SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera / Chevrolet Volt - pomiary z różnych sztuk
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1609
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-23, 12:02   Opel Ampera / Chevrolet Volt - pomiary z różnych sztuk

Temat kierowany do użytkowników dysponujących interfejsem OBDII i mogących podejrzeć trochę parametrów np. androidową aplikacją MyGreenVolt. Pomoże to nam ocenić stan baterii i innych elementów. Moje poniższe dotyczą sztuki z 2012r., ~80 tys. km.

1. Procent naładowania baterii po zakończeniu ładowania - u mnie zwykle 95-97% (pojemność użyteczna) i ~85% (całkowita - ta w nawiasie). Jeśli po zakończeniu ładowania włączymy zdalnie ogrzewanie to po jego zakończeniu (10 minut) poziom naładowania potrafi osiągnąć 100% - przy ostatnim takim przypadku pojemność całkowitą miałem 87,5%.
2. Procent naładowania baterii, przy którym włącza się silnik (0km zasięgu) - u mnie ok. 3-5% (18-20%).
3. Napięcia baterii po naładowaniu - aplikacja pokazuje min/avg/max, bo ogniwa zwykle lekko się różnią. U mnie przy ostatnim naładowaniu do 100% (87,5%) widziałem 4.007/4.012/4.018, jakieś poprzednie 98,9% (85,5%) 4.000/4.004/4.008.
4. Napięcia baterii po rozładowaniu - nie mam zapisanego pomiaru, ala poniżej 3,5V chyba schodzi.
4. Temperatura rozgrzanego silnika (GasEng) - u mnie w czasie jazdy 75-83 stopnie.
5. Temperatura silników elektrycznych / skrzyni (Trans) - w czasie godzinnej jazdy na prądzie potrafi stopniowo dojść do 60 stopni, tak jakby nie było termostatu regulującego temperaturę.
6. To w sumie bez interfejsu (z danych na wyświetlaczu) - ile kWh da się wyciągnąć od pełna do zera? U mnie 10-10,7kWh.
7. Moc maksymalna przy depnięciu na maxa (od 0km/h do ~50km/h) - niby fabrycznie 111kW, ja widziałem nawet 120kW, ale tu mogą byc błędy pomiarowe samej aplikacji.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1609
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-24, 13:23   

Udało się może komuś pomierzyć co nieco?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-24, 14:50   

Ja właśnie odpaliłem aplikację. Najbardziej mnie interesuje bateria. Zobaczymy ile u mnie nabije.
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 168
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-05-02, 17:33   

Ja postaram się podejrzec i dam ci znać jak to wyglada w VOLT
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1609
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-02, 20:05   

OK. Napiszcie też jakiego interfejsu OBDII używacie - ja OBDLink MX BT.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-05-11, 19:59   

Dzisiaj sobie popatrzyłem na odzysk na L i na D.
Na L odzyskiwał po 26 kw (max 33 zrobiłem)
Na D odzyskiwał po 10 kw.

Dzisiaj przy 20 na dworze miałem baterie 21 , silnik trakcyjny 45 st.
 
     
Rosty 51

Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-05-12, 20:13   

Szanowni forumowicze. Jestem tutaj nowy.Miło mi znaleźć się w tak zacnym gronie, ludzi z poczuciem odpowiedzialności za własny portfel i dodatkowo poprzez wybór EV dokładających kolejny krok w stronę ochrony otoczenia. Mam ponad 40 lat doświadczenia w spaliniakach, ale zawsze marzyłem o napędzie elektrycznym będąc z racji kwalifikacji zawodowych świadomy wysokiej sprawności silnika elektrycznego. Od ponad pół roku jeżdżę Voltem. Jestem nim zachwycony, chociaż pełen obaw o skutki ewentualnych awarii. Żaden z moich dotychczasowych splinowozów ( miałem ich w życiu 14) nie był nigdy w warsztacie ( pomijając blachę) a tu zupełnie inna technika i nowe wyzwania. Mam nadzieję, że skorzystam z Waszych doświadczeń i poradzę sobie z tym nowym doświadczeniem. Pozdrawiam wszystkich miłośników czystych EV i tych gniazdkowych mieszanych hybryd.
Rosty 51
 
     
Rosty 51

Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-05-12, 20:24   

Jeżdżę głównie w ruchu miejskim na D, natomiast widząc zbliżającą się zmianę świateł przerzucam na L ( większy odzysk energii), chociaż w głowie mi dzwoni alarm, że tak gwałtowna zmiana momentu obrotowego może nie pozostać bez wpływu na trwałość np sprzęgiełek zespołu napędowego. Czy ktoś z Was ćwiczył taką technikę? Kolejny dręczący mnie problem, to samowola compa sterującego pracą ładowarki przy opcji "poza szczytem z uwzględnieniem czasu odjazdu"- włącza się Bóg wie kiedy i nieraz przeciąga ładowanie poza planowany czas odjazdu, chociaż miała ponad 10 godzin, aby z ładowaniem zmieścić się w czasie. Podejrzewam niezgodność zegara wewnętrznego z tym dostępnym na konsoli- chodzi jakoś po amerykańsku.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1609
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-05-12, 23:11   

Rosty 51 napisał/a:
Szanowni forumowicze. Jestem tutaj nowy.Miło mi znaleźć się w tak zacnym gronie, ludzi z poczuciem odpowiedzialności za własny portfel i dodatkowo poprzez wybór EV dokładających kolejny krok w stronę ochrony otoczenia.
Witaj! I to wszystko robimy cierpiąc katusze w tych hałaśliwych i powolnych EV nie mając za grosz przyjemności z jazdy :-) :-) Przy okazji - nie ma chyba miesiąca ostatnio, żeby nie pojawił się nowy użytkownik Volta lub Ampery na forum, ale się porobiło :-) W takim gronie faktycznie fajnie jest móc skonsultować różne wątpliwości czy awarie.

Rosty 51 napisał/a:
Jeżdżę głównie w ruchu miejskim na D, natomiast widząc zbliżającą się zmianę świateł przerzucam na L ( większy odzysk energii), chociaż w głowie mi dzwoni alarm, że tak gwałtowna zmiana momentu obrotowego może nie pozostać bez wpływu na trwałość np sprzęgiełek zespołu napędowego.
W momencie przełączenia nic się mechanicznie nie zmienia - to tylko oprogramowanie włącza większe obciążenie silnika elektrycznego odzyskiem. Ten sam efekt można osiągnąć lekkim wciśnięciem hamulca.

Rosty 51 napisał/a:
Kolejny dręczący mnie problem, to samowola compa sterującego pracą ładowarki przy opcji "poza szczytem z uwzględnieniem czasu odjazdu"- włącza się Bóg wie kiedy i nieraz przeciąga ładowanie poza planowany czas odjazdu, chociaż miała ponad 10 godzin, aby z ładowaniem zmieścić się w czasie.
Nie testowałem tej opcji, ostatnio jedynie tą z programowanym czasem wyjazdu (bez taryf) używam i w zasadzie nie zauważyłem problemów poza jednym - jak po podłączeniu ładowarki i wybraniu trybu zmieni się prąd ładowania z 10A na 6A to tego nie uzwględnia i nie zdąża naładować.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Rosty 51

Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-05-13, 20:59   

Dzięki za informację. Bylem przekonany, że selektor zmienia przełożenie mechanicznie. Wypróbuję ten sposób z hamulcem. Swoja drogą , krótkie i lekkie naciśniecie hamulca stanowi informację dla auta z tyłu, żeby ten nieco się ocknął i również zmniejszył prędkość. Nie brakuje pajaców grzejących do dechy i na końcu ostro po hamulcach- tacy najczęściej lądują w twoim bagażniku. dzięki!
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-14, 06:46   

Wlasnie z tego powodu troche sie boje jezdzic na biegu L. Wolalbym nie miec auta do remontu.
_________________
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 550
Wysłany: 2017-05-14, 13:48   

to przy wiekszej rekuperacji ampera nie zapala swiatel stopu?

tesla, przy zdjeciu nogi z gazu, ktory wiaze sie z duzym odzyskiem, zapala. ;)
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-12, 19:46   

Dzisiaj rzuciłem okiem po naładowaniu i miałem 98,3 (87,8) . Po zasięgu widzę że nie dobija mi do końca. Jaki może być powód?
 
     
Rosty 51

Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-12, 21:09   

Szanowni Forumowicze. Czy ktoś próbował wyjąc zamek z drzwi kierowcy? Mam problem. Nie zamykają mi się drzwi kierowcy ani z pilota, ani z mikroprzycisku, ani z przycisku centralnego.Otwiera bez pudła, zamykam poprzez wciśniecie wewnętrznego przycisku drzwi. Podejrzewam usterkę siłownika zamka jedynie w kierunku zamykanie. Podchodziłem do wyjęcia zamka już dwukrotnie, ale nie jestem w stanie zwolnić prętów napędzających mechanizmy zamykania.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1609
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-13, 11:45   

wodnik7 napisał/a:
to przy wiekszej rekuperacji ampera nie zapala swiatel stopu?
Ponoć nie zapala, ja nie sprawdzałem.

kalex napisał/a:
Dzisiaj rzuciłem okiem po naładowaniu i miałem 98,3 (87,8) . Po zasięgu widzę że nie dobija mi do końca. Jaki może być powód?
Jaki masz przebieg? Mi z początku (60 tys. km) do 95-96 ładowało, dziś (95 tys. km) do ponad 98. Jeżeli w zasięgu jesteś w stanie wyczuć brakujący 1% to musisz mieć bardzo powtarzalną trasę :-)

Rosty 51 napisał/a:
Czy ktoś próbował wyjąc zamek z drzwi kierowcy?
Ja nie wyciągałem, ale miałem problem po zatrzaśnięciu drzwi z wykręconą klamką i w jakimś warsztacie mi to otworzyli. Zamek jest chyba wspólny z Insignią, może i innymi Oplami, więc jak się ktoś na nich zna to sobie z Amperą też poradzi.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-09-13, 15:28   

Ja mam 117000. Brakuje mi ostatnio 3 km w zasięgu.
 
     
Rosty 51

Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-13, 19:35   

PatrykS, Dzięki za radę. Będę próbował chociaż się obawiam kłopotów, bo to nie Ampera a Chevy a na niego patrzą jak na raroga.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1609
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-13, 21:04   

Rosty 51 napisał/a:
Będę próbował chociaż się obawiam kłopotów, bo to nie Ampera a Chevy a na niego patrzą jak na raroga.
Jeśli chodzi o zamki to akurat jeden pies :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Rosty 51

Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-13, 20:18   

Uparły się na mnie drobne upierdliwości elektroniki z lewej strony auta. Do niezamykającego się zamka kierowcy dołączyła pokrywa zamykająca gniazdo ładowania. Potrzeba kilku (czasami nawet do 8) prób zwolnienia, żeby raczyła się otworzyć. Słychać kłapanie jakiegoś małego przekaźniczka a pokrywa nie puszcza. Czasami odnoszę wrażenie, że auto, jak komputer, wymaga zresetowania elektroniki, ale nie wiem jak to zrobić i boję się pogorszyć sytuacji. Może kogoś z Forumowiczów trapiły podobne upierdliwości?
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1609
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-13, 20:58   

Rosty 51 napisał/a:
Potrzeba kilku (czasami nawet do 8) prób zwolnienia, żeby raczyła się otworzyć.
Moja zacina się generalnie, mocno zależy to od pogody. Posmarowanie zatrzasku (tego w który wchodzi bolec zapadki, bliżej drzwi kierowcy) olejem pomaga - widać trze on o srebrny bok gniazda. Jak się zatnie to można docisnąć klapkę i spróbować jeszcze raz, albo stanąć z kluczykiem przy klapce i czatując na ten odgłos zwolnienia po prostu podważyć klapkę paznokciem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 843
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-10-13, 22:15   

To był mechanizm który po kilku latach sprawiał wiele problemów. W niektórych krajach awarie tego zatrzasku podpadały pod gwarancję nadwozia i naprawia się je w nieskończoność. W 2013r zrezygnowano z mechanicznej blokady klapki.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Rosty 51

Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-14, 05:00   

Dziękuję za podpowiedź. Swoją drogą , to przy niezmiennym moim zadowoleniu z koncepcji auta irytujące są te drobne upierdliwości. Do tej pory jeździłem amerykańskimi wersjami Japończyków i nigdy nie miałem takiego natłoczenia dziwnych niesprawności. Jeżdżę samochodami od 1969 roku i nieraz z sentymentem wspominam, te stare proste niezawodne rozwiązania techniczne, na których nauczyłem się mechaniki i elektrotechniki samochodowej. Długi czas mojej aktywności zawodowej były te umiejętności niezłym źródłem dochodów. Dzisiejsze motoryzacyjne gadżety wypakowane elektroniką stanowią fun ale i spory problem dla użytkowników. :)
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1609
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-14, 08:47   

Rosty 51 napisał/a:
Dzisiejsze motoryzacyjne gadżety wypakowane elektroniką stanowią fun ale i spory problem dla użytkowników.
Akurat siłownik zamka i blokada tej klapki chyba bardziej z mechaniką/elektrotechniką są związane niż z elektroniką :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Rosty 51

Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 8
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-14, 23:06   

Akurat siłownik zamka i blokada tej klapki chyba bardziej z mechaniką/elektrotechniką są związane niż z elektroniką :-)

Nie do końca bym się z tym zgodził, bo w elektrotechnice nie ma "humorów". Albo coś działa, albo nie ( bo np jest spalone uzwojenie elektromagnesu, zacina się, nie ma zasilania, bo przerwany jest przewód). W elektronice jakiś głupi zespół daje zasilanie lub nie , bo brakuje mu jakiegoś potwierdzenia, coś "nie odszczekało" itp. I tutaj tak jest - raz otwiera raz za razem a za chwile "ni cholery" po czy powtarza się zabawa. To samo jest z zamkiem kierowcy. Coś wyraźnie się poplątało w procesorze obsługującym lewa stronę nadwozia. :mrgreen:
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1609
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-14, 23:36   

Rosty 51 napisał/a:
Nie do końca bym się z tym zgodził, bo w elektrotechnice nie ma "humorów".
Nie wiem jak w przypadku Twojej klapki, ale moja stricte mechanicznie się blokuje, choć w losowy sposób.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11