SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kabel Do ładowania
Autor Wiadomość
kampie 


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-30, 13:29   Kabel Do ładowania

Witam,

Mam kabel do ładowania
Delphi 400VAC, 20 A

proszę o pomoc z jaką mocą mogę ładować tym kablem na miejskiej stacji ładowania galactico
-3,5 KW
-11KW
-22 KW
_________________
Smart Center Wrocław
 
     
dsctom 

Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 41
Skąd: Gdańśk
Wysłany: 2017-06-30, 13:51   

jakiej mocy jest terminal i jaką pokładową ma Smart?
 
     
kampie 


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-30, 14:23   

dsctom napisał/a:
jakiej mocy jest terminal i jaką pokładową ma Smart?


Terminal ma trzy opcje ładowania, zakładając karte dzięki której będę ładował muszę wybrać jedną z 3 opcji z której będę później korzystał:
-3,5 KW
-11KW
-22 KW

Smarta również możemy ładować 3,5 ,11, 22 KW

Wiadomo, najlepiej było by wiec wybrać 22KW, ale czy ta ładowarka się do tego nadaje ?
_________________
Smart Center Wrocław
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1386
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-30, 15:00   

Wybierz 22kW ale musisz zmienić kabel na 32A ( o ile ładowarka w Twoim samochodzie to obsłuży)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-06-30, 15:16   

Primo po pierwsze jeśli kabel jest 20A trójfazowy to teoretycznie 3x20Ax230V => 13,8kW max zakładając, że na taką maksymalna moc jest homologowany kabel, wyżej pewnie także się da ale kabel jego złącza i styki mogą się grzać ale pewnie 22kW wyciągniesz tez bez problemu. Sam kabel do słupka nie ogranicza Ci mocy, robi to raczej auto (ładowarka pokładowa) i sam słupek, słupek dogaduje się z autem w ten sposób, że auto podaje ile maksymalnie może pociągnąć i wtedy słupek udostępnia żądaną moc. Secondo inna sprawa, że nie wszystkie słupki Galactico udostępniają 22kW, jak się dowiedziałem z infolinii Galactico moc zależy od tego co do słupka jest doprowadzone więc nie licz, że jeśli Galactico podaje 22kW to rzeczywiście z niego tyle pociągniesz, po prostu właściciel posesji może udostępniać np. dużo mniej.
 
     
kampie 


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-30, 15:28   

Podsumowując,
jeżeli mam kabel Delphi 400VAC, 20 A

i wybiorę opcje ładowania 22 KW to powinno być wszystko w porządku ?
_________________
Smart Center Wrocław
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 151
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-30, 15:35   

Smart ma on-board`a 3,3 kW. Zaznacz w Galactico co chcesz.

Mogę Ci odpalić ładowarke w Koronie (moją kartą) na próbe jak chcesz.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-06-30, 15:50   

Kabel nie ma znaczenia, jeśli auto ma ładowarkę 3.3kW tylko to ze słupka więcej nie pociągnie, jeśli jest złącze trójfazowe to raczej auto ma większą niż 3.3kW ładowarkę. Jeśli masz oryginalny kabel 20A od tego auta to prawie na pewno auto ma większą niż 3.3kW ładowarkę. Mogę także pomóc uruchomić słupek na Dmowskiego karta Galactico jeśli będzie potrzeba.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 151
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-30, 15:56   

Za Wiki :
Cytat:
and an option for quick-charge will be available



Cytat:
The lithium-ion battery pack takes three hours to charge from 20 to 80 percent of its capacity with a standard 220 V outlet. It can also be charged using a common US household 110 V outlet.[1] The car has a 3.3 kW on-board charger for this "level 1 and 2" charging
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-06-30, 16:02   

Opcji na ładowarce nie wybierasz tylko gniazdko - 1 fazowe lub 3 fazowe (dostępne są 2szt. 1 fazowych i 1szt. trójfazowe Mennekes). Tak jak pisałem auto wysyła do słupka zapotrzebowanie w zależności jaka ładowarka jest w aucie i słupek ustawia sam moc oczywiście w granicach tego co może i co jest do niego doprowadzone. Słupek na Dmowskiego ma max 11kW bo właściciel posesji (salon Seat) tylko taka moc do słupka doprowadził, Zoe zamiast 1h ładuje się przez to ponad 2h mimo, że wysyła informacje do słupka, że może ładować się mocą 22kW to słupek więcej niż 11kW nie daje. Na Bielanach obok Tesco są postawione nowe stacje 22kW i tam rzeczywiście taka moc jest, Zoe z ładowarką pokładową 22kW ładuje się od 0 do max w trochę ponad 1h. Trzeba tylko zadzwonić do ochrony => nr tel. jest na tablicy informacyjnej obok ładowarek, ochrona przychodzi i słupek udostępnia praktycznie całodobowo, ładowanie oczywiście za free.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-06-30, 16:03   

Jakiś chyba mały battery pack ma ten Smart... ile ma zasięgu i jakie baterie?
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 151
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-30, 16:07   

17,5 kW. Więc chyba by się mogło zgadzać że za wiele "prundu" nie wtłoczy.
Ostatnio zmieniony przez kalex 2017-06-30, 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kampie 


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-06-30, 16:11   

kalex napisał/a:
Za Wiki :
Cytat:
and an option for quick-charge will be available



Cytat:
The lithium-ion battery pack takes three hours to charge from 20 to 80 percent of its capacity with a standard 220 V outlet. It can also be charged using a common US household 110 V outlet.[1] The car has a 3.3 kW on-board charger for this "level 1 and 2" charging


Tekst z Wiki dotyczy się poprzedniej generacji smarta, od 2017 jest produkowany nowy smart Electric Drive 453 i on posiada opcje szybkiego ładowania (22 KW - 45 min).
Mam zwykły kabel 230v oraz trójfazowy 20A. I ogólnie to chodziło mi ten trójfazowy kabel 20A nadaje się do ładowania 22KW czy może 11 KW ?

PS.Cieszę się, ze są tutaj ludzie z Wrocławia ;)
_________________
Smart Center Wrocław
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-06-30, 16:20   

Wbrew pozorom we Wrocławiu jeździ sporo elektryków :) . Tak jak pisałem możesz kabel podpiąć on Ci mocy nie ograniczy ale będzie przeciążony bo 20A x 230V x 3=> 13,8kW jak popłynie 22kW bardzo dużej różnicy nie będzie bo kable raczej sporo wyżej wytrzymują niż dane podane na tabliczkach znamionowanych ale może się trochę grzać, na chwile możesz podpiąć ale na dłuższy czas bym nie ryzykował. Jeśli masz ładowarkę w aucie 22kW i podłączysz się na Bielanach to od 0 do max naładujesz się spokojnie poniżej godziny.
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-06-30, 20:47   

kampie napisał/a:
Podsumowując, jeżeli mam kabel Delphi 400VAC, 20 A i wybiorę opcje ładowania 22 KW to powinno być wszystko w porządku ?

Moim zdaniem wybierać sobie możesz co chcesz, a jak kabel jest "zdyskryminowany" opornikiem do 20A, to tylko tyle weźmie (sprawdź sobie przekrój głównych wiązek kabla) i dodatkowo pod warunkiem, że gniazdko/stacja jest w stanie tyle dostarczyć.
Założyłem, że samochód przyjmuje 22kW.
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1651
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-02, 00:19   

rafmat napisał/a:
Tak jak pisałem auto wysyła do słupka zapotrzebowanie w zależności jaka ładowarka jest w aucie
To nieprawda - sygnalizacja jest tylko w jedną stronę, tj. stacja informuje samochód o dostępnym prądzie i samochód może wziąć tyle lub mniej, ale nie może więcej. Stacja dostaje tylko informację o obciążalności kabla.

kampie napisał/a:
Mam zwykły kabel 230v oraz trójfazowy 20A. I ogólnie to chodziło mi ten trójfazowy kabel 20A nadaje się do ładowania 22KW czy może 11 KW ?
Tak jak rafmat wyliczył samochód mógłby wziąć z tego kabla 20A x 230V x 3=> 13,8kW, gdyby to był np. ZOE podłączony do stacji 22kW. Więcej niż 13,8kW (20kW) stacja nie powinna pozwolić brać tym kablem (może wywalić bezpieczniki). Do 22kW trzeba mieć kabel trójfazowy 32A, o przekroju żyły 6mm2, Twój ma tylko 2,5mm2.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-07-02, 16:00   

Racja kabel może być także zdeterminowany przez rezystancję więc jeśli kabel jest wyprodukowany na dany prąd (odpowiedni rezystor wbudowany na etapie produkcji) większego prądu niż taki na jaki jest przewidziany nie da się przez niego puścić. => https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-07-02, 16:12   

PatrykS napisał/a:
rafmat napisał/a:
Tak jak pisałem auto wysyła do słupka zapotrzebowanie w zależności jaka ładowarka jest w aucie
To nieprawda - sygnalizacja jest tylko w jedną stronę, tj. stacja informuje samochód o dostępnym prądzie i samochód może wziąć tyle lub mniej, ale nie może więcej. Stacja dostaje tylko informację o obciążalności kabla.

kampie napisał/a:
Mam zwykły kabel 230v oraz trójfazowy 20A. I ogólnie to chodziło mi ten trójfazowy kabel 20A nadaje się do ładowania 22KW czy może 11 KW ?
Tak jak rafmat wyliczył samochód mógłby wziąć z tego kabla 20A x 230V x 3=> 13,8kW, gdyby to był np. ZOE podłączony do stacji 22kW. Więcej niż 13,8kW (20kW) stacja nie powinna pozwolić brać tym kablem (może wywalić bezpieczniki). Do 22kW trzeba mieć kabel trójfazowy 32A, o przekroju żyły 6mm2, Twój ma tylko 2,5mm2.


Przyznaje rację tak rzeczywiście jest, pisząc w dużym uproszczeniu, że stacja komunikuje się w dwie strony z autem własnie taką sekwencję miałem na myśli => słupek po podłączeniu kabla wie jaki kabel został podłączony bo zbada sobie jego rezystancję i większego prądu niż kablem może przepuścić stacja nie wyda, z kolei auto dostaje od stacji informację jaki maksymalny prąd jest dostępny (prąd ten może być ograniczony na skutek podłączenia np. kabla przez który nie można puścić zbyt dużej mocy). Auto pobiera wówczas tyle prądu na ile pozwala wewnętrzna w aucie ładowarka i oczywiście nie może pobrać więcej prądu niż udostępniła ładowarka np. ładowarka może wydać 32A ale na skutek podłączonego kabla 16A nie wyda więcej niż 16A. Oczywiście sekwencja ta nie zależy od od kolejności podłączenia kabla (najpierw kabel do samochodu i później do stacji lub najpierw kabel do stacji a później do samochodu) ponieważ i tak zawsze to ładowarka "inicjuje" połączenie więc najpierw zbada sobie kabel a później wystawi informację o dostępnym prądzie. Mechanizm prosty i skuteczny.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13