SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: RaveN
2012-08-23, 08:05
Opel Ampera
Autor Wiadomość
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1489
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-07, 22:36   

Maras napisał/a:
Odwiedziłem wystawcę BMW i-3 i zadziwił mnie fakt że z pakietem cennikowym 94 Ah, przejedzie tylko 200km.
Znajomy jeździ takim po Polsce i twierdzi, że 300km daje radę.

Maras napisał/a:
Co oznacza te 94Ah? sam nie wiem, ale na pewno nie odnosi się do akku.
Owszem, do aku - pomnożone przez napięcie pakietu daje kWh. Jako że ta wersja ma ok. 33kWh to napięcie pakietu jest w okolicach 350V.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 490

Wysłany: 2017-10-07, 23:58   

300km i3? Chyba 60, bez kilmy i niczego:) i za tirem:)
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-08, 07:38   

PatrykS napisał/a:
Znajomy jeździ takim po Polsce i twierdzi, że 300km daje radę.


Gościu na targach twierdził że realnie ok 200 / ogrzewanie / klima. Nie wyglądał na takiego który specjalnie zaniża parametry swojego "sprzętu".

Nie wiem jaki pakiet ma podstawówka z 2016r ale tamtym da się zrobić 120-130 km.
Gościu nie był wstanie dojechać spokojnie z Bydgoszczy do Poznania.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 490

Wysłany: 2017-10-08, 09:18   

Pakiety: stary (maly) 22kWh, nowy 33kWh. Normalnej jazdy wychodzi: 120km lub 180km. Rszta to juz hypermiling:)

Tez nie wiem, po co ludzie przesadzaja. Ja majac w tesli 85kWh mowie uczciwie, ze do 400km jezdze, a po autostradzie/normalnie 350km. Oczywiscie, gdybym jezdzil za tirem i bez klimy moglbym peewnie z 600km, ale.. po co? :)
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 99
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-10-13, 12:27   

Od 0:26s wypadek Ampery na bydgoskich numerach, która zdrowo oberwała w kuper.
Ktoś znajomy?

https://www.youtube.com/watch?v=RjrWCyeht1E
  
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 188
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-10-13, 13:56   

Jaka szkoda, brak zapalania się stopów przy silnej rekuperacji to trochę wina GM-a.
A przy okazji dzisiaj śmigła mi w Sopocie biała Ampera z początkiem GA, były szybkie pozdrowionka ale nie mam pojęcia kto to był, więc proszę o ujawnienie się osobnika.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 99
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-10-13, 14:07   

To jest, jak podejrzewałem, auto kolegi z kanału Zeptobox ze Strzelna.
Rejestracja się zgadza w 3:49 s
https://www.youtube.com/watch?v=KmHUIUWTcJY
 
     
wawer 


Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Strzelno
Wysłany: 2017-10-13, 14:43   

Rafał napisał/a:
To jest, jak podejrzewałem, auto kolegi z kanału Zeptobox ze Strzelna.
Rejestracja się zgadza w 3:49 s
https://www.youtube.com/watch?v=KmHUIUWTcJY


No koledzy niestety to moja Ampera. Jest podejrzenie szkody całkowitej ale nigdy mnie ona nie zawiodła więc mam mieszane uczucia. Gdyby nie była w leasingu napewno bym naprawiał a tutaj zobaczymy...
Dam Wam znać.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1489
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-13, 14:44   

bodix napisał/a:
A przy okazji dzisiaj śmigła mi w Sopocie biała Ampera z początkiem GA, były szybkie pozdrowionka ale nie mam pojęcia kto to był, więc proszę o ujawnienie się osobnika.
Najprawdopodobniej to najstarsza Ampera w Polsce - też się z nią czasem mijam:
https://www.samar.pl/__/7...a-amper%20.html
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 800
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-10-13, 16:37   

Kurde, współczuję Waldku. Tak mi przeszło przez myśl, że gdybym teraz rozbił Amperę to kompletnie nie miałbym pomysłu na zastępstwo...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Rafał 
Opel Ampera


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 99
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-10-13, 22:23   

Podgrzewana kierownica to jest coś co powinno byś standardem u nas.

https://www.youtube.com/w...Mn2y3DDSNathLU7
 
     
Wojtasek0
Ampera for EVER


Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 19
Wysłany: 2017-10-14, 09:26   

Cześć wszytkim
Nie wiem czy już ten temat był poruszany na naszym forum ale musze zmienić juz opony w mojej Amperze.
Zastanawiałem się nad calorocznymi michelin. ...
Ale może macie jakieś inne propozycje...
Pozdrawiam
Wojtek
_________________

 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 800
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-10-14, 09:33   

Energy Saver są w tej chwili najlepszym wyborem jeżeli zależy Ci na zasięgu i ciszy ale nie są tanie. Każda większa marka ma opony o obniżonych oporach toczenia i kupując takie będziesz zawsze zadowolony. Całoroczne sobie odpuść mieszkając w Polsce.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 293
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 12:07   

YANNOSICK napisał/a:
Energy Saver są w tej chwili najlepszym wyborem jeżeli zależy Ci na zasięgu i ciszy ale nie są tanie. Każda większa marka ma opony o obniżonych oporach toczenia i kupując takie będziesz zawsze zadowolony. Całoroczne sobie odpuść mieszkając w Polsce.

Dokladnie jest tak, jak piszesz. Juz chyba w tym watku pisalem, ze energy saver'y michelin'a daja conajmniej 5% wzrost zasiegu, u mnie nieco wiecej, po dluzszej obserwacji tak okolo 12% (zaznaczam, odnosi sie to do porownania z oponami zimowymi Nokian, nie wiem jak wypadnie porownanie energy saver'ow ze standardowymi oponami letnimi). Ja jestem zadowolony i polecam je niezdecydowanym.
Przy nizszych temperaturach tez spisuja sie dobrze, ale nie liczylbym na to ze w naszych warunkach klimatycznych moga zastapic opony zimowe (bloto posniegowe, obecnosc lodu na nawierzchni...)
_________________
  
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 293
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 12:15   

YANNOSICK napisał/a:
Kurde, współczuję Waldku. Tak mi przeszło przez myśl, że gdybym teraz rozbił Amperę to kompletnie nie miałbym pomysłu na zastępstwo...

ja rowniez. Mialem okazje Waldka poznac na zlocie pojazdow elektrycznych w Zabkach. Sympatyczny kolega ze swietna znajomoscia tematu ev. Istny entuzjasta. Mam nadzieje ze Ampera jednak da sie skutecznie naprawic i szkody nie sa nieodwracalne.
Mam kumpla ktory obecnie szuka samochodu (spal.) i dokladnie taka sama refleksja mnie naszła... Dla Ampery nie ma rozsadnej i przystepnej cenowo alternatywy. To pierwsze moje auto, ktore kupilbym ponownie :)
_________________
  
 
     
bodix


Dołączył: 06 Sty 2016
Posty: 188
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2017-10-14, 12:44   

Właśnie jestem świeżo po wymianie opon i również postawiłem na Micheliny. Poprzednie były na aucie od nowości i co ciekawe bieżnik miały całkiem dobry ale zabijał je czas bo zaczeły parcieć. Wrażenia po wymianie to poprawa stabilności auta i mniejszy hałas od kół. Jak dotychczas Ampera spisuje się znakomicie i podzielam, że przy jej stracie byłby problem z zastępstwem.
_________________
Opel Ampera, Nissan e-NV200
 
     
wawer 


Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Strzelno
Wysłany: 2017-10-14, 19:29   

YANNOSICK napisał/a:
Kurde, współczuję Waldku. Tak mi przeszło przez myśl, że gdybym teraz rozbił Amperę to kompletnie nie miałbym pomysłu na zastępstwo...

No to mam zastępczego Leafa... mimo, że nówka sztuka to jednak jest to tandeta. Moja Ampera pójdzie na ramę, ale raczej nie będzie odkształceń i będą naprawiać. Cieszę się, że do mnie wróci. Oby szybko bo jazda Leafem przy tak słabej infrastrukturze jest extremalnym przeżyciem.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 800
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-10-14, 20:39   

Leaf wypada blado nawet jeżeli ktoś wcześniej nie jeździł dobrym samochodem a po przesiadce z Ampery to już jest przepaśc... Zawsze mnie zastanawiał fenomen tego Nissana ale jak to już ktoś powiedział: Popularność Leafa to ten sam schemat jak popularność Biedronki, Klanu, Hurghady czy Harnasia. Jak się w życiu nie spróbowało czegoś dobrego to i życie z byle fajansem wydaje się być zajebiste.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 20:55   Problem z Ładowaniem

Po przejechaniu 35tys. pierwszy problem z Amperą.
Nie ładuje. Na wyświetlaczu Sprawdź system ładowania HVC.
Po odczycie błędów wywala błąd P1FFF - Czujnik poziomu chłodziwa akumulatora trakcyjnego - zakłócenie funkcji obwodu prądowego.

Auto jeździ. wszystkie tryby dostępne, ładuje się w górskim.
Kasowanie pomaga tylko na 2sek. potem błąd wraca.
Prawdopodobnie błąd poziomu złapał przy niskim poziomie płynu (był na dolnej linii naklejki ale nie poniżej minimum), podczas zjazdu do garażu podziemnego. Podłączyłem ładowanie i trutnął. Rano wchodzę a tam poziom naładowania bez zmian.

Na kompie GM który ma obsługę Ampery też nie udało się wykasować błędu.
Może ktoś z was przerabiał ten problem. Odpięcie aku 12V nie pomaga. Płyn oczywiście uzupełniony.
 
     
wawer 


Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Strzelno
Wysłany: 2017-10-14, 21:40   Re: Problem z Ładowaniem

Maras napisał/a:
Po przejechaniu 35tys. pierwszy problem z Amperą.
Nie ładuje. Na wyświetlaczu Sprawdź system ładowania HVC.
Po odczycie błędów wywala błąd P1FFF - Czujnik poziomu chłodziwa akumulatora trakcyjnego - zakłócenie funkcji obwodu prądowego.

Auto jeździ. wszystkie tryby dostępne, ładuje się w górskim.
Kasowanie pomaga tylko na 2sek. potem błąd wraca.
Prawdopodobnie błąd poziomu złapał przy niskim poziomie płynu (był na dolnej linii naklejki ale nie poniżej minimum), podczas zjazdu do garażu podziemnego. Podłączyłem ładowanie i trutnął. Rano wchodzę a tam poziom naładowania bez zmian.

Na kompie GM który ma obsługę Ampery też nie udało się wykasować błędu.
Może ktoś z was przerabiał ten problem. Odpięcie aku 12V nie pomaga. Płyn oczywiście uzupełniony.


Pod maską są dwa małe zbiorniczki z przodu. Ciebie będzie interesował ten z lewej strony (czyli od strony pasażera) który jest zabezpieczony blachą. Sprawdź stan płynu chłodniczego tam. Jeśli jest OK to znaczy, że możesz mieć za dużo płynu chłodniczego (też ten sam błąd) lub uszkodzony sam czujnik płynu (może wystarczy przeczyścić).

Jak będziesz miał za mało płynu to możesz uszkodzić aku bo to od nich płyn.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 800
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-10-14, 21:48   

Na 99% trafiony czujnik. Czasem wystarczy hard reset softu (czyli zwykła aktualizacja w ASO) a czasem ten czujnik trzeba wymienić. Moim zdaniem zawsze warto wymienić bo nie wiadomo kiedy problem wróci. Koszt czujnika niewielki ale nie da się chyba wymienić go bez ASO.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 22:34   

wawer napisał/a:
prawdź stan płynu chłodniczego tam. Jeśli jest OK to znaczy, że możesz mieć za dużo płynu chłodniczego (też ten sam błąd)


Płyn uzupełniłem do max. nie więcej. Może jednak czujnik. W pon sprawdzę koszt w Inter-cars i w Oplu. Na środę mam umówiony przegląd w Gdańsku to może mi to ogarną.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 800
Skąd: Holland

Wysłany: 2017-10-14, 22:38   

Ogarną na pewno.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1489
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-14, 23:13   

YANNOSICK napisał/a:
Ogarną na pewno.
Potwierdzam, bo już to robili, trzeba tylko im powiedzieć od razu o resecie BCMa, to da się oszczędzić czas i pieniądze.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Maras 
AMPERA 2012


Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 139
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-14, 23:31   

Czy jak odepnę 12V na 30min to BCM się zresetuje?

Czy potrzebna jest aktualizacja oprogramowania BCM?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13