nieopłacalne
3) bezpłatne parkowanie EV w miastach, wytyczenie ekologicznych stref miasta gdzie mogą wjeżdżać tylko EV, miejsca postojowe tylko dla EV w najbardziej obleganych rejonach miasta
4) nałożenie na developerów obowiązku zapewnienia kilku miejsc postojowych i ładowarek dla EV (możliwość obciążania korzystających tylko kosztami prądu, bez zarobku dla wspólnoty która przejmuje ładowarki po wybudowaniu bloku)
5) nałożenie na wspólnoty mieszkaniowe konieczności wybudowania chociaż jednego miejsca postojowego z ładowarką
6) dofinansowanie z budżetu/ funduszy UE firm i projektów badawczych związanych z elektromobilnością i ekologicznym pozyskiwaniem energii
7) developerzy powinni mieć obowiązek budowania budynków z panelami słonecznymi na dachu, żeby chociaż oświetlenie klatek było ekologiczne. Prąd z paneli też powinien być magazynowany, być może włąśnie na potrzeby naładowania samochodów (wtedy to byłby zarobek dla wspólnoty)

Ale niestety gdyby to wszystko zrobić, to mogłoby się okazać że za mało wpływa akcyzy z benzynki i do tego lobby energetyczne by się oburzyło że za mało prądu sprzedają (każdy sobie sam produkuje), potem górnicy by wyszli na ulice bo za mało węgla kupują elektrownie :-)

To tak na szybko... ale myślę że gdyby ktoś z głową się do tego zabrał, to Polska byłaby przodownikiem na skalę światową.
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 754
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-30, 17:42   

Eksperci krytycznie o ustawie elektromobilnosci

http://www.samar.pl/__/3/...ml?locale=pl_PL

Brak istotnych zachęt do zakupu aut może stanowić poważną barierę na drodze do realizacji rządowego programu rozwoju elektromobilności w Polsce - wynika z raportu przygotowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR

W przygotowanym przez Ministerstwo Energii projekcie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, mowa jest o zwolnieniu aut elektrycznych z akcyzy, szybszej amortyzacji dla przedsiębiorców czy o wpuszczeniu e-samochodów na buspasy. Wszystko to, zdaniem ZDG TOR, nie wystarczy jednak by spopularyzować na masową skalę auta elektryczne w naszym kraju. Brakuje przede wszystkim słowa o jakichkolwiek dopłatach, podobnych do tych wprowadzanych przez szereg krajów Europy Zachodniej – w Norwegii, Niemczech czy Wielkiej Brytanii. A zdaniem ekspertów TOR powinniśmy mówić o kwotach rzędu kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. – Taka realna zachęta dla klienta powinna wynosić około 30 tysięcy złotych, a to oznaczałoby, że budżet musiałby wyasygnować na ten cel około 4 mld złotych rocznie co jest krytykowane przez resort rozwoju. Byłoby to więc dość trudny temat – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes ZDG TOR.

Ich zdaniem, nie zmieni tego nawet rozbudowa ogólnodostępnej infrastruktury do ładowania do 6,4 tys. punktów. Inwestycję tę rząd planuje zakończyć w 2020 r. co jest nierealne - To o blisko 500 punktów więcej niż liczy dziś sieć stacji tankowania LPG obsługujących na koniec 2016 roku 2 mln 977 tys. samochodów na gaz. Ogromna popularność aut na LPG wynika jednak z faktu, że próg wejścia w posiadanie takiego auta jest kilkunastokrotnie niższy niż w przypadku pojazdu na prąd – podaje ZDG TOR.
Z analizy ZDG TOR wynika też, że o wiele szybciej i łatwiej nastąpi upowszechnienie elektromobilności w transporcie publicznym.....
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 794
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-05-30, 18:50   

Jak ja uwielbiam to polskie czarnowidztwo. "Nie da się" i już!
W Holandii ani centa dopłat i sprzedaż EV rośnie. Wystarczy, że podatek od posiadania auta jest uzależniony od poziomu emisji. Żadnego darmowego parkowania, żadnych buspasów.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1020
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-05-30, 19:53   

Dla mnie jedyną uczciwą formą opodatkowania, jest opodatkowanie paliw. Podatki od tzw "emisji" to łamanie praw człowieka, ponieważ jest to forma niewolnictwa.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 794
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-05-30, 20:05   

gienek333, nie będę nawet próbował zrozumieć Twojego toku rozumowania ponieważ to sfera zarezerwowana wyłącznie dla Ciebie samego. Wskaż mi jednak choć jeden kraj na świecie gdzie samo tylko opodatkowanie paliwa poprawia sytuację komunikacyjną.

Ustawa powinna karać trucicieli zamiast wspomagać garstkę kosztem ogółu.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 754
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-05-30, 20:16   

YANNOSICK napisał/a:
Jak ja uwielbiam to polskie czarnowidztwo. "Nie da się" i już!

Bo to piszą panowie związani z PO!!! Niestety cholerna polityka wszędzie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11