SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
No i się doczekaliśmy - największy carsharing EV w Polsce
Autor Wiadomość
rks

Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 6
Wysłany: 2017-11-08, 22:24   

jas_pik napisał/a:
Wiesz rozwiązań tego problemu może być wiele :0


Pytam o lepsze na ten moment, w tym konkretnym mieście, przy tej ilości aut i charakterystyce użytkowania.
Na ten moment to podejrzewam, że zainteresowanie przerosło najśmielsze prognozy i robią co mogą.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-08, 22:39   

Ponieważ budowa stacjonarnych stacji DC z kablem zakończonym wtykiem Chademo nie jest prosta/łatwa/szybka pokazałem Ci na szybko proste szybkie rozwiązanie problemu.
Przenośne ładowarki Chademo o mocach 20 - 40 kW sprzedaje nasz kolega z forum Vtech - mogą być zasilane z dowolnego przyłącza 3f 32A ( a te da się łatwo znaleźć)
Proszę bardzo - oferta :
http://sklep.vtech.pl/lad...1400v-p-50.html
lub większa
http://sklep.vtech.pl/lad...2400v-p-51.html
Mobilne ładowarki do autobusów elektrycznych ( ale z wtykiem CSS) mają wszyscy polscy dostawcy autobusów elektrycznych.
Masz kilka rozwiązań na szybko/na teraz/w obecnych warunkach :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
rks

Dołączył: 04 Lis 2017
Posty: 6
Wysłany: 2017-11-08, 22:43   

jas_pik napisał/a:
Masz kilka rozwiązań na szybko/na teraz/w obecnych warunkach


Nadal boisz się użyć słowa "lepsze" ;)
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-08, 22:52   

Nie znam tego systemu - nie wiem ( a nikt tego nie opisał) jak rozwiązany problem ładowania jest obecnie. Bo rzucone
GTX7 napisał/a:
Spoko - tak nie będzie :-)
nie wyjaśnia jak to działa .
Zadałeś pytanie o rozwiązanie problemu podałem na szybko kilka sposobów.
Aby ocenić musiałbym mieć znacznie więcej informacji .
Przez wiele lat zajmowałem się rozwiązywaniem problemów dla innych - jeśli mnie ktoś wynajmie do znalezienia "lepszych" rozwiązań to się tym zajmę :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 546
Wysłany: 2017-11-08, 23:20   

wlasnie pytanie o ladowanie mnie nurtowalo, dlatego je zadalem. Przy 100 czy 200 autach to infrastruktura jakas by sie przydala. W Berlinie ostatnio zamknal podwoje carsharing oparty na imievach, (multicity), bo wlasnie w miescie chargerow zbyt malo. Premiowali za podporwadzenie na charger - ale te bywaly czesto zablokowane/itp.

od 10 dni nie dzialaja.. a tez mieli chyba ponad 100 aut..
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-08, 23:37   

jas_pik napisał/a:
Proszę bardzo - oferta :
http://sklep.vtech.pl/lad...1400v-p-50.html
Bardzo ciekawy opis :-)
"Zaawansowana przenośna szybka ładowarka trójfazowa do samochodów elektrycznych EVSE z Chademo – Nissan Leaf, Opel Ampera, Chevrolet Volt, Mitsubishi Outlander PHEV, Kia Soul, Tesla USA (z przejściówką) itd."
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Bonarka

Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 2
Wysłany: 2017-11-09, 00:20   

PatrykS, trochę nie w ten temat trafiliśmy, może nas przeniosą.
Ale naprawdę super oferta. :D
"ładowanie z prędkością do 8-9 kW/h, wymaga zabezpieczenia 32A na fazę." kosztuje 16 tysi.
za 2 tysie można kupić łądowarkę 7.4kW, która też wymaga bezpieczników 32A na fazę.
Każdy samochód wyposażony w CHAdeMO ma również gniazdo Typ1 lub Typ2, więc AC można ładować 7.4kW nawet w domu.
Jeżeli kupować CHAdeMO, to powyżej 20kW, to ma sens. Bo przyspieszy trzykrotnie ładowanie w Mitsubishi Outlander, Leaf i innych w stosunku do ładowarek przenośnych z prądem AC do 32A=około7.4kW
A tak BTW: ładowarka 22kW waży około 100kg. Obawiam się, że ta "przenośna 8-9kW" waży duuużo więcej niż 25kg.
_________________
Tworzymy przyszłość: www.evse.store
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-09, 00:42   

Tyle tylko że ładowarka 7,2 kW jest na razie w jednym modelu Leafa.
Wszystkie inne pojazdy z Chademo maja wbudowane ładowarki 3,6 kW max.
Dlatego nie porównuj cen i mas tak bezpośrednio - bo to porównanie traci sens.
Szybsze ładowarki Chdemo mogą być świetnym rozwiązaniem dla wielu firm.
Przyłącza i zabezpieczania 32A są powszechnie spotykane ,a większe już bardzo rzadko.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-11-09, 01:45   

lub taka mobilnoą ładowarką

https://www.freewiretech.com/mobile-power/
 
     
kalex 

Wiek: 37
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 143
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-09, 03:38   

wodnik7 napisał/a:
GTX7 - masz jakies info na potwioerdzenie swoich slow?

I czy buspasy tylko dla carsharingu, czy dla wszystkich elektrykow?


Do buspasa jest tabliczka w stylu : " oraz Taxi i Aut Elektrycznych" - więc ostatnio moja kobita popitalała buspasem.
 
     
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1048
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-11-09, 06:39   

jas_pik napisał/a:
...
Przyłącza i zabezpieczania 32A są powszechnie spotykane ,a większe już bardzo rzadko.


Fakt. 63A widziałem na żywo tylko na Torze Kolarskim ;)
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-09, 08:52   

domino napisał/a:
lub taka mobilnoą ładowarką
https://www.freewiretech.com/mobile-power/

I to też mogłoby być rozwiązanie dla Wrocławia :) chociaż ładuje niewielką mocą.

Nie trzeba żadnych zgód władz miejskich.
Chociaż widać że miasto dużo pomogło , bo to Wrocław a nie Warszawa gdzie HGW ma wszystkich za nic .
A szef ZDM-u wspomaga wyłącznie pedalarzy którzy całkowicie już zniknęli z ulic i przesiedli sie do samochodów spalinowych bo za zimno .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
  
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1601
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-09, 09:32   

zeeltom napisał/a:
Fakt. 63A widziałem na żywo tylko na Torze Kolarskim
A ja się tam nawet podłączyłem - ciągnąc z 44kW przyłacza całe 3,2kW :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1048
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-11-09, 22:51   

No to żeś zaszalał pełną gębą :D
Ostatni zlot pochłonął około 300 kWh.
Przy zabezpieczeniu 63A, to i tak niezły wynik ;)
Na innej imprezie ciągnęli z jednej fazy ponad 90A i jakoś to wytrzymało :D
  
 
     
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 99
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-10, 18:30   

rafmat napisał/a:
Oto jak nowoczesne prawo mamy w Polsce, wszędzie obieg dokumentów elektroniczny a my nadal honorujemy papier mimo, że policja ma dostęp do całej bazy danych musi być oryginał bo inaczej mandat :) ...

http://www.gazetawroclaws...prawo,12654594/


To da się rozwiązać w prosty sposób.
Kserokopia dowodu rejestracyjnego (i ubezpieczenia OC) potwierdzona notarialnie włożona do zamontowanego na stałe sejfu na kod, który będzie podany telefonicznie z operatorem (lub przez system na komórkę) przy kontroli Policyjnej.
Wiadomo kto kiedy i o której godzinie zaglądał w DR.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-10, 18:57   

Po co komplikujesz co jest juz dobre w Twoim pmysle , wystarczy że w tej kasetce będą oryginały :)
A kasetka będzie na stałe przytwierdzona i ze szklaną pokrywą o odpowiedniej klasie bezpieczeństwa.
Załatwiasz przy tym dodatkowe rozwiązanie Vatowskie- bankowóz - czyli pojazd specjalny - objęty już od momentu zakupu pełnym odpisem VAT , drugi warunek - czyli śledzenie GPS- juz jest zaimplementowane.
A w środku przewożone są przy każdej jeździe wartościowe dokumenty :) :) :mrgreen:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 99
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-10, 19:11   

@jas_pik - z samochodów przeznaczonych na wypożyczenie też możesz odliczyć Vat, ponieważ jest przedmiotem działalności :)
Kserokopia z powodów ubezpieczeniowych ;) Przynajmniej ja bym tak zrobił gdybym miał taki charing.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-10, 19:54   

metu napisał/a:
@jas_pik - z samochodów przeznaczonych na wypożyczenie też możesz odliczyć Vat, ponieważ jest przedmiotem działalności :)

Ja o tym wiem ale wiele osób nie wie - nie zauważyłes uśmieszków :)

metu napisał/a:
Kserokopia z powodów ubezpieczeniowych ;) Przynajmniej ja bym tak zrobił gdybym miał taki charing.

Ale po co kserokopie? Ja najczęściej ubezpieczam zdalnie i otrzymuję dokument potwierdzenia zawarcia ubezpieczenia w postaci skanu . Mam go i na telefonie i wydrukowany :)
Ale wcią znikt się nie wypowiedział jak samochody są ładowane .
Przeglądałem na aplikacji i większe zasięgi miały te pojazdy które były ba granicach strefy zaś te w poblizu centrum miały zasięgi kilkukilometrowe.
Jak będę przelotem we Wrocławiu chciałbym wypożyczyć, czyli chciałbym aby zawsze chociaż jeden był w okolicach lotniska ale przez klika sprawdzeń na mapie nie udało mi się w okolicach lotniska żadnego wypatrzyć :evil:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
  
 
     
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 110
Wysłany: 2017-11-11, 12:08   

Póki co nikt nie widział, nikt nie wie a sama firma Enigma się tym nie chwali gdzie są ładowane samochody, kolega widział jak laweta wiozła 2szt. Leaf'ów Vozillii więc przypuszczalnie albo były po prostu transportowane dopiero jako nowe i stawiane w różnych miejscach miasta albo firma obsługująca po prostu brała je do ładowania. Wiadomo, że te auta w centrum są więcej razy wypożyczane stąd baterie statystycznie bardziej wyładowywane niż na obrzeżach miasta gdzie po prostu ktoś jedzie stawia i mało już kto wtedy wypożycza. Przypuszczalnie Vozilla ma jakąś bazę w mieście z prywatnym zestawem szybkich ładowarek Chademo bo inaczej sobie tego nie wyobrażam ale gdzie taka baza się znajduje nikt nie wie... We Wrocławiu szybka ładowarka Chademo jest w salonie Nissana na Psim Polu ale wątpię aby wszystkie auta się tam ładowały... Ponoć w 2 dni od otwarcia wszystkie samochody Vozilli czyli póki co około 100szt. przejechały łącznie 8tys. km co nam daje średnio 40km/dzień dla jednego auta to chyba nieźle a raczej powiedziałbym bardzo dobrze... Szkopuł w tym, że primo po pierwsze było otwarcie i dużo reklamy w mediach więc każdy chciał choć kilka minut spróbować a po drugie jest promocja 0.5zł/min a nie 1zł/min jak będzie od grudnia.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 546
Wysłany: 2017-11-11, 16:25   

Bardzo, bardzo dziwne, ze o ladowaniu nic nie wiadomo. W sumie to miasto powinno zadbac, by bylo sie gdzie i jak ladowac.. przy wysokosci inwestycji w vozille, chademo to nie az taki koszt (lub wolne ladowanie nocne np.)

Licze sobie, i wychodzi mi tak:

100x100.000 = 10.000.000 pln
Jezdzac np. 5000km dziennie (czyli wiecej niz srednia z 2 dni po otwarciu), oplata to 5000pln dziennie. Miesiecznie: 150.000 pln. Rocznie 1.800.000

Nie liczac kosztu pradu, wychodzimy na zero po ponad 5 latach. A dochodzi koszt systemu, biur, marketingu, napraw, logistyki, i oczywiscie pradu.

Kto za to placi?:)

(Nie jestem przeciwny, uwazam, ze kazde autko na prad to super sprawa, ale fajnie byloby wiedziec!)

Choc to i tak marne grosze, jesli np. Na tvp poszedl miliard, na deputats 3 miliardy itp.. ech:(
  
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-11, 17:39   

wodnik7 napisał/a:

Licze sobie, i wychodzi mi tak:
100x100.000 = 10.000.000 pln

Koszty nabycia policzyłeś dobrze
Ale w liczeniu przychodów trochę się chyba machnąłeś
wodnik7 napisał/a:
Jezdzac np. 5000km dziennie (czyli wiecej niz srednia z 2 dni po otwarciu), oplata to 5000pln dziennie. Miesiecznie: 150.000 pln. Rocznie 1.800.000

Klient płaci 1 zł/minutę czyli wg Twojego wyliczenia kazdy saochód jes wynajmonowany na 50 minut/dobę ? Tu jest chyba błąd .
Przy tego typu projektach przyjmuje się że czas wynajęcia na dobę pojazdu ( roweru/skutera /samochodu) to około 200 - 240 minut/dobę jako konserwatywne założenia.
Czyli konserwatywnie przychody roczne z jednego pojazdu to 72 000 zł
Czyli system spłaci się w ciągu dwóch lat :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-11-11, 17:43   

wodnik7 napisał/a:

100x100.000 = 10.000.000 pln
Jezdzac np. 5000km dziennie (czyli wiecej niz srednia z 2 dni po otwarciu), oplata to 5000pln dziennie. Miesiecznie: 150.000 pln. Rocznie 1.800.000


Liczysz po 100.000 zł za sztuke. Nie sądze by zeszli tak mocno przy cenie 149.000 zł ja obstawiam 139.000 zł i to trzeba pomnożyc x 200 aut które zostały zakupione czyli koszty wychodzą x2 jak nie x3!
Teraz pytanie KTO Za To Płaci?
  
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 546
Wysłany: 2017-11-11, 18:09   

jas_pik napisał/a:


Klient płaci 1 zł/minutę czyli wg Twojego wyliczenia kazdy saochód jes wynajmonowany na 50 minut/dobę ? Tu jest chyba błąd .
Przy tego typu projektach przyjmuje się że czas wynajęcia na dobę pojazdu ( roweru/skutera /samochodu) to około 200 - 240 minut/dobę jako konserwatywne założenia.
Czyli konserwatywnie przychody roczne z jednego pojazdu to 72 000 zł
Czyli system spłaci się w ciągu dwóch lat :) [/quote]

no, 200minut to okolo 3,5h - duzo, 3,5h po miescie to na pewno wiecej niz 40km na auto (czyli tyle, ile wynosila srednia przejazdu w ciagu 2 dni).. Nie sadze, ze az tak dlugo te auta beda wynajmowane (choc im tego zycze!)

No i nie "splaca" sie oczywiscie w ciagu tych 2 lat, jak napisales, bo nie policzyles zadnych kosztow:) Bardziej bliskie prawdy moze byc "wyjda na 0" po 4-5 latach:))))

Ale jak najbardzje ten sharing popieram! nawet jesli miasto wydaloby cale 10mln, to i tak pikus w stosunku do innych (glupich!) wydatkow:)
 
     
zb1g


Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 52
Wysłany: 2017-11-11, 18:13   

Oplata 1 zł (brutto) jest za minutę a nie km.
Co prawda przy średniej 60km/h jest to to samo, ale w centrum miasta nie da rady uzyskiwać takiej średniej.
Bez słupków, chociaż AC, na wszystkich miejscach parkingowych dla vozilli i obowiązku podłączania po wyjściu, to czarno to widzę.

Na pewno impreza dostała dofinansowanie na start i być może będzie miała sponsora na jakiś czas, ale to nie jest zdrowe.

Koszty to nie tylko zakup i prąd do ładowania, ale i ubezpieczenie, serwis, ktoś musi odkurzyć w środku i umyć na zewnątrz. Ktoś będzie brał pensje, dyrektora, kierownika sekretarki, księgowej, serwisantów, kierowców, sprzątaczek i pracownika myjni.
Jeśli jeszcze do tego dochodzi wożenie tych aut na lawecie to już porażka. Zrozumiał bym, że pracownik podjeżdża naładowanym leafem pod bliski rozładowania i zabiera go do ładowania w początkowym okresie.
Docelowo jednak słupki i każdy podłącza, żeby auta się ładowały gdy tylko to możliwe.
Wrocław przecież miał trochę tych punktów co obsługiwało Galactico. Dobudowanie jeszcze z 20-30 sztuk już by poprawiło sytuację.

Co do ceny zakupu przy tej ilości, to myślę że to było poniżej 100k zł
  
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2017-11-14, 14:58   

zb1g napisał/a:

Bez słupków, chociaż AC, na wszystkich miejscach parkingowych dla vozilli i obowiązku podłączania po wyjściu, to czarno to widzę.


Czy ktoś już może wyśledził jak to przebiega z tym ładowaniem Leafów?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13