SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf 30 kWh
Autor Wiadomość
Vtech 
Leaf, PHEV

Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 97
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-23, 14:14   Nissan Leaf 30 kWh

Moja Żona przemieszcza się takim pojazdem (2016 Tekna), na razie ma 20 000 km zrobione od nowości. SOH = 95, przejeżdża nieco ponad 200 km na jednym ładowaniu (zużycie ma ok. 12.5 - 13.0 kW/100km, co ciekawe jak ja jeżdżę, to mi chwilowe wychodzi niższe - ma się tą nogę ;) )

Postęp w stosunku do wersji z 2013 roku jest spory. Auto ma inną charakterystykę momentu (łagodniej z ruszania), wyraźnie lepiej ładuje się na szybkiej ładowarce (do 80% ładuje się pełną prędkością). Wzrost zasięgu jest odczuwalny, o ile stary przejeżdżał nam ok. 150 km to nowy już 200 przekroczy bez problemu.

Na razie razi tylko zapach skóry, jakiś taki dziwny w porównaniu do innych aut. Jeszcze po roku nie wywietrzał.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-08-23, 14:23   

Jak to jest z wsadzeniem takiej baterii do wersji 24kWh? Kiedyś widziałem posty (chyba Twoje), że da się "oszukać system".
 
     
Vtech 
Leaf, PHEV

Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 97
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-24, 09:40   

Da sie. Potrzebny jest interfejs CAN-CAN pomiędzy baterią a samochodem "tłumaczący" transmisję (są po prostu różnice w zarządzaniu baterią 24 i 30)
 
     
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 99
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-08-28, 21:22   

Jak wygląda to w praktyce? Będzie jakaś możliwość kupienia tego interfejsu? Myślę, że popyt będzie stosunkowo duży.

Jak jest z temperaturą baterii w Twoim 30kWh przy szybkim ładowaniu? U mnie (24) temperatura bywa nawet, że rośnie o 1 stopień C wraz z dostarczonej 1kWh. Ostatnio w trasie wystarczą 2 szybkie ładowania i bateria osiąga 40 stopni C.
 
     
Vtech 
Leaf, PHEV

Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 97
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-31, 21:16   

Ten interfejs jest moim amatorskim wymysłem - nie myślałem, że może być na to popyt....

Co do ładowania - nasza ładowarka przy firmie ma kaganiec na 45A więc wpycha 20kW/h i problemu nie ma.

Prawda niestety jest taka, że baterie zabija temperatura. I tylko temperatura.

Styl jazdy (ostry = temperatura), wysokie temperatury powietrza, czy wyżeranie baterii do zera (wzrost natywnej rezystancji = temperatura) to czynniki wtórne.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-31, 21:47   

Co do trwałości baterii to się w 100% zgadzam, największym wrogiem aku jest temperatura.
 
     
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 275
Wysłany: 2017-09-01, 09:47   

Vtech, Jasne że popyt będzie, ludzie którym padnie "dwudziestka czwórka" mając taką możliwość chętnie wsadzą 30tke, nawet kuszące jest kupno leafa z zajechaną baterią z myślą o wsadzeniu 30tki.
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 200
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-09-01, 17:15   

No to może inne pytanie, czy ktokolwiek rozważał podpięcie równoległe drugiego pakietu 24kWh pod istniejącą instalację. Wiem, Leaf ma mało miejsca ale mój eNV200 ma go do oporu i to właśnie o nim myślę. Wszystkie sugestie mile widziane bo temat zaczyna mnie wciągać zwłaszcza, że chciałbym aby dodatkowy pakiet był w miarę "mobilny" czyli demontowalny.
Plany są takie, że na czas kiedy autem poruszam się lokalnie zapasowy pakiet służyłby jako magazyn energii i był wykorzystywany w domu przy instalacji fotowoltaicznej i z niej ładowany, a w razie potrzeby załadowany na pakę auta na dalsze wyprawy. Wydaje mi się, że jest to do ogarnięcia ale lepiej pytać niż błądzić.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 99
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-09-01, 18:19   

Vtech napisał/a:
Ten interfejs jest moim amatorskim wymysłem - nie myślałem, że może być na to popyt....

Wydaje mi się, że będzie i to bardzo duży... Większość użytkowników będzie chciało wymienić na 30kWh - jak np. Ty. Niekoniecznie wymieniając przy tym całe auto.


Vtech napisał/a:
Co do ładowania - nasza ładowarka przy firmie ma kaganiec na 45A więc wpycha 20kW/h i problemu nie ma.

Teraz już wiem dlaczego ładowałem się u Was się 1h :)
Jest jakaś opcja żeby w samochodzie ograniczyć prąd na CHAdeMO?


Vtech napisał/a:
Prawda niestety jest taka, że baterie zabija temperatura. I tylko temperatura.

Czytałem gdzieś, że powyżej 50 st. C ogniwa ulegają nieodwracalnej degradacji.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 222
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-02, 12:31   

bodix aby podpiąć równolegle drugi akumulator to powinien on mieć niemal identyczne napięcie jak ten pierwszy więc opcja podłączania na żądanie raczej odpada.
Co najwyżej używanie zamiennie drugiego jak pierwszy się rozładuje.

No i jeszcze trzeba pamiętać że ten akumulator waży troszkę i jest słabo mobilny.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1597
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-02, 17:46   

krawcu napisał/a:
Co najwyżej używanie zamiennie drugiego jak pierwszy się rozładuje.
To samo przyszło mi dzisiaj do głowy - jak elektronika z baterii nie jest sparowana z elektroniką samochodu to wygląda to na najłatwiejszą do wykonania opcję: przełączenie kabli, ręczne lub przekaźnikami.

krawcu napisał/a:
No i jeszcze trzeba pamiętać że ten akumulator waży troszkę i jest słabo mobilny.
Zawsze można go podzielić na mniejsze części, które będą już mobilne. Ewentualnie wózkiem widłowym na pakę :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wester 


Dołączył: 20 Sty 2017
Posty: 62
Skąd: Łupowo
Wysłany: 2017-09-03, 10:53   

Vtech napisał/a:
Ten interfejs jest moim amatorskim wymysłem - nie myślałem, że może być na to popyt....


Myślę że dużo większy niż myślisz....
 
     
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 99
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-09-11, 10:10   

Vtech napisał/a:
Da sie. Potrzebny jest interfejs CAN-CAN pomiędzy baterią a samochodem "tłumaczący" transmisję (są po prostu różnice w zarządzaniu baterią 24 i 30)


Ciekawe czy pakiet z Leafa II pasuje do I ? Na zdjęciach wglądają podobnie.

Gdybyś zrobił interface dla pakietu 40 lub 60 to by był MASJTERSZTYK :!:
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 366
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-11, 11:32   

Jak to jest z pakietem 30kWh - fizycznie ma większe rozmiary niż 24kWh? Zauważyłem, że pod podłogą bagażnika jest mnóstwo miejsca (normalnie wolna przestrzeń pomiędzy podłogą bagażnika a plastikową osłoną). Nie wiem, czy pakiety 30kWh wykorzystują tą wolą przestrzeń, czy też są takich samych rozmiarów co 24kWh, tylko inna technologia.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13