Fiat 500e California |
Autor |
Wiadomość |
krawcu
Dołączył: 23 Cze 2015 Posty: 648 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 2017-09-25, 10:29
|
|
|
Myślę że trzeba zacząć od sprawdzenia napięcia baterii 12V i trakcyjnej. Możliwe że podniesienie napięć tych dwóch może rozwiązać problemy z błędami. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2456 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-09-25, 14:26
|
|
|
Tak jak w każdym innym elektryku napięcie aku pokładowego poniżej 12V i nie uruchomienie przetwornicy zaczyna generować błędy .
Duża ilość błędów też będzie generowana jeśli napięcie akumulatorów trakcyjnych w jest poniżej zakresu operacyjnego od 189V (min) do 399V (max).
W takim razie jeśli napięcie jest poniżej trzeba je podnieść zewnętrzną ładowarką.
Błedy widoczne gdy napięcie akumulatora pokładowego 12V spada poniżej 12V
 |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
Elektromaniak
Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 19 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: 2017-09-28, 20:14
|
|
|
maniek napisał/a: | zlatan69 mam już, mimo tego dzięki, może komuś się przyda.
czytałem ale się zakręciłem tymi diodami które pokazują Level 2,
wiec wydumałem ze ta "ładowarka/kabel" jest na 110 i 220V i rozpoznaje napięcie
i się automatycznie ustawia czy cuś |
Wrócę do tematu,
Przyszedł mi fiat 500e z ładowarką podkładową na 110V.
Myślicie czy ta ładowarka też pójdzie na 230V?
zdjęcie ładowarki: https://www.icloud.com/sh...B0MJEsNWnGS053d |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1470 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-09-28, 21:11
|
|
|
Raczej nie. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1271 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-09-28, 21:11
|
|
|
A co ma napisane na tabliczce znamionowej? Jeśli nie wspominają 230V to bym na to nie liczył. Możesz za to zrobić tak, jak ja zrobiłem z ładowarką z leafa z usa. Opisałem to w jednym z tematów. |
|
|
|
 |
Elektromaniak
Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 19 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: 2017-09-28, 22:07
|
|
|
Mozesz podesłać linka? |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1271 Skąd: Podkarpacie
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3085 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-09-29, 10:29
|
|
|
Elektromaniak napisał/a: | Przyszedł mi fiat 500e z ładowarką podkładową na 110V. | Ładowarka pokładowa to przetwornica AC/DC wbudowana w samochód - nie chodzi Ci przypadkiem o EVSE, tj. "ładowarkę" podłączaną do gniazdka elektrycznego z jednej strony i do złącza ładowania samochodu (Type 1) z drugiej?
[quote="vwir" A co ma napisane na tabliczce znamionowej? Jeśli nie wspominają 230V to bym na to nie liczył.[/quote]Nie widzę zdjęcia, zakładam że chodzi o EVSE. Analizowałem niedawno taką od Priusa - model G9060-47190. Też miała 110V na obudowie, ale elementy zasilacza były przygotowane na 230V i działała bez problemów. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Elektromaniak
Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 19 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: 2017-10-19, 20:29
|
|
|
tak chodziło mi o ładowarkę podłączaną do gniazdka 230V, źle się trochę wyraziłem
udało się przerobić bardzo łatwo także wszystko działa ładnie |
|
|
|
 |
Wojtek75
Wojtek75
Dołączył: 14 Lis 2017 Posty: 3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-11-14, 10:16
|
|
|
Poszukuję małego auta elektrycznego, Fiat 500E po prostu mi się podoba, ale i zasięg jest jak na moje potrzeby bardzo przyzwoity. Aktualnie namierzyłem w Polsce około 20 ofert sprzedaży tego autka. Chciałem dopytać użytkowników; w poprzednich postach opisywaliście swoje problemy z F500E. Jak udało się je rozwiązać? Czy ASO Fiata odmawia pomocy? Rozumiem, że nie mają w europejskiej dystrybucji tego modelu, ale wypinanie się na klienta nie powinno mieć miejsca. Czy rocznik 2016 różni się bardzo od wersji z 2014/2015? Sprzedawcy w części informują, że nic się nie psuje i ASO Fiat bez problemu może wykonać podstawowy przegląd.... Jakie są Wasze doświadczenia? |
_________________ Czas na pełną elektryfikację |
|
|
|
 |
Elektromaniak
Dołączył: 28 Cze 2017 Posty: 19 Skąd: Tarnów/Kraków
|
Wysłany: 2017-11-16, 13:38
|
|
|
Ja jeżdżę od około 2 miesięcy takim fiatem i jestem bardzo zadowolony. Auto jest szybkie, zwinne i bezproblemowe. Współpracuje z firmą z Krakowa , która posiada ona pełne wsparcie serwisowe tych samochodów. Dają mozliwość jazd testowych, aktualnie posiadają kilkanaście takich pojazdów do sprzedania w różnej konfiguracji. W razie pytań proszę o PW. |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-11-20, 21:38
|
|
|
Używam od miesiąca. 2015 - aktualnie ma 15015km
Zrobiłem ok 500km.
W trasie - wolna jazda - 50-90 przy wyłączonym ogrzewaniu - dla sprawdzenia - zasięg 163km (czasami wskakiwało 173)
Przy ciągłym ogrzewaniu + fotele na krótkich dojazdach do pracy 3km - na 1 ładowaniu zasięg 70km.
Bardzo przyjemnie się jeździ. Ładuje z włączonym wewnętrznym timerem- w strefie nocnej i weekendowej przez co łądowanie 24kW to ok 8zł. Chętnie bym skorzystał z jakiejś aktualizacji softu ale do Krakowa nie dojadę na ładowaniu.
Podpowiedzcie mi proszę czy jak ładujecie i zamkniecie drzwi pilotem to czy możecie wyjąć ładowarkę??
Ja mogę - ale już siostra w wersji 2016 ma blokadę wyjęcia gdniazda.
Druga sprawa - Miga u mnie licznik przebiegu + nie działa zupełnie BT - które raczej mam - lewa strona kierownicy to przyciski od telefonu. Czytałem na forach USA że trzeba wykonać proxy alignment - przy rozłączaniu baterii może dojść do utraty połączenia między komputerami i naczęściej jest to komp od BT.
Da się to zrobić resetem czy tylko serwis.
Reset polegający na odłączeniu akumulatora 12V podczas pracy silnika + wyłączenie kluczykiem nie zadziałało.
Co do pytania o serwis - z tego co poczytałem nie ma tam za bardzo co serwisować - płyny eksploatacyjne co 240 000km do wymiany. Siostra używa od 6 miesięcy - ponad 5000km i wszystko OK - no i przyjemność z jazdy super
Co do różnic - ja mam 2015 siostry 2016
w 2016 jest wyświetlacz radia dotykowy + navi
w 2016 blokuje wtyczkę po zamknięciu drzwi - u mnie nie.
Reszta chyba taka sama. |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3030 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-11-21, 00:18
|
|
|
Czy jakikolwiek nowoczesny elektryk wymaga serwisowania ?
Wizyty w ASO (serwis gwarancyjny) to zwykłe wyciąganie kasy od ludzi.
W elektryku możemy sobie jedynie:
- wymienić opony jak się zużyją
- wymienić filtr kabinowy raz w roku
- wymienić klocki hamulcowe po 200.000km, albo chociaż zajrzeć
- wymienić płyn hamulcowy raz na 2-3 lata, albo sprawdzać też można
Jak o czymś zapomniałem to napiszcie. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2456 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-11-21, 00:53
|
|
|
Oj tam oszukujesz .
Patrz co można wymysleć na szybko i wszystko jest OK .
A do tego trzeba namówić rzady żeby to było sprawdzanie obowiazkowe
1. Dolewka płynu do spryskiwaczy za każdym razem
2. Wymiana gumek( nie to za mało - trzeba zlecić wymianę całych ramion) wycieraczek
3. Kasowanie błędów systemu
4. Kondycjonowanie akumulatorów
5. Czyszczenie z pyłu hamulców ( bo klocki się rzadko ścierają ) ale co 100 000 km warto je sprawdzić
6. Sprawdzić poziomy płynów chłodzących ( aku/silnik/ładowark)
7. Sprawdzenie ciśnień czynnika w układzie klimatyzacji ( od razu mu dobijemy)
8. Odgrzybianie/ozonowanie systemu wentylacji - klimatyzacji
9. Sprawdzanie jasności świecenia oświetlenia ( pomiar luxy/candele) a jeszcze lepiej obowiązkowa wymiana bo Ledy tez się starzeją i moga zmienić temperaturę barową - to pomiar temperatury barwowej
10. ....
Dajcie mi człowieka z samochodem elektrycznym a ja już wymyśle za co trzeba mu wyciągać kasę z portfela |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1470 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-11-21, 09:03
|
|
|
Zapomniałeś o najważniejszym, pomiarze rezystancji izolacji. |
|
|
|
 |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 1271 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-11-21, 09:18
|
|
|
Ale bzdury piszecie. Serwisowanie to nie tylko przeglądy okresowe (które w elektryku faktycznie można sobie wsadzić w ... buty) ale też naprawa. Poczytajcie chociażby w tym wątku o problemach z 500e i szukanie kogoklwiek, kto by się podjął naprawy, żeby przynajmniej ożywić auto. Bo oczywiście ASO fiata się wypina, bo nie zna modelu i nie ma sprzętu/wiedzy, żeby je naprawić. |
Ostatnio zmieniony przez vwir 2017-11-21, 09:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2456 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-11-21, 09:19
|
|
|
To był punt 10 i następne.
A jeszcze można sprawdzać też oporności połączeń pomiędzy akumulatorem a silnikiem napędowym .
11. Czyszczenie popielniczki
12. Sprawdzenie przezroczystości szyby przedniej i obowiązkowa wymiana jeśli jest odrobinę zarysowana
13. Czystość tablicy rejestracyjnej
14. Sprawność układu rozpoznawania znaków drogowych
15. Sprawność układu ostrzegania o martwym polu
16. Sprawność układu nagłego hamowania
17. Sprawność układu zjazdu z pasa ruchu
18. Montaż obowiązkowych kamer "dash cam"
19. Montaż układu SOS
20. Sprawność poduszek powietrznych/ napinaczy pirotechnicznych poprzez obowiązkowe wystrzelenie i montaż nowych - przecież on nie mogą byś sprawne za długo
No i zapomnieliśmy o obowiązkowej wymianie akumulatorów Pb na inne bez ołowiu - ołów jest niebezpieczny |
_________________ http://bit.ly/2Nuk7Fs |
|
|
|
 |
Wojtek75
Wojtek75
Dołączył: 14 Lis 2017 Posty: 3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-11-21, 11:00
|
|
|
Jeśli producenci dobrze polobbują, to z łatowścią naszym politykom zrobią wodę z mózgu i błyskawicznie pojawią się jeszcze większe głupoty. Nie będę zaskoczony...
Wracając do tematu F500E , czy dobrze rozumiem, że w tym modelu zainstalowany jest układ schładzający/ogrzewający akumulatory? Czy podczas ładowania można uruchomić ogrzewanie lub schładzanie akumulatorów i kabiny? Jeśli auto jest wyposażone w lampy ksenonowe, to czy wymagają przeróbek?
Kwestie ewentualnego serwisowania wyglądają nieco lepiej; podobno w Krakowie i w Gdańsku są firmy oferujące serwis F500E.
Seebo , jak rozwiązałeś problem z uruchomieniem auta? |
_________________ Czas na pełną elektryfikację |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-11-21, 15:45
|
|
|
co do ogrzewania podczas ładowania - nigdy nie sprawdzałem. Na pewno samochodu się nie uruchomi i nie odjedzie. Chłodzenie baterii oczywiście jest. Są 2 układy chłodzenia: Baterii i invertera.
U mnie były lampy USA. Przód wymieniłem na Europejskie - ale przy tym zabiegu trzeba albo wymienić zderzak na EU albo przerobić mocowania lamp dolnych- powiększyć te otwory.
PS poszukuje oryginalnego zderzaka przedniego USA. Może ktoś ma niepotrzebny i chciałby sprzedać. |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
seboo
Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2017 Posty: 50 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-11-23, 17:59
|
|
|
Witam. W Gdańsku auto odstało swoje i po dwóch miesiącach powiedzieli to co wiedziałem, że padnięty sterownik baterii BPCM i że trzeba kupić cały zestaw baterii bo to część nie oferowana osobno. Koszt około 30 tyś zł Szlag mnie trafił i zacząłem ponownie szukać i dzwonić po ludziach. Trafiłem teraz na gości z Warszawy VIGGEN auto (servis chrysler) oni po przewiezieniu auta w ten sam dzień zdiagnozowali to samo, czekam teraz na wyjęcie baterii, i naprawienie tego sterownika. Powiedzieli że już to robili i nie powinno być problemu. A wiec poczekamy zobaczymy. Na pewno dam znać!!! |
_________________ Ciągła walka z wiatrakami |
|
|
|
 |
seboo
Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2017 Posty: 50 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-11-23, 18:03
|
|
|
Karwoś nie łatwiej i taniej było zawieść lampy do gości którzy przerabiają lampy. Montują tam inne soczewki i nie czepiaja sie na przeglądzie
a teraz szukasz zderzaka |
_________________ Ciągła walka z wiatrakami |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-11-23, 18:34
|
|
|
Źle mnie zrozumiałeś. Ja mam oryginalny zderzak 500e z powiększonymi otworami na polskie lampy. Taniej i szybciej było mi kupić 4 lampy - poza tym ładniej wyglądają wg mnie
Nowy zderzak potrzebny mi do oryginalnych lamp USA do 500 1,4 Turbo.
Nie mam pojęcia jak tu dodać załącznik. Wybieram plik i nic nie dodaje. - Jakiś limit przekroczony.
Cyknąłem zdjęcie jak wyglądają polskie światła w zderzaku USA
Właśnie zrobiłem mały teścik :
Start jazdy - zasięg 13km
Ogrzewanie - ustawione na 20st
Podgrzewanie foteli - włączone x 2
Spokojna jazda po mieście do 60km/h
Przejechane 24km
%baterii - 0%
Zasięg - 00km
Średnie zużycie prądu z odcinka 120MPEG - czyli jak zauważyłem w tym samochodzie 120km z pełnej baterii do zera.
Kiedyś czeka mnie sprawdzenie ile zrobię km jak wskaźnik pokaże 00km zasięgu. Tylko czy to bezpieczne - jak wyjeżdżę aku do zera ??? |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1211
|
Wysłany: 2017-11-24, 00:00
|
|
|
Karwoś napisał/a: | Nie mam pojęcia jak tu dodać załącznik. Wybieram plik i nic nie dodaje. - Jakiś limit przekroczony. |
Dodawanie ilustracji |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3085 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-11-24, 08:18
|
|
|
Karwoś napisał/a: | Tylko czy to bezpieczne - jak wyjeżdżę aku do zera ??? | Jeśli masz gniazdko w pobliżu lub lawetę to bezpuieczne Bateria i tak nie jest rozładowana do zera - tylko do poziomu określonego przez producenta za bezpieczny dla niej. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 208 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-11-24, 15:53
|
|
|
Tak wyglądają polskie światła w zderzaku USA
Co do mojego problemu z miganiem przebiegu - byłem w serwisie. Komp BT jest ale nie można się z nim skomunikować - brak zasilania - z tego powodu nie można przeprowadzić konfiguracji proxy i dlatego miga przebieg.
Nie mieli czasu się tym zająć.
Ale może wiecie gdzie szukać przyczyny - czy jest od tego jakiś bezpiecznik, gdzie się znajduje ten moduł - może jakaś kostka jest odłączona? |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
|