SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki silnik wybrać do konwersji ?
Autor Wiadomość
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 69
Wysłany: 2017-07-31, 13:22   

Wiadowo że lepiej mieć (w moim przypadku te kilka procent) niż nie mieć ale biorąc po uwagę ile realnie mogę zyskać zasięgu do tego ile muszę dołożyć do nowego sterownika interesującej mnie mocy zdecydowałem się na taki bez regena.
 
 
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
  Wysłany: 2017-07-31, 23:05   

YANNOSICK napisał/a:
Faktycznie, za każdym razem gdy regen oddaje mi 5 czy 10 km zasięgu czuję się oszukany... cierpię...

A ja cierpię jak znowu to muszę oddać na silnik i napęd, a wolałbym do sieci sprzedać i zarobić :mrgreen:
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 44
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 90
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2017-11-29, 06:35   

NIczego nie oddaje, pomniejsza jedynie straty które poszłyby w klocki hamulcowe.
Niezbędne jest przy jeździe po pagórkach.
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-05, 22:02   

Czy jest gdzieś dostępny opis podzespołów i sposobu ich połączenia do konwersji samochodu ? Dla laików. Może nie koniecznie schemat techniczny tylko taki poglądowy co jest niezbędne żeby "banglało ".
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1209
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-05, 22:29   

Dla laików to jest schemat melexa http://assets.curtisinstr...s_RevB20161.pdf , można jeszcze dorzucić przetwornicę na 12V.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1811
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-05, 22:50   

Odradzam samodzielną konwersje jesli nie masz wiedzy.
Z kilkunastu osób które znam które rozpoczęły konwersję tylko jedna ukończyła w taki sposób że pojazd jeździł.
Pozostali po czasie ( kilku tygodni a niektórzy nawet kilku latach pozbyli się problemu zazwyczaj z olbrzymia stratą).
Poradzę Ci to ja jak i osoba znana Ci z forum ( jedna która konwersję przeprowadziła skutecznie - Paweł czyli Pir-serwis) żebyś w to nie wchodził bo skutecznie Cię to wyleczy z elektromobilnosci. To tylko w opowiadaniach niektórych wygląda na łatwe i proste.
Chcesz doświadczeń pozytywnych - kup niedrogiego starego elektryka z PSA i pojeździj nim , albo się zakochasz albo znienawidzisz.
Albo się nauczysz i będziesz dążył do coraz lepszego albo jeśli masz smykałkę zaczniesz ulepszać - przekonwertujesz ze starych akumulatorów na nowoczesne i może pobijesz właścicieli Tesli i innych nowych konstrukcji.
Albo przestanie Cię to pasjonować - to stracisz niewiele bo bez problemu sprzedasz dla następnego fanatyka elektryków.
Ja miałem ich przez ostatnich kilka lat klika i wciąż za nimi tęsknię - ale w garażu podziemnym w bloku nie mam ich jak naprawiać - bo gdyby nie to to dalej bym takimi jeździł :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-05, 23:22   

Jak zobaczyłem Hyundaya Kona a później jaguara I-Pace to pomyślałem , że mój następny samochód będzie elektryczny. Tyle te auta mają ceny nieprzystępne. Z tym ,że zanim doczekam się na pozytywne recenzje względnej niezawodności 4-5 lat to już stanieją razem z cenami baterii w wzrostem produkcji,

Bardziej mniej fascynuje temat techniczny z tym , że hm, merytorycznie mnie znacznie przerasta. Ale zrobiem już kiedyś rzecz ,która w teorii była poza moim zasięgiem technicznym.

Tylko z tym prądem to są same kłopoty. Bez szkoły ciężko go zrozumieć.

1)Choćby takie może śmieszne pytanie czy do Melexa można podstawić silnik Tesli i nawet jeśli zabraknie mu energii to czy w ogóle to zadziała ?


2)Lub jak ten koleś włożył silnik do tego BMW ( nie obejrzałem tych filmików jeszcze dokładnie bo jest ich kilka) ale wydaje mi się ,że w tej Tesli to jest mnóstwo jakiejś elektroniki sterującej tym silnikiem i wszystkie podzespoły są mają jakieś fabryczne zabezpieczenia aby wnie nie ingerować.

3) Czym jest Extender w BMWi3 ?- alternatorem /prądnicą ?

4) Chyba generatory stacjonarne musza uziemiać ładunki w nich się tworzące a samochodowy extender nie ?

5) Czy teoretycznie Tesla czy Leaf jak mu się rozładuje bateria to może z bagażnika odpalić generator i dojechać do domu ?
https://www.youtube.com/watch?v=Nf6WgQfL7DY

Może niektóre pytania są śmieszne dla elektronika ale dla mnie odpowiedzi wcale nie są oczywiste.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1209
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-05, 23:38   

Już na forum było kilka konwersji jeżdżących. Dzisiaj dobre aku są dostępne (litowe kupisz po 500 zł/ kWh), a to podstawa (z 6 lat temu na elektrodzie napisałem, że ołowiem się strzela, a nie na tym jeździ). Chociaż są wyjątki, bo w wózkach widłowych masa się przydaje (nawet mają określoną minimalną masę aku). Stary silnik z "bułgara" jest silnikiem renomowanej firmy "Kostov" (kolega EV garage na silniku tej firmy zrobił konwersję), też jest na forum. Pir robił konwersję na lemco, który jest silnikiem PM i do trakcji się słabo nadaje. Ludzie (za namową różnych "szamanów"), kupowali drogie silniki (bo były lekkie), ale aku były ołowiowe i ważyły po 300 kg przy pojemności 8 kWh- 10 aku po 30 kg, koszt ok 6000 zł. Dzisiaj np. na ogniwach sony VTC4 powiedzmy po 4 pln /szt, możemy zrobić podobną baterię (potrzebujemy jakieś 1100 ogniw), koszt ok 5000, masa ok 60 kg. Nie wiem na ile kolega jest laikiem, ale mnie zdarzyło się (naprawić przez telefon) kilka razy TV (raz po drugiej stronie była kobieta), raz melexa i wiele innych.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1811
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-03-06, 00:11   

Jacky X napisał/a:

1)Choćby takie może śmieszne pytanie czy do Melexa można podstawić silnik Tesli i nawet jeśli zabraknie mu energii to czy w ogóle to zadziała ?

Wiesz jak jest różnica pomiędzy latarką a żarówka zasilana z sieci 230V , podobna różnica jest pomiędzy Melex-em zasilanym napięciem jak z kilku akumulatorów samochodowych - czyli napięciem 24 -48 V a napięciem zasilania w tesli które sięga 400V

Jacky X napisał/a:


2)Lub jak ten koleś włożył silnik do tego BMW ( nie obejrzałem tych filmików jeszcze dokładnie bo jest ich kilka) ale wydaje mi się ,że w tej Tesli to jest mnóstwo jakiejś elektroniki sterującej tym silnikiem i wszystkie podzespoły są mają jakieś fabryczne zabezpieczenia aby wnie nie ingerować.

Jak sie wie co i jak to można sobie żonglować silnikami i osprzetem - wiekszośc nowych samochodów ma napięcie asilania rzedu 400 V prądu stałego czyli DC
Jacky X napisał/a:

3) Czym jest Extender w BMWi3 ?- alternatorem /prądnicą ?

Prądnica wytwarza prąd stały czyli DC ale jest bardzo nieekonomiczna , a alternator wytrwarza zmienny czyli AC ale jest bardzo wydajna - to podstawowa różnica . Czy to już ci coś wyjaśnia ? Prąd zmienny bardzo łatwo zamienić na prad stały - za pomocą prostych i tanich części - diód prostowniczych - odwrotnie jest trudniej :)
Jacky X napisał/a:

4) Chyba generatory stacjonarne musza uziemiać ładunki w nich się tworzące a samochodowy extender nie ?

To wskazuje że musisz trochę poczytać - to wszystko dla bezpieczeństwa użytkownika . Jeśli jest obwód wydzielony nie jest potrzebne uziemienie ale ochrona .
Jacky X napisał/a:

5) Czy teoretycznie Tesla czy Leaf jak mu się rozładuje bateria to może z bagażnika odpalić generator i dojechać do domu ?

Tak ale trzeba wiedzieć jak - żeby osoba nie mająca pojęcia nie zrobiła sobie krzywdy
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2205
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 08:32   

jas_pik napisał/a:
Jacky X napisał/a:

5) Czy teoretycznie Tesla czy Leaf jak mu się rozładuje bateria to może z bagażnika odpalić generator i dojechać do domu ?

Tak ale trzeba wiedzieć jak - żeby osoba nie mająca pojęcia nie zrobiła sobie krzywdy
Uściślając odpalić generator, podładować na postoju i dopiero potem wrócić - w czasie jazdy ładować się nie daje póki co :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-06, 09:27   

@ PatrykS

1)Dlaczego nie można ładować w czasie jazdy ? przecież rekuperacja jest ładowaniem w czasie jazdy.(A range exteneder i3 ? )

2) Czy co do zasady RANGE EXTENDER jest generatorem prądu stacjonarnym umieszczonym w samochodzie ?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 692
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-03-06, 09:30   

To był przykład tego konkretnego rozwiązania: jeśli podepniesz się do zwykłego gniazda ładowania to auto nie pozwoli Ci ruszyć, no bo przecież się ładuje. Takie zabezpieczenie, żebyś nie zapomniał odłączyć wtyczki ładowania przed jazdą.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2205
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 10:15   

vwir napisał/a:
To był przykład tego konkretnego rozwiązania: jeśli podepniesz się do zwykłego gniazda ładowania to auto nie pozwoli Ci ruszyć, no bo przecież się ładuje. Takie zabezpieczenie, żebyś nie zapomniał odłączyć wtyczki ładowania przed jazdą.
Dokładnie - bez ingerencji w instalację samochodu nie jest dziś możliwe "ładowanie" w czasie jazdy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 44
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 90
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2018-03-06, 10:41   

Ja zrobiłem konwersje cienkiego na silniku z hondy IMA
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-06, 12:58   

Bardziej od konwersji pociąga mnie swap taki jak tego BMW. Pozostawienie wielu układów z istniejącego samochodu i włożenie elektrycznego napędu z fabrycznego pojazdu.

Który by się do tego najlepiej nadawał jako dawca podzespołów ? Osiągi nie mają znaczenia, prędkość może być nawet 70 km/h i marny zasięg 20km ??? . Liczy się fan i pionierskie działanie.
 
 
mikolajkoczur 

Wiek: 27
Dołączył: 30 Lip 2014
Posty: 13
Wysłany: 2018-03-06, 14:04   

Próbowałbym gotowy zespół napędowy z priusa ( 80KM / 60kW ) mocy, dośc sporo i tanio można kupić.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-06, 17:16   

Jakie urządzenie w Range Extenderze BMW wytwarza prąd? Czy to jest alternator ?

I jakie parametry prądu on daje ?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1209
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-06, 21:45   

W zasadzie większość prądnic wytwarza prąd zmienny (podobnie jak transformator). W jednych "prostowany" jest w komutatorze, w innych diodami. Do aku musi dojść tzw. "stały", ale najczęściej jest on tylko jednokierunkowy.
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-06, 23:31   

I następny samochód który przyjmie ładowanie podczas jazdy : Nissan Note E Power.

Przyznam, że bardzo ciekawe auto. Jeśli chcą go sprzedać w USA to znaczy ,że jest już wersja z kierownicą po słusznej stronie.

PS. Takie auta mogły by dobrze przełamać opór społeczeństwa w stosunku do EV, który mimo wszystko chyba duży jest.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 993
Wysłany: 2018-03-07, 20:32   

Tylko ze tak naprawde takie auta to zaden postep.

Po co? Podwojny silnik, mala bateria, dalej smrodza.
 
 
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 374
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-07, 21:42   

No właśnie.
Poza tym kupno silnika do pracy generatorowej lub nawet adaptacja jakiegoś z innego samochodu to duży koszt i dużo zabawy.
Nie można też zapomnieć, że dołożenie akumulatorów i dwóch dodatkowych silników to bardzo istotny wzrost masy własnej więc może okazać się, że z auta 5 osobowego będzie trzeba zrobić 2...

(@gienek333: Jeśli chodzi o mojego Siriona to akurat siedzi tam motor HPEVS)
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-07, 22:35   

wodnik7 napisał/a:
Tylko ze tak naprawde takie auta to zaden postep.

Po co? Podwojny silnik, mala bateria, dalej smrodza.


Ja się z Tobą zgadzam i nie nie zgadzam JEDNOCZEŚNIE !!!

Sam mówię znajomym w rozmowach , że hybryda szeregowa to bez sens bo EV w zupełności jest użyteczne. Tyle tylko , że hybryda szeregowa ma prawo dziś dużo lepiej się sprzedawać.

Co jest droższe 30kW pakiet+generator czy 60kW pakiet ? Na 99% to drugie.

Zresztą rynek zweryfikuje a zdaje się E power święci triumfy sprzedaży więc coś w tym jest.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1209
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-07, 22:43   

Ja się nie zgodzę (z Wodnikiem). Dawno, dawno temu kombinowałem jak zwiększać zasięg EV (jeszcze na ołowiu) i im większa bateria to większy zasięg, im cięższa bateria tym zasięg mniejszy :-( , zimą dużo mniejszy. 1 l paliwa (ON, benzyna) to ok 10 kWh energii, możemy z tego zrobić 3 kWh prądu i 7 kWh ciepła. Silnik spalinowy może ważyć 5 kg i wcale nie musi być tłokowy.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1160
Wysłany: 2018-03-08, 00:02   

Dlatego różne hybrydy będą się pojawiały.

Mazda (z Toyotą) też chcą spalinowy agregat zastosować. Pewnie jakieś miejsce - na przeogromnym przecież rynku motoryzacyjnym - takie rozwiązanie sobie znajdzie.
:arrow: Pierwsza elektryczna Mazda w 2019r. z opcjonalnym agregatem spalinowym
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 226
Wysłany: 2018-03-08, 07:28   

Nie do przeoczenia jest fakt braku infrastruktury do ładowania a stacji paliw jest multum. Paradoksalnie być może żeby przyspieszyć rozwój elektryczności trzeba iść na przekór i promować............ hybrydy szeregowe jako pewien etap przejściowy. A może będą długo współistnieć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12