SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka Chademo
Autor Wiadomość
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-17, 22:27   Ładowarka Chademo

Umówiłem się z kolegą z forum przy ładowarce Chademo i obserwacja (nawet nie wnikliwa) zrodziła we mnie spostrzeżenia, jak ktoś ma jakąś wiedzę to proszę o korektę. Moim zdaniem ta ładowarka to mostek trójfazowy tyrystorowy nie izolowany od sieci, dlatego prąd pod koniec ładowania mocno spada, ponieważ kąt przewodzenia tyrystorów się zmniejsza. Jednak jeżeli tak jest to budowa "domowego" chademo jest stosunkowo prosta.
 
     
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 264
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-03-23, 20:48   

Cytat:


Ładowarka Chademo jest dużo bardziej zaawansowana niż wynika to z twojego opisu. Generalnie to przetwornica AC/DC z wyjściem regulowanym w szerokim zakresie (60 - 600V), prąd roboczy regulowany w zaresie 0 - 200A, plus oczywiście ograniczenie mocy wyjściowej (potrzebne, bo przyłącze nie zawsze ma 120 kVA).

Całość jest sterowana po magistrali CAN przez ładowany pojazd, który zadaje wartości prądu, napięcia oraz ograniczenia. W zależności od stanu naładowania, temperatury baterii itp moc pobierana przez pojazd może być różna. Efekt ograniczenia prądu pod koniec ładowania jest naturalną konsekwencją osiągnięcia jednego z ograniczeń, w tym przypadku prawdopodobnie dopuszczalnego napięcia pakietu.
 
     
cytrynkac5

Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-03-30, 19:47   ładowarka Chademo

Witam! Jestem tutaj nowy, ale trochę znam się na elektronice. Nie sądzę żeby taka ładowarka nie była izolowana od sieci i żeby regulacja odbywała się tylko na mostku tyrystorowym. Prawdopodobnie mostek tyrystorowy to regulacja zgrubna prądu i napięcia, a dalej jest przetwornica na tranzystorach. Na tak duże prądy muszą to być chyba tranzystory IGBT a ładowanie szybkie nie dokonuje się prądem stałym tylko odpowiednim przebiegiem impulsowym różnym w zależności od stanu naładowania akumulatorów.
Czy ktoś może wie jak wygląda przebieg napięciowo - pradowy szybkiego ładowania akumulatorów?. Domyślam się że jest on różny dla różnych akumulatorów.

Pozdrawiam
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-04-01, 22:26   

przedwczoraj będąc w Anglii na jednej ze stacji benzynowych na bodajże autostradzie M6 widziałem ładowarkę chademo i dwa wyznaczone miejsca do ładowania. Bardzo ładnie zrobione. Mam zdjęcia, ale nie mogę teraz wkleić bo są w telefonie jeszcze :)
Powinno się to pokazywać tu w Polsce, że to tak właśnie ma być zrobione.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1073
Wysłany: 2014-04-02, 15:47   

Cytat:
Powinno się to pokazywać tu w Polsce, że to tak właśnie ma być zrobione.

Możliwe, że trochę Cię wyprzedzę. Chodzi Ci o takie jak w tym arcie?
1000 szybkich ładowarek CHAdeMO w Europie
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 264
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-04-03, 08:04   Re: ładowarka Chademo

cytrynkac5 napisał/a:
Witam! Jestem tutaj nowy, ale trochę znam się na elektronice. Nie sądzę żeby taka ładowarka nie była izolowana od sieci i żeby regulacja odbywała się tylko na mostku tyrystorowym. Prawdopodobnie mostek tyrystorowy to regulacja zgrubna prądu i napięcia, a dalej jest przetwornica na tranzystorach. Na tak duże prądy muszą to być chyba tranzystory IGBT a ładowanie szybkie nie dokonuje się prądem stałym tylko odpowiednim przebiegiem impulsowym różnym w zależności od stanu naładowania akumulatorów.
Czy ktoś może wie jak wygląda przebieg napięciowo - pradowy szybkiego ładowania akumulatorów?. Domyślam się że jest on różny dla różnych akumulatorów.

Pozdrawiam


Dla wszystkich aku Li-ion i LiFePO4 faza CC szybkiego ładowania jest taka sama i sprowadza się do pompowania maksymalnego prądu STAŁEGO dozwolonego dla danego ogniwa. Tętnienia padu powinny być jak najmniejsze. Ma to szczególne znaczenie pod koniec fazy CC, nawet chwilowa szpilka napięcia przekraczająca limit dla danego ogniwa może doprowadzić do lokalnego przebić w strukturze ogniwa.
Dlatego też każda ładowarka musi mieć precyzyjną regulację napięciową, przyjmuje się maksymalnie 10 -15 mV na ogniwo.

Wątpie aby w jakiejkolwiek ładowarce Chademo można było spotkać tyrystor - to są raczej układy podwójnego przetwarania na IGBTach, z obwodem pośrednim na wysokiej częstotliwości.

Pozdrawiam
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-04-03, 09:06   

RaveN napisał/a:
Cytat:
Powinno się to pokazywać tu w Polsce, że to tak właśnie ma być zrobione.

Możliwe, że trochę Cię wyprzedzę. Chodzi Ci o takie jak w tym arcie?
1000 szybkich ładowarek CHAdeMO w Europie


yhy ;) to już nie wklejam fotek ;)
są identyczne (taka sama ładowarka i miejsca wymalowane) - tylko inna stacja w UK.
Fajnie na żywo zobaczyć takie cuś :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
cytrynkac5

Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-04-03, 18:28   Re: ładowarka Chademo

drgrin napisał/a:
cytrynkac5 napisał/a:
Witam! Jestem tutaj nowy, ale trochę znam się na elektronice. Nie sądzę żeby taka ładowarka nie była izolowana od sieci i żeby regulacja odbywała się tylko na mostku tyrystorowym. Prawdopodobnie mostek tyrystorowy to regulacja zgrubna prądu i napięcia, a dalej jest przetwornica na tranzystorach. Na tak duże prądy muszą to być chyba tranzystory IGBT a ładowanie szybkie nie dokonuje się prądem stałym tylko odpowiednim przebiegiem impulsowym różnym w zależności od stanu naładowania akumulatorów.
Czy ktoś może wie jak wygląda przebieg napięciowo - pradowy szybkiego ładowania akumulatorów?. Domyślam się że jest on różny dla różnych akumulatorów.

Pozdrawiam


Dla wszystkich aku Li-ion i LiFePO4 faza CC szybkiego ładowania jest taka sama i sprowadza się do pompowania maksymalnego prądu STAŁEGO dozwolonego dla danego ogniwa. Tętnienia padu powinny być jak najmniejsze. Ma to szczególne znaczenie pod koniec fazy CC, nawet chwilowa szpilka napięcia przekraczająca limit dla danego ogniwa może doprowadzić do lokalnego przebić w strukturze ogniwa.
Dlatego też każda ładowarka musi mieć precyzyjną regulację napięciową, przyjmuje się maksymalnie 10 -15 mV na ogniwo.

Wątpie aby w jakiejkolwiek ładowarce Chademo można było spotkać tyrystor - to są raczej układy podwójnego przetwarania na IGBTach, z obwodem pośrednim na wysokiej częstotliwości.

Witam!Dzięki za wyjaśnienie, ale jestem zaskoczony ponieważ byłem przekonany że ładowanie impulsowe daje większe możliwości. Natomiast nie wydaje mi się żeby ładowane aku były zagrożone przepięciami. Są to przecież potężne kondensatory.

Pozdrawiam

Pozdrawiam
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-04-03, 20:12   

Jak chodzi na wysokiej częstotliwości to czemu gwiżdże?
 
     
Ed 

Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2015-01-17, 19:58   

Bo pewnie ta f nie jest wyższa od granicznej częstotliwości słuchu
 
     
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 17
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-09-02, 16:55   

Czy ładowarką chademo można ładować każde elektryczne auto???
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-09-02, 17:02   

seboo napisał/a:
każde elektryczne auto???

Każde które ma wbudowane gniazdo Chademo :mrgreen:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 17
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-09-02, 17:07   

http://samochodyelektrycz...uropejskiej.htm

to zrozumiałe, ale są też przejściowki. Dla tego pytam (bo jestem laikiem) czy jak kupie przejściówkę z Chademo do TYP1 bo takie gniazdo mam w Fiaciorku czy bęedę mógł go ładować???
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-09-02, 17:28   

Przejściówki dotyczą typu gniazd a nie rodzaju prądu.
Jak masz typ 1 w samochodzie to wystarczy Ci przejściówka type2 ( standard w EU) na typ1
Twój samochód może być zasilany wyłącznie AC ( prądem zmiennym) a Chademo to DC ( prąd stały)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 17
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-09-02, 18:03   

czyli jeżeli kupię przejściówkę z typ 1 na typ 2 to będę mógł ładować ze słupka w dużym mieście np. Szczecin??? :lol:

http://www.ebay.pl/itm/EV...353.m1438.l2649
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-09-02, 18:36   

Sprzedam Ci znacznie taniej jeśli potrzebujesz .
PW lub 606252818
Będziesz mógł ładować ze wszystkich słupków publicznych .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13