SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup Leafa - nowy czy uzywany?
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-05-19, 22:03   

Bo gość nie zaznaczył, że bezwypadkowy. Z USA przywozisz co chcesz. Chcesz bezwypadkowy to taki przywozisz. Ten który podesłałeś był bity i również mógł być bity zdrowo. Do tego nie ma navi, carwings i do tego ma gorszej jakości materiały we wnętrzu. Więc w czym jest lepszy od bezwypadkowego z USA?
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 98
Wysłany: 2017-05-19, 22:30   

Zapewne w takim z USA Carwings działa w Europie :) , w czym jest lepszy, ma normalne światło przeciwmgielne z tyłu a nie chamski włącznik na desce rozdzielczej, doczepiane do zderzaka przez pierwszego lepszego Janusza, ma normalne wszystkie lampy z homologacją Europejską, ma kierunkowskazy na błotnikach. To powiedz no mi dlaczego jeśli postawisz obok siebie EU i US to ten pierwszy jest 35% droższy od drugiego? Cudów nie ma kto chce oszczędzić kupuje US, kto che mieć normalne auto z homologacją nie rzadko jeszcze z gwarancją honorowaną przez każdy salon Nissana w Europie. Każdy zrobi jak uważa, auto ze Stanów zawsze będzie autem ze Stanów i żeby nie wiem co zawsze będzie je trudniej sprzedać mimo wyraźnie opuszczonej ceny, wejdź na głupie otomoto i daj opcję szukaj zobaczysz same wersje USA a jak jest EU to cena idzie od razu do góry więc jeżeli chodzi o inwestycje tak aby najmniej stracić na zakupie takiego auta to nie ma lepszej opcji niż EU, kupisz US to więcej stracisz przy odsprzedaży i będzie Ci takie auto ciężej sprzedać. Akurat jakość materiałów nie ma tutaj nic do rzeczy, jakość to jest w BMW, Mercedesie czy Audi, Leaf pozostanie zawsze Leaf'em a umówmy się taka generacja auta była świeża ale jakieś 8-10 lat temu, klima jest, bateria, silnik to samo auto ma jeździć i doskonale te funkcje spełnia, spróbuj poużywać nawigacji w Leafie i porównać ją np. z głupim Passatem B8 - róznica 2 generacje do tyłu... hehe. Leaf jest już leciwym autem i wg mnie ktoś kto kupuje takie auto nowe chyba nie do końca wie co robi. Ale tak jak wspomniałem szanuje każdego wybór i niczego nie neguję, każdy jest kowalem swojego losu ma ochotę kupić wersję US to kupi i będzie pewnie zadowolony. Dla mnie w Leaf'e liczy się to, że jeżdżę nim za darmo płacąc jedynie ubezpieczenie i jako drugie auto w rodzinie to idealna sprawa przede wszystkim ze względu na koszty, miejskie auto strzał w 10 i tak nim z Krakowa do Gdańska nie dojedziesz nawet gdybyś miał wersję Tekna ze skórą, kamerami 360st. oraz systemem Bose :) . Też bym chciał Tekne ale cena jest o kolejne 20% wyższa niż wersji podstawowej. Wg mnie w Leafie podstawa to ładowarka 6kW bo się przydaje i to dość często, choć tak jak pisałem w ZOE jest aż 22kW ze standardowego gniazda 3 fazowego czyli z domu a Leaf'a z domu ładowarką DC nie naładujesz bo sama taka ładowarka kosztuje 2x tyle co ten Leaf.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2727
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-20, 11:18   

Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

Kolega vwir kupil leafa z usa wiec bedzie chwalil za wszelką cenę...

Ja kupilem Leafa 2014r acenta europa anglik tanio... i bede chwalil... bo ładny i za 1/3 ceny.

Mialem Leafa 2012r europa przedlift i chwalilem za jakosc wykonania made in japan i
Za niezawodnosc. Jesli boli bateria to smialo polecam przedlifta z bateria 2014r lub nowszą.

Kolega Abramczyk sprzedaje Leafy z USA w cenie europejskich robiąc im dobry marketing
.. wiec chwali usa.

Ktos sprzedał akcje Tesli po 260 dolarow i sie tym chwalił mimo ze mowilem mu zeby trzymal.....

Ot kazdy orze jak moze i patrzy na swiat przez pryzmat swoich przekonan...

Nadal sie bede upieral ze problemem jest wiek.. starsze auto zalega. To samo czeka Leafy 2013-2014 za 2 lata. Zobaczycie.

Mała podpowiedz: gwarancja w Leafie jest na 5 lat. Tani Leaf po gwarancji i zalega bo ludzie sie boją kupować.
Pomyslcie ze 8mio letnią Tesle po gwarancji bedzie mozna kupic za bezcen. I to wersje EU :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-05-20, 14:23   

To nie chodzi o chwalenie za wszelką cenę, tylko widzisz jakie kolega pisze bzdury. Gdy pisze, że europejczyk jest uszkodzony, to zderzak i błotnik do wymiany (mimo, iż nie widział go na oczy), a gdy pisze o uszkodzonym z usa to pewnie podłużnice pogięte. Widzisz poziom hipokryzji? Z jego przydługiego wywodu wychodzi jedno: woli bitego i klepanego europejczyka od bezwypadkowego auta z usa, bo ma ładniejsze światło przeciwmgielne. Nie wspomnę o braku podgrzewanych siedzeń, podgrzewanej kierownicy, lepszej jakości materiałach, pompie ciepła, wstępnym grzaniu/chłodzeniu kabiny, itp. Ważne, że światełko przeciwmgielne jest ładniejsze. Ja lubię dyskutować, ale używając rozsądnych argumentów. Wiem, jak są naprawiane bite auta przez handlarzy i wolę wersję usa bezwypadkową. Mimo brzydszego światełka przeciwmgielnego. Amen.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 98
Wysłany: 2017-05-20, 14:48   

Kolego vwir to nie o światełko chodzi tylko o jedną podstawową rzecz - spróbuj sprzedać takiego Leaf'a po 2 latach użytkowania i zobaczymy ile odzyskasz z zainwestowanych środków i przede wszystkim kto Ci takie auto kupi, tego nie bierzesz pod uwagę ale bierzesz pod uwagę to, że masz pompę ciepła :) . I co to grzanie i chłodzenie sobie włączysz zdalnie jak? W wersji USA w Europie...? Zainwestuj kolejne 5tys. zł na wymianę całego infotainment (pod warunkiem, że Ci ktoś to w ogóle zrobi), Leaf w podstawowej wersji też ma taką możliwość schłodzenia/grzania jak ten Leaf z USA - czasowe ustawienie. W EU masz wgląd w całą historie serwisową Leaf'a nierzadko jeszcze ważną gwarancję a z USA...? Popatrz dookoła na ogłoszenia 1 Leaf z Europy i 10 Leaf'ów z USA przy czym ten z EU sprzeda się praktycznie na pniu mimo, że jego cena jest o 30% wyższa a te z USA wiszą i wiszą ogłoszenia po pół roku. Kolego ja nie neguję Twojego wyboru tylko przedstawiam obiektywnie fakty jakie panują w Polsce i przekonania polskich potencjalnych kupujących. Szanuje Twój wybór, Twoje zdanie i decyzję, uszanuj także moje poglądy. Po to jest forum aby przedstawiać swoje opinie, które będą pomocne dla przyszłych użytkowników. Mimo, że Leaf'y EU są znacznie droższe lepiej się sprzedają i takie są fakty.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-05-20, 15:51   

No i właśnie o to chodzi - ten z EU nie jest w niczym lepszy. A pod wieloma względami jest gorszy. Niedawno kolega tutaj na forum sprzedawał swojego z usa, 2013 rok, po kolizji (jedna z poduszek wystrzeliła) i wycenił go za 60. Poszedł w 2 tygodnie.
A jeśli chodzi o historię auta to też się mylisz - historia wypadkowości dla aut z usa jest dostępna od ręki, ze zdjęciami, itp. Wystarczy znać vin auta. Spróbuj się dowiedzieć, jak był uszkodzony ten europejczyk. Powodzenia.
 
     
Arkadiusz 

Wiek: 41
Dołączył: 17 Paź 2014
Posty: 72
Skąd: Castleconnell
Wysłany: 2017-05-20, 16:54   

Osobiście kupilem nowego, ale bogatszy o trzy lata doswiadzenia z tym autkiem wiem że dzisiaj szukałbym dobrze utrzymanej używki. Przejechalem 60000km i nic oprócz wycieraczek, opon i filtra kabinowego nie było wymieniane. Tapicerka sie trzyma dobrze chociaż welurowe podłokietniki na drzwiach wymagają czyszczenia. Trzeba uważać na bardzo cienką warstwe lakieru. Według mojego subiektywnego odczucia zasięg spadł o ok. 5-8% i nie usprawiedliwia to spadku wartości pojazdu o 50%. Dzisiaj szukałbym europejskiego autka z końca 2014 roku.
Pozdrawiam.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2727
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-20, 18:21   

I jeszcze jedno. Jak ktos chce miec niezawodne baterie to niech szuka auta z chlodzeniem cieczą aku. Np BMW i3.

W kazdym Leafie bateria po 4-5 latach straci 20-30% pojemnosci. Niewazne czy przedlift czy polift.
Smieszne bo sprawdza sie teza krzykaczy przeciwnikow EV. Ze 3-4 lata i bateria do wymiany.
Winny jest Nissan który nie zrobił chłodzenia aku.
Jesli Leaf II 60kwh rowniez nie bedzie mial chłodzenia to szkoda sobie nim.glowe zawracac,
A normalne Leafy czeka spadek wartosci do 20-30tys za 2 lata.

Na głównej macie raport o spadku zasiegu bmw i3. Tylko 3.5% po 4 latach.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 188
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-05-20, 22:40   

Dla odmiany chłodzony identyczny pakiet w eNV-200 zalicza 100 tys. mil i trzyma się całkiem dobrze, link https://speakev.com/threads/100-000-mile-env200.46385/ . Po takim przebiegu bez problemów w swoim rozkładam czerwony dywan i za oszczędności na paliwie robię imprezę.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-05-21, 06:54   

Dlatego przy kupnie używanego leafa warto go kupić z niezbyt gorących okolic. Czyli w Europie Norwegia, czy UK - baterie powinny być w niezłym stanie. Z kolei Włochy, czy nawet Francja to już gorszy wybór. Tak samo ze stanów - najgorzej jest wybrać leafa z Arizony lub Teksasu. Z kolei z północnych stanów bateria ma najczęściej nadal 12 kresek.
Ten efekt jest szczególnie widoczny w przedliftowych egzemplarzach, które mają inny skład chemiczny. Można o tym przeczytać w wielu miejscach, na przykład tutaj: http://www.electricvehicl...ery_Aging_Model
Cytat:
2011-2012 model years only, since the battery electrolyte was "tweaked" for 2013 Leafs


No i bardzo polecam ten artykuł przed zakupem używanego leafa: http://insideevs.com/used...f-buying-guide/
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2727
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-21, 11:02   

dokładnie tak. Szukac Leafa z chłodnych klimatów.
Z tym, że Polskie lato trwające np 3 tygodnie upałów w okolicach 30 stopni daje się we znaki baterii leafa - zabija ją w tempie codziennym :)
Ja polecam wtedy wstawić go do klimatyzowanego garażu, a jak ktoś nie ma to koniecznie cień i lepiej nie jezdzic (jazda mocno nagrzewa baterie). Tyle ;)

w UK np. nie ma takich upałów.... ;)
w Irlandii jest bardzo dużo leafów... ale czy oni zechcą je sprzedawać tanio?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
RadekNet 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 47
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-05-23, 12:41   

Namieszaliście mi w głowie ;) Ale wychodzi mi na to, że starszy niż 2015 różni się na tyle od nowego, że to trochę bez sensu. Znowu taki 2latek nie kosztuje dużo mniej niż nowy (droższy kredyt, brak rabatu za stare auto). Czyli powinienem kupić nowego Leafa z bateria 30kW (8 lat gwarancji), żeby nie stresować się jej eksploatacja czy późniejsza odsprzedażą. I chyba stanie na SV 30kW + Cold Pack.

W Polsce też tak długo się czeka na auto? W Irlandii ok 4 tygodni, i to mowa o aucie, które mają na stanie.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2727
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-23, 16:03   

Bierz nowego 30kWh! :)
:)
masz gwarancje, masz EU, masz kierownice po prawej (Irlandia) - masz wszystko co trzeba :)

za 5 lat jak będziesz sprzedawał to napisz do mnie :mrgreen:
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 794
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-05-23, 18:54   

Czy w ogólnym ujęciu zakup auta w IRL ma jakikolwiek sens w porównaniu z leasingiem? Z mojego doświadczenia wynika, że leasing jest pewniejszy, bezpieczniejszy i przede wszystkim tańszy niż zakup. Może warto wziąć pod uwagę taką opcję niezależnie czy wybierzesz nowe auto czy używkę.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-05-23, 21:54   

RadekNet napisał/a:
Namieszaliście mi w głowie ;) Ale wychodzi mi na to, że starszy niż 2015 różni się na tyle od nowego, że to trochę bez sensu. Znowu taki 2latek nie kosztuje dużo mniej niż nowy (droższy kredyt, brak rabatu za stare auto). Czyli powinienem kupić nowego Leafa z bateria 30kW (8 lat gwarancji), żeby nie stresować się jej eksploatacja czy późniejsza odsprzedażą. I chyba stanie na SV 30kW + Cold Pack.

W Polsce też tak długo się czeka na auto? W Irlandii ok 4 tygodni, i to mowa o aucie, które mają na stanie.


Teraz to Ty mi namieszałeś :D Czym sią różni model 2015 od wcześniejszych? Nie mówię o 2011/12, tylko 2013/14. Bateria lizard to wiem, ale na razie jest dość krótko na rynku i ciężko powiedzieć, czy jest w czymś lepsza niż 2013/14. A poza tym?
 
     
RadekNet 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 47
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-05-23, 22:00   

highend napisał/a:
Bierz nowego 30kWh! :)
:)
masz gwarancje, masz EU, masz kierownice po prawej (Irlandia) - masz wszystko co trzeba :)

za 5 lat jak będziesz sprzedawał to napisz do mnie :mrgreen:


Mam się 5 lat z jednym autem męczyć?? Po 2 już można wymieniać ;) (żartuje, bo my to raczej długodystansowcy - póki nie szwankuje to po co sprzedawać? Zwykle mamy najstarsze auto na osiedlu.. pewnie Lafa też będziemy dłużej trzymać. Wyjdzie w praniu.)

YANNOSICK napisał/a:
Czy w ogólnym ujęciu zakup auta w IRL ma jakikolwiek sens w porównaniu z leasingiem? Z mojego doświadczenia wynika, że leasing jest pewniejszy, bezpieczniejszy i przede wszystkim tańszy niż zakup. Może warto wziąć pod uwagę taką opcję niezależnie czy wybierzesz nowe auto czy używkę.


Masz na myśli zakup za gotówkę czy zakup na raty kontra leasing?
Zakupu "za gotówkę" nie rozważałem. Zakup (mówię teraz o nowym) na raty "na własność" wychodzi teoretycznie trochę taniej niż leasing (koło 1000e w przeciągu 4 lat), ale...tylko teoretycznie, bo czy faktycznie sprzedasz auto później za zakładaną cenę? Bierzemy pod uwagę tylko leasing (na 3 lata).

Tak swoją drogą - Leaf ma przyjąć większą część pracy naszego starego Chryslera Voyagera (na trasy mamy od niedawna Opla Vivaro w wersji turystycznej). Sumując podatki, ubezpieczenie, serwis, koszty paliwa (LPG) oraz utratę wartości nowy Leaf będzie tylko ciut droższy niż 11letni Chrysler. Tak się właśnie zabija stare samochody...
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2727
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-24, 16:23   

A ten Leaf to tylko na Irlandie? Bo to przecież malutki kraj, gdzie na jednym ładowaniu przejedziesz z Dublina do Galway ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
RadekNet 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 47
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-05-24, 18:24   

Niby "tylko" na Irlandię, ale liczę, że 25 tys km rocznie będzie robić.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 794
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-05-24, 18:45   

W o połowę mniejszej Holandii robię bez bólu 50 tys.km więc na Irlandię LEAF jest w sam raz.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
RadekNet 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 47
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-05-24, 19:29   

Niezły przebieg... W mojej rodzinie wychodzi około 25 tyś lokalnie (szkoła, praca, zakupy) i około 10 tyś "gdzieś dalej" (głownie wakacje, bo nie lubimy latać), co wydaje mi się i tak nie mało ;)
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 794
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-05-25, 13:08   

RadekNet napisał/a:
Niezły przebieg... W mojej rodzinie wychodzi około 25 tyś lokalnie (szkoła, praca, zakupy) i około 10 tyś "gdzieś dalej" (głownie wakacje, bo nie lubimy latać), co wydaje mi się i tak nie mało

U mnie do tych 50 tysięcy Amperą doliczyć trzeba kolejne 50 tys drugim autem i kolejne kilka tysięcy lokalnie malutkim autkiem żony. Dlatego zapadła decyzja o zakupie Ampery-e by w ten sposób zastąpić całą flotę.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
RadekNet 

Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 47
Skąd: Sligo (Ire)
Wysłany: 2017-05-25, 17:25   

A jeszcze wracając do używanego z dolnej półki ... Co sądzicie o takim?

https://www.donedeal.ie/c...v-auto/15072517
lub
https://www.donedeal.ie/c...ars-ie/14723926

I pytanie, którego bym nie zadawał przy spalinowcu, ale tutaj chciałbym zdać - można liczyć na bezproblemową eksploatacje przez około 3 lata (czyli do przebiegu ok. 180-200 tyś km)? Z jakim spadkiem zasięgu należy się liczyć za około 3 lata w samochodzie z rocznika 2012 (w irlandzkim, niezaciepłym klimacie)?
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2727
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-25, 21:18   

oba ładne, 1geny, wiec identyczne wyposazenie. Brac tego z lepszą baterią. Zapewne przez kolejne 3 lata ubędzie 1 czy 2 paski pojemnosci i zasieg spadnie do 80-90km..
I tyle.
Na obu nie ma zdjecia pojemnosci baterii (paskow), tak wiec przy kupnie leafa potrzebujemy telefon z programem Leaf Spy oraz interfejsik na BT i juz wiadomo ktorego wybrac.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 213
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-05-26, 09:25   

Poszukaj czegoś noweszego i troszkę droższego np:
https://www.donedeal.ie/c...ectric/15538890
https://www.donedeal.ie/c...-tekna/14970114
https://www.donedeal.ie/c...-109ps/15282431
https://www.donedeal.ie/c...harger/14692901
https://www.donedeal.ie/c...ats-bo/15108439
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2727
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-26, 09:42   

krawcu napisał/a:
Poszukaj czegoś noweszego i troszkę droższego np:


troszke drozszego ? 80-100% roznicy
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 13