Mitsubishi iMiEV (Gdańsk) |
Autor |
Wiadomość |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-09, 16:23
|
|
|
highend napisał/a: | I jak zasięgi? nadal 70-80km ? | Tyle co mogłem potestować to bez zmian. Po mieście z ogrzewaniem 50-60, w trasie przy jednej próbie z ogrzewaniem 70, przy innej bez ogrzewania 90. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 41 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2849 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-03-09, 17:03
|
|
|
PatrykS napisał/a: | highend napisał/a: | I jak zasięgi? nadal 70-80km ? | Tyle co mogłem potestować to bez zmian. Po mieście z ogrzewaniem 50-60, w trasie przy jednej próbie z ogrzewaniem 70, przy innej bez ogrzewania 90. |
mam tak samo mniej więcej |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-09, 17:40
|
|
|
highend napisał/a: | mam tak samo mniej więcej | A mierzyłeś caniOn'em ile kWh wchodzi do baterii przy ładowaniu od zera? Tj. tak od 10% do 100%. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 41 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2849 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-03-09, 21:57
|
|
|
PatrykS napisał/a: | highend napisał/a: | mam tak samo mniej więcej | A mierzyłeś caniOn'em ile kWh wchodzi do baterii przy ładowaniu od zera? Tj. tak od 10% do 100%. |
nie
dopiero 2 dni jezdzi |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-16, 22:22
|
|
|
Kolejna próba CHAdeMO, tym razem na stacji DBT, bateria 26%, i przez pierwsze kilkanaście sekund stacja pokazywała moc ponad 42kW (361V, 118A). Nie mam co prawda potwierdzenia z caniOn'a, ale jeszcze kiedyś to zrobię. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-25, 21:00
|
|
|
Mam potwierdzenie z CaniOn'a- zarówno stacja DBT jak i ABB początkowo ładowały mi dziś ponad 40kW, bateria <10% miała, tylko tym razem cieplejsza - ~20 stopni. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-25, 21:09
|
|
|
I zrobiłem w końcu test zasięgu przy prędkości ~80km/h, teren płaski - obwodnica południowa Gdańska, bez ogrzewania. Zrobiłem 65km i prognozował jeszcze 11km, razem zrobiłem do żółwika 76km, ale ostatnie 11km już wolniej - większość ~50km/h, ostatnich parę kilometrów już w mieście. Wynik niewiele większy od Ampery, która ma obecnie zbliżoną pojemność baterii - widać 600kg mniejsza masa i-MiEVa robi swoje, ale mniej aerodynamiczna jego sylwetka tę przewagę niweluje przy większej prędkości. Jestem bardzo ciekawy zasięgu przy 50km/h - może jutro mi się to uda, liczę na 110km. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 41 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2849 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-03-26, 12:36
|
|
|
PatrykS napisał/a: | I zrobiłem w końcu test zasięgu przy prędkości ~80km/h, teren płaski - obwodnica południowa Gdańska, bez ogrzewania. Zrobiłem 65km i prognozował jeszcze 11km, razem zrobiłem do żółwika 76km, ale ostatnie 11km już wolniej - większość ~50km/h, ostatnich parę kilometrów już w mieście. Wynik niewiele większy od Ampery, która ma obecnie zbliżoną pojemność baterii - widać 600kg mniejsza masa i-MiEVa robi swoje, ale mniej aerodynamiczna jego sylwetka tę przewagę niweluje przy większej prędkości. Jestem bardzo ciekawy zasięgu przy 50km/h - może jutro mi się to uda, liczę na 110km. |
masz podobne wyniki jak moje C-Zero, tzn aktualnie zasięg 80-90km, ciutke lepszy jak u Ciebie.
Jak w 2012 roku miałem iOn'a to jego zasięg był 120km ale to było nowe auto |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-26, 16:33
|
|
|
Zrobiłem test przy 50km/h - wyszło rzeczywiście ok. 110km. Przejechałem co prawda 101km i pokazywał 2km prognozy (czyli razem 103), ale pierwsze i ostatnie ~5km było po mieście - na ostatniej prostej przy powrocie (~96km) prognozował jakieś 13km. Co ciekawe caniOn z tej jazdy pokazał zużycie 10,5kWh - przy ładowaniu chyba nigdy tyle nie weszło. Temperatura baterii (średnia z wszystkich ogniw) przed jazdą ok. 11 stopni, po jeździe 15 stopni.
Szybkie ładowanie wyglądało podobnie. Generalnie przy ładowaniu od zera (czyli 10% wg caniOna) mamy 50% pojemności (55% wg caniOna) po 15 minutach, i ok. 80% po nastepnych 15 minutach. Ładowanie przerywane jest przy ok. 60-70%, po wznowieniu ładuje dalej do 90% (mimo że w ładowarce wybrane jest ładowanie do 100%) i przerywa potem już co chwilę. Przypuszczam że przerywa samochód widząc przekroczenie napięcia któregoś z ogniw. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 41 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 2849 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-03-26, 18:21
|
|
|
im cieplej na zewnątrz tym będzie lepszy zasięg....
liczę, że 100km zrobi mój c-zero, bo przebieg ma już konkretny. Natomiast po samochodzie (wnętrze) w ogóle nie widać zużycia.
Pewnie nie bez powodu były te autka takie drogie - nowe .
Żona jeździła Leafem, teraz śmiga c-zero, już go lubi za
- parkowanie w ciasnych miejscach
- zwrotność !
- duże lusterka boczne
natomiast komfort niestety sporo gorszy niż Leaf, ot trojaczki to takie podskakujące wozidełka |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-26, 21:03
|
|
|
highend napisał/a: | teraz śmiga c-zero, już go lubi za
- parkowanie w ciasnych miejscach
- zwrotność !
- duże lusterka boczne | Moja ma dokładnie te same wrażenia - nawet te lusterka podkreślała
highend napisał/a: | natomiast komfort niestety sporo gorszy niż Leaf, ot trojaczki to takie podskakujące wozidełka | No te niskoprofilowe opony swoje robią. W środku też niesamowicie musieli główkować nad przestrzenią - samochód wąziutki, fotele jak dla dzieci, a jednak siedzi się wygodnie. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
wodnik7
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 876
|
Wysłany: 2017-03-26, 21:19
|
|
|
Jechalem ostatnio trojaczkiem po Berlinie (tu carsharing na nich jest), co prawda 5minut, ale: faktycznie w srodku miejsca ma duzo, to bardzo przyjemne jest, przestronny, w miare sie zbiera na swiatlach, i calkiem calkiem wykonczony (nie skrzypialo/trzeszczalo nic). CHoc cena jego jest zaporowa..
No i jak pomysle o jakims wypadku, gdy ktos mialby w bok wjechac, to sie wlosy jeza; ale oby nikomu nigdy sie tak nie stalo!! |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-26, 21:41
|
|
|
wodnik7 napisał/a: | No i jak pomysle o jakims wypadku, gdy ktos mialby w bok wjechac, to sie wlosy jeza; ale oby nikomu nigdy sie tak nie stalo!! | Napakowali go poduszkami z każdej strony, prawie jak w Amperze, więc jakieś szanse są. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
wodnik7
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 876
|
Wysłany: 2017-03-26, 21:46
|
|
|
Prawda PatrykS, ale jednak miedzy kolanem/cialem a drzwiami 3cm, a drzwi tez chyba maksymalnie 3cm:) ale jezdzilo mi sie fajnie (i wysoko si siedzi- plus!) |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-26, 23:29
|
|
|
wodnik7 napisał/a: | Prawda PatrykS, ale jednak miedzy kolanem/cialem a drzwiami 3cm, a drzwi tez chyba maksymalnie 3cm:) ale jezdzilo mi sie fajnie (i wysoko si siedzi- plus!) | Dlatego piszę o szansach To prawda, do miasta jest rewelacyjny, fajnie się nim jeździ. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-23, 20:42
|
|
|
Dziś spróbowałem jazdy za TIRem ok. 85km/h ze złożonymi lusterkami i rezultat przeszedł moje najśmielsze oczekiwania - 25km i ok. 14% zużycia baterii prognozują ponad 150km zasięgu! Przypomnę że przy 50km/h bez TIRa da się przejechać ok. 110km. W czasie całej trasy miałem włączonego caniOn'a i od 100% do 9,5% (początek żółwika) zarejestrował 9,8kWh. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-09-05, 16:55
|
|
|
Zainwestowałem ostatnio w EvBatMon i pokazał 35Ah/72% przy ok. 73 tys. km przebiegu. W i-MiEVie z Pruszcza z tego samego rocznika i z odrobinę mniejszym przebiegiem pokazał 33,8Ah. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
RaveN
Administrator

Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 1150

|
Wysłany: 2017-09-05, 17:37
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Zainwestowałem ostatnio w EvBatMon i pokazał 35Ah/72% przy ok. 73 tys. km przebiegu. W i-MiEVie z Pruszcza z tego samego rocznika i z odrobinę mniejszym przebiegiem pokazał 33,8Ah. |
Średnio 3,8% utraty co 10,000 km to sporo, ale pakiet 16 kWh jest mały, bez chłodzenia cieczą więc pewnie tak to jest. |
_________________ Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
|
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-09-05, 18:26
|
|
|
RaveN napisał/a: | Średnio 3,8% utraty co 10,000 km to sporo, ale pakiet 16 kWh jest mały, bez chłodzenia cieczą więc pewnie tak to jest. | Z doświadczeń innych użytkowników widziałem, że największy spadek jest na początku i potem zwalnia, odczytam za jakiś czas i będziemy mogli śledzić. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-10-22, 15:21
|
|
|
Dziś zrobiłem test zasięgu po płaskich Żuławach na oponach letnich Yokohama, udało się przejechać przy 50km/h 111km i jeszcze 1km zasięgu pokazywał (na zimowych Yokohamach 110 da radę wyciągnąć). Jako że było dość chłodno (13 stopni) i przez połowę trasy padała mżawka to pewnie da się wyciągnąć parę km więcej. Zużytą energię caniOn oszacował na 11kWh, napięcie baterii spadło do 316V, miała średnią temperaturę 21 stopni na koniec.
BTW: Chyba już nie potrzeba inwestować w EvBatMon, caniOn pokazuje teraz "SOH" w Ah. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
Ostatnio zmieniony przez PatrykS 2017-10-22, 23:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-10-22, 22:38
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Zużytą energię caniOn oszacował na 11kWh | Coś mu chyba słabo idzie to liczenie energii, bo przy ładowaniu policzył 9,5kWh |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-01-01, 21:46
|
|
|
Dziś poeksperymentowałem trochę z ładowaniem i-MiEVa i okazało się, że nie chce on ładować się najmniejszym możliwym prądem, czyli 6A. Oprócz tego kaprysi przy ładowaniu z 3kW przetwornicy Power Sinus 12V->230V firmy Volt Polska:
http://voltpolska.pl/pl/g...s-3000-12v.html
Przerywa po kilku sekundach, można ponowić, ale sytuacja się powtarza. Próbowałem przy 8 i 10A - tak samo. Opel Ampera ładował się poprawnie z tej przetwornicy przy 6, 8 i 10A. Przy 10A prąd z akumulatorów 12V sięga jedyne 200A, ale przewody 50mm2 dają sobie z tym radę |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
flo
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2
|
Wysłany: 2018-01-02, 14:23
|
|
|
Cześć
Specyfikacja tej przetwornicy wygląda zacnie. Nie mam własnych doświadczeń ale czytałem, że gdy są problemy z zasilania z przetwornicy czasami pomaga połączenie uziemienia PE z "zerem" N przez rezystor 5 MΩ o większej mocy. Znalazłem to info na elektrodzie w wątku o kotle gazowym:
https://www.elektroda.pl/...0.html#13523906
Pozdrawiam
Piotr |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 1722 Skąd: Warszawa/Praga Płd.
|
Wysłany: 2018-01-02, 15:01
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Dziś poeksperymentowałem trochę z ładowaniem i-MiEVa i okazało się, że nie chce on ładować się najmniejszym możliwym prądem, czyli 6A. |
To wina EVSE czy ładowarki w samochodzie?
Ona ma chyba moc znamionową 3300W . Przy prądzie 6A zapewne ma problem ze startem.
A jak pracuje z 8A ? |
_________________ https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 2076 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-01-02, 21:24
|
|
|
flo napisał/a: | Specyfikacja tej przetwornicy wygląda zacnie. | Zgadza się i chciałem to zweryfikować w praktyce, tylko chyba będę potrzebował sporej baterii akumulatorów
flo napisał/a: | Nie mam własnych doświadczeń ale czytałem, że gdy są problemy z zasilania z przetwornicy czasami pomaga połączenie uziemienia PE z "zerem" N przez rezystor 5 MΩ o większej mocy. | Hmm, w sumie w instrukcji chyba nie przewidują pracy z odłączonym kablem zasilającym, spróbuję odłączyć od sieci samą fazę.
jas_pik napisał/a: | To wina EVSE czy ładowarki w samochodzie? | Chyba ładowarki w samochodzie, bo Ampera nie ma z nią problemu, i-MiEV przy większych prądach też nie.
jas_pik napisał/a: | A jak pracuje z 8A ? | Przy zasilaniu z sieci bez problemów. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
|