SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Garażowy terminal ładowania - instalowany czy przenośny?
Autor Wiadomość
roadmaster 
Roadmaster


Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-10-12, 23:17   Garażowy terminal ładowania - instalowany czy przenośny?

System publicznych ładowarek jest chyba dość skomplikowany, z tego co czytam. Co z ładowarkami domowymi. Są one dostępne na rynku?
_________________

Ostatnio zmieniony przez RaveN 2017-10-14, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-12, 23:49   

roadmaster napisał/a:
Co z ładowarkami domowymi. Są one dostępne na rynku?
W Polsce słabo (GARO, ENSTO), ale w wysyłkowych sklepach zagranicznych nie ma problemu, do wyboru do koloru. Zwłaszcza rynek używanych jest dla nas bardzo atrakcyjny cenowo.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 75
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-10-13, 23:44   

PatrykS napisał/a:
W Polsce słabo (GARO, ENSTO), ale w wysyłkowych sklepach zagranicznych nie ma problemu, do wyboru do koloru. Zwłaszcza rynek używanych jest dla nas bardzo atrakcyjny cenowo.

1. Czy koniecznie trzeba kupować ładowarkę stacjonarną do domu, jeżeli za mniejsze pieniądze można kupić przenośną o takich samych parametrach?
2. Ciekawe skąd się biorą te używane. Źródła ich pochodzenia mogą być różne: skradzione (znam takich, którym skradziono ładowarkę i inne fanty z samochodu w transporcie), ewentualnie sprzedający zakupił mocniejszą ładowarkę, bo te oryginalne sprzedawane z samochodem są zazwyczaj słabe (10A-12A). Albo ktoś sprzedaje ładowarkę, bo ma słupek/stację do ładowania obok domu i kabelek mu wystarcza.
3. Ładowarek i kabli nie trzeba szukać za granicą, są już w Polsce dostępne. Wystarczy dobrze poszukać (wpisać EVSE w wyszukiwarkę, na Aledrogo, OLX też są)
_________________
Ford C-Max Energi 2015
  
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-14, 14:12   

Panaceum napisał/a:
1. Czy koniecznie trzeba kupować ładowarkę stacjonarną do domu, jeżeli za mniejsze pieniądze można kupić przenośną o takich samych parametrach?
W takim wypadku nie ma to sensu. Dotąd jednak zwykle przenośne było sporo droższe, lub wręcz niedostępne dla danych parametrów.

Panaceum napisał/a:
2. Ciekawe skąd się biorą te używane.
Jeszcze sprawa rozbitych samochodów - jest tego sporo, zwłaszcza za granicą.

Panaceum napisał/a:
3. Ładowarek i kabli nie trzeba szukać za granicą, są już w Polsce dostępne. Wystarczy dobrze poszukać (wpisać EVSE w wyszukiwarkę, na Aledrogo, OLX też są)
Zgadza się - jeszcze dwa lata temu wyglądało to zupełnie inaczej :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-10-14, 15:22   

Nawet jeśli mamy przenośną, to proponuję zainstalować ją na stałe, bez wtyczki/gniazda 230V. Powód jest prosty - wtyczki i gniazda 230V mają maksymalne obciążenie 16A. Jeśli obciążymy je takim właśnie prądem przez kilka godzin, to dość mocno się grzeją i wypalają styki. Chyba, że wepniemy się w gniazdo siłowe, wtedy już jest ok.
  
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-14, 23:16   

vwir napisał/a:
Jeśli obciążymy je takim właśnie prądem przez kilka godzin, to dość mocno się grzeją i wypalają styki.
To zależy od modelu gniazdka - ja używam panelowych PCE (takich do rozdzielnic budowlanych) i przy ładowaniu od zera do pełna są tylko trochę ciepłe. Znaczenie ma też wtyczka - w oryginalnej od Ampery musi być kiepska bądź lekko uszkodzone są już połączenia przewodu z wtyczką, bo mimo ledwo 10A grzeje się dość mocno w każdym gniazdku.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 75
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-10-14, 23:34   

vwir, Nie po to jest przenośna, aby została stacjonarną. Przypadkowe zwykłe gniazdko po pewnym czasie zaczyna zmieniać kolor (w białych otwory są jakby przydymione). Ja zmieniłem gniazdko w garażu, na takie o solidnych przekrojach styków. Po prostu wybrałem najlepsze z dostępnych i nie mam problemów. Nie należy stosować gniazdek z tzw. szybkozłączem wciskanym, jedynie ze skręcanym połączeniem przewodu. Co ciekawe: jak zapytacie w markecie o przedłużacz czy kabel na 16A to podadzą Wam taki o przekroju przewodów 1,5 mm kw. Taką mają tabelę. Oczywiście, taki przedłużacz można podłączyć, ale na kilka minut. Przy robieniu połączeń przewodem plecionym warto końcówki pobielić lub zacisnąć tuleje. Zapobiega to utlenianiu się wiązki i grzaniu połączenia.
_________________
Ford C-Max Energi 2015
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-10-15, 01:15   

Właśnie dlatego piszę, jaka jest przewaga stacjonarnych nad przenośnymi. Po prostu jest bezpieczniej - nic się nie grzeje, ani gniazdo ani wtyczka. No i tak jak pisałem - nie musi to być stricte stacjonarna ładowarka, można zrobić stacjonarną z przenośnej.
U siebie mam gniazdo legrand 16A i po kilku godzinach się grzało. Gdy wpiąłem na stałe do instalacji to już nie ma prawa nic się grzać.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1022
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-15, 07:07   

Są złącza 32A na 230V (takie niebieskie), można mieć takie w domu i przejściówkę do ładowarki na 16A (zwykłą wtyczkę). Proponuję dawać możliwie duże przekroje przewodów (nie tylko się mniej grzeją, ale odbierają ciepło ze złącza).
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 338
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-10-15, 15:19   

No to już lepiej dać wtyczkę 3f 32A. Przynajmniej będzie można się wpiąć do zwykłego gniazda 3f, które to gniazdo będzie można wykorzystać też do czegoś innego, niż tylko ładowania samochodu.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-15, 19:26   

vwir napisał/a:
No to już lepiej dać wtyczkę 3f 32A. Przynajmniej będzie można się wpiąć do zwykłego gniazda 3f, które to gniazdo będzie można wykorzystać też do czegoś innego, niż tylko ładowania samochodu.
Też tak uważam. No chyba że gniazdo jest na zewnątrz i nie mamy zaufania do sąsiadów - wtedy jednofazowe 32A jest z reguły wystarczającą zaporą :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1022
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-15, 20:38   

Może ktoś ma jedną fazę? Może gniazdko ma przy płocie i nie chce ciągnąć tam 3 faz? Złącze niebieskie jest mniejsze od czerwonego ;) . Ja niczego nie narzucam, to tylko alternatywa.
  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13