SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Tesla Model X
Autor Wiadomość
DaroWien

Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 27
Skąd: Wieden
Wysłany: 2016-10-11, 19:57   Tesla Model X

Dzis naocznie udalo mi sie spotkac zaparkowana Tesle model X



 
     
Darek 


Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 164
Wysłany: 2016-10-11, 21:45   

O ja taki egzemplaż widziałem w Jazgarzewie k. Piaseczna ☺ również naocznie i dzisiaj.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 404
Wysłany: 2016-10-12, 12:42   

Bedac w SC w Berlinie mialem mozliwosc wsiasc i ze sprzedawca porozmawiac. Naprawde autko jest fajne, a ta szyba na pol dachu robi wrazenie, i dosc dobrze chroni przed sloncem. Wykonczenie dobre, duzo malych gadzetow. Deska i przeod jak w modelu S. Nie wiem, po co dolozyli kieszenie w drzwiach:))

NIestety cena ciut zaporowa:)
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1306
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-11, 16:15   

Mamy jedną ciemnoszarą 90D na gdańskich rejestracjach - dziś zabłądziła chyba, bo zrobiła kółeczko pod firmą i pojechała dalej.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
piotrc 
piotrc

Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 34
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-11, 18:07   

Jedna widziana w Poznaniu, niebieska :-/
 
     
palo

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 59
Wysłany: 2017-08-12, 08:34   

Jedna S widziana w Kartuzach .
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 404
Wysłany: 2017-08-12, 18:17   

No ja dzis nie bylem w Kartuzach:) w Suleczynie za to, skutki nawalnic likwidowac: notabene takiego czwgos nei widzialem na oczy. Powalone dziesiatki jesli nie setki ha, sosna na dachu u taty, sasiada, w ogole cale Suleczyno i okolice jak po wojnie, drogi zawalone drzewami. Buki, deby, sosny.. kilkudziesieciometrowe.. polamane slupy zelbetowe.. pradu brak, wody brak.. dobrze, ze pilarki i agregat chodza..
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 35
Wysłany: 2017-08-17, 22:01   


Dziś spotkałem w Aleksandrowie Łódzkim:
Tesla X 90D Pana Darka, jeszcze na oryginalnych tablicach.
Pierwsze ładowanie w pierwszej podróży z Poznania do Warszawy i pierwsze trudności z podłączeniem chademo :)
Życzę szerokiej drogi.

Duże zdjęcie
  
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2678
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-08-18, 00:00   

czemu ludzie kupują Tesle z USA? :cry: z niewiedzy?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 72
Wysłany: 2017-08-18, 08:45   

Szczególnie, że takie auto jeżeli chodzi o connectivity jest praktycznie bezużyteczne, zero połączenia z siecią w Europie, zero diagnostyki ze strony Tesli, auto odcięte od świata, problemy z supercharger'ami itp. bez homologacji na EU, trzeba światła przerabiać ale wiadomo 30% tańszy minimum... oczywiście kazdy ma wybór...
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 35
Wysłany: 2017-08-18, 15:38   

highend napisał/a:
czemu ludzie kupują Tesle z USA? :cry: z niewiedzy?

Bo kosztowało człowieka 60% ceny nowej od Tesli. I to jest podstawowy lep.
Z reszty problemów pewnie sobie jeszcze nie zdaje sprawy ale:
Auto zostało ładnie przygotowane przez chłopaków pod Poznaniem.
Zarówno wykonali naprawy blacharskie (nie były duże, wymiana drzwi i prostowanie błotnika)
jak i poszły zmiany w sofcie.
Działa internet, nawigacja, auto łączy się z serwerem w Poznaniu :) i mają oni pełny dostęp do danych serwisowych. W razie czego poprowadzą serwis auta tyle że odpłatnie.
Jedynie co nie przeskoczyli i pewnie nie przeskoczą to ładowanie z superchargerów.
Na razie może się ładować z chademo bo nie ma nawet EVSE, ale za kilka dni zamontuje u siebie wallboxa.
Zakładając że będzie głównie używał na trasę dom-praca coś koło 100km w jedną stronę, to nie jest tak zupełnie bez sensu.
A samochód prezentuje się bardzo fajnie, biały z zewnątrz i w środku z 6 fotelami bez widocznych śladów użytkowania.
Ostatnio zmieniony przez zb1g 2017-08-18, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 241
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-18, 15:57   

No właśnie jak to jest - wersje z USA w ogóle nie mogą się ładować na SC, czy mogą, ale odpłatnie?

Biorąc pod uwagę różnicę w cenie to w sumie gość może mieć gdzieś to, że nie może się ładować za darmo. Za jakieś 20tys pln ma prądu na 200tys km. Więcej tym autem pewnie i tak nie zrobi. A skoro działają opcje online, navi, itp, to wcale nie taka głupia opcja...
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 35
Wysłany: 2017-08-18, 16:33   

Tesle amerykańskie mają inne gniazdo, 3 piny wobec 5 pinów prądowych w wersji euro.
Nie wiem cy to jest dokładnie tak jak type 1 czy tylko podobne?
Ładowarka w wersji USA jest przystosowana na 110 lub 2x110V.
Więc te różnice nie pozwalają na proste podłączenie do sieci czy superchargera.
Trzeba by wszystko wymienić, przetwornice, kable, gniazdo i przeprogramować auto.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 241
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-18, 16:47   

W sumie ciekawe. Jeśli gość montuje u siebie wallboxa to może jednak to jest zwykłe type 1 i auto łyknie 230V. Tylko kwestia innego EVSE. Chyba, że montuje jakiegos wallboxa, który ma wbudowany transformator i z 230V robi 110V. Ale szczerze mówiąc to czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

A jak się ładował z chademo? Tesla ma do tego osobne gniazdo? Widze na zdjęciu wpiętą jakąś przejściówkę.
  
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 35
Wysłany: 2017-08-18, 17:34   

Chademo trzyma standard na całym świecie.
Tesla robi dwie przejściówki, z wtyczką do auta wersja USA (typ1) i reszta (typ2).
Samochody Tesli mają tylko jedno gniazdo do wszystkiego. Nie tak jak Leaf.

Wallboxa podobno kupił w USA. Nie wiem jak go podłączy.
Czy można u nas podpiąć jedną fazę 230V zamiast dwóch faz po 110V? A może przez jakieś trafo?
Może ktoś już ćwiczył temat i się podzieli wiedzą?
  
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2678
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-08-18, 18:45   

Brak ładowania z SC dyskwalifikuje to auto nawet jakby bylo 50% tańsze. Ale to tylko moja opinia... .
No i brak gwarancji. A tesle czesto miewaja różne usterki.
Ale ok. Oby dobrze służył Model X :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1306
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-08-18, 20:31   

zb1g napisał/a:
Nie wiem cy to jest dokładnie tak jak type 1 czy tylko podobne?
To nie jest Type 1, tylko specyficzne gniazdo Tesli. Można do niego podłączyć Type 1 przez małą przejściówkę.

zb1g napisał/a:
Ładowarka w wersji USA jest przystosowana na 110 lub 2x110V.
Nie uwierzę, że nie obsługują 230V - w Stanach takie gniazdka też występują w domach, różnica w prędkości ładowania co najmniej dwukrotna, nie wspominając o publicznych ładowarkach Type 1. Wg mnie spokojnie do amerykańskich można podłączyć 230V przez przejściówkę Type 1 -> Tesla.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 241
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-18, 20:58   

230V w stanach to coś zupełnie innego niż u nas. Tam jest to właśnie 2x110V, jak kolega wyżej wspominał. Czyli masz dwie fazy po 110V, a nie fazę 230V i zero jak u nas.
A brak możliwości ładowania na SC dla niektórych (na przykład dla mnie) to żaden minus.
  
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2678
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wczoraj 2:11   

zb1g napisał/a:
highend napisał/a:
czemu ludzie kupują Tesle z USA? :cry: z niewiedzy?

Bo kosztowało człowieka 60% ceny nowej od Tesli. I to jest podstawowy lep.
Z reszty problemów pewnie sobie jeszcze nie zdaje sprawy ale:
[.....]
W razie czego poprowadzą serwis auta tyle że odpłatnie.
Jedynie co nie przeskoczyli i pewnie nie przeskoczą to ładowanie z superchargerów.


czyli mamy auto za 60% ceny nowej Tesli.
Ale zaraz.. przecież on nie kupił nowej - sam napisałeś, że miała naprawy blacharskie
Więc porównanie do ceny NOWEJ Tesli Model X Europa jest błędne.

Po drugie odpłatny serwis. No hmm.... jak by to powiedzieć. Żeby z owych 60% ceny nie zrobiło się nagle 120%....

Nie wiem, kupując auto za 600.000 PLN (nowe)... to 60% = 360.000 PLN.
A używany Model X europejski to.... ? nie ma? Strzelam... 450.000 ?
I już ta różnica w cenie robi się nie 40%, a może 20%.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 35
Wysłany: Wczoraj 8:47   

Ale nie musisz mi tego tłumaczyć.
Sam przeszedłem w maju taki proces myślowy i mając wybór usa za 200tyś, europa używany za 250-280 wziąłem nowy od Tesli poprzez EFL.
Może auto jest z mniejszą ilością bajerów, ale ma pełną gwarancję, co uważam za warunek podstawowy do bezstresowego i bez kosztowego użytkowania.

Ale nie wszyscy tak myślą. Zadałeś pytanie to Ci odpowiedziałem, gdyż w mojej rozmowie został taki argument przez Pana Darka przytoczony.
Czy zrobił dobrze czy źle, życie i czas pokaże. Jeśli nie przytrafi mu się kosztowna naprawa, będzie jeździł zadowolony. Jeśli nie, to jego ryzyko i poniesie koszty.
Nie każdy jest w stanie przełknąć cenę nowego X, bo to 500-600 tyś.
Sam też myślisz o Tesli S i też najprawdopodobniej kupisz używaną w cenie dla Ciebie do udźwignięcia. A ja bym mógł napisać, czemu kupujesz stary, bo jak się coś zepsuje po gwarancji to dołożysz.
Tak że luzik, może kiedyś któryś z użytkowników wersji USA opisze swoje doświadczenia i przedstawi wnioski.
A my się cieszmy że przybyło w Polsce kolejne ładne i nie smrodliwe auto.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2678
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Wczoraj 9:54   

zb1g napisał/a:

Sam też myślisz o Tesli S i też najprawdopodobniej kupisz używaną w cenie dla Ciebie do udźwignięcia. A ja bym mógł napisać, czemu kupujesz stary, bo jak się coś zepsuje po gwarancji to dołożysz.


Tak, ale

- wersja europejska (SC !)
- tylko z dwoma silnikami (wersja D) aby uniknąć problemów z silnikiem gdzie napęd jest wyłącznie na tył
- może i po gwarancji ale (OBY) z naprawionymi wszystkimi wadami wieku dziecięcego (klamki, parujące lampy tylne, itd)
- na 99% z pełnym dachem (aby uniknąć problemów z dachem panorama)

a przypadku Modelu X sporo ludzi ma jakieś problemy cały czas. Np Bjorn Nyland już chyba ze 2x dawał auto do serwisu.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
  
 
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 72
Wysłany: Wczoraj 13:56   

highend napisał/a:
Brak ładowania z SC dyskwalifikuje to auto nawet jakby bylo 50% tańsze. Ale to tylko moja opinia... .
No i brak gwarancji. A tesle czesto miewaja różne usterki.
Ale ok. Oby dobrze służył Model X :)


Dokładnie popieram, jeśli kogoś stać aby np. wydać 8tys. - 10tys. Eur na nowy silnik gdy ulegnie uszkodzeniu (bardzo często ulegają uszkodzeniu silniki w Teslach) lub jakaś cześć elektroniki (ceny części są powalające) to jego sprawa, na pewno Tesle z USA oficjalnie gwarancji w EU nie mają. Supercharger to jakby część komfortu tego samochodu pozwalająca bezproblemowo podróżować po Europie bez dłuższych postojów bo tak został pomyślany przez Elona ten biznes, jeśli ktoś chce się bujać po Polsce ładując auto w domu lub ma dużo wolnego czasu aby ładować się na Chademo przy wyjazdach za granicę to też nie mam nic przeciwko, ja jednak cenię swój czas. Chademo zazwyczaj ładują maks do 50kW więc i tak 2-3h trzeba taką 90kWh czy 100kWh baterię do pełna ładować. 3-4h vs. 40min - 1h to chyba jest spora różnica... Osobiście wolałbym dołożyć i kupić wersję EU ale każdy ma wybór, oczywiście życzę aby X US się nie psuł w Europie i życzę wielu tys. km pokonanych tras oraz szerokości.
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 72
Wysłany: Wczoraj 14:00   

zb1g napisał/a:
Ale nie musisz mi tego tłumaczyć.
Sam przeszedłem w maju taki proces myślowy i mając wybór usa za 200tyś, europa używany za 250-280 wziąłem nowy od Tesli poprzez EFL.
Może auto jest z mniejszą ilością bajerów, ale ma pełną gwarancję, co uważam za warunek podstawowy do bezstresowego i bez kosztowego użytkowania.


I to popieram, rozsądne pragmatyczne podejście :) .
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 72
Wysłany: Wczoraj 14:03   

zb1g napisał/a:
highend napisał/a:
czemu ludzie kupują Tesle z USA? :cry: z niewiedzy?

Bo kosztowało człowieka 60% ceny nowej od Tesli. I to jest podstawowy lep.
Z reszty problemów pewnie sobie jeszcze nie zdaje sprawy ale:
Auto zostało ładnie przygotowane przez chłopaków pod Poznaniem.
Zarówno wykonali naprawy blacharskie (nie były duże, wymiana drzwi i prostowanie błotnika)
jak i poszły zmiany w sofcie.


Wyklepać da się wszystko nawet aluminium więc tutaj nie ma problemu, zmiany w sofcie tutaj miałbym obawy...
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 72
Wysłany: Wczoraj 14:06   

zb1g napisał/a:
highend napisał/a:
czemu ludzie kupują Tesle z USA? :cry: z niewiedzy?

Działa internet, nawigacja, auto łączy się z serwerem w Poznaniu :) i mają oni pełny dostęp do danych serwisowych. W razie czego poprowadzą serwis auta tyle że odpłatnie.

Chciałbym to widzieć... hehe chętnie umówię się na spotkanie gdzie ktoś zademonstruje mi jak wersja USA ładnie działa w Polsce, można ją obsługiwać ze smartfona, nie ma problemów z siecią LTE itp... jeśli przerzucili połowę elektroniki z Europejczyka i jakimś cudem udało im się nagrzebać w sofcie w co wątpię to może i działa....
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11