SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Leaf z USA czy ZOE z Europy?
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 497
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-11-08, 20:40   

Szybkość ładowania zależy od ładowarki, a nie gniazdka/wtyczki. No chyba, że masz naprawdę podłej jakości wtyczkę/gniazdo to wtedy faktycznie może nie dać rady puścić 16A. Ale nie potrzeba do tego żadnych specjalnych wtyczek, tylko dobrej jakości standardową wtyczkę za kilkanaście pln.
 
     
friendselectric

Dołączył: 07 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-08, 22:47   

Kable i gniazdka są dobrej jakości, więc wszystko wskazuje na "magię" gniazdka. Ale tak serio, musi być jakiś element identyfikacji gniazdka, po której ładowarka decyduje o mocy ładowania. Pewnie dlatego wskazany jest ten konkretny model. Wydaje się to dziwne, ale tak to wyglada w praktyce.

"The Green’up Access socket will allow charging at 14 A (3.2 kW), while plugging on a standard home socket will only give 10 A (2.3 kW)."
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 720
Wysłany: 2017-11-08, 23:23   

Gdzies kiedys cos na ten temat czytalem, jakis wlasnie magnes chyba byl.. wlasnie szukam znow:)

juz mam! https://www.youtube.com/watch?v=mjaYwQX3xM4
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-11-08, 23:28   

Wybacz friendselectric, ale na wyjątkowo wybredną ładowarkę trafiłeś.
Ja ostatnio zaliczyłem takie zdarzenie: gość (pozdrawiam, bo czyta to forum) kupił u mnie ładowarkę 16A, taką najprostszą. Podłączył, chwilę ładowała, po czym Chevrolet Volt zaczął krzyczeć (alarm) i na desce pojawiła się pomarańczowa kontrolka, zamiast zielonej. Sytuacja powtórzyła się dwa razy. Zadzwonił do mnie. Pojechałem (akurat tylko 22km) z ładowarką, która ma wyświetlacz, na którym jest widocznych wiele parametrów.
Okazało się: ładowanie prądem 16A z gniazdka przez mój przedłużacz o przekroju przewodów 2,5mmkw powodowało spadek napięcia do 203V. Natomiast on podłączył ładowarkę do swojego przedłużacza i jak sprawdziłem na jego przedłużaczu napięcie po jakimś czasie (przewody się nagrzały) to spadło do 190V i wtedy samochód się zdenerwował.
Twoja ładowarka wymaga odpowiedniego gniazdka, OK. Ale co będzie, jeżeli przed gniazdkiem jest zbyt mały przekrój przewodów, lub (co się u nas zdarza) instalacja jest zrobiona na Aluminium?

wodnik7 napisał/a:
Gdzies kiedys cos na ten temat czytalem, jakis wlasnie magnes chyba byl.. wlasnie szukam znow:)
juz mam! https://www.youtube.com/watch?v=mjaYwQX3xM4

Czyli prosty kontraktron we wtyczce? A gniazdko pewnie krocie kosztuje.
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 720
Wysłany: 2017-11-08, 23:38   

Panaceum napisał/a:

Twoja ładowarka wymaga odpowiedniego gniazdka, OK. Ale co będzie, jeżeli przed gniazdkiem jest zbyt mały przekrój przewodów, lub (co się u nas zdarza) instalacja jest zrobiona na Aluminium?


Dlatego na Zachodzie sprzedaja to gniazdko do ZOE razem z ZOE, ale kaza montowac tylko przez elektryka - ktory ma zbadac zabezpieczenia i sposob polozenia kabli.

A ladowarke mozna, jak widac na przytoczonym filmie, latwo przechytrzyc:)

(apropos Volta, to u mnie ladowal sie ampera Patryk, i jemu tez na przedluzaczu mocno spadlo napiecie - i tez zapiszczala ampera:) Wydaje sie, dobrze ladowac przedluzaczami krotkimi (acz z tego, co wiem, to w teorii nie powinno przedluzaczy zadnych byc:)
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1757
Skąd: Gdańsk

Wysłany: 2017-11-08, 23:47   

Panaceum napisał/a:
Czyli prosty kontraktron we wtyczce? A gniazdko pewnie krocie kosztuje.
Taką łądowarkę ma kolega z Gdańska od Peugeota Partnera EV - napis na niej głosił chyba 8 i 13A, ale żadnego info, jak wybrać ten większy. I też trafiłem w sieci na informację, że przełączenia dokonuje się magnesem :-)

wodnik7 napisał/a:
acz z tego, co wiem, to w teorii nie powinno przedluzaczy zadnych byc:
Z jednego powodu - trzeba mieć trochę wiedzy i jej użyć. Przewód przedłużacza musi być odpowiedniej grubości, dodatkowo większej, jeśli jest długi. Do tego połączenie przedłużacza z EVSE trzeba uszczelnić albo czuwać czy nie pada. Smutna to prawda, ale ten powód eliminuje zdecydowaną większość ludzkości z grona używaczy przedłużaczy.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12