SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo 2001 Tips & Tricks
Autor Wiadomość
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 995
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-03, 20:36   

Można użyć regulatora od starej wkrętarki, jak się da założyć (zamiast potencjometru) termistor.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-05, 16:06   

Pomysł na szybką ładowarkę (wysokoprądową) do Berlingo/Saxo
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-15, 15:23   

Teoretyczny zasięg Berlingo
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-04-30, 01:39   

Wczoraj po całkowity wyładowaniu Berlino ( do 0%) podłączyłem go do ładowania.
Po jakimś czasie sprawdzam - ładowanie zakończone ,
Wsiadam do samochodu - przekręcam kluczyk - , zdziwienie - naładował sie do 45% , świeci się lampka ECO , procedura odpalenia Ok a samochód nie rusza.
Sprawdziłem wszystko - niby jest ok - stycznik też zaskoczył a samochód ani drgnie.
Co się okazało - otóż uszkodzeniu uległ czujnik temperatury - ( po podłączeniu urzadeń testowych wskazywał temperaturę 93 stopnie Celsjusza)
Powtórne podłączenie ładowarki - niby rusza , ale włącza się wiatrak chłodnicy a pobór prądu z sieci tylko 70W - brak ładowania .
Jednocześnie jest wskazywany błąd ECO oraz 16 mignięć kierunkowskazów w chwili podłączenia ładowarki - błąd dotychczas przez nikogo nie opisany.
Procedura naprawy - wymiana czujnika.
Procedura tymczasowa - odłączenie czujnika od układu - wtedy system Sagembox przyjmie temperaturę bezpieczną - 35 stopni Celsjusza ale ładowarka będzie ładować z wciąż włączonym wentylatorem chłodnicy a samochód będzie jeździł .
Czyli sprawdzajmy charakterystykę oporności czujnika .
W temperaturze około 20 stopni powinna wynosić około 3 kOhm
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1058
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-04-30, 14:50   

Mowa o czujniku na chłodnicy tak?
Ale skoro są dwa obiegi to czujniki też dwa chyba?
W obiegu baterii czy sterownika?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-04-30, 15:35   

W Berlingo czujnik temperatury akumulatorów jest wciśnięty w jeden z akumulatorów w górnej czwórce - ten który daje sygnał temperaturowy do Sagemboxa ( a widoczny w eVlite) .
W Peugeot/Saxo taki czujnik temperatury znajduje się w chłodnicy i mierzy temperaturę płynu w obiegu.
Ale ich działanie jest identyczne - uruchamiają wentylator chłodnicy.
W moim Berlingo odkryłem iż podawał sygnał o temperaturze 93 stopni.
Nie wyświetlało żadnego błędu oprócz tego że świeciła się lampka EKO.
Po podłączeniu ładowarki otrzymywałem 16 krotne mrugnięcie kierunkowskazów , uruchamiał się od razu wentylator chłodnicy a samo ładowanie się nie rozpoczynało.
Czujnik temperatury drugi jest w silniku ale nie można w Evlite odczytać tej temperatury
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-01, 10:50   

jas_pik napisał/a:
Nie wyświetlało żadnego błędu


Widać popaprali coś w sumach kontrolnych. Powinno "wyjąć " z tabeli błędów awarię czujnika po przekroczeniu "jakiejś" wartości "niemożliwej" .
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-05-01, 11:54   

Błędy odczytywałem eVlite a on ma ograniczoną listę odczytywanych błędów.
Od wczoraj mam też Diag 2000 by Lexia ale jeszcze nie udało mi się jej uruchomić
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-30, 12:34   

No i udało się mamy w końcu aplikację na nasze stare PSA z wyświetlaniem online podstawowych parametrów .
Do pobrania przez Sklep PLAY Android


_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1058
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-06-30, 17:50   

A jak to spinasz z autem?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX


Saxo Van Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-30, 18:05   

Jesli samochód ma typowe gniazdo OBD II ( a wszystkie mają) albo standardowe 16 pinowe wtedy wpinamy najtańszy ELM na BT albo stare 20 pinowe - wtedy trzeba zrobić przejściówkę z tego złacza na złacze 16 pinowe.

Może być drobny problem - nie wszystkie ELM-y działają poprawnie.
Nie wiem jaka jest zależność.
Bo niektóre chińczyki nie trzymają standardu
https://www.elmelectronic...01/ELM327DS.pdf

Należy uruchomić komunikację po BT , sparować , wybrać model samochodu ( Berlingo lub Saxo) i już .
Najważniejsze - że widac to lepiej niż na jakimkolwiek innym urzadzeniu i do tego online.







Możesz przy zakupie sprawdzić wszystkie dane pojazdu zarówno dotyczace dotychczasowych przeładowań, prądu lądowania, oraz napiecia i prądu akumulatorów w czasie jazdy.
A to wszystko za kilkadziesiąt złotych :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2017-06-30, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-30, 19:28   

Mam tez źródła do stworzenia czegoś w rodzaju evLite na Arduino ( ale ja za bardzo się na tym nie znam) żeby zrobić to samemu - pewnie jestem na to za stary :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-08-01, 21:28   

Wspólnie z kolega z Francji pracujemy nad rozwojem aplikacji.
Na dzień dzisiejszy wskazuje temperaturę akumulatorów i silnika
Umożliwia podgląd i uruchomienie 4 typów ładowania
Na żywo wskazuje napięcie całego zestawu akumulatorów oraz prąd pobierany z akumulatorów oraz oddawany w trakcie regeneracji.
W następnej wersji będzie język PL oraz odczyt błędów i ich kasowanie
Na dzień dzisiejszy można pobierać wyłącznie jako aplikację na Androida, w przyszłości może uda się zrobić wersję na iOS.

https://accounts.google.com/signin/v2/sl/pwd?service=googleplay&passive=0&authuser=0&continue=https%3A%2F%2Fplay.google.com%2Fstore%2Fapps%2Fdetails%3Fid%3Dsteens.checkelec%26rdid%3Dsteens.checkelec&flowName=GlifWebSignIn&flowEntry=ServiceLogin



_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2017-08-03, 10:52   

[quote="jas_pik"]Ważne uwagi dotyczące ładowania starych elektryków z PSA ( informacje od emerytowanego pracownika SAFT odpowiedzialnego za działa kontaktów z PSA)

5. Staraj się jak najrzadziej korzystać z samochodu jesli wskaźnik energii jest poniżej 30-20%, w przeciwnym razie najsłabsze akumulatory mogą same zmienić polaryzację.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Czegoś nie rozumiem. Jak jeżdżę Berlingo i ładuję go nie wyjeżdżając prądu do rezerwy (czasami jest to 5% czasami 20%) to po kilku takich doładowaniach spada mi realny zasięg przejechanych km. A rezerwa zapala mi się wcześniej (np 35%)
Highend z forum radził mi, bym zawsze wyjeżdżał prąd do minimum, bo akumulatory mają jakąś tam pamięć, czy... już nie pamiętam i tracą pojemność.
To wyjeżdżać prąd do zera czy nie?
Mocno upierdliwe jest krążenie w okół domu by rezerwa się zaświeciła i by dać radę wrócić do gniazdka.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-08-03, 12:10   

Apacz napisał/a:
Czegoś nie rozumiem. Jak jeżdżę Berlingo i ładuję go nie wyjeżdżając prądu do rezerwy (czasami jest to 5% czasami 20%) to po kilku takich doładowaniach spada mi realny zasięg przejechanych km. A rezerwa zapala mi się wcześniej (np 35%)

Bardzo proste.
najlepiej jeździć na naładowanym , jeśli wskaźnik energii spada poniżej 20% jeździć bardzo delikatnie - muskać pedał.
Starać się nie jeździć jeśli nie ma potrzeby/konieczności.
Co jakiś czas wyjeżdżać na maxa - raz na 10 jazd chociażby.

Apacz napisał/a:
To wyjeżdżać prąd do zera czy nie?

Raz na jakiś czas tak ale nie codziennie.
A jeśli rezerwa zapala Ci się juz przy 35% to znaczy że któryś z aku jest już słaby.\Wtedy jeśli wyjeździsz do 0 to sprawdź napięcia poszczególnych paczek i policz średnie napięcie w paczce.
Ta paczka która wtedy będzie miała najniższe średnie napięcie ma w sobie słabszy akumulator.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-08-10, 09:02   

I już jest poprawiona wersja softu do naszych starych pojazdów elektrycznych z PSA.
Działa na wszystkich modelach ze stajni PSA ( z akumulatorami SAFT) ale też po konwersji na akumulatory innej chemii.
Wymaga zakupu taniego ELM 327 ( ale uwaga nie wszystkie te najtańsze poprawnie działają)
Obsługuje następujące pojazdy:

- Peugeot 106 ELECTRIC
- Peugeot Partner ELECTRIC
- Citroën Saxo ELECTRIC
- Citroën Ax ELECTRIC
- Citroën Berlingo ELECTRIC

Ta aplikacja jest kompatybilna tylko z pojazdami z tej listy i nie będzie działała z INNYMI POJAZDAMI.

Funkcje:

- Monitorowanie poziomów napięcia i prądu w czasie rzeczywistym
- Zmień typ ładowania (Normalne, Wyrównawcze, Konserwacyjne, Inicjalizacyjne)
- Monitorowanie procesu ładowania w czasie rzeczywistym
- Uzyskanie dodatkowych informacji z sieci OBD pojazdu

Konieczne jest podłączenie interfejsu OBD (ELM327) do 16-stykowej wtyczki OBD pojazdu. Jeśli pojazd jest wyposażony w 30-stykową wtyczkę PSA, niezbędny będzie adapter PSA -> OBD.

Uwaga, wiele interfejsów OBD do sprzedaży w internecie (głównie tanich) to niekompletne kopie ELM327, które nie posiadają podstawowych funkcji. Aplikacja nie będzie działać z tymi fałszywymi interfejsami i wyświetli "OBD podstawowe".

Konieczne jest powiązanie interfejsu OBD z telefonem poprzez BT przed jego użyciem w aplikacji.

Wkrótce w nastepnych wersjach:

- Czytanie i usuwanie usterek
- Wyeksportowanie rejestrów śledzenia napięć i prądów
Do pobrania w Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=steens.checkelec&hl=pl







Jeśli widzicie jakieś błędy w sofcie, jego poprawnym wyświetlaniu, tłumaczeniu poproszę o uwagi .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1046
Wysłany: 2017-08-10, 09:51   

Gratuluję! Przydatna aplikacja.
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-10, 13:48   

Ale fajnych dożyliśmy czasów, gdzie daje się takie rzeczy zrobić i tak wielu z nich może skorzystać :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 243
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-10, 21:39   

Jeśli chodzi o interfejsy to przerabiałem temat z leafem. W sklepie play jest darmowa aplikacja ELM327 identifier. Pokazuje ładnie co wspiera dany interfejs. Generalnie należy się trzymać z daleka od wersji 2.1, bo ona nie wspiera prawie niczego. Wersja 1.5 jest znacznie lepsza. Do leafa miałem 4 podejścia i w końcu ten zadziałał: http://allegro.pl/show_item.php?item=6306582561
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1174
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-08-12, 18:44   

Nasza apka podaje dokładnie to samo napięcie jakie podaje sprzet diagnostyczny DIAG2000

A to z naszej apki
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12