SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf II
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-24, 01:58   Nissan Leaf II

Co wiemy? :) ProPilot.... bateria być może 60kWh

https://www.nissanusa.com/electric-cars/2018-leaf/

http://www.autoexpress.co...ous-tech-teased


To Leaf II czy Ampera-E ? ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 117
Wysłany: 2017-06-24, 09:21   

Jeśli Leaf II będzie miał baterię 60kWh, zasięg oraz czas ładowania podobny do Ampery-e to na pewno Leaf II stanie się bardziej popularny bo będzie przede wszystkim większy od Ampery-e i wykończenie zapewne nie będzie tak plastikowe jak w Amperze bo Leaf to troszkę wyższy segment a jedynka jest raczej dobrze wykonana. Jeśli będzie dodatkowo podobny do nowej Micry w tym samym designie to na 100% będzie hitem wśród elektryków oczywiście jeśli cena nie będzie wygórowana. Do premiery pozostało zaledwie niecałe 3 miesiące więc z niecierpliwością czekamy. Z ostatniej chwili we Wrocławiu w salonie Impwar we Wrocławiu otworzono jak się okazuje kilka tygodni temu szybka ładowarkę Chademo, niestety póki co jest ona czynna tylko w godzinach pracy salonu - swoją droga dziwne podejście...
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 54
Wysłany: 2017-06-24, 18:55   

rafmat napisał/a:
szybka ładowarkę Chademo, niestety póki co jest ona czynna tylko w godzinach pracy salonu - swoją droga dziwne podejście...

Nie dziw się. Dopóki nie można zarabiać na sprzedaży prądu z ładowarek, dopóty będą takie zagrania. Gdy wejdzie możliwość zarobku to przybędzie punktów i będą czynne 24/7/365.

Nissan generalnie udostępnia swoje ładowarki tylko dla Nissana. Salony pobudowały chademo bo nikt by nie kupił od nich elektryka i muszą samochody swoich klientów z serwisu jakoś naładować.
Mam leafa i gdy siedziałem na przeglądzie u Zaborowskiego w Wawie to się strasznie irytowali jak podjeżdżały różne auta.
Za prąd płaci Zaborowski, jakiś klient urwał im kabel i też ponieśli spore koszty. Gdy chcą naładować auto z serwisu to zajęte bo się właśnie ładuje ktoś z miasta.

Superchargery są i zapewne będą wyłącznie dla Tesli. Jestem pewien że gdyby np Nissan 2 miał przejsciówkę z chademo na type2 i mógł się podpiąć fizycznie do superchargera, to nie pociągnie ani wata. Ale Tesle chętnie korzystają z chademo u nissana :)
 
     
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 99
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-06-25, 11:49   

zb1g napisał/a:
Superchargery są i zapewne będą wyłącznie dla Tesli. Jestem pewien że gdyby np Nissan 2 miał przejsciówkę z chademo na type2 i mógł się podpiąć fizycznie do superchargera, to nie pociągnie ani wata. Ale Tesle chętnie korzystają z chademo u nissana :)


Dlatego fajnie jakby Nissan dogadał się z Teslą o wzajemnym udostępnieniu ładowarek.
Nic ich to nie kosztuje, a bardzo zwiększa funkcjonalność , na dodatek mogą zwiększyć przewagę nad innymi markami. Grupa docelowa klientów jest inna! No chyba, że Tesla bardzo mocno chce wejść z modelem 3...
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-06-25, 16:58   

Zapowiadany scenariusz jest raczej odwrotny. Nissan planuje lansować CHAdeMO jako swoje ładowarki a Leaf II ma się komunikować z zamkniętą siecią. Dodając 2+2 wychodzi nam, że powstanie CHAdeMO II tylko dla aut Nissana. Oko za oko...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1653
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-25, 21:08   

YANNOSICK napisał/a:
Zapowiadany scenariusz jest raczej odwrotny. Nissan planuje lansować CHAdeMO jako swoje ładowarki a Leaf II ma się komunikować z zamkniętą siecią. Dodając 2+2 wychodzi nam, że powstanie CHAdeMO II tylko dla aut Nissana. Oko za oko...
Smutne, ale mam wrażenie, że to raczej w ostatecznym rozrachunku spopularyzuje EV zamiast wyhamować - jeśli te sieci odniosą sukces (a czemu by nie), to konkurencja zacznie to kopiować, a z czasem okazuje się, że nawet komórka potrafi działać w każdej sieci w kraju, więc prędzej czy później sieci ładowarek się połączą albo będzie elastyczny "roaming".
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-06-25, 21:43   

To o czym piszesz jest nieuniknione tylko dlaczego musimy do tego dochodzić okrężną drogą. Czy ktokolwiek wyobraża sobie stacje benzynowe wyłącznie dla Skody? Obok drugą tylko dla Subaru i trzecią dla Protona? Ograniczanie dostępu do ładowarek to najgorsza z możliwych praktyk w światku EV. Jak dotąd mamy jedną markę która postępuje tak haniebnie i wolałbym aby to się nie rozszerzyło na kolejne. Mam w domu kilka telefonów i kilka tabletów różnych marek - wszystkie ładuję tą samą ładowarką z tego samego gniazdka.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1392
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-25, 22:47   

YANNOSICK napisał/a:
Jak dotąd mamy jedną markę która postępuje tak haniebnie i wolałbym aby to się nie rozszerzyło na kolejne. Mam w domu kilka telefonów i kilka tabletów różnych marek - wszystkie ładuję tą samą ładowarką z tego samego gniazdka.

A nie pamietasz że jeszcze kilka lat temu każda firma miała swój własny system ładowarek i wtyczek?
Ale na szczęscie są pewne programy standaryzacji - prowadzone przez ISO ( czyli ONZ) .
Ale UE wymogła własna standaryzację - co poniekąd udało się z przypadku większości telefonów ( poza firmą z jabłkiem w logo).
Ale to co zrobili z wtykami dla pojazdów elektrycznych - gdzie mamy stnadard jednego producenta - czyli wprowadzony przez UE monopol jednej firmy (Mennekes i standard typ2 i CSS) .
Nie grzmisz na ten temat ?
Francuzi sie nie poddali - instalują olbrzymią sieć ładowarek na autostradach w której oprócz CSS sa i wtyczki Chademo a to 200 działających już stacji w których znajdziemy wtyczki także type2 3f 44 kW - bo z ich własnymi modelami wtyczek stacyjnych ( oznaczaonych typ3 ) oraz wtyczek do pojazdów znanych jako Marechal ( instalowanych w sporej ilości pojazdów starych Reanulat i PSA) nie powiodło sie.
Wykorzystując środki unijne z programu rozwoju korytarzy transportowych TEN-T zrobili dużą sieć ładowarek szybkich AC i DC.
Dlaczego nasi urzednicy wczesniej nie poszli w tym kierunku - chyba wiem - ale teraz i wszyscy to chyba też wiedzą - jeden z polskich komisarzy w UE to zablokował - a kto - to już pewnie tajemnica poliszynela.
Takie właśnie zdjęcie opublikowałem na swoim FB

_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2017-06-26, 00:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 54
Wysłany: 2017-06-25, 22:49   

Należy rozróżnić darmowy dostęp od komercji.

Tam gdzie coś jest niby za darmo to będą ograniczenia.
Za ładowanie Tesli zapłaciłem w cenie zakupu samochodu. Zaakceptowałem jej wysoką cenę bo będę miał darmowe ładowanie na superchargerach.
Klienci Nissana również słyszą o darmowym dostępie do ładowarek chademo i to ma wpływ na ich decyzje o zakupie auta droższego powiedzmy o kilkadziesiąt % w porównaniu do odpowiednika spalinowego. Oczywiście są też inne okoliczności jak ogólnie niskie koszty eksploatacyjne nawet gdy ładujemy się w domu, cisza i wszystko co daje napęd elektryczny oraz najnowsze technologie jak autopilot.

Pojawią się też sponsorowane ładowarki przez sieci handlowe czy samorządy. I te mogą pracować tylko w godzinach pracy sklepu czy być dostępne tylko dla mieszkańców danej miejscowości, gminy, powiatu.

Projekt ustawy zakłada odblokowanie sprzedaży prądu do ładowania bez konieczności kosztownych koncesji. Powinno to spowodować powstanie sieci stacji ładowania, a te będą konkurować pomiędzy sobą i z darmowymi punktami oraz tańszym ładowaniem domowym czy w firmie. Konkurować będą ceną, szybkością ładowania, dogodnym usytuowaniem a nawet sposobem zabicia czasu dla kierowców i pasażerów.
Ci którzy zbudują ładowarki z myślą o zarobku, nie będą wybrzydzać i przyjmą każdą markę i każdy samochód. Problemem może tylko być mnogość standardów końcówek.

Póki ev jest mało, będziemy się cieszyć brakiem podatków ale to tylko do czasu. Boję się że kiedyś ładowanie z normalnego gniazdka będzie przestępstwem skarbowym bo prąd bez akcyzy czy jakiejś opłaty za drogi tak jak się skończyły próby użycia biodiesla własnej produkcji.

Więc cieszmy się tym co mamy, dopingujmy inwestorów i popierajmy standaryzację aby nie wozić kilku kabli i masy przejściówek.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1653
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-25, 23:38   

YANNOSICK napisał/a:
Mam w domu kilka telefonów i kilka tabletów różnych marek - wszystkie ładuję tą samą ładowarką z tego samego gniazdka.
Do tego stanu nie doszliśmy wprost przecież :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-06-26, 09:26   

jas_pik napisał/a:
A nie pamietasz że jeszcze kilka lat temu każda firma miała swój własny system ładowarek i wtyczek?
PatrykS napisał/a:
Do tego stanu nie doszliśmy wprost przecież

Jasne Panowie. Tylko moje pytanie brzmi: Dlaczego nie uczymy się na błędach? USB zastąpiło większość "firmowych" standardów mimo, że jest droższe i nie pozbawione wad. To samo z HDMI.
Moim zdaniem UE robi dobrą robotę. Przyjęto za standard produkt europejski i jak tylko się da chroni się go.
Francuzi napsuli mi krwi swoimi type3 i u siebie i we Włoszech więc nie jestem fanem rozwiązań samozwańczych. Nie mam zamiaru wozić ze sobą arsenału przejściówek tylko dlatego, że ktoś ma awersję do standardów. Standard można po latach zmienić wraz z rozwojem technologii.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 603
Wysłany: 2017-06-26, 18:27   

Ale, Yannosick, ja o tym juz tu gdzies pisalem: standardem bylby mogl byc type2! ladowac mozna wg specyfikacji duzym pradem zmiennym i stalym, tylko nikt tego (oprocz tesli!) nie robi. Zamiast tego kolejna wtyczka (po co?)

Swoja droga czepiac sie tesli nie ma co, robi dla ladowania wiecej niz inny producent aut.

Przyklady:
-SC stawia za wlasnie pieniadze;
-daje gratis destination chargery (minimum 2 - jeden wtdy dla tesli, jeden dla kazdego innego, do 22 kW),
-pokazali ludziom, ze ladowanie moze byc szybkie (do 120kW!), i proste (wkladasz kabel i tyle).
-dbaja o to, by ladowarki nie byly zajete (placi sie za postoj bez ladowania 1,5PLN/min)

I dbaja o standardy. A ze wlasciciele tesli moga ladowac tez gdzie indziej? Czemu nie? Wiekszosc ladowarek postawionych w galeriach/miastach to ladowarki publiczne/polpubliczne i otwarte dla wszystkich. NIerzadko z dotacji unijnych i innych.

Wiec pisanie, ze oni postapili haniebnie jest troche nie fair.

Gdyby nie tesla, dalej bysmy sie krecili wokol komina tylko...

Acha, apropos: musialem sie dzis ladowac, bo zabraklo mi kilku km do domu, podjezdzam na stacje, a tam: leaf z chademo (ok, jak najbardziej, szybko skonczy), a na typ2 podlaczony.... VW up! toto ma 18kW akumulatora, a laduje z moca 3,7kW (!).. czyli postoi (na autostradzie!) 5-6h. To sie nazywa blokowanie, prawda?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1653
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-26, 20:12   

wodnik7 napisał/a:
a na typ2 podlaczony.... VW up! toto ma 18kW akumulatora, a laduje z moca 3,7kW (!).. czyli postoi (na autostradzie!) 5-6h.
A może mu brakowało tylko 10km/pół godziny? Tak czy siak w tym momencie (jeśli jest wolne miejsce obok tego e-up!'a) to powinno dać się ładować Twoją Teslę pozostałymi 18-toma kilowatami (lub chociaż 11-toma, bo zmniejszenie prądu na tylko jednej fazie może nie być banalne). Wykonalne chałupniczymi przejściówkami, tylko trzeba by na chwilę odpiąć tego malucha.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 54
Wysłany: 2017-06-26, 20:26   

Już widzę jak właściciel zgadza się żeby odpiąć jego auto, będzie spokojnie patrzył jak poskręcasz kabelki i z jednego gniazda podłączasz 2 auta :lol:

Ładowarka ABB w Aleksandrowie Łódzkim nie pozwala na jednoczesne ładowanie chademo i mennekesem. Można sobie podpiąć drugie auto, ale dopóki pierwsze nie skończy to drugie nie dostaje prądu co sprawdziłem osobiście. W takich okolicznościach zresztą spotkałem się z Wodnikiem7.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1653
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-26, 21:07   

zb1g napisał/a:
Już widzę jak właściciel zgadza się żeby odpiąć jego auto, będzie spokojnie patrzył jak poskręcasz kabelki i z jednego gniazda podłączasz 2 auta
Cóż, chciałem powiedzieć, że się da, a dogadanie z właścicielem to już osobna kwestia :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 603
Wysłany: 2017-06-26, 22:34   

aj, w Rajchu raczej sie nikt by nie zgodzil, pewnie by na Policje zadzwonili:))

zb1g, to byles Ty? Pozdrawiam! i dziekuje!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 603
Wysłany: 2017-07-24, 08:22   

A tu ladne nowe fotki. CCS i Chademo podobno!

http://insideevs.com/next...miles-of-range/
 
     
wester 


Dołączył: 20 Sty 2017
Posty: 62
Skąd: Łupowo
Wysłany: 2017-07-24, 20:31   

Chademo i type 2. Ciekawe czy ładowarka 3 fazowa AC na pokładzie.
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 169
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-08-10, 12:36   

No to wiemy juz wiecej.
Kurde jak zwykle USA ma fajnie :(
Nissan pojechał z cena ale aku 40kwh ,moim zdaniem nie jest źle. Podnieśli moc i moment obrotowy. Za wypasioną wersję SL 36200$ tragedii nie ma u nas pewnie 160-170 tys niestety
LINK DO INFO

ps.
Oby na EU było to ganizdo TYP2 i ładowarka 3fazowa minimum 3x3,7kw
Wtedy sukces murowany, jak ładowarka bedzie jednofazowa i brak grzania chłodzenia baterii to tylko wierni fani LEAF zmienią na nowego.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11