SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf vs Renault Fluence Z.E.
Autor Wiadomość
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1069
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-07-22, 08:38   Nissan Leaf vs Renault Fluence Z.E.

Witam.
Czytam , rozglądam się a dalej nic nie wiem..
Interesuje mnie jak to jest z baterią w Leaf i Fluence, czy mają taki sam problem cieplny?
Leaf nie ma chłodzenia wentylatorem?
Czy to po prostu za mało?
Budowa baterii chyba podobna?
Fluence-ów mało to i info mało.

Tak sobie myślę trochę niepoważnie nad kupnem, Fluence.
To wolne ładowanie mnie się nie podoba, ale cena niższa.
Ciekawe jak z trwałością..

Nie wiem jak twardość zawieszenia w leaf, Fluence nie powala-BX spalinowy ,ktorym pomykam bije raczej większość aut.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2017-07-22, 09:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1069
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-07-22, 08:48   

Co do baterii Renault, egzemplarz ,którym jeździłem ma już ubytek i pozostało z 22Kwh 17, co daje około 80%.
Jak to się ma do Leaf?

Planowalem co do Renault dołożyć szybsze ładowanie równolegle do obecnego systemu albo choc baterie dodatkowe które mam 40Ah in plus.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 457
Wysłany: 2017-07-22, 19:43   

no wiec ja przed przed zakupem Tesli bardzo (!) naprawde sie zastanawialem nad fluencem.

i jest tak: bateria jest kiepska. naprawde, inna niz w innych renowkach; majac ja w lizingu mieli obowiazek wymieniac po spadku ponizej bodajze 80%, i wsyzscy na forum niemieckim mieli problem, aby naprawde im wymienili. No a jesli juz, to na uzywke, majaca 85%.

Faktycznie uzywalnych bylo moze 70-75% pojemnosci; bateria jest bardzo "nieodporna" na cieplo, ze wzgledu na jej budowe (kostka z tylu).

Jest tez wiecej minusow: z tylu bateria, i potrafi juz przy malych przyspieszeniach mocno zarzucic samochodem. Naprawde nieprzyjemne; jechalem po deszczu 60-70km/h, i bylo niemilo.

Realny zasieg tej, ktora jezdzilem kilka dni (85% baeterii) to okolo 82km delikatnej jazdy. Malo troche, i to latem. Zima w okolicach 60..

Duzo zuzywa igrzewanie, ludzie sobie dokupowali maty grzewcze i wszywali w fotele:)

Samo auto jest ok: duze, wygodne. Nawigacja itp kiepskie, bo na ten dziwny joystick, ale dzialaly. Miejsca w bagazniku faktycznie ledwo co..

No i najwiekszy minus to ta wolna ladowarka, ktora jest w sumie nie do przeskoczenia. Dziwne, bo w Korei tluka do dzis to samo jako SM3, i tam jest szybka ladowarka w standardzie (i inne baterie, ktore sie tak nie zuzywaja).

Ogolnie: jak bylby za male pieniadze z bateria (mozna bylo kupic bez lizingu baterii np. z Danii czy Izraela), to auto fajne do jazdy wkolo komina. Dalej niestety klapa:(
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 311
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-22, 21:58   

Też się mocno interesowałem fluencem. Odpadł z kilku względów. Po pierwsze - jak przedmówca pisze - ograniczony zasięg, stawiający to auto w szeregu "drugie auto w rodzinie". Ale co to za drugie auto w rodzinie, które ma długość większą niż audi A4. Na typowo miejskie auto skrajnie za długie. Po drugie - mocno nietypowe. Nie pasuje sporo elementów ze zwykłego fluence, łącznie z elementami eksploatacyjnymi, w stylu amortyzatory. Po trzecie - problemy z bateriami. Kupiłem leafa z 2013 roku i ma nadal 12 kresek pojemności baterii, co oznacza minimum 85%. Nie znalazłem fluence, które by miało taki stan baterii. Poza tym do leafa mogę bez problemu kupić baterię w idealnym stanie za ok. 10 tys pln. Do fluence rynek wtórny baterii praktycznie nie istnieje. Jedyny plus fluence to niska cena.
Zawieszenie leafa jest komfortowe. Znacznie bardziej niż na przykład renault clio. Zawieszenia BX-a nie znam, więc nie porównam.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1069
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-07-22, 23:54   

Hm..
Ponoć pomimo 17kwh da się przejechać ponad 100km a delikatnie do 160, ale Wodnik nie zgadzasz się z tym?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1069
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-07-23, 00:03   

Gdybym miał baterie za tyle to bym nie myślał nad Leaf ani Fluence tylko wsadzalbym do siebie. Wtedy bym miał dystans jaki chcę w Saxo. :)
Znaczy myslalem o 60 sztukach, czyli ciut więcej.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
Ostatnio zmieniony przez Pir-serwis 2017-07-23, 00:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 457
Wysłany: 2017-07-23, 00:05   

Pir-serwis napisał/a:
Hm..
Ponoć pomimo 17kwh da się przejechać ponad 100km a delikatnie do 160, ale Wodnik nie zgadzasz się z tym?


no niemozliwe to jest. Mialem fluence'a na kilka dni, i jezdzilem delikatnie: moze daloby sie wycisnac 100km, ale bez ogrzewania, i jadac 65km/h..

NIGDY (!) fluence nie przejedzie 160km. Never! Nie w normalnych warunkach. Serio.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1069
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-07-23, 00:16   

Pozostaje tylko jazda do wyczerpania ze sprzedajacym.
Taki zasięg mi nie odpowiada..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 457
Wysłany: 2017-07-23, 00:18   

i pamietaj, bezdie z czasem coraz gorzej. One sie bardzo szybko zuzywaja; i nie ma szans na naprawe/zamiane na lepszy... mnie sie fluence tez podobal (zonie nie:), ale to wolne ladowanie/mala bateria wkurzaly.

Trzeba jezdzic normalnie, tzn. z nawiewem (jesli dzescz) czy klima (gdy cieplo), i 100km musi wyjechac..

swoja droga, 2 lata temu byly na mobile.de za ok 6000€, a dzis sa tez za 6000€ (plus bateria), jakos nie chca spasc
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 311
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-07-23, 08:04   

Pir-serwis napisał/a:
Gdybym miał baterie za tyle to bym nie myślał nad Leaf ani Fluence tylko wsadzalbym do siebie. Wtedy bym miał dystans jaki chcę w Saxo. :)
Znaczy myslalem o 60 sztukach, czyli ciut więcej.


http://evparts.pl/product...owo-jonowy.html
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-07-23, 16:58   

zapomnij o fluence
najlepsze z najtanszych aut to trojaczki :)
potem Leaf
potem... dużo do wyboru
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13