SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Codzienny przegląd prasy.
Autor Wiadomość
roadmaster 
Roadmaster


Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 8
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-10-11, 22:03   

Zasłyszane dzisiaj w radiu - nowe Superchargery w Polsce. Planowany, o dziwo nie warszawa, ale Rzeszów.
 
     
ElektroWoz.pl

Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 8
Wysłany: 2017-10-12, 17:11   

roadmaster napisał/a:
Zasłyszane dzisiaj w radiu - nowe Superchargery w Polsce. Planowany, o dziwo nie warszawa, ale Rzeszów.


Wlepka:

Do końca 2017 roku mają zostać uruchomione jeszcze cztery dodatkowe: w Ciechocinku, Strykowie, Ostrowi Mazowieckiej i Rzeszowie. Przyjrzyjmy im się nieco bliżej:

Ciechocinek ma adnotację: „Zaplanowane otwarcie do końca 2017 roku. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”
Ostrów Mazowiecka: „Docelowa data otwarcia do potwierdzenia. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”
Stryków: „Zaplanowane otwarcie do końca 2017 roku. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”
Rzeszów: „Docelowa data otwarcia do potwierdzenia. Dokładny termin i lokalizacja mogą się różnić”

Innymi słowy dwie stacje – Ciechocinek i Stryków – są niemal pewne, a pozostałe dwie mają znaki zapytania.
 
     
piotras24 

Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-10-13, 06:59   

Pojawił się artykuł na electrek o fabryce baterii pod Wrocławiem:
https://electrek.co/2017/10/12/lg-production-electric-cars-new-battery-factory/

Będzie to największa fabryka baterii w Europie
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 765
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-11-05, 13:24   

https://www.money.pl/gosp...,0,2384718.html :evil:
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-05, 19:06   

domino napisał/a:
komentarze jak zwykle na poziomie...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 408
Skąd: Podkarpacie

Wysłany: 2017-11-05, 21:47   

Ten artykuł pisał jakiś kretyn. Kompletnie nie wziął pod uwagę tego, jakie są koszty społeczne chorób spowodowanych spalinami wdychanymi przez ludzi, nie wziął pod uwagę tego że gdy będziemy tankować prądem to cała kwota za "tankowanie" pozostanie w kraju, a nie będziemy finansować rosji czy bliskiego wschodu, itp. Bardzo stronniczy i powierzchownie potraktowany temat. Z jednym się jedynie zgadzam: bateria do takiego e-golfa kosztuje jakieś 40tys. To dlaczego e-golf jest droższy od benzynowego golfa o 80 tys? Tym bardziej, że odpada koszt drogiego w produkcji silnika, skrzyni biegów, sprzęgła dwumasowego, itp.
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-11-05, 22:18   

vwir, Możliwe, że VW i inni europejscy producenci wychodzą z takiego samego założenia, jak sprzedający ubrania: nowa kolekcja jest droga, bardzo droga, BO NOWA.
W ciuchach tak to wygląda: Jak ktoś chce zabłysnąć na salonach to pierwszy drogie kupi. Jak najbogatsi kupią i się w tym pokażą, to po kilku miesiącach na nadwyżki magazynowe zrobimy przecenę dla plebsu o 50%.
A może VW chce w ten sposób zrazić klientów do EV, równocześnie oferując duuużo tańsze spaliniaki?
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 408
Skąd: Podkarpacie

Wysłany: 2017-11-05, 22:31   

Ale tak jest z każdym ev. Zoe bez baterii kosztuje 90tys. Przecież to jakaś paranoja... Dwa razy drożej, niż clio, a przecież to odpowiednik clio. Ja rozumiem, że mniej wyprodukowanych egzemplarzy powoduje wyższy koszt, bo dochodzi koszt opracowania modelu, homologacji, stworzenia linii produkcyjnej, itp. Ale dwukrotnie wyższa cena to jednak spora przesada.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1653
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-06, 02:25   

vwir napisał/a:
Ja rozumiem, że mniej wyprodukowanych egzemplarzy powoduje wyższy koszt, bo dochodzi koszt opracowania modelu, homologacji, stworzenia linii produkcyjnej, itp. Ale dwukrotnie wyższa cena to jednak spora przesada.
Koszty, o których wspomniałeś, są tak gigantyczne, że wcale nie jest pewne, czy któryś z produkowanych przez lata elektryków już się producentowi zwrócił :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 408
Skąd: Podkarpacie

Wysłany: 2017-11-06, 06:57   

Nie jestem do końca przekonany. Takiego golfa już mieli opracowanego, kwestia innego napędu.
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 169
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-11-06, 08:02   

LEAF raczej na siebie zarobił, jest to w nakładzie (ilości sztuk ) najbardziej popularny. Księgowi mają na pewno + skoro idą dalej to drogą . A mogli by wygasić albo słabo to rozwijać i samo by umarło. Ale najwidoczniej jest z tego kasa. Tylko musicie sobie zdać sprawę że nie taka jak z auta spalinowego którego sprzedają potężne ilości. Jest tańsze w produkcji i do tego zarazbiają krocie na częściach eksploatacyjnych. A EV naet psująca się Tesla nie zarabia a dokłada bo większość aut jest jeszcze na gwarancji, za to LEAF się nie psuje :)
 
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 595
Wysłany: 2017-11-06, 08:11   

@killeR: Tesla nie zarabia nie dlatego,ze sie psuje (az tak zle nie jest notabene), ale dlatego, ze buduje wszystko od nowa: od podstaw, dodatkowo darujac MWh pradu. A Nissan czy Renault ma ich dilerow, i fabryki, i opracowane cale linie produkcyjne..:)
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 169
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2017-11-06, 08:36   

wodnik7 napisał/a:
@killeR: Tesla nie zarabia nie dlatego,ze sie psuje (az tak zle nie jest notabene), ale dlatego, ze buduje wszystko od nowa: od podstaw, dodatkowo darujac MWh pradu. A Nissan czy Renault ma ich dilerow, i fabryki, i opracowane cale linie produkcyjne..:)

Niezrozumiałeś mnie. dodałem tylko że się psuje , ja akurat rozumiem to że Tesla jako Tesla nie zarabia. Bo inwestuje gigantyczne pieniądze w GIGAFACTORY i innne projekty. Ale o dziwo takie firmy jak TOYOTA , MERCEDES , mając akcje TESLI tak !!! Giganci motoryzacji mieli akcje Tesli i wycisneli z tego biznesu kupę kasy. A Tesla niestety nie zarabia dla siebie narazie nic bo mocno inwestuje i bedzie jeszcze lata skoro chcą otworzyć GIAFACTORY w CHINACH i kolejne w EUROPIE.
 
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1653
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-17, 09:42   

Może to nie do końca prasa, ale dziś rano mijałem bilboard z reklamą lokalnego dealera ze zdaje się e-Golfem i tekstem mniej więcej "Przetestuj nasze modele elektryczne" - chyba jeszcze nie widziałem takiej reklamy, kolejna jaskółka :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12