SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup Leafa - nowy czy uzywany?
Autor Wiadomość
RadekNet 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 47
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-05-18, 10:23   Zakup Leafa - nowy czy uzywany?

Witam serdecznie :)

Po weekendzie z nowym Leafem (30kW) jestem zakochany w tym samochodzie. Idealnie się wpasowywuje w mój styl eksploatacji auta miejskiego (ok 50-60 km dziennie, czyli nawet na małej baterii ładowanie co drugi dzień), a w gratisie moc i cisza w korkach.

Mam tylko dylemat - nowy czy używany? Co więcej "otrzymam" (prócz wyższej raty - 27 tys e vs 9 tys e, i zapachu nowości) w nowym aucie w porównaniu do takiego powiedzmy 5-latka? Może głupie pytanie, ale coś co jest oczywiste w spalinowcu nie musi być oczywiste w elektryku. Doradźcie coś ;)

Radek
 
     
qwas0987

Dołączył: 29 Mar 2017
Posty: 30
Wysłany: 2017-05-18, 10:50   

jeżeli jeździsz do 100 km dziennie, to nie ma sensu płacić za nowego z większą baterią, skoro wystarczy ci mniejsza.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 109
Wysłany: 2017-05-18, 12:19   

Dokładnie popieram, bateria w Leafie 24kWh w zupełności wystarcza do miasta, to auto i tak nie jest przeznaczone na dłuższe trasy nawet z baterią 30kWh różnica w zasięgu to jakieś 30km. Uważam, że nie warto wywalać aż tyle kasy na nowego Leafa bo tak czy inaczej w tym samochodzie raczej nie ma co się popsuć i gwarancja jest kwestią dyskusyjną, moje zdanie jest takie jeśli leasing i koszty do firmy to warto brać nowego jeśli zakup prywatny to lepszym rozwiązaniem jest zakup używki 2-3 letniej w stanie nierzadko jak nowy bo te auta z reguły dużo nie przejeżdżają. Ale popieram Leaf to bardzo dobre rozwiązanie do miasta no i dość spory samochód kompaktowy klasy VW Golfa. Weź pod uwagę, że lada moment pojawi się następca Leaf'a z dużo większa baterią i zapewne dużo nowocześniejsza konstrukcja, wtedy będzie warto kupić nowego. Na dzień dzisiejszy jeśli miałbym kupic nowe auto elektryczne w tej klasie to wolałbym dołożyć i kupić Amperę e. Wg mnie zamiast większej baterii lepiej jest dorzucić do Leaf'a szybka ładowarkę DC (bo nie wszystkie mają) oraz np. ładowarkę 6,6kW bo w standardzie jest tylko 3.3kW.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 545
Wysłany: 2017-05-18, 18:20   

Apropos nowego:

nissan dzis wypuscil 1 zdjecia nowego leafa:

https://electrek.co/2017/05/18/nissan-leaf-2018-next-gen/
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 109
Wysłany: 2017-05-18, 19:09   

W sumie to nic nie widać tylko kawałek nowego reflektora ale widać będzie to obiecująca premiera - we wrześniu się przekonamy, w artykule jest mowa o niezłych zniżkach na obecną generację Leafa więc może można kilka zł zaoszczędzić jeśli się kupuje nowego Leafa, bateria 60kWh w nowym modelu więc i cena będzie zdecydowanie wyższa i obstawiam minimum 160tys. Niestety koszt baterii to nadal dominujący czynnik w finalnej cenie auta więc możemy być pewni, że nowy Leaf będzie sporo droższy od poprzednika ale także pewnie o wiele ładniejszy. Szykuje się niezła rywalizacja Tesla Model 3 pewnie najdroższa, Opel Ampera e i Leaf II. Wyposażając dobrze Opla Amperę e mamy 45tys. Eur jak nic a i może 50tys. Eur zobaczymy jak cenowo i wyposażeniowo będzie się kształtował Leaf II ale obstawiam, że będzie w porównywalnej cenie.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 545
Wysłany: 2017-05-18, 19:24   

w Europie nie bedzei rywalizacji miedzy Ampera e a innymi. W niemczech na ten rok zarezerwowano dos przedazy tylko 90 sztuk (!), a teraz zamawiajac dostanie sie nowe najwczesniej w 2019 roku. A kraj 80-milionowy.

Ampera e to bedzie auto-widmo.

Poza tym tesla ma siec ladowarek, a leaf nie. Na Zachodzie leaf wcale az tak dobrze sie nie sprzedaje..
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-18, 20:01   

wodnik7 napisał/a:
Poza tym tesla ma siec ladowarek, a leaf nie.
No w Polsce póki co Tesla daleko za Nissanem pod względem liczby szybkich ładowarek :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 545
Wysłany: 2017-05-18, 20:16   

hehe, no ja globalnie rzecz ujmuje:) plus tesli: wiesz, ze podjedziesz, i dziala, a uwierz mi, nieraz musialem zakazy lamac, by majac 0km na baterii jakos moc podladowac..
 
     
RadekNet 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 47
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-05-19, 09:54   

Wracając do tematu.. ;) czyli różnica między nowym Leafem a takim 5latkiem, pomijając aspekt zasięgu (pompa ciepła itp), jest żadna? Czy np od modelu 2012 trzymać się z daleka, a już 2013 jest ok?

To chyba niezły pomysł kupić używkę na 2-3 lata, a potem się zastanowić czy zmieniamy na nowy model (60kW baterii to już się robi "normalne" auto, nie tylko na miasto) czy stare jest na tyle bezawaryjne, że jeździmy dalej.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 109
Wysłany: 2017-05-19, 10:21   

Różnica między modelami jest spora i raczej lepiej kupić 2013 wzwyż a najlepiej 2015 wzwyż. Po 2013 roku był spory lifting, między innymi zmieniono układ ładowania, silnik, auto stało się sprawniejsze pod względem zużycia energii ale jest jeszcze kilka detali, które zmieniono na lepsze. Pod koniec 2014r. weszły baterie tzw "Lizard Battery" o ulepszonej chemicznie budowie, które są bardziej odporne na nieodwracalne uszkodzenia podczas gorących dni, więc jeśli kupować to najlepiej 2015r. Myślę, że końcówka 2014r. lub młodszy używany Leaf to bardzo dobre rozwiązanie, przed zakupem dobrze sprawdzić SOH baterii, który jeśli auto nie ma dużo przejechane zazwyczaj nie jest mniejsze niż 90-95%. W 2013r jeszcze chyba nie było "Lizard Battery" przynajmniej oficjalnie się do tego producent nie przyznawał ale kto wie może i już wtedy ładowano nowsze battery pack'i. Nowy Leaf II będzie pewnie ciekawym samochodem ale niestety drogim - obstawiam, że podstawowej wersjii taniej niż 35 tys. Eur sie nie kupi, niestety baterie 60kWh zrobią swoje zapewne chłodzone i grzane cieczą. Dla mnie takie auto to póki co tylko miasto lub tereny podmiejskie. Nawet jak Opel Ampera e ma zasięgu 500km przy idealnych warunkach i jeździe 60km/h to w zimę i przy większych prędkościach np. autostradowych przejedzie się max połowę tego. Leaf czy Zoe to idealne auto do miasta np. jako drugie w rodzinie. Elektryki maja te zaletę, że po prostu mało energii biorą w mieście, w korkach, częstym hamowaniu i ruszaniu spod świateł.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 362
Skąd: Podkarpacie

Wysłany: 2017-05-19, 12:20   

Czytałem o bateriach w leafach i w zasadzie użytkownicy nie widzą dużej różnicy w bateriach pomiędzy modelami 2013 i nowszymi, podczas różnica pomiędzy modelami 2011/12 i 2013 jest bardzo wyraźna. Widać to też w ogłoszeniach - bez problemu znajdziesz leafa z 9 kreskami pojemności w aucie z lat 2011/12, a 12 kresek jest rzadkim wyjątkiem. W dosłownie kilka miesięcy młodszym modelu 2013 mają najczęściej 11 lub 12 kresek, a z 9 jeszcze nie widziałem.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-19, 12:25   

więc za 2 lata zobaczysz Leafy 2013 z 9 kresek... to proste

Leaf 2011-2012 ma obecnie 9-10 kresek
Leaf 2013 ma 11-12 kresek

bateria w obu leci TAK SAMO !

guzik tam jest zmienione, tylko kształt ogniw.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 109
Wysłany: 2017-05-19, 14:23   

Tego nie wiemy czy jest ta sama bateria, to co hasło "Lizard Battery" jest tylko chwytem marketingowym? A swoją drogą wiemy jakie są zakresy SOH vs znikające kreski? Przy jakim SOH znika pierwsza kreska, przy jakim druga itd.?
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 52
Wysłany: 2017-05-19, 16:30   

rafmat napisał/a:
A swoją drogą wiemy jakie są zakresy SOH vs znikające kreski? Przy jakim SOH znika pierwsza kreska, przy jakim druga itd.?


http://www.electricvehicl...pacity_Behavior
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 362
Skąd: Podkarpacie

Wysłany: 2017-05-19, 16:55   

highend napisał/a:
więc za 2 lata zobaczysz Leafy 2013 z 9 kresek... to proste

Leaf 2011-2012 ma obecnie 9-10 kresek
Leaf 2013 ma 11-12 kresek

bateria w obu leci TAK SAMO !

guzik tam jest zmienione, tylko kształt ogniw.


Taaaaak, jasne... Przecież pomiędzy 2012 a 2013 masz raptem kilka miesięcy różnicy. Bez problemu znajdziesz auto z początku 2013 z 12 kreskami, a z końca 2012 to nawet z 11 kreskami ciężko znaleźć, większość ma 10. Poczytaj o tym co piszą właściciele nowego przedlifta, którzy kupili nowego polifta. Bateria w przedlifcie się szybciej niszczy od upałów i ma ewidentnie mniejszy zasięg, niż polift. Porównywali zasięg przedlifta gdy był nowy z nowym poliftem.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-19, 17:26   

Ale bateria jest taka sama... tylko inne opakowanie ;)

a tzw. LIZARD battery jest od 2015 roku i też (podobno) niewiele zmienia.

Zródło: forum MyNissanLeaf - temat tracenia pasków pojemności.
Leafy 2013-2014 tak samo tracą paski pojemności jak Leafy 2011-12.
Dotyczy wysokich temperatur jak Arizona Phoenix, ale także Kalifornia.

:) i Tyle.

Ja zaraz moge znalezc Leafa 2012r z wszystkimi paskami baterii. Chcesz? :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-19, 17:28   

poza tym całkiem niegłupim wyjsciem wydaje się zakup Leafa 2011-2012 rok z wymienioną (w 2015-2016r) baterią na gwarancji.
Mamy wtedy japońskiego Leafa z Lizard Battery w zapewne dobrej cenie.... i co?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 362
Skąd: Podkarpacie

Wysłany: 2017-05-19, 18:37   

No to wytłumacz to posiadaczom przedliftowego i poliftowego leafa. Zresztą tak jak pisałem - popatrz na ogłoszenia. Z 2012 bardzo mało jest z 12 paskami. Z 2013 jest ich bardzo dużo. Nie wytłumaczysz tego kilkoma miesiącami różnicy w dacie produkcji.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 109
Wysłany: 2017-05-19, 20:14   

Tak jak już chyba kiedyś pisałem jeżdżę trochę po Europie i widać, że Leaf'y sprzed liftu stoją w komisach ze znacznie niższą ceną prawie w cenie tych z USA i nikt ich jakoś za specjalnie nie kupuje natomiast takiego po lifcie 2014-2015r. EU ze świecą szukać. Nie zmienia to faktu, że auto po lifcie jest lepsze, zawsze tak jest, że poprawiają błędy wieku dziecięcego a bateria jest na pewno inna i lepsza, tak jak też kiedyś pisałem zasięg po lifcie wzrósł i to jest skutek zarówno baterii jak i przede wszystkim nowego silnika. Obecnie nowy Leaf 24kWh w wersji podstawowej bez pompy ciepła ma zasięg wyższy niż Leaf sprzed liftu z pompą ciepła. Nie są to wartości porażające raczej kilka km i nie ma się o co spierać bo fakty mówią same za siebie. Swoją drogą świeży rocznik ZOE z nową baterią 22kWh i z udoskonalonym pod względem sprawności oraz zasięgu silnikiem R240 ma w rzeczywistości 26kWh => jakieś 23.3kWh użyteczne i tym samym przebija Leaf'a jeżeli chodzi o zasięg ale jest to mniejsze auto i chyba za bardzo nie ma co porównywać, ZOE ma jeden plus ładowarka pokładowa 22kW i w nieco ponad godzinę mamy auto naładowane od 0 do pełna. Leaf 6kW potrzebuje na to 4 razy tyle - spora różnica biorąc pod uwagę fakt, że szybkich ładowarek DC w naszym kraju jest jak na lekarstwo.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 545
Wysłany: 2017-05-19, 20:19   

rafmat, nie wiem, ale gdzie widziales w Europie leafy za okolo 7-10k$? nie ma takich. Rynek niemiecki: od 15k, ale Euro.

O Irlandii nie mowie, inna strona.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 109
Wysłany: 2017-05-19, 20:27   

Modele sprzed liftu można spokojnie kupić za 8-10tys. Eur - Francja, Holandia, Belgia, Dania, w Niemczech elektryki są najdroższe w Europie i nie ma co za bardzo tam szukać no chyba, że się trafi okazję, modele po lifcie np. 2014r. są dużo droższe ale bez przesady - przykład:
https://www.otomoto.pl/of...k-ID6yTZsl.html
Po negocjacji 55tys. zł brutto za EU a nie jakiegoś klepanego US wiec wychodzi jakieś 13tys. Eur.
 
     
RadekNet 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 47
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-05-19, 20:31   

Ja właśnie w Irlandii kupuje samochód... ceny za wersje SE zaczynają się od 8 tys euro 2012 rocznik. Nowy 27 tys (ale z bateria 30kW - na 24kW można by 3 tys e oszczędzić), minus 4 tys rabatu za stare auto (warte może 300-500e), plus ładowarka domowa oraz kredyt 4% (a nie 9%, jeśli brałbym używany). Dwulatek kosztuje około 18 tys e - czyli praktycznie tylko niewiele taniej niż nowe. I dla tego rozważam, albo nowy, albo najtańszy (czyli pewne 2012r).
Ciężka sprawa ;)
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 109
Wysłany: 2017-05-19, 20:45   

Moim zdaniem zakup nowego Leaf'a mija się celem bo za chwilę wejdzie Leaf II poza tym jest to już stary generacyjne samochód i wyrzucić na niego ponad 130tys. zł to lekka przesada ale Twoje pieniądze i Twój wybór, ja na Twoim miejscu poszukałbym jakiegoś używanego z małym przebiegiem jeszcze na gwarancji 2015-2016r. i sporo można wtedy zaoszczędzić. Zoe jest dużo nowocześniejszy od Leafa, każdy ma pompę ciepła i do tego niezłą ładowarkę kameleon. Dasz za Leafa tyle kasy i będziesz musiał jeszcze z 4tys. zł dopłacić do ładowarki 6kW bo Cię w domu będzie krew zalewać jak będziesz miał 12h czekać, czasem auto jest wcześniej potrzebne np. po 4-5h. Port DC pomijam bo statystycznie bardzo rzadko się z niego korzysta.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 362
Skąd: Podkarpacie

Wysłany: 2017-05-19, 20:46   

rafmat napisał/a:
Modele sprzed liftu można spokojnie kupić za 8-10tys. Eur - Francja, Holandia, Belgia, Dania, w Niemczech elektryki są najdroższe w Europie i nie ma co za bardzo tam szukać no chyba, że się trafi okazję, modele po lifcie np. 2014r. są dużo droższe ale bez przesady - przykład:
https://www.otomoto.pl/of...k-ID6yTZsl.html
Po negocjacji 55tys. zł brutto za EU a nie jakiegoś klepanego US wiec wychodzi jakieś 13tys. Eur.


Eee... Ale to właśnie ten jest klepany :D
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 109
Wysłany: 2017-05-19, 20:56   

Skąd wiesz byłeś, oglądałeś...? Takie ceny są we Francji aut poleasing'owych, że cena rozsądna to od razu klepany...? Zresztą jeśli nawet coś było niegroźnie uszkodzone np. tylko lakierowany błotnik, zderzak itp. to wg mnie to niczego nie dyskwalifikuje a na US sie już napatrzyłem niby bezwypadkowe a jak się przyjrzeć to cały tył robiony, jak jeździć takim autem potem, oczywiście, że lepiej jest zobaczyć jak był uszkodzony i samemu zrobić jeśli układ jezdny nienaruszony, przynajmniej widać wtedy co się ma, niestety większość US są bite zdrowo albo w koło wtedy lipa, albo nie daj Boże dach a jak przód to tak, że podłużnice się zawinęły i były prostowane :) . Panowie nie ma cudów niska cena nie bierze się znikąd Leaf po liftingu z polskiego salonu bezwypadkowy to koszt 70-80tys. zł minimum. Identyczny z USA 50tys. - ponad 35% taniej :) .
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11