SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera-e
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1431
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-24, 21:22   

tomo14858 napisał/a:
Myślałem o ladowarce 7 kW, nie wiem czy coś mocniejszego jest możliwe przy tej Instalacji i będzie miało sens?
Z tego co widzę w sieci to Ampera-e ma jednofazową ładowarkę do 32A/7,4kW, więc nic mocniejszego (czyli trójfazowego) do niej sensu nie ma. Możesz być zainteresowany rozwiązaniem Vtech'a (http://forum.samochodyelektryczne.org/viewtopic.php?p=25375), ewentualnie sprawdzić stację dla Hyundai'a Yoniq'a, bo tam coś podobnego zastosowali. Wtedy z każdej fazy brałbyś ~2,4kW/~10A, to zdecydowanie ułatwiłoby Ci zadanie nie przeciążenia swojego przyłącza.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1431
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-24, 21:25   

YANNOSICK napisał/a:
kup zwykłe używane LOLO 11kW i to będzie aż nadmiar.
Najprawdopodobniej z takiej stacji Ampera-e pociągnie tylko jedną fazę, czyli 3,7kW/16A, a mogłaby 2x więcej w stacji 32A (7,4kW lub 22kW).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 49
Wysłany: 2017-04-25, 11:21   

Dzięki za info może coś na ebay'u się trafi.
Mam nr VIN, auto juz w porcie w Belgii stoi. Czy jest jakaś stronka gdzie mogę sprawdzać informacje na temat autka?

Od 1 czerwca e ampery będą dostępne dla klientów w Norwegii.
_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-05-29, 21:42   

Bjorn Nyland właśnie przejechał 623km na jednym ładowaniu Amperą-E
jechał specjalnie wolno, cały czas 40km/h średnia prędkość...
zużycie ok. 9kWh na 100km :)

auto jest masakra w takim razie... ciekawe co zrobi konkurencja?

czyli realny zasięg przy normalnej jezdzie to 400km spokojnie :)

https://www.facebook.com/BjornsTesla/
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 459
Wysłany: 2017-05-29, 22:52   

i masz racje, fajny zasieg, ale problem, ze to nie do kupienia jest. i przez nastepne 2 lata okolo nie bedzie.. (moj post wyzej!)
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 767
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-05-29, 23:27   

Użytkownicy Bolta twierdzą, że teraz gdy zrobiło się ciepło osiągają bez większych starań 270 mil czyli niemal 440 km. To nieco niżej niż 500 z reklamy ale pewnie rekordziści wycisną 700 lub więcej.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1431
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-09, 10:24   

24 czerwca w Trójmieście okazja do zobaczenia Ampery-e na żywo, szczegóły w tym wątku:
http://forum.samochodyele...p?p=27178#27178
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 49
Wysłany: 2017-06-13, 20:47   

Wczoraj odebrałem e-ampere. Termin byl na 17-24 czerwca. Pierwsze wrażenie jest pozytywne, czego muszę przyznać niespodziewalem się. W Norwegii jest gorączka na Opla, więc ceny aut na rynku wtórnym początkowo były wyższe o ok 70 tys koron. Przez myśl przeszło mi sprzedanie auta. W między czasie jeździłem bwm pług in serii 2 i 3. W trójce się zakochałem - jak dla mnie super. Tylko że finansowo 333 opla do ok 520 bmw to wyraźną różnica.

Od opla dużo nie oczekiwałem a tu pomimo plastiku miło mnie zaskoczył. Środek wygląda lepiej niż na fotkach. Niby zwykle plastiki a mogą się podobać. Wyświetlacze przyjemne i sporo funkcji - nie wszystko jeszcze rozgrywek 😁. Minusem są przednie siedzenia, to że nie wrzucili elektryki to uznam za ekologię, ale problemem są wąskie siedziska - jestem szczupły a umierają mnie boczki siedziska. Skórka jest ok. Wrażenia z jazdy to przede wszystkim cisza i super reakcja na gaz. Jest wrazenie lekkosci auta. Jest ciszej niż w Leafie i poprzedniej amperze - mam takie wrażenie. Bardzo cichy jest silnik, praktyczne go nie słuchać. Minus to wspomaganie, zbyt lekkie, może dlatego że auto ma funkcje trzymania się w pasie ruchu - czyli samo lekko skręca, i to działa 😉. Zawieszenie ciche i przyjemne.

Zużycie energii chyba lekko wyższe niż w Leafie i Kii. Choć tamtymi autami jak jeździłem to myślałem zawsze o zasięgu. Zużycie sprawdzę przy wycieczek do Polski. Będę mógł coś więcej napisać. Z gadżetów podoba mi się przycisk rekuperatora - hamulca w kierownicy.

Kilka fotek









_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera
Ostatnio zmieniony przez tomo14858 2017-06-14, 11:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 459
Wysłany: 2017-06-13, 21:32   

fajny opis, czyli wnioskuje, ze masz leasing? 333 to w jakiej walucie? w Niemczech nie beda sprzedawac, tylko leasing bez opcji zakupu, i w tym roku tylko w sumie kilkadziesiat sztuk. Wiec nie ma co nawet myslec o wybraniu tegoz:) Leasing w Niemczech to ok 580€/miesiac. Masakra.

fotki nie chca sie wyswetlac (404)..

Pozdrowienia!
 
     
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 49
Wysłany: 2017-06-14, 07:27   

wodnik7 napisał/a:
fajny opis, czyli wnioskuje, ze masz leasing? 333 to w jakiej walucie? w Niemczech nie beda sprzedawac, tylko leasing bez opcji zakupu, i w tym roku tylko w sumie kilkadziesiat sztuk. Wiec nie ma co nawet myslec o wybraniu tegoz:) Leasing w Niemczech to ok 580€/miesiac.


333 tys koron norweskich czyli ok 145 tys zł, nie korzystałem z leasingu. Dodam że taka cena to zwolnienie z podatku VAT wszystkich elektryków w Norwegii. Teraz w Norwegii trzeba czekać ok 18 miesięcy, wcześniej prasa pisała ze na auto czeka 2 tys Norwegów
_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera
 
     
dsctom 

Dołączył: 16 Sie 2016
Posty: 33
Skąd: Gdańśk
Wysłany: 2017-06-14, 09:44   

tomo14858 napisał/a:
Kilka fotek


nie działają
 
     
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 49
Wysłany: 2017-06-14, 11:55   

dsctom napisał/a:
tomo14858 napisał/a:
Kilka fotek


nie działają


Poprawiłem 😉
_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2714
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-06-14, 13:07   

145 tys PLN za nówkę Amperę-E ? :) Rewelacyjna cena. W PL tyle kosztuje Leaf 30kWh, no ale przecież w Norwegii zwolniona z vatu.

:)
gratki! i jeszcze taka sama akcja jak było z Teslami - że chcą kupić drożej niż nowe ;)

Ale to wszystko minie. Rok może dwa i się uspokoi :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 49
Wysłany: 2017-06-14, 14:27   

highend napisał/a:
145 tys PLN za nówkę Amperę-E ? :) Rewelacyjna cena. W PL tyle kosztuje Leaf 30kWh, no ale przecież w Norwegii zwolniona z vatu.

:)
gratki! i jeszcze taka sama akcja jak było z Teslami - że chcą kupić drożej niż nowe ;)

Ale to wszystko minie. Rok może dwa i się uspokoi :)


Dzięki. Ceny iqonic'a tez wyższe niż w salonie, ale tylko nie znacznie. Normalnie można kupić auto spalinowe taniej od ceny katalogowej 15% - byle to nie była nowość na rynku. Data rejestracji auta jest data w dowodzie.

Ampera-e coraz bardziej przypada mi do gustu, ewidentnie autko do ruchu po mieście. Mały minus za promień skrętu - napewno poniżej sredniej. Ogólnie to mam wrażenie ze jest mniejsze niż w reklamie. W środku jest wystarczająco miejsca - jak dla mnie.
_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 181
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-06-14, 15:43   

Jak miło widzieć polskie menu u polskiego właściciela Ampery-e za granicą. Serdeczne gratulacje i zadowolenia z nowego nabytku. Do zobaczenia w Gdyni.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 767
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-11, 09:23   

Od dzisiaj Ampera-e w salonach w NL.
Mój dealer zadzwonił do mnie o 8:01 (barbarzyńca!) I zaprosił mnie na jazdę próbną. Zapisałem się i czekam na maila z terminem.
EDIT. Nie od dzisiaj tylko już od soboty były.
Link dla socjalnych
Ampera-e w salonie Opla w NL
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 200
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-11, 09:50   

Od 40995 euro. Wcale nie tak tanio...
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 767
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-11, 10:57   

To cena dla prywatnego odbiorcy. Takich w Holandii nie ma...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 200
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-11, 11:05   

A gdyby nie prywatny odbiorce chciał kupić taki samochód a nie brać w leasing to jaką by miał cenę?
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 767
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-11, 11:55   

To zupełnie nieopłacalne. Nawet nie mogę na stronie Opla znaleźć ceny netto...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 767
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-12, 23:29   

Pojeździłem sobie godzinkę. Mega wrażenia. Jutro wrzucę foty.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 767
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-09-13, 21:00   

W końcu dorwałem na dłużej Amperę-e.
Podjechałem do dilera w mojej wiosce ale okazało się, że kolejka do jazd próbnych jest na dwa tygodnie... miałem odpuścić ale postanowiłem wybrać się do większego salonu. W większym mieście problemu nie było i mogłem od razu odłączyć auto od ładowarki.
Pierwsze wrażenia miałem mieszane. Jednobryłowe nadwozie jest ładniejsze niż na zdjęciach ale auto wydawało mi się bardzo krótkie (jak się okazało to było tylko złudzenie).
Po zajęciu miejsca w środku zrozumiałem czemu amerykańscy właściciele Boltów zachwycają się przestrzenią - mimo, że kabina nie jest dłuższa niż w mojej Amperze to wysokość daje poczucie duże przestrzeni. Odczucia są totalnie odwrotne do siedzenia w Amperze - Ampera-e to wyższa pozycja za kierownicą co daje mniej poczucia komfortu ale zapewnia doskonałą widoczność dookoła i pozwala wygospodarować dużo miejsca na nogi. Wyższe siedzisko pozwala też na wygodniejsze wsiadanie i wysiadanie z tylnych siedzeń. Co do tylnej kanapy to sprytnie skrócone siedzisko i niska podłoga oraz brak tunelu pozwalają by dwie wysokie osoby wygodnie podróżowały nawet na dłuższych dystansach. Trzecie miejsce to - jak zawsze - tylko za karę. Fotele z przodu mają duży zakres regulacji. Bagażnik wyraźnie większy niż w i3 i raczej większy niż w e-Golfie.
Po uruchomieniu sekunda na zaznajomienie się z dżojstikiem wybory kierunku jazdy (rozwiązanie wyklucza pomyłkę i jest intuicyjne) i jazda. Auto jedzie bardzo cicho, nie jest tak cicho jak w Amperze, raczej poziom Golfa czy i3. Audio dużo słabsze niż BOSE w Amperze. Obsługa wszystkich funkcji na wielkim wyświetlaczu wymaga kilku minut zaznajomienia z układem przycisków ale jest łatwa i przyjemna. Wskaźniki bardzo czytelne i zrozumiałe. Jest oczywiście język polski.
Jazda to sama przyjemność. Amperę-e obsługuje się całkowicie jednym pedałem. Po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia auto hamuje i zatrzymuje się całkowicie - dokładnie jak w i3. dodatkowa regulacja siły regenu łopatką pod kierownicą. Przyspieszenie jest podobnie piorunujące do i3 i kilka klas lepsze niż w e-Golfie, Zoe czy Leafie które są pod tym względem tragiczne. Różnica kilku sekund w porównaniu z moją Amperą jest wyraźnie wyczuwalna. Auto przyspiesza do końca nie tracąc wigoru (tu przebija Amperę wyraźnie). Co do komfortu jazdy to napiszę niewiele. Auto prowadzi się poprawnie i wybiera nierówności lepiej niż spaliniaki w tej klasie ale to pewnie zasługa masy i niskiego środka ciężkości. Nie znalazłem odcinka z kiepską nawierzchnią więc nie wiem jak zachowuje się na wybojach. W porównaniu z Amperą czy nawet e-Golfem wypada jednak blado. Raczej klasa Zoe/Leaf - tu można by dużo poprawić.
Zasięg to chyba największa zaleta Ampery-e. W czasie jazd testowych auto pokonuje około 380 km zanim musi być podpięte do CCS. Ja uszczupliłem prognozę o 150 km przejeżdżając 85 km w godzinę po mieście w trybie SPORT. Rekordowy zasięg jaki wykręcili pracownicy ASO to 520 km w trasie.
Plusy:
- CCS
- Zaskakująco dobre spasowanie elementów (raczej jak z Japończyka niż z Amerykańca)
- Przestronna kabina
- Przyjemne odgłosy
- Spory bagażnik
- Rewelacyjne przyspieszenie
- Ładowarka indukcyjna do telefonu (nawet duże modele się mieszczą)
- Dobre światła
- Dobra widoczność
- Obsługa jednym pedałem
- Niskie zużycie energii
- OnStar (działa - zamówiłem stolik w restauracji)

Minusy:
- Kiepskie audio
- Kanapa nie składa się na płasko
- Wąskie oparcia foteli ( to chyba najbardziej irytująca rzecz jaką zauważyłem)
- Średni komfort jazdy (to kwestia zawieszenia jak i foteli)
- Niepotrzebny dźwięk ostrzegający pieszych (nie próbowałem szukać ale pewnie da się wyłączyć)























Po godzinie jazdy postanowiłem, że chcę mieć to auto.
Jednak nie kupiłem. Okres oczekiwania to ponad rok bo zapasy wersji Launch Executive na 2017 i 2018 już wyprzedane a golasa za kilka tysięcy mniej nie ma sensu kupować choć jest dostępny niemal od ręki.
Mam jeszcze rok leasingu więc poczekam na promocje...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12